Spring naar bijdragen

Vrijdag 11-10-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Klopt inderdaad eten kan zeker helpen @bolletje. Een goed gevulde maag is het beste, alleen moet je het wel naar binnen kunnen krijgen (in mijn geval lukt dat de laatste tijd te goed). 

Ik heb een afbouwpauze omdat de fysieke klachten te zwaar worden. Sommigen zien een pauze als uitstel, ik niet: ik ben 2 dagen in een soort trip geweest (je kunt het een wave noemen), en de brandende zenuwpijn werd me teveel. Aangezien ik toch een kind te verzorgen heb ben ik blij dat ik dmv de micro-taper pauze kan houden.

Niet dat daarmee alles opgelost is. Zit nog met enorme hoofd-nek en rugpijn op de bank icm brandende hersenen en kan bijna niet uit mn ogen kijken. Maar dat afdrijven naar een andere wereld is nu over, incl de zenuwpijn in mijn kiezen en brandend gezicht. Net nu ik het getypt heb vlamt mijn huid weer op. Nou  ja, het zij zo  

Sterkte allemaal weer vandaag lieve strijders! 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstandig dat je even pauzeert, lieve @ELL.

Zo'n pauze kan gene kwaad en werpt je ook niet terug. Hopelijk stabiliseer je snel en kun je je afbouwweg vervolgen. 
Pijn in je kiezen...het is toch bizar wat benzo's kunnen aanrichten. Klachten die je normaal gesproken niet eens kan verzinnen, bij benzo's komen ze voor.
Ook jij heel veel sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei bolletje:

Goeie morgen allemaal,

Iedereen goed geslapen? Een goeie remedie tegen pijn is eten. Nu wist ik dat al zeker als je een trekaanval van alc. krijgt, maar het schijnt ook erg goed te werken tegen pijn. Misschien iets voor Verbloemen?

https://www.elleeten.nl/kooktips/tips/a27464690/spierpijn-verlichten-eten/

Ha @bolletje, ik lag gisteren tegen 12 uur pas in mijn kooi, ik heb naar die voortreffelijke voetbalwedstrijd gekeken. Ik sliep vrij snel, maar was evengoed om half 7 wel weer wakker. Okay, 6 uur geslapen is goed, daar klaag ik niet over. Vandaag wel een zware dag, crematie van de moeder van een vriend. Komen dan toch weer herinneringen boven aan de uitvaart van vader en schoonvader, allebei niet zo heel lang geleden. 

Wat jouw tip van meer eten betreft: die sla ik even over :)
Ik heb nogal de neiging om snel aan te komen als ik veel eet. Mijn gewicht was heel lang stabiel rond 84 kilo (bij 1.78) , maar nu tikt het de 88 aan. Vakantie gehad, heb me vaak goed gevoeld en dan pak ik bijna automatisch een schepje extra. Als ik me slecht voel eet ik minder. Dan is mijn gewicht op zich een goed teken, maar gekker moet het niet worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje de goede dingen toevoegen aan je lichaam kan inderdaad helpen. 
@Verbloemen eet denk ik sowieso niet genoeg helaas.

Fijn dat je goed hebt geslapen @Cyclad58

Ik heb voor @Verbloemen vanmorgen het verhaal bij de huisarts neergelegd. De assistent was in ieder geval heel lief en heeft me wel 20 minuten te woord gestaan en heeft alles opgeschreven. Ik heb verzocht om doorverwijzing naar Erik Paling. Ook alles vertelt over mijn ervaring met de psychiater en zijn gedrag en dat ik denk dat hij een gevaar vormt voor haar leven. Als het goed is belt of de dokter of de assistent me vandaag nog terug. Fingers crossed

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

ik ben vandaag op deze site terecht gekomen. Heb 18 maanden 2 mg Aloraxolam geslikt en heb dinsdagavond mijn laatste pil geslikt (na 6 weken afbouwen) heb last van nek en schouders, hoofdpijn, mijn darmen zijn heel productief en ik heb last van oorsuizingen.

ben blij met deze website en zal regelmatig hier op kijken.

christiaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag lieve mensen,ik begin eindelijk uit de waas van de diazepam te komen,die heeft mij echt lam gelegd de laatste 7 maanden,ik loop momenteel als een uitgerangeerde balletdanseres door mijn kamer en heb ook veel van de idiote klachten die hier allemaal worden genoemd,ben ook behoorlijk sjagerijnig de laatste week (noem het geen depressie) en zeer opstandig.Hoop dat het snel weer bij trekt.Zullen de donkere maanden voor de kerst wel zijn.Wat had ik nu graag de tuincentrums afgestruind om leuke dingen te kijken voor de kerst.

