Spring naar bijdragen

Donderdag 10-10-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Liz. hier kun je ook raad vragen bij "vraag het aan de hulpverlener" hé? Misschien weten hun wat meer. Heb gisteren veel aan Verbloemen gedacht, wil zo graag helpen maar weet niet hoe, alleen dat ze eigenlijk niet alleen moet zijn maar met iemand samen.  (Zucht) wat een ellende voor haar. Gelukkig dat dit, zo heftig, niet zo vaak voor komt, dit is een hel.

Lieve kanjers hebben jullie wat geslapen? Ik heb nog steeds wat last van het vorige drukke weekend. Word met hyperventilatie wakker en moet echt moeite doen om weer wat rustiger te worden. Gaat moeilijk als je ook moet plassen:wacko:

Vandaag weer een dag dichter bij het herstel lieverds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @bolletje wat vervelend die hyperventilatie. 
Gelukkig weet je waarvan het komt. Rustiger aan doen is zo lastig he?

Ook ik denk aan @Verbloemen, ik hoop dat het zo god mogelijk met haar gaat.

Met mij gaat het de laatste 2 weken wel aardig, werken gaat goed voor de 7 uur. Ik sta in de ochtenden soms nog wat onrustig op, maar ook dat lijkt nu wel wat beter te gaan. Het is de enige klacht die ik nog heb, met soms een mindere nacht. Ik kan, nu terugkijken, wel constateren dat alle andere rottige klachten na 22 maanden (dat wel) wel verdwenen zijn. 

Voor mezelf ook de constatering gemaakt dat de onrust die er soms nog is aan mezelf te wijten is: ik laat me daar toch iets te veel door uit het veld slaan, waardoor je gedachten weer in de verkeerde cirkel belanden. Op goede dagen heb ik daar geen last van, denk ik nergens aan en gaat het fluitend goed. 

Vandaag en morgen vrij (al heb ik morgen helaas en crematie) en zaterdag en zondag hebben we een neven- en nichtenweekend en zijn we met 10 man er even tussenuit. Zal wel heel druk worden, maar ook gezellig.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgeu allen,

Bol, rustig aan doen vandaag dan maar. 

Cyclad58, wat heerlijk om te moeten constateren dat je eigenlijk heel goed gaat. Vasthouden nu en je niet weer naar beneden halen als je even iets minder gaat. 

Zelf ga ik bar ellendig vandaag. Door de ongesteldheid echt een rotnacht gehad. Nu van de o niet meer zoveel last (pijn), maar voel me zo k. Vooral een soort van angstzweet. En dan weer warm, dan weer koud. Bah, terwijl ik vorige week zo'n goede week had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei doorbijter:

Morgeu allen,

Bol, rustig aan doen vandaag dan maar. 

Cyclad58, wat heerlijk om te moeten constateren dat je eigenlijk heel goed gaat. Vasthouden nu en je niet weer naar beneden halen als je even iets minder gaat. 

Zelf ga ik bar ellendig vandaag. Door de ongesteldheid echt een rotnacht gehad. Nu van de o niet meer zoveel last (pijn), maar voel me zo k. Vooral een soort van angstzweet. En dan weer warm, dan weer koud. Bah, terwijl ik vorige week zo'n goede week had

Ha @doorbijter, ja , eigenlijk mag ik niet mopperen. Ik wil graag van mijn ochtendonrust af, maar ik besef dat dat het staartje is wat nog moet worden opgeruimd en ik zal daar geduld mee moeten hebben. Deze week slaap ik voldoende, maar toch blijven de ochtenden lastig. 

Ellendig dat je je nu weer minder voelt. Er is een reden voor, dus je weet ook dat het snel weer beter kan en zal gaan. Je komt al van zo ver en het gaat met jou op zich toch ook steeds beter.
Het blijft balen als je weer een terugval hebt, je wilt je zo graag god blijven voelen. Zo herkenbaar. 
Wat mij soms helpt is de wetenschap dat ik voor mijn benzoprobleem ook weleens een dag had waarin het niet lekker ging. Die doorstond ik gewoon. Het verschil met nu is dat ik er nu bij stilsta, hetgeen de klachten activeert. Ik geloof daar werkelijk in. De klachten zijn er toch wel, we moeten ze verdragen in de wetenschap dat het weer over gaat. makkelijk gezegd, lastiger gedaan, maar wel the key. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik weet dat ik de klachten moet doorstaan. In t begin lukt dat ook wel, maar na wat meerdere ellendige dagen achtereen ga ik er te veel in mee. Ben er dan te veel mee bezig, merk dat ik veel meer behoefte heb aan herkenning en er komen weer meer negatieve gedachten. Baal dan weer onwijs van mezelf en hoe langer het duurt hoe minder vertrouwen dat er ook weer betere dagen komen. Ach, je kent t wel. Vandaag gelukkig niks anders op de planning dan de Kids die thuiskomen met vriendjes vanmiddag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even spuien:
 

