Spring naar bijdragen

Maandag 14 oktober 2019


Myle

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Net mijn koffie er bijna uitgeproest van het lachen om de opmerkingen hier :D Hilarisch haha. Zie sommige dingen ook voor mij, ben een beelddenker

Fijne dag allen!

En nee zal het nooit meer over trek hebben hoor. I.p.v. neem ik Botox en een vergroting van iets :rolleyes:;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb heel goed en krachtig geslapen. Zelfs door de wekker geslapen. Komt zelden voor.

Lieve @Myle gun jou ook wat meer slaap. Maak mij zorgen om je. Moet ik niet doen maar dat zit in mijn aard. Hou je goed. Ga al dood moe worden als ik lees hoe weinig je slaapt. Ik dacht dat ik weinig sliep. Hou je bijeen lieverd :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei rapilos:

 

Wasmachine aan
Op eco-programma
Duurt 3.45 minuten :angry:

:D 1 keer ook gedaan, wat duurde dat lang. Kan toch niet goed zijn. Nooit meer die functie gebruikt haha. Steeds kijken of het al klaar was. Ben al zo een geduldig type(maar niet heus )

Fijne vrije dag!

Ik ga nog een bakkie koffie nemen. En dan rennen naar de tandarts. Echt een hele leuke man. Die stelt mij gerust etc. Ineens ben ik ook niet meer bang voor de tandarts. Echt een hele leuke man. Het klikt ook:wub: op een goede manier hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei knakker:

Oh, bij ons worden vrouwen standaard bij een sollicitatie al even ruggelings op een bureau gelegd om te kijken of hun CV bij de functie past. Is dat niet overal gebruikelijk dan?

Goedemorgen ook trouwens.

Mannen niet? Dat riekt naar discriminatie. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ik hier eerder schreef voelt alsof ik dat deed in een roes. Dat is niet zo maar wel echt doodmoe. Nu de vraag of ik wakker blijf tot de logische tijd van vanavond?. 

Of ga ik gewoon crashen op de bank? Ik heb alleen maar ijskoffie en cola op in de middag, en in de avond thee. Daar kan het niet aan liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarrehhh......Bor en Myle, hebben jullie voor de rest geen plannen voor vandaag dan alleen maar hier rondhangen?? :P:P. Maar ff zonder gekheid: ik maak me daar wel eens zorgen om, dit forum is écht de werkelijke wereld niet, of laat ik het zó zeggen en voor mezelf spreken: ik ben blij dat ik hier af en toe komen mag voor wat steun of om me te bedenken waarom ik ook alweer niet meer drinken wil, maar jongens wat ben ik blij dat ik mijn eigen leven leid buiten dit forum om. 

Misschien is het voor mij wel tijd om afscheid te nemen hier, ik heb het idee dat ik dit forum ontgroei. Of zoals Lika al zo treffend zei: het voelt alsof ik saai geworden ben, maar er is gewoon geen drama meer. Dankjewel nog Lika voor deze woorden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, het is ook fijn dat dit forum je kan ondersteunen, dat heb ik ook zo ervaren. Ik vond (voor mezelf dan, he) dat het grote nadeel van hier steeds rondhangen was dat ik dus ook continu met alcohol bezig was, op wat voor manier dan ook. Ik merkte dat het goed voor mij was om juist ook veel bezig te zijn met dingen die niet direct alcoholgerelateerd waren. Mijn zinnen verzetten dus. Navelstaren heb ik ook tijdenlang gedaan. Voor toen was dat goed. Maar teveel navelstaren (dus teveel met mezelf bezig zijn) werd ik zat: ik wilde léven. En vóór mij is dat ook de aandacht voor de ander en voor andere zaken, ook luchtigere zaken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitleggen, iets van horizon verleggen of zo. Zo maar wat overpeinzingen van mijn kant, hoor. 

Nou ja, ik ga mijn nieuwe boek lezen, ik heb onverwacht vrij vandaag: Denkbeeldige Vriend, van Stephen Chbosky. Laterssss....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Horizon verleggen...dat is wel een mooie.

De eerste jaren heb ik ontzettend veel tijd doorgebracht op het forum.  Volgde iedereen, reageerde volop...Ja, een soort 2e wereld, die heel echt leek.  Een houvast ook wel. Helpend was het zeker.  Helpend in alcohol de baas worden...ook helpend in 'communicatie', omgang met anderen, afstand nemen, patronen bij anderen en mezelf herkennen, relaties, relativeren...ach, eigenlijk 'alles' wat boven tafel kwam toen ik langere tijd de drank kon laten staan. 

Tot ik in RL hulp kon aanvaarden. Besef ik nu dat het forum voor mij een andere plek, rol heeft gekregen. Wat minder acuut allemaal...minder aanwezig ook hier.  Wel blij dat ik het ooit gevonden heb. Het was zeker een belangrijke stap in het nuchter zijn.  Voor mij zelf is het wel goed om mijn focus meer te leggen op RL.  Met alles wat daarbij hoort....

 

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me hier nog altijd prettig.

Nee, niet helemaal waar. Ik voel me hier nog heel vaak prettig. Vaak genoeg om maar te blíjven schrijven.
't Is een beetje als met familie. Als ik m'n horizon wil verleggen hoef ik het contact met m'n familie niet te verbreken.
Hoewel ik me niet meer kan heugen dat ik hier een noodkreet heb geuit blijf ik dit vangnet voor mezelf in stand houden
voor je-weet-maar-nooit.
Schrijf ik hier voor mezelf of voor een ander? Voornamelijk voor mezelf. Om dit vangnet in stand te houden dus.
Maar als een ander er wat aan heeft, dan vind ik dat niet erg. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo., dus in vroegertijd waren er wel 20 pagina's hier. , nu een stuk of 3,4,5.. Ik heb het frummen nog wel  nodig hier. Als ik zie en lees hoe mensen jarenlang met dit probleem worstelen.. Ik sta nu bijna 3 jaar droog, maar worstel ook nog steeds. Zeker op de momenten toen ik nog dronk: op de middag thuis en tegen de avond naar het café.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Adrian het lijkt me heel naar om het niet drinken nog steeds zo als strijd te ervaren. 

Die strijd heb ik wel in de eerste jaren gevoel, en gevoerd. Nu ik langer droogsta heb ik tot nu toe geen heftige zucht ervaren. Wel af en toe een gedachte aan...in de trant van..goh..dit zou vroeger een moment geweest zijn waarin ik alcohol zou pakken. Momenten die ik liever niet bewust meemaak...dat is dan wat het is.  Dat voelt ook niet meer zo, hoe zeg ik dat, fysiek..meer geestelijk.  En ik kan nu ook bedenken wat er gebeurt en waarom..en hoe ik er mee om kan gaan . Dat vind ik erg fijn.

Wel herken ik nog steeds het 'verslavingsgedrag'..ook in andere zaken. Ik rook dan wel niet..maar kan vreselijk veel op de foon bezig zijn...toch weer kleding kopen die ik niet nodig heb...en een zak paprikachips leegvreten.

Knap dat je toch al drie jaar droogstaat. Ik hoop dat de strijd en zucht voor jou ook minder wordt.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...