Spring naar bijdragen

12-10-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Speciaal voor onze aller, aller, allergrootste superkanjer VERBLOEMEN.    https://www.animaatjes.nl/filmpjes/dieren/geitjes-pyjama-party-156

Hoe hebben we geslapen? Hier goed. Word alleen al een maand of wat steevast om rond 5 uur wakker, maar blijf wel gewoon liggen. Ook lekker.

Vandaag wat poetsen want morgen krijg ik bezoek. En wat gaan jullie doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé goeie morgen Annie,

Wat fijn dat je geslapen hebt. Nee ik val dan niet meer in slaap maar lig te wachten tot het tijd is. Maar das niet erg hoor. Denk dan aan leuke dingen die ik kan maken. Als het dan behaaglijk in bed is, is het goed vertoeven. Hé leg eens een warme kruik in je nek, warmte ontspant.

Ga jij doen vandaag?

Goeie morgen Chris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Fijn om te lezen dat jullie geod geslapen hebben. Ik op zich ook, lag al vroeg op bed na een drukke vrijdag, maar was ook om 5 uur wakker en viel daarna niet meer in slaap. Ach, ik heb wel zo'n dikke 6 uur geslapen, dus erg is het niet. Ik blijf dan net als Bol rustig liggen en ga er rond 8 uur uit. Straks gaan we weg voor een gezellig weekend met 10 man, zondagavond weer terug. We hebben er zin in, al zal er van slapen niet zo heel veel terecht komen vrees ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Ik ben ook een weekend weg met 10 man! Wat toevallig, zit in Dusseldorf nu. Vannacht op tijd naar bed gegaan maar ben zo hyperalert en zo bang de hele tijd, dat ik amper kan slapen en bij het minste of geringste wakker word. Als ik vannacht 3 uur gemaakt heb is het veel, in stukjes... ik kan ook niet goed blijven liggen in bed, te nerveus, teveel gedachten, te zenuwachtig. 

Het heeft me heel veel moeite gekost om op dit weekend mee te gaan, dus ik ga wel een beetje proberen te genieten vandaag maar vind genieten op dit moment zo moeilijk... gisteren een hyperventilatie aanval in restaurant die ik op de wc heb moeten verwerken... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Meisjeamsterdam:

@Cyclad58 Ik ben ook een weekend weg met 10 man! Wat toevallig, zit in Dusseldorf nu. Vannacht op tijd naar bed gegaan maar ben zo hyperalert en zo bang de hele tijd, dat ik amper kan slapen en bij het minste of geringste wakker word. Als ik vannacht 3 uur gemaakt heb is het veel, in stukjes... ik kan ook niet goed blijven liggen in bed, te nerveus, teveel gedachten, te zenuwachtig. 

Het heeft me heel veel moeite gekost om op dit weekend mee te gaan, dus ik ga wel een beetje proberen te genieten vandaag maar vind genieten op dit moment zo moeilijk... gisteren een hyperventilatie aanval in restaurant die ik op de wc heb moeten verwerken... 

Ha @Meisjeamsterdam, ik zoek het niet zo ver, wij zitten op een landgoed in Beesd (Betuwe) 

Jij beschrijft iets waar ik ook last van heb gehad, het niet kunnen blijven liggen in bed. dat was na de afbouwen van Lorazepam bij mij ook soms aanwezig. Dan probeerde ik te blijven liggen als ik wakker was, maar de onrust dwong me soms om er even uit te gaan. 
Genieten is moeilijk, maar lukt wel als je je in het gezelschap op je gemak voelt, dan vergeet je hopelijk even dat je aan het afbouwen bent. Veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Chris72:

Hallo Cyclad,

Nog even een vraagje. Die piep/suis in mijn oor gaat die vanzelf over?

maak mij er een beetje druk over dat ik die zelf veroorzaak door er aan te denken....

maar ik kan er niet niet aan denken. Komt dat jou of iemand bekend voor ?

