Spring naar bijdragen

Temazepam afbouw


Wennn

Aanbevolen berichten

Hallo leden,

Sinds 2 weken ben ik begonnen met het afbouwen van de Temazepam. Ik slikte dit 1,5 jaar 20 mg voor het slapen gaan.

Ik ben begonnen onder begeleiding met 10 mg capsule Temazepam en 1 mg Melatonine, dan weer als vanouds 20 mg Temazepam en dan weer 10 mg Temazepam in combi met Melatonine. Het slapen gaat met deze dosering gelukkig goed, alleen ik loop ook echt al 2 weken met griepverschijnselen die het me toch moeilijk maken mijn hoofd boven water te houden. Ik heb nog een dochtertje van 3 die een hoop zorg vraagt. Niks ten nadelen over haar, maar ik kan mijn rust niet pakken. Zouden deze griepverschijnselen te maken kunnen hebben met de afbouw van de Temazepam?

Ik hoor graag jullie bevindingen van ontwenningsverschijnselen. 2 weken griep hebben lijkt me onwaarschijnlijk? (Geen koorts)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wennn Griepachtige verschijnselen komen vaak voor bij ontwenning, in het Engels bestaat er zelfs een benaming voor: benzo flu. Maar net als bij bijvoorbeeld hoofdpijn of vastzittende spieren zijn er natuurlijk nog tig oorzaken.

Wisselen in dosis om de dag heeft als nadeel, dat je zenuwstelsel moeilijker kan wennen dan wanneer je de dosis geleidelijk aan verlaagt. Bij temazepam heb je daar dan wel de tabletten voor nodig en niet de capsules. Zelf bouw ik op die manier af: begonnen bij 30 mg temazepam en nu iets boven de 10 mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je bericht Briba :). Maar nu jij het geleidelijk aan afbouwt, geeft dit voor jou dan ook nog afkickverschijnselen?

Nou dat lucht me wel op, dat deze griepklachten erbij kunnen horen. Jeetje.. ik mag in mijn handen knijpen dat ik nog goed slaap, maar wat zuigt het je leeg als je lichaam zo tegen gaat werken. 

Is het dan juist handig om je hieraan gedeeltelijk over te geven zover dat gaat of is juist blijven sporten en bezig blijven de oplossing? Voor mij wel handig om deze dosering nog even aan te houden en dan in tabletten minimaal af te bouwen, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wennn Afleiding zoeken en bewegen is altijd goed, maar goed naar je lichaam en eventuele klachten luisteren blijft belangrijk. Fijn dat je goed slaapt, maar dat kan op een gegeven moment wat minder worden, we zijn niet voor niks temazepam gaan slikken...al weet ik zeker, dat de temazepam nu veel minder effect op me heeft dan in het begin van slikken.

Nog een tip: met een apestaartje kun je een gebruiker kiezen en krijgt deze ook een notificatie, met alleen Briba lukt dat niet :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

@Wennn ik ben ook aan het afbouwen van temazepam 20 mg (in het verleden hoger geslikt) en ik heb ook griepverschijnselen zonder koorts. Maar weet nu wel zeker dat het een hardnekkige verkoudheidplus is, ik hoor het ook om me heen. Ik dacht in het begin ook dat ik de benzo flu had.

Succes met afbouwen! Ik doen met een weegschaaltje en ga per twee weken ongeveer 0.5 mg naar beneden. Heb meer dan 20 jaar geslikt, dus heb besloten geen haast te hebben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...