Liz ik hoop dat er wat positiefs uit gaat komen dat verdiend Hennie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Chris72:

Hallo allemaal,

ik ben vandaag op deze site terecht gekomen. Heb 18 maanden 2 mg Aloraxolam geslikt en heb dinsdagavond mijn laatste pil geslikt (na 6 weken afbouwen) heb last van nek en schouders, hoofdpijn, mijn darmen zijn heel productief en ik heb last van oorsuizingen.

ben blij met deze website en zal regelmatig hier op kijken.

christiaan

welke benzo gebruikte je?  Bedoel je de Alprazolam?  Hoe ben je  benzo's gaan gebruiken?
In zes weken afbouwen is razendsnel. Had een arts dat zo bepaald?

hartelijk welkom Christiaan,:rose: helaas zijn we met een aardige groep en soms aardig wanhopig, maar we proberen elkaar er altijd weer doorheen te slepen en gewoon dag voor dag te wachten op genezing. We delen en bemoedigen elkaar en denken mee in oplossingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei mevrouwtje54:

Goedemiddag lieve mensen,ik begin eindelijk uit de waas van de diazepam te komen,die heeft mij echt lam gelegd de laatste 7 maanden,ik loop momenteel als een uitgerangeerde balletdanseres door mijn kamer en heb ook veel van de idiote klachten die hier allemaal worden genoemd,ben ook behoorlijk sjagerijnig de laatste week (noem het geen depressie) en zeer opstandig.Hoop dat het snel weer bij trekt.Zullen de donkere maanden voor de kerst wel zijn.Wat had ik nu graag de tuincentrums afgestruind om leuke dingen te kijken voor de kerst.

Liz ik hoop dat er wat positiefs uit gaat komen dat verdiend Hennie wel.

lieverd, wat naar dat je je zo shittig voelt! Denk je goed aan jezelf? Zorg je wel goed voor jezelf?  Jij bent zo'n vechter, het gaat echt ook voor jou weer omdraaien hoor. Je bent al over de helft met de afbouw en doet het geweldig. Wat is je tempo op het moment?

We blijven hopen voor Hennie, dank voor al jou goede zorgen altijd. Je bent een echte schat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Chris72:

Ik bedoel inderdaad alprazolam. Heb het zo gedaan op advies van mijn psychiater. Schrik wel van de bijwerkingen. Met name de piep in mijn oor en de hoofd-nek-en schouderpijn zijn erg irritant en maken me bang..

Het is geen bijwerking, het is onwtenning en schade. Benzo's veranderen de werking van hoe je lichaam 'normaal' werkt en daardoor kan je lichaam het niet zonder de benzo. Dat noem je afhankelijkheid.  Afhankelijk van hoe jou lichaam in elkaar zit kan het met een paar weken over zijn, maar kan het ook maanden of jaren duren voordat je echt kan zeggen dat je volledig bent genezen. Ik zeg dit niet om je schrik aan te jagen, maar om je te informeren over de mogelijikheden. De dingen die je ervaart zijn lichamelijk, maar je kan ook somber worden of angstig van de ontwenning. Dit betekend dus geenszins dat je 'oude klachten' terugkeren en je toch weer ziek bent. De medicatie kan door de aanpassing aan het lichaam, je hele gestel zo in de war gooien.

heb je de Ashton Manual al gevonden? Die moet je eigenlijk lezen zodat je meer gaat begrijpen van wat er aan de hand is in je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chris72:

Ik ben benzo’s gaan gebruiken omdat ik paniekaanvallen had door bekkenbodemklachten (ook spanninggerelateerd). Heb vervelende 3 jaren achter de rug. Door te stoppen zou het beter moeten worden,maar zo voelt het nog niet..

wat waren je klachten op de alprazolam?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

paniekaanvallen zijn goed te managen met therapie. Helaas duurt therapie krijgen altijd lang en dus krijg je een pil mee naar huis. Die werken een paar weken en daarna verliezen ze hun effect, krijg je tolerantie en moet je ophogen voor een beter effect.

Wist je dat 2 mg Alprazolam gelijk staat aan ongeveer 40 mg Diazepam?  Het lijkt weinig omdat 2 mg  zo laag klinkt. Maar het is qua potentie dus heel sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lieve @Cyclad58, jij vandaag nog veel sterkte gewenst en gecondoleerd. Hopelijk kun je voor jezelf de rust wat bewaren. Het is ook nog grijs weer, en dat bij een crematie. Veel liefs en sterkte :rose:

Die kiespijn is inderdaad heel gek. Is nu ook weer weg. Soms is een pauze idd het beste. Ik ben ook stevig aangekomen, door de meds maar ook meer honger. 

Hoi @Chris72  welkom hier. Schrijf gerust alles van je af. De nek- en schouderpijn zijn voor mij o.a ook zeer herkenbaar. Als je er tegen kunt zou je daar wel Ibuprofen voor kunnen nemen. Gebruik je nog een antidepressivum? Want daar mag het meestal niet mee samen. Ik geef toe dat ik dat wel doe, maar alleen als ik de pijn echt niet meer hou. En ik neem het nooit tegelijkertijd in. Veel sterkte voor jou!

