Spring naar bijdragen

Ik dreig het op te geven


benzonder

Aanbevolen berichten

Zojuist zei doorbijter:

Bij de eerste stap naar diazepam voelde ik me idd al wat beter. Nu met de afbouw is t weer prut hoor, maar lang niet zo erg als voor de diazepam. Heb je al eens overwogen naar Erik paling over te stappen

Ja maar hij neemt geen mensen aan uit mijn woongebied. Ik werd door verwezen naar jellekliniek maar lees daar alleen maar slechte recensies over. Kon je bij de diazepam al gelijk slapen. Ik kan niet of nauwelijks slapen door quetapine. Ik heb zo een lange weg te gaan want moet nog alprazalom en imipramine afbouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, dan zal Erik wel vol zitten. Ik zou echt met je psychiater de overstap naar diazepam bespreken. En anders een andere zoeken die wel wil meewerken. Msc kun je het eens met je huisarts overleggen.

En probeer echt uit die slachtofferrol te komen. Zelf heb ik ad en ap om te slapen en ook nog een andere ad voor overdag. Naast de diazepam. Daar moet ik ook allemaal nog vanaf. Als ik daar over na ga denken, kan ik mezelf ook diep in de put denken, maar dat doe ik bewust niet. Ik leef per dag en stapje voor stapje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat doen ze in een verslavingskliniek met je? Ik heb al 3keer in het ziekenhuis gelegen waarvan de laatste 2 maanden Nauwelijks geslapen. Ik kreeg alleen maar mijn med toegediend en moest voor de rest sporten. Ondanks dat ik niet sliep kon ik de dag nog doorkomen met alprazolam maar die werkt niet meer. Ik had ook al 5mg lora forswaar ik niet meer op sliep en heb op mijn verzoek die late n afbouwen. Het is toen in 2 en halve week snel afgebowd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Wanhopige:

Wat doen ze in een verslavingskliniek met je? Ik heb al 3keer in het ziekenhuis gelegen waarvan de laatste 2 maanden Nauwelijks geslapen. Ik kreeg alleen maar mijn med toegediend en moest voor de rest sporten. Ondanks dat ik niet sliep kon ik de dag nog doorkomen met alprazolam maar die werkt niet meer. Ik had ook al 5mg lora forswaar ik niet meer op sliep en heb op mijn verzoek die late n afbouwen. Het is toen in 2 en halve week snel afgebowd.

 

56 minuten geleden zei Wanhopige:

Wat doen ze in een verslavingskliniek met je? Ik heb al 3keer in het ziekenhuis gelegen waarvan de laatste 2 maanden Nauwelijks geslapen. Ik kreeg alleen maar mijn med toegediend en moest voor de rest sporten. Ondanks dat ik niet sliep kon ik de dag nog doorkomen met alprazolam maar die werkt niet meer. Ik had ook al 5mg lora forswaar ik niet meer op sliep en heb op mijn verzoek die late n afbouwen. Het is toen in 2 en halve week snel afgebowd.

Schrikken jullie ook zo snel want mijn hart slaat daarna op hol en krijg mezelf niet rustig

1 uur geleden zei Wanhopige:

Ja maar hij neemt geen mensen aan uit mijn woongebied. Ik werd door verwezen naar jellekliniek maar lees daar alleen maar slechte recensies over. Kon je bij de diazepam al gelijk slapen. Ik kan niet of nauwelijks slapen door quetapine. Ik heb zo een lange weg te gaan want moet nog alprazalom en imipramine afbouwen. 

Wat doen ze in een verslavingskliniek met je? Ik heb al 3keer in het ziekenhuis gelegen waarvan de laatste 2 maanden Nauwelijks geslapen. Ik kreeg alleen maar mijn med toegediend en moest voor de rest sporten. Ondanks dat ik niet sliep kon ik de dag nog doorkomen met alprazolam maar die werkt niet meer. Ik had ook al 5mg lora forswaar ik niet meer op sliep en heb op mijn verzoek die late n afbouwen. Het is toen in 2 en halve week snel afgebowd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Wanhopige:

 

Schrikken jullie ook zo snel want mijn hart slaat daarna op hol en krijg mezelf niet rustig

Wat doen ze in een verslavingskliniek met je? Ik heb al 3keer in het ziekenhuis gelegen waarvan de laatste 2 maanden Nauwelijks geslapen. Ik kreeg alleen maar mijn med toegediend en moest voor de rest sporten. Ondanks dat ik niet sliep kon ik de dag nog doorkomen met alprazolam maar die werkt niet meer. Ik had ook al 5mg lora forswaar ik niet meer op sliep en heb op mijn verzoek die late n afbouwen. Het is toen in 2 en halve week snel afgebowd.

