Spring naar bijdragen

Oxazepam afbouwen via diazepam?


Noxazepam

Aanbevolen berichten

Beste hulpverlener

Ik ben bezig met het afbouwen van Oxazepam. Ik ben in vier weken van 30 mg per dag naar 15 mg per dag gegaan. 

Ik heb dit middel in totaal 16 jaar gebruikt (variërend van 10-40 mg per dag, de laatste maanden voordat ik ging afbouwen dus 30 mg per dag).

In het begin had ik veel last van ontwenningsverschijnselen, daarna werd het wat minder, maar nu lijken ze weer heftiger terug te komen. 

Ik heb geen extreme ontwenningsverschijnselen en kan dan ook wel redelijk normaal functioneren, maar het voelt niet prettig (zweten, hoofdpijn, strak hoofd, lichte spierpijn overal, soms duizelig, soms moeite met concentreren, sneller moe (vooral na zweetaanval)).

Ik denk er over om de huisarts te vragen om over te stappen naar diazepam en daarmee verder af te bouwen. Mijn vraag is: wat zijn de voor- en nadelen van deze overstap? Ben je bijvoorbeeld veel suffiger van diazepam dan van oxazepam? Ik wil wel graag gewoon blijven werken en daar hoort soms ook autorijden bij. Met oxazepam heb ik daar nooit problemen mee ervaren. Is dit met diazepam anders?

Ik hoor het graag,

Hartelijke groeten, Noxazepam

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Noxazepam,

 

Welkom op het forum en wat goed dat je al zo ver bent afgebouwd! Het klopt inderdaad dat overstappen naar diazepam een goed idee kan zijn omdat je bloedspiegel dan minder fluctueert. Dit vergemakkelijkt de afbouw van oxazepam. Als je al op 15mg zit heeft dat nu geen zin meer. Het beste is om de komende weken te stabiliseren en dan weer afbouwen met stappen van bv 5mg tot 0mg, dat is in principe goed mogelijk.  Heel veel succes!

 

Vriendelijke groet, de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 15-10-2019 om 14:43 zei moderator:

Dag Noxazepam,

 

Welkom op het forum en wat goed dat je al zo ver bent afgebouwd! Het klopt inderdaad dat overstappen naar diazepam een goed idee kan zijn omdat je bloedspiegel dan minder fluctueert. Dit vergemakkelijkt de afbouw van oxazepam. Als je al op 15mg zit heeft dat nu geen zin meer. Het beste is om de komende weken te stabiliseren en dan weer afbouwen met stappen van bv 5mg tot 0mg, dat is in principe goed mogelijk.  Heel veel succes!

 

Vriendelijke groet, de moderator

Ik heb een vraag is het normaal dat je met afbauwen de hele dag jeuk heb door je hele lijf en de hele dag trillingen ik maak me erg bezorgd ik barst van de zenuwen help me alsjeblieft heel graag antwoord ik word gek van deze dingen durf de deur niet meer uit zie alles somber in.  Liefs Wilhelmina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Wilhelmina,

De klachten die je beschrijft kunnen heel goed ontwenningsverschijnselen zijn. Ik ga ervan uit dat je deze klachten niet had voor je ging afbouwen met de medicatie?

Als je je veel zorgen maakt, kun je contact opnemen met de arts die je hierin begeleidt. Je zou met je arts wellicht kunnen kijken naar het afbouwschema en praten met de mensen die hierin zelf ervaring hebben op het forum is ook helpend natuurlijk.

Vriendelijke groet,

de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hallo hulpverlener   ik slik nu 75 mg sertraline  sinds 2jaar  en kreeg daarbij oxzazepam  om de scherpen randjes zoals angst  en paniek  te verminderen ik heb dat niet zoveel genomen en nooit meer als 10 mg per dag het meeste was 5mg per  dag   ik ben daarmee gestopt sinds 7 weken  na  de laatse 3weken  maar  2mg per dag  ik heb nu nog veel last van hyperventilatie  akelijk wakker worden en vooral s.morgens  suf en afwezig gevoel  en overal tegen opzien  angst stoornis  zegt de phsigiator  ??????????????  ik durf  niet naar buiten  en zit veel op de bank te    puzzelen of tv kijken  of de pc  en geen zin in eten maken  ik kan niet zonder  rollator  lopen   zijn dat nog  ont  wennings   problemen? graag goede  raad van  jullie alvast dank 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...