@mevrouwtje54. Voor jou ook zware laatste loodjes zo te lezen. Dat opstandige herken ik ook. Geeft ook wel aan dat er ondanks je klachten nog pit in zit :rose:. Is er iemand waarbij je die opstandigheid kwijt kan? Ik doe dat weleens met mijn moeder. Zij helpt me hier in huis soms, en dan zitten we met zn 2-en te mopperen en te ageren tegen vanalles. Gewoon, als uitlaatklep. Een ander zou denken dat we heel wat van plan zijn maar het blijft bij lekker opstandig met woordentegen vanalles ingaan. Gewoon ‘omdat het kan’. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk word ik superbang (ik heb ook PTSS op (on)gezondheidsgebied) door wat ik allemaal lees over ontwenning en schade. Ik heb nu al een niet functionerend lijf vanwege ME en chronische lyme, en daardoor per dag diverse klachten bovenop het continu zieke en uitgeputte gevoel. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik 20 jaar lang ben doorgegaan met slikken. Normaal controleer en check ik me suf, keer alles om om het van andere zijde te bekijken maar dacht bij mijn benzo's: je mag overal aankomen, behalve aan mijn houvast.     Aan de andere kant is er als je ogen eenmaal geopend zijn, geen weg terug. Nu moet ik wel stoppen. Ik wens jullie voor vandaag allemaal heel veel sterkte en liefs x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Veertje:

Eigenlijk word ik superbang (ik heb ook PTSS op (on)gezondheidsgebied) door wat ik allemaal lees over ontwenning en schade. Ik heb nu al een niet functionerend lijf vanwege ME en chronische lyme, en daardoor per dag diverse klachten bovenop het continu zieke en uitgeputte gevoel. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik 20 jaar lang ben doorgegaan met slikken. Normaal controleer en check ik me suf, keer alles om om het van andere zijde te bekijken maar dacht bij mijn benzo's: je mag overal aankomen, behalve aan mijn houvast.     Aan de andere kant is er als je ogen eenmaal geopend zijn, geen weg terug. Nu moet ik wel stoppen. Ik wens jullie voor vandaag allemaal heel veel sterkte en liefs x

Niks aan de hand Veertje, dit word de eerste poging om ervan af te komen toch? Als je dat dan gelijk goed doet hoeft het niet zo te worden als de verhalen die je leest. Gewoon op de juiste manier te werk gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

Niks aan de hand Veertje, dit word de eerste poging om ervan af te komen toch? Als je dat dan gelijk goed doet hoeft het niet zo te worden als de verhalen die je leest. Gewoon op de juiste manier te werk gaan.

Dank Robbin! NIet helemaal, een paar geleden kreeg ik opeens tinnitus en sliep toen ondanks slaapmedicatie niet meer. Toen dacht ik: nou, dan kan ik net zo goed minderen. Ik had geen idee. Heb toen in een jaar lang de helft van de tijd niet geslikt ipv dagelijks. ik heb het allemaal genoteerd (want trots). Een keer een dag of vijf achter elkaar niet. IK schreef er toen ook bij dat mijn pijnen erger werden en depressief werd, nogmaals ik dacht dat het door ME kwam, niet door niet slikken. Vanaf dat moment werkte de pillen ook slechter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

lieverd, wat naar dat je je zo shittig voelt! Denk je goed aan jezelf? Zorg je wel goed voor jezelf?  Jij bent zo'n vechter, het gaat echt ook voor jou weer omdraaien hoor. Je bent al over de helft met de afbouw en doet het geweldig. Wat is je tempo op het moment?

We blijven hopen voor Hennie, dank voor al jou goede zorgen altijd. Je bent een echte schat.

Hey Liz, ik doe nog 1 mg per 3 weken,nog 10 weken te gaan.....ik zie wel hoe het gaat.

Ik ben hier helaas alleen in @ELL maar je leert jezelf wel goed kennen op deze manier, maar dat je zo uitgeschakeld bent is gewoonte gek voor woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Iedereen
Lieve allemaal,
Ik wilde jullie allemaal laten weten dat ik vanaf zondag voor 2 weken met vakantie ben en dus waarschijnlijk niet hier zal schrijven of kijken.  ( zeg nooit nooit, maar ik denk het niet) Geen idee of er wifi is of niet.
Morgen heb ik de hele dag les, dus dan is de kans ook groot dat ik niet kan lezen of schrijven.
Zorg goed voor elkaar en wees lief voor elkaar,:heart:en tot over een week of twee.

De huisarts van @Verbloemen heeft gezegd dat ie niet kan meewerken aan mijn verzoek helaas, omdat ze bij de GGZ zit en er niet 2 kapiteinen op een schip kunnen zijn.... Precies zoals ze al verteld had en verwachtte. Maar ik heb het geprobeerd en ik hoop dat er een aantekening komt in haar medisch dosier van de huisarts. Ik heb bijna het hele verhaal verteld namelijk. Super terleurstellend. Wat ik wel heb gezien is dat het mogelijk is om een klacht in te dienen bij een klachtenfunctionaris. Dat moet ik dan na de vakantie maar proberen.


Als iemand van jullie ruimte heeft in zichzelf om met iemand te praten die het wel heel moeilijk heeft, twijfel dan niet om naar de ander uit te rijken, want met iemand praten kan al zoveel verschil maken.

dikke knuffel voor allemaal en tot snel:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...