Spring naar bijdragen

Zondag 13 oktober 2019


Waldorff

Aanbevolen berichten

Rennen is bij mij echt onmisbaar onderdeel van gezond leven geworden. Nu dat de dagen weer korter worden komt het steeds meer op het weekend neer en 1x per week is echt het uiterste minimum, anders mis ik de dopamine in de kop :) Dan word ik vet, slap, treurig.

Misschien doe ik volgend jaar een halve (elk jaar komt er een marathon voor ons huis langs) maar het is een tijdsinvestering idd. Een hele das nog een heel ander verhaal. Ik weet dat het kan, ik heb mensen zien veranderen van nul sport naar marathon in slechts een paar jaar, maar dat moet je echt in de rest van je leven in tetrissen en daar heb ik gewoon niet de motivatie voor. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
'Het daagt' nu in het oosten, 
maar binnen heb ik de lamp nog aan. 
En een bakje.... 
 

Afbeeldingsresultaat voor boter in bakje    1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                   Gerelateerde afbeelding                 Gerelateerde afbeeldingAfbeeldingsresultaat voor smoothie banaan

Hier ook een rustig dagje. 
Een stuk hardlopen zou ik graag doen, maar heb de laatste tijd veel last van 
spieren, pezen en botten en zo, dus een eindje met de hond om is helaas momenteel het uiterst
haalbare....  ach, er zijn ergere dingen denk ik dan maar. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bumperjim:

Lekker WK rugby kijken om ontbijt te verteren voor t hardlopen. 

USA - Tonga. Dat moet Tonga wel kunnen redden. 

Ik Wales vs Uruguay straks om 10.00 uur. Wales al geplaatst voor de 1/4 finale. :) Volgende week op vakantie naar Wales btw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedag allemaal.

Ik ben in alles langzamer dan de gemiddelde mens. Alleen in drinken was ik destijds sneller dan velen in m'n omgeving. Maar ook daarin heb ik me
uiteindelijk aan m'n eigen levenstempo weten aan te passen. En dat bevalt me wel. Slow living.. Nu alleen m'n hond nog wat aan zien te passen. :mellow:

*alcohol drinken is totaal tot staan gebracht
 andere vochtigheden drinken is gereduceerd van 'zeer snel achter elkaar' tot 'iets minder snel achter elkaar'.

bewerkt door Kohtje
moest even iets verduidelijken t.a.v. drinktempo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook nog goedemorgen allemaal. Ik heb slecht geslapen.. Hoe komt dat tocb? Vroeger met een beetje drank op sliep ik veel beter.. Verdeeld over de dag dronk ik er 8 - 10 stuks. Niet superveel, maar wel genoeg om verslaafd te raken.. Toch drink ik nooit meer..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hardlopen wacht ik even mee tot ik wat kilo's ben afgevallen. Mijn knieën trekken het niet. Het is heerlijk als je dat kan. Wandelen is trouwens ook heel fijn. Al ben je daar wel al snel meer dan een uur mee bezig, om een beetje hetzelfde effect als rennen te krijgen. Het is vandaag zacht weer, als er ook nog een zonnetje bij komt zou dat fijn zijn. Plannen; wat huishouden,  wandelen en koffie drinken met een vriendin en een gesprek voorbereiden van werk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster:

Hardlopen wacht ik even mee tot ik wat kilo's ben afgevallen. Mijn knieën trekken het niet. Het is heerlijk als je dat kan. Wandelen is trouwens ook heel fijn. Al ben je daar wel al snel meer dan een uur mee bezig, om een beetje hetzelfde effect als rennen te krijgen. Het is vandaag zacht weer, als er ook nog een zonnetje bij komt zou dat fijn zijn. Plannen; wat huishouden,  wandelen en koffie drinken met een vriendin en een gesprek voorbereiden van werk. 

Ik heb altijd een hoop bewondering voor diegenen die met een rooie kop van de inspanning een enorme massa 5 of misschien zelfs maar 2 km verderop slepen. Daar is een hoop meer wilskracht voor nodig dan op de automatische piloot je wekelijkse 10 km te doen. 

Daar kwam ik ook vandaan. En dan met een kater ook nog vroeger, haha wat een mens zichzelf aandoet ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Yvonne:

 

                                  

Hier ook een rustig dagje. 
Een stuk hardlopen zou ik graag doen, maar heb de laatste tijd veel last van 
spieren, pezen en botten en zo, dus een eindje met de hond om is helaas momenteel het uiterst
haalbare....  ach, er zijn ergere dingen denk ik dan maar. 
 

Ai, dat klinkt niet fijn, Yvonne. Weet je waardoor het komt, is het een tijdelijk iets? Ik hoop voor jou dat het snel weer beter gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen maansverduistering maar een volle maan. Deze keer de 'jachtmaan'

En met het licht van de volle jachtmaan is iets bijzonders aan de hand. De maan kleurt namelijk oranje en lijkt een stuk groter dan normaal. Dat gebeurt ieder jaar in de herfst. Nooit op een vaste datum, maar altijd in oktober of in november.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Fijne middag/avond allen.

Voel mij moe, leeg maar wel droog.

Het vechten tegen trek/zucht is erg vermoeiend. Dit had ik niet tijdens het gecontroleerd drinken. Dan  kon ik moeiteloos bv 2 dagen droog staan.

Moet ook niet vechten tegen die trek, het gewoon ondergaan. Ja dat klinkt heel makkelijk. Was het maar zo makkelijk.

Volgende week,wel weer een gesprek bij de Brijder, ga dit toch weer bespreekbaar maken. 

Nu trouwens geen trek. Straks een afspraak, een leuke afspraak en die koppel ik nooit aan drank. Dat is winst.

@Yvonne je hebt altijd een lief bemoedigend woord voor een ander klaar. Wens voor jou dat het ook wat beter gaat worden(lichamelijk) Dit is niet prettig voor jou. Sterkte!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar @Smaragd, ik hoor je nu al ik weet niet hoe lang mopperen dat die trek zo moeilijk, zo vermoeiend is en dat je er geen last van had
tijdens je gecontroleerd drinken.. Waarom ga je dan in vredesnaam niet gewoon weer gecontroleerd drinken? Dan ben je van dat hele gedonder af
en hoef je ook niet meer ongecontroleerd te drinken. Twee vliegen in een klap, lijkt me.
Snap niks van jou, maar dat wist je al, zoals je me wel eens gezegd hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...