Een week geleden:
" HI PsyQ, Ik heb nieuwe venlafaxine nodig. Kunnen jullie een herhalingsrecept sturen?"
" Hi,  helaas ben je  al uitgeschreven en zal je het dus aan de huisarts moeten vragen"
"okay, zal ik doen"

"Hi doktersassistent, ik heb vorige week een bericht ingesproken voor een herhaling van de venlafaxine maar niets meer gehoord. Gaat dit wel goed?"
" Wij hebben geen brief van PsyQ dat het traject is afgesloten. Die moeten we eerst krijgen."
"Goed, dat zal ik regelen"

"Hi PsyQ, mijn huisarts kan niets doen zonder afsluitende brief."
"Oh, maar die is wel verstuurd... even kijken, aan dokter Didden"
"Ah dat is mijn oude huisarts. Kunt u de brief ook naar dr Van der Zee sturen? "
"Geen probleem. U kunt er vanuit gaan dat het binnen een uur bij ze is."

Ik heb een voicebericht:
"Hi  met de doktersassistent, we hebben de brief binnen. Maar voordat we kunnen uitschrijven, moet u bij de dokter langskomen, want als u wilt afbouwen is het wel goed dat in overleg met de huisarts te doen"
Zucht....

vandaag:
"Dag doktersassistent, ik ben al vanaf december 2017 zelfstandig aan het afbouwen, en heb er een uitgebreid gesprek over gehad met de psychiater en die steunt en onderschrijft mijn afbouwplan. Ik heb dus geen afspraak nodig met de huisarts, maar vooral nieuwe Venlafaxine, waar ik nu al een week op wacht. Ik word hier wat zenuwachtig van, want ik word doodziek als ik het niet heb."
"ja, tja, dan zit er niets anders voor u op dan toch een afspraak met de huisarts te maken want het kan niet worden voorgeschreven zonder dat u de huisarts ziet."
"Ik ga twee weken op vakantie en zie niet hoe ik dat moet gaan doen"
"Kunt u vanmidddag langskomen? Ik heb om 3 uur een plekje"
" Nee, helaas, dan heb ik al een afspraak die ik echt niet kan afzeggen"
"Morgen dan om 9.20 uur, want zonder afspraak kunnen  we echt niets doen"
grrrrrr  "okay, doe maar"

even later
"goedemorgen mevrouw de assistent, ik kan helaas niet om 9.20, want ik zie nu dat ik een Skypegesprek heb om 9 uur met Portugal. Ik kan dat echt niet afzeggen."
" okay, dan vraag ik of de dokter u vanmiddag even belt"
??? " okay, heel graag! Dankjewel"

BEDANKT


IK KAN HIER ZO NIJDIG VAN WORDEN
ONDERTUSSEN NOG STEEDS GEEN NIEUW RECEPT.

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Zelf ga ik bar ellendig vandaag. Door de ongesteldheid echt een rotnacht gehad. Nu van de o niet meer zoveel last (pijn), maar voel me zo k. Vooral een soort van angstzweet. En dan weer warm, dan weer koud. Bah, terwijl ik vorige week zo'n goede week had

lieve schat, wat naar dat je je weer zo rot voelt!
Het is echt nog een flinke weg die je moet afleggen helaas, maar je zal er echt glorieus uit te voorschijn komen. Het is helaas niet altijd makkelijk en niet lineair. Wees super lief voor jezelf en ik hoop dat je ook ruimte hebt om ziek te zijn thuis. Dikke knuffel.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grr Liz @Kannietmeer het is toch te gek dat de paarse krokodil ook in de zorgwereld al zo kwaadaardig om zich heen bijt. Ik kan hier echt spinnijdig om worden. 
Zo hoort het niet te gaan natuurlijk, medicatie is super belangrijk en dan moeten die verdammte protocollen maar eens geschonden worden. Hopelijk krijg je je Venlafaxine nog vandaag.

Ik word als het goed is ook binnenkort uitgeschreven bij GGZ, dit is wel een goede eye-opener. Ik zal dan zeker checken en dubbelchecken of alle formaliteiten wel vervuld worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer al die bureaucratische rompslomp, wat een gezeik weer. Ik hoop iig dat je nwe huisarts je laat afbouwen op de wijze waarop je dat nu al doet. En dat t belletje vanmiddag hiervoor genoeg is. 