Hebben jullie thuis afgebouwd. Mijn god ik moet 3 medicijnen afbouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-10-2019 om 12:08 zei doorbijter:

Ik werk al 5 jaar niet meer. En ik had een goed betalende baan als jurist. En de komende tijd zal dat zeker ook abosluut nog niet gaan lukken. T is niet anders. Als ik ga kijken wat ik allemaal niet kan, wat ik allemaal al gemist heb van mijn kinderen, dan kan ik ook zeker depressief worden. Maar dat doe ik niet meer. Ik wil vooruit, leef dag voor dag en vertrouw erop dat de toekomst er beter uit ziet

Worden jullie na wakker worden ook al gelijk angstig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei doorbijter:

@Bernice kun je ons jouw succesverhaal, welke klachten had je en hoe heftig, hoe snel ben je waarvan afgebouwd ed, misschien vertellen. Zoals je wellicht hebt gelezen zijn er momenteel veel mensen die het zwaar hebben en wel een succesverhaal kunnem gebruiken

Lieve @doorbijter,

Ik heb ca. 10 jaar 2 mg clonzepam geslikt en ben vorige jaar, na 1 jaar afbouwen, daarmee gestopt. Wat zou ik graag een succcesverhaal schrijven maar helaas.. zit nog midden in de hel van de ontwenning. Toch voel ik me wel iets beter dan een jaar geleden, net alsof de scherpste kantjes er vanaf zijn. Ik slaap nmiddels iedere nacht weer en vaak wel zo"n 5 a 6 uur, daardoor kan ik ook weer werken en dat geeft weer afleiding. Langzamerhand begin ik wat meer vertrouwen in mezelf te krijgen, vertrouwen dat het ooit nog goedkomt met mij.

Jij bent goed bezig @doorbijter, ooit gaat ook voor jou de zon weer schijnen.

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Bernice:

Lieve @doorbijter,

Ik heb ca. 10 jaar 2 mg clonzepam geslikt en ben vorige jaar, na 1 jaar afbouwen, daarmee gestopt. Wat zou ik graag een succcesverhaal schrijven maar helaas.. zit nog midden in de hel van de ontwenning. Toch voel ik me wel iets beter dan een jaar geleden, net alsof de scherpste kantjes er vanaf zijn. Ik slaap nmiddels iedere nacht weer en vaak wel zo"n 5 a 6 uur, daardoor kan ik ook weer werken en dat geeft weer afleiding. Langzamerhand begin ik wat meer vertrouwen in mezelf te krijgen, vertrouwen dat het ooit nog goedkomt met mij.

Jij bent goed bezig @doorbijter, ooit gaat ook voor jou de zon weer schijnen.

@Bernice, heel erg bedankt voor je update. Fijn dat je weer redelijk slaapt, dat is superbelangrijk en geeft je overdag de mogelijkheden om te functioneren. 
Het is nog geen succesverhaal, maar biedt wel hoop voor alle afbouwers die het zo zwaar hebben. Jij bent nu ook een jaar gestopt en ervaart nog klachten. Herkenbaar. Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt en heb soms ook mindere dagen of nachten, maar de scherpste kantjes zijn er zeker af en veel klachten zijn weg. 

Soms denk ik wel eens (en ik weet niet of jij dat ook zo ervaart) dat ik de lat te hoog leg. Het lichaam heeft zo lang in de overleefmodus gestaan dat het eigenlijk alle normale gevoelens toch nog wat uitvergroot. Wat ik bedoel te zeggen: iedereen heeft we l eens een slechte dag of nacht. Dat had ik voor mijn benzo avontuur ook, maar toen stapte ik er overheen. Dat doe ik nu niet en schrijf het toe aan ontwenningsklachten. Dat speelt ook zeker een rol, maar ik ben soms te veel gefocust op het "goed willen voelen". Ik weet ook dat dat niet reëel. Ik hoor dat wel van meer benzostoppers, en eigenlijk doen we onszelf daarmee tekort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

@Wanhopige ik kreeg juist wel een positief gevoel bij jellinek. Ik heb mijn hele verhaal daar onlangs gedaan, vragen gesteld. Niks werd afgedaan als onzin. Ik kreeg wel de indruk dat ze er daar verstand van hebben. Ze zeggen ook dat het maanden tot jaren kan duren voordat je klachten overgaan. 

Bedankt Annie. Ik ben verslaafd. Mijn pillen werken niet meer. Ik kan mijn bed weer niet uit.

Op 16-10-2019 om 12:08 zei doorbijter:

Ik werk al 5 jaar niet meer. En ik had een goed betalende baan als jurist. En de komende tijd zal dat zeker ook abosluut nog niet gaan lukken. T is niet anders. Als ik ga kijken wat ik allemaal niet kan, wat ik allemaal al gemist heb van mijn kinderen, dan kan ik ook zeker depressief worden. Maar dat doe ik niet meer. Ik wil vooruit, leef dag voor dag en vertrouw erop dat de toekomst er beter uit ziet

Worden jullie na wakker worden ook al gelijk angstig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Wanhopige:

Bedankt Annie. Ik ben verslaafd. Mijn pillen werken niet meer. Ik kan mijn bed weer niet uit.

Worden jullie na wakker worden ook al gelijk angstig?