 

 

 

Ha @Chris72, ik heb er zelf geen last van gehad tijdens de afbouw en daarna, maar ik ken 2 personen die na afbouw zijn gestopt met Lorazepam en Clonazepam en last hebben van hevige piep in oor (Tinnitus). Voor het gebruik van de benzo's hadden zij daar geen last van, dan is het wel duidelijk dat het een ontwenningsverschijnsel is. 

Zij hebben er vooral last van als ze er aan denken en wanneer het stil is. Bij afleiding of geconcentreerde bezigheden was de piep er vast ook wel, maar werd het als veel minder belastend ervaren. Dus ja, als je er aan denkt wordt het erger in je beleving. Hetzelfde geldt voor angst, onrust en paniek: laat het er zijn. Makkelijk gezegd, I know, maar alles wat je aandacht geeft groeit. 

Tinnitus gaat in de regel niet over, maar als het een ontwenningsverschijnsel is van benzo's kan het wel degelijk ook weer verdwijnen. 
Een benzovriendin van me heeft zelfs allerlei testen laten doen voor haar benzogerelateerde tinnitus, maar daar kwam niets uit....
 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve allemaal, 

Zo te lezen hebben er een aantal goed geslapen. Gelukkig. 

@Annie87: is het katergevoel wat minder? @bolletje: 5 uur is een typische tijd, hoor ik vaker, en zelf ook gehad. Jammer dat we er niet achterkomen of het betekent dat we de loterij gaan winnen ofzo :D

@Meisjeamsterdam dat is inderdaad een nare klacht. Het kan gelukkig ook weer overgaan, maar het is geen lolletje, het gevoel dat je uit bed moet springen.  Hopelijk kun je nog wat genieten van het weekend. 

@Cyclad58: was het gisteren een beetje te doen?

@Chris72: ik heb na een oorontsteking een lichte piep gekregen, en hij wordt door de afbouw ook wel erger soms. Maar hij trekt ook wel weer bij naar het niveau waar het normaal op zit. Kan dus echt weer overgaan gelukkig! 

@Verbloemen: voor jou een extra dikke knuffel!

@Spinder: hoe is het met jou en je moeder?

@Lightspacer: hoe is het bij jou?

@Pierre: hoe gaat het met jou nu je weer thuis bent ?

Liefs

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer een hele stap verder vandaag, tenminste zo voelt het tot nu toe. Jeetje man wat heb ik mij goed gevoeld vandaag, niet te geloven dat het nog mogelijk zou zijn. Wel vreemd hoor als je gewend was geraakt aan mega bar slecht voelen elke dag. Dit gun ik iedereen die hier mee te kampen heeft.. Tegen de afbouwers zou ik willen zeggen: Kijk hier naar uit, want het gaat echt gebeuren! Er is echt licht aan het einde van de tunnel !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Robbin:

Weer een hele stap verder vandaag, tenminste zo voelt het tot nu toe. Jeetje man wat heb ik mij goed gevoeld vandaag, niet te geloven dat het nog mogelijk zou zijn. Wel vreemd hoor als je gewend was geraakt aan mega bar slecht voelen elke dag. Dit gun ik iedereen die hier mee te kampen heeft.. Tegen de afbouwers zou ik willen zeggen: Kijk hier naar uit, want het gaat echt gebeuren! Er is echt licht aan het einde van de tunnel !!!!!

Super Robbin,ik hoop dat dit mij ook te wachten staat ben die shit jaren wel zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei mevrouwtje54:

Dat word dan volgend jaar,ik laat het je weten:)

Ben jij gek, je bent er al bijna. Netjes afmaken nu. 

Ik heb volgens mij niet geklaagd hier hoe slecht ik me voelde, ik kom nu op z’n tijd wel even klagen hoe ‘goed’ of beter ik me voel nu (hoop ik), als je het niet erg vind tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...