@Cyclad58 uitgeschreven bij de GGZ, weer een mijlpaal bereikt. 

Ik wil nog even tegen jullie beiden zeggen dat ik het persoonlijk heel prettig vind dat jullie nog steeds op het forum zijn om mensen te steunen, ook al zijn jullie zelf als maaaanden van de benzooi af en doen jullie het de meeste tijd geweldig. Ik heb veel aan jullie in mijn hele benzo proces, dus dank daarvoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer al die bureaucratische rompslomp, wat een gezeik weer. Ik hoop iig dat je nwe huisarts je laat afbouwen op de wijze waarop je dat nu al doet. En dat t belletje vanmiddag hiervoor genoeg is. 

@Cyclad58 uitgeschreven bij de GGZ, weer een mijlpaal bereikt. 

Ik wil nog even tegen jullie beiden zeggen dat ik het persoonlijk heel prettig vind dat jullie nog steeds op het forum zijn om mensen te steunen, ook al zijn jullie zelf als maaaanden van de benzooi af en doen jullie het de meeste tijd geweldig. Ik heb veel aan jullie in mijn hele benzo proces, dus dank daarvoor

Dank je wel, @doorbijter. Ook al ben ik al een hele tijd Lorazepamvrij, ik ben nog niet helemaal van de gevolgen af. De benzo-ellende gaat altijd door, er zijn steeds nieuwe mensen die de gevolgen van de benzo's ervaren en als ik hen kan helpen met mijn ervaringen dan doe ik dat graag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Cyclad58:

Ik word als het goed is ook binnenkort uitgeschreven bij GGZ, dit is wel een goede eye-opener. Ik zal dan zeker checken en dubbelchecken of alle formaliteiten wel vervuld worden.

nou inderdaad.. .een gewaarschuwd mens nu ;-)

 

 

3 minuten geleden zei doorbijter:

Ik wil nog even tegen jullie beiden zeggen dat ik het persoonlijk heel prettig vind dat jullie nog steeds op het forum zijn om mensen te steunen, ook al zijn jullie zelf als maaaanden van de benzooi af en doen jullie het de meeste tijd geweldig. Ik heb veel aan jullie in mijn hele benzo proces, dus dank daarvoor

ik zou niet anders willen ;-)
Er is te weinig hulp te vinden bij de zorg in Nederland, en ... iemand moet het doen dacht ik zo. :lol: Fijn dat je de steun daarmee ook echt voelt.
Ik ben  ook heel bij met @Cyclad58 die altijd rustig en bemoedigend oog heeft voor iedereen op de website. Je doet daarmee belangrijk werk Ad! Zeer waardevol!

@bolletje Ik vertrouw de hulpverlener hier totaal niet en lig altijd met ze in de clinch voor mijn gevoel. Ze vinden onze uitspraken hier ontwetenschappelijke larie en paniekzaaierij ( dat is mijn ongenuanceerde vertaling). Maar ik zal inderdaad eens vragen wat we kunnen doen met deze situatie. Misschien verrassen ze me nog ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal 

Getver @bolletje dat is naar wakker worden...al wat rustiger ondertussen?

Wat fijn @Cyclad58 dat het eigenlijk best oké gaat :) die onrust is wel een hardnekkig he....ik heb het ook elke ochtend

Wat een gedoe @Kannietmeer pffff... Hopelijk is het gauw geregeld!

Balen @doorbijter dat je je zo rot voelt...het is ook super lastig om na een paar ellendige dagen positief te blijven, daar weet ik alles van. Je hebt ook best veel gedaan, dingen die je een paar maanden geleden niet had durven dromen. Pak nu lekker je rust en de goede dagen komen er weer aan... Dikke knuffel 

Ik lijk weer een beetje op te krabbelen, alleen is het vertrouwen heel nihil... Ik heb ook moeite om niet met de klachten bezig te zijn en te denken wat als? Maar ik doe mijn best en meer kan ik niet doen :)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer al die bureaucratische rompslomp, wat een gezeik weer. Ik hoop iig dat je nwe huisarts je laat afbouwen op de wijze waarop je dat nu al doet. En dat t belletje vanmiddag hiervoor genoeg is. 

@Cyclad58 uitgeschreven bij de GGZ, weer een mijlpaal bereikt. 