Dat is zeer bekend ja, in mijn afbouw fase zat ik om 4 uur of 5 uur s ochtend met een razend hart in bed, klaarwakker meteen het licht aan, durfde niks. Hevige angst, zonder te weten waarvoor, trillen pffff. Het zijn echte de pillen lieve wanhopige. Ik heb nu nog steeds onrust en dat kan in de ochtend, middag of avond zijn of hele dagen. Maar die extreme angst is gelukkig weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Wanhopige:

En ik ben nog niet eens aan het afbouwen. Extreme angst. Ik kan niet functioneren. Mijn god hoe kom ik hieruit. Het liefst ga ik nu dood

@Wanhopige, als je wel zou afbouwen is het niet zo dat de angst dan nog heviger wordt. Misschien gaat het dan zelfs wel beter. Ik denk echt dat je tolerantie hebt ontwikkeld voor de Alprazolam en dat je je daardoor zo naar voelt. Bedenk ook dat de extreme angst die je nu ervaart niet van jezelf is en dat het op zich ook geen kwaad kan. Het is alleen uiterst vervelend. 

En hoe je hieruit komt? Proberen de angst te accepteren en het geen aandacht te geven. Wat aandacht krijgt groeit. Accepteren maakt de situatie draaglijker. Ik weet zelf hoe moeilijk het is, accepteren lukt mij ook lang niet altijd, maar het is wel de manier om er beter mee te kunnen omgaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje Een beetje geslapen met elk uur wakker worden met quetapine. . En weer met angstig gevoelens wakker worden. Ik hou het niet meer uit. Ik ben alleen eruit gegaan voor ontbijt. Lig weer in mijn bed met angstgevoelens. Ben bang geworden voor afbouwen omdat ik nu al door een hel ga en meerdere anderen met mij. Ik schreeuw moord en brand uit hier. En ik heb nog wel 3 pillen om af te bouwen. Misschien moeten ze mij opsluiten en cold turkey laten afbouwen maar dat is ook niet prettig. Gisteravond was ik wel angstvrij en alleen thuis. Xxx wanhopige

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cyclad. Maar ik word zo boos op mezelf dat ik het niet goed aanpak omdat de angst al bij wakker worden begint en zo boos op mijn vorige psyhiater met zijn verkeerde aanpak om mij zoveel medicatie voor te schrijven. En alleen maar te verhogen dat ik nu aan slapeloosheid lijdt. Ik ga graag uit dansen in de avond maar kan dit niet meer door mijn slapeloosheid. Ik kon van natura al niet uitslapen. Er zit niks anders dan angst in mijn kop. Ik ben met niks anders bezig. Ik baal ervan dat ik niet vanzelf slaap krijg. Ik ben daar de hele dag mee bezig. Nu al 3 jr lang en ik kon hiervoor zo goed slapen. Zowel middag als avond. Snachts ook. Durf bijna nergens meer te gaan. Ik denk dat ik weer in herhaling treedt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Cyclad. Maar ik word zo boos op mezelf dat ik het niet goed aanpak omdat de angst al bij wakker worden begint en zo boos op mijn vorige psyhiater met zijn verkeerde aanpak om mij zoveel medicatie voor te schrijven. En alleen maar te verhogen dat ik nu aan slapeloosheid lijdt. Ik ga graag uit dansen in de avond maar kan dit niet meer door mijn slapeloosheid. Ik kon van natura al niet uitslapen. Er zit niks anders dan angst in mijn kop. Ik ben met niks anders bezig. Ik baal ervan dat ik niet vanzelf slaap krijg. Ik ben daar de hele dag mee bezig. Nu al 3 jr lang en ik kon hiervoor zo goed slapen. Zowel middag als avond. Snachts ook. Durf bijna nergens meer te gaan. Ik denk dat ik weer in herhaling treedt. Soms ben ik bang dat de diazepam mij niet gaat helpen omdat de alprazolam al zo zwaar is maar ik moet jullie kunnen vertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bolletje:

Wanhopige weet je ook hoe het komt dat je gisterenavond geen angst had? Net wat Cyclad ook schrijft, het kan wel. Als je nu maar weet waarom dit gisteren gebeurde dan kan je dat herhalen misschien.

 

4 minuten geleden zei bolletje:

Wanhopige weet je ook hoe het komt dat je gisterenavond geen angst had? Net wat Cyclad ook schrijft, het kan wel. Als je nu maar weet waarom dit gisteren gebeurde dan kan je dat herhalen misschien.

Hoi bolletje ik denk door concentratie op 2 films op de tv maar  ondertussen denk ik weer aan mijn slapeloosheid en met angst wakker worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je misschien ook Bolletje hoe ik van de angst af kom bij wakker worden. Waar daar begint mijn dag al mee. Potverdorie ik ben vandaag wel erg veel op het forum geweest. Mijn vorige psyhiater wil mij naar slaaptherapie sturen maar ik vraag me af of het wel zin heeft want ik denk dat mijn slapeloosheid toch te maken heeft met te lang voorschrijven benzos. Bedankt alvast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...