Ik wil nog even tegen jullie beiden zeggen dat ik het persoonlijk heel prettig vind dat jullie nog steeds op het forum zijn om mensen te steunen, ook al zijn jullie zelf als maaaanden van de benzooi af en doen jullie het de meeste tijd geweldig. Ik heb veel aan jullie in mijn hele benzo proces, dus dank daarvoor

Overigens mag @bolletje hier ook zeker bij genoemd worden. @bolletje is ook al vrij lang van de benzooi af en opent hier met regelmaat de huiskamerdeur en heeft voor iedereen een bemoedigend woord! Dank!!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cyclad58:

Overigens mag @bolletje hier ook zeker bij genoemd worden. @bolletje is ook al vrij lang van de benzooi af en opent hier met regelmaat de huiskamerdeur en heeft voor iedereen een bemoedigend woord! Dank!!!:rose:

helemaal waar! Onze bolletje is als moeder overste vaak de eerste die klaar staat met koffie en gebak om iedereen een plek te geven. Dank je wel Bol!:heart:

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei EefjeJ:

 

Ik lijk weer een beetje op te krabbelen, alleen is het vertrouwen heel nihil... Ik heb ook moeite om niet met de klachten bezig te zijn en te denken wat als? Maar ik doe mijn best en meer kan ik niet doen :)

 

Zodra er meer klachten gaan liggen en je langer stabiel bent, zal je merken dat het vanzelf ook minder in je gedachten zal zijn.
Wat je zegt: doe je best, meer is ook niet nodig.
Je gaat door en daarmee zal je echt overwinnen lieverd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei @Kannietmeer daar zou je toch bloednerveus van worden,hopelijk wordt het goed geregeld voor je vanmiddag.Bij mij ging het precies omgekeerd.Had een recept van 105 stuks van de Antes,maar in de ik weet totaal niet wat ik doe weken had ik ze ook online besteld bij mijn apotheek ,90 stuks samen met mijn andere medicatie,bij het ophalen stonden er 180 voor me klaar 2 x zoveel  dus en mijn recept van 105, ik ging met bijna 300 pillen naar huis:o.......Maar even een vraag, ik ben er nog niet uit wat slim is om te doen,volgende week sta ik op 3 mg ,zit te dubben om eerst de ochtend weg te vijlen en dan de avond. Of zou het beter zijn om naar 1mg in de ochtend en 1mg in de avond te vijlen, en dan de ochtend en daarna de avond weg vijlen.Wat denken jullie????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje ben ik jou toch allemaal vergeten, oeps. Jij die altijd de dag positief weet Te beginnen en ons een hart onder de riem steekt.....

@mevrouwtje54 ik zou om en om doen en niet eerst de hele ochtend en dan pas de hele avond

Nog een laatste vraag van mij. Ik voel de hele dag alsof alles te veel is. Bij alles wat ik doe breekt t koude angstzweet me uit. Weet niet zo goed hoe ik t anders moet omschrijven. T voelt als zweten, maar t is t niet echt zweten, want als ik wat weg wil vegen zit er geen druppel. Ik durf hierdoor weinig tot niets Te doen, zo stom. En ben ook een beetje bang dat t niets met ontwenning te maken heeft, maar misschien wel met mn hart. Ja, daar steekt mn angst toch de kop weer op, grrr. Is er iemand die de klacht herkent. Dan kan ik nl weer wat dingen in t huishouden oppakken zonder bang te zijn. En ik heb t ook koud de hele dag, met af en toe een uitschieter naar erg warm, vooral na een beetje inspanning

@Annie87 hoe gaat het trouwens met jou de laatste dagen. Is de scheiding al rond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei doorbijter:

 

@Annie87 hoe gaat het trouwens met jou de laatste dagen. Is de scheiding al rond?

@doorbijter wat naar dat je je zo voelt. Zelf heb ik niet die klachten gehad. Wel kom ik tot vrijwel niks, ik tril veel, inwendig beven. Voelt heel naar, veel pijn, nerveus gevoel. Net met moeite aardappels staan schillen. Ben er eerst weer bij weggelopen en daarna weer verder. Pfff zo’n simpel klusje normaal gesproken. De scheiding is nog geen stap verder. Ik verwacht een rechtszaak. Snap alleen niet waarom hij daarvoor kiest, maar goed ik snap een heleboel niet...veel sterkte 

@Deligaf1 gefeliciteerd! Hoop dat je een leuke dag hebt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik hier ook gewoon een nieuwe vraag stellen (en gefeliciteerd @Deligaf1)?

Snap ik nu goed dat als je eenmaal van de benzo's af bent (in mijn geval temazepam en xanax) je reactie op een volgende benzodiazepine heel raar/slecht of wat dan ook is.

Kan het niet zo goed uitleggen, maar dat dacht ik uit de ervaringsverhalen te lezen.

Ik word nl stikbenauwd bij het idee dat ik nooit, nooit nooit meer mag/kan slikken (vermoedelijk wil k dat ook niet maar zo ver ben ik nog niet in mijn gedachten).

dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Even spuien:
 

Een week geleden:
" HI PsyQ, Ik heb nieuwe venlafaxine nodig. Kunnen jullie een herhalingsrecept sturen?"
" Hi,  helaas ben je  al uitgeschreven en zal je het dus aan de huisarts moeten vragen"
"okay, zal ik doen"

"Hi doktersassistent, ik heb vorige week een bericht ingesproken voor een herhaling van de venlafaxine maar niets meer gehoord. Gaat dit wel goed?"
" Wij hebben geen brief van PsyQ dat het traject is afgesloten. Die moeten we eerst krijgen."
"Goed, dat zal ik regelen"

"Hi PsyQ, mijn huisarts kan niets doen zonder afsluitende brief."
"Oh, maar die is wel verstuurd... even kijken, aan dokter Didden"
"Ah dat is mijn oude huisarts. Kunt u de brief ook naar dr Van der Zee sturen? "
"Geen probleem. U kunt er vanuit gaan dat het binnen een uur bij ze is."

Ik heb een voicebericht:
"Hi  met de doktersassistent, we hebben de brief binnen. Maar voordat we kunnen uitschrijven, moet u bij de dokter langskomen, want als u wilt afbouwen is het wel goed dat in overleg met de huisarts te doen"
Zucht....

vandaag:
"Dag doktersassistent, ik ben al vanaf december 2017 zelfstandig aan het afbouwen, en heb er een uitgebreid gesprek over gehad met de psychiater en die steunt en onderschrijft mijn afbouwplan. Ik heb dus geen afspraak nodig met de huisarts, maar vooral nieuwe Venlafaxine, waar ik nu al een week op wacht. Ik word hier wat zenuwachtig van, want ik word doodziek als ik het niet heb."
"ja, tja, dan zit er niets anders voor u op dan toch een afspraak met de huisarts te maken want het kan niet worden voorgeschreven zonder dat u de huisarts ziet."
"Ik ga twee weken op vakantie en zie niet hoe ik dat moet gaan doen"
"Kunt u vanmidddag langskomen? Ik heb om 3 uur een plekje"
" Nee, helaas, dan heb ik al een afspraak die ik echt niet kan afzeggen"
"Morgen dan om 9.20 uur, want zonder afspraak kunnen  we echt niets doen"
grrrrrr  "okay, doe maar"

even later
"goedemorgen mevrouw de assistent, ik kan helaas niet om 9.20, want ik zie nu dat ik een Skypegesprek heb om 9 uur met Portugal. Ik kan dat echt niet afzeggen."
" okay, dan vraag ik of de dokter u vanmiddag even belt"
??? " okay, heel graag! Dankjewel"

BEDANKT


IK KAN HIER ZO NIJDIG VAN WORDEN
ONDERTUSSEN NOG STEEDS GEEN NIEUW RECEPT.

 

Echt compleet achterlijk gewoon!!! Ik was ook doktersassistente maar ik kon wel altijd met de patiënten meedenken. Maar ik zag bij collega’s helaas dat bijna elke assistente zo werkt! Regels, niet nadenken, en is jouw probleem. Afschuwelijk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Veertje:

Mag ik hier ook gewoon een nieuwe vraag stellen (en gefeliciteerd @Deligaf1)?

Snap ik nu goed dat als je eenmaal van de benzo's af bent (in mijn geval temazepam en xanax) je reactie op een volgende benzodiazepine heel raar/slecht of wat dan ook is.

Kan het niet zo goed uitleggen, maar dat dacht ik uit de ervaringsverhalen te lezen.

Ik word nl stikbenauwd bij het idee dat ik nooit, nooit nooit meer mag/kan slikken (vermoedelijk wil k dat ook niet maar zo ver ben ik nog niet in mijn gedachten).

dank!

Ik snap je vraag en ik ben zelf ook als de dood geworden voor deze middelen. Ik lees dat heel vaak, dat mensen er vervolgens na de afbouw paradoxaal op reageren. Het is niet altijd zo hoor. Zelf wil ik het risico niet lopen. Ook gebeurt dit vaak met alcohol. Ik drink inmiddels al heel lang niet meer. Ook dat durf ik niet aan te raken. Echt een antwoord hierop heb ik ook niet... maar ja het gebeurt idd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...