Spring naar bijdragen

Ontwenning Lorazepem


IkSlaapGraag

Aanbevolen berichten

Hallo, ben een man van 47. De eerste keer dat ik benzo's gebruikte was ik tiener. Dagelijks voor slapengaan beginnen slikken rond mijn 27e. 

Laat het nooit verder komen dan een equivalent van 40mg diazepam, als ik daarover ga doe ik een opname van enkele weken zodat ik weer een tijdje slaap van 1,255mg en zo dan weer stilletjes aan terug op hogere dosis komt.  Middelen die ik gebruikt heb waren Zopiclone, lormetazepam, Diazepam en de laatste tijd Lorazepam.

Zit nu in een opname in een psychiatrisch ziekenhuis. Nam thuis tabletten Lorazepam voor de opname. Geen strikt vaste dosis: tussen 6,25(2 en halve tablet) en 12,5mg (4 tabletten) voor het slapengaan, afhankelijk van hoelang ik al wakker was.

 

Heb gekozen voor snelle afbouw met Lorazepam zelf (dus niet met Diazepam)

Dag 1:     3,75mg   (1,5 tablet)  (goed geslapen)

dag 2:     3,75mg (1,5 tablet)  (goed geslapen)

dag 3:     2,5mg  (1 tablet)    (goed geslapen)

dag 4:     2,5mg (1 tablet)   (goed geslapen)

dag 5:    1,25mg  (halve tablet)   (2,5u geslapen)

vanaf dag 6:  niks meer   (niks geslapen ook niet :-) )

dag 6:  Rond 19u ' s avonds bezoek van vriendin en die vond dat ik er wat triest en moe uitzag, voor de rest ok.   Om 21u op kamer beetje paniekaanval. Ik haal moeilijker adem en ben over van alle dingen in paniek in mijn hoofd waar ik eigenlijk geen paniek moet over hebben. Bloeddruk was zeer hard gestegen (161 bovendruk normaal altijd netjes 13/8).   Om half 12 was deze wel weer bijna normaal (145).  Dan rond 24u proberen slapen, maar volledige nacht wakker gelegen. Wel te loom om uit bed te komen.

dag 7:   Wakker gebleven,   geen panier of rare bloeddruk. Wel al bijna 24u niks kunnen eten. Zeer veel last van maag en darmen. Ga om 17u wat proberen te eten..   Voel me lui en moe.  Van de ontwenningsverschijnselen heb ik veel last, maar ik weet dat het door de ontwenning komt...  Bloeddruk, temperatuur en hartslag zijn allemaal zeer goed.

 

Dit is eerste keer dat ik met iets anders afbouw dan Diazepam.  Iemand enig idee wanneer ik normaal gezien ongeveer terug wat uren achter elkaar zal kunnen slapen?    

bewerkt door IkSlaapGraag
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ikslaapgraag,

Ik ben nu bijna 5 weken gestopt met lorazepam. De eerste 4 weken waren héél erg moeilijk...nu heb ik af en toe een "window" (zie Ashton Manuel) maar zéér af en toe. Ik kan weinig prikkels hebben...Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken...maar soms moet ik gewoon alleen zijn omdat ik me ziek en moe voel. Smorgens angstig nog steeds èn nerveus. Het is een zware weg vind ik. Als ik dit had geweten was ik er NOOIT aan begonnen. De psychiater heeft géén idee wat hij aangericht heeft. Volgende week zie ik hem. 

Hoe is het nu met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 4 en een halve maand lorazepam geslikt. Wilde er eigenlijk al eerder van af maar de onttrekking was té heftig dus slikte ik maar door...1 mg per dag....dat is niet veel zou je denken maar 1 mg staat gelijk aan 10 mg valium. 

Ik zit nu in de 5e week maar voel me nog niet goed....héél af en toe gaat het beter. 

Als je de verhalen op Benzobuddies.org leest gaat het lang duren...Ik slik ook antidepressiva waardoor ik gelukkig héél goed slaap. Dat zou ik zonder NIET redden. 

Groet van Dotje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een vorige ontwenning zat ik op 30-40 mg valium. Dat ging tot hiertoe beter dan nu met Loramet eigenlijk.. De eerste nachten nadat ik niks meer nam sliep ik dan wel wat, maar dat is  omdat er nog genoeg in bloed zit door tragere halfwaardetijd dan denk ik.  Vanaf dag 8 deed ik bij valium dan weer geen oog meer dicht. Best vervelend want dan was ik terug thuis...  en zo begint het dan na een paar dagen thuis weer terug met 5mg  :-)

bewerkt door IkSlaapGraag
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het ook niet een beetje zijn omdat je zo denkt aan die ontwenningsverschijnselen dat je er ook daadwerkelijk meer voelt. Misschien mag je daar niet zo mee bezig zijn en over lezen.

Misschien voel ik me vooral slecht van een totaal van 2,5 uur slaap op de vorige 2 nachten samen en het bijna niks kunnen eten door mijn maag...  Joggen heeft bij mij ook altijd goed gewerkt tegen de afkick, maar heb een blessure nu.. :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 8 :

Vannacht enkele keren heel kort kunnen slapen.  Kun je natuurlijk niet goed opmeten maar ik zou gokken op 5 X 15 minuten.

Nog altijd last van maag en darmen. nog bijna niks kunnen eten.  2 boterhammen en 2 tassen tomatensoep.

Bloeddruk was nu veel te laag...   Waarschijnlijk van weinig slaap, weinig eten en te weinig drinken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag @Dotje en @IkSlaapGraag, welkom hier.

Fijn dat jullie van gedachten wisselen in deze thread. 

Ik wil jullie van harte uitnodigen in onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je bij Ditjes, datjes en Dagdraad. Vandaag is de draad Donderdag 10 oktober geopend. In de huiskamer komen lotgenoten, mede-afbouwers en ervaringsdedskundigen bijeen om te praten over de afbouw, de ontwenning en over dingen die ons bezighouden. Neem daar eens een kijkje, jullie vinden daar meer er- en herkenning.

@IkSlaapGraag, je beseft dat je afbouw wel heel erg snel is gegaan? Veel te snel naar mijn mening, daarom heb je ook van die heftige klachten. Van 3,75 mg Lorazepam naar 0 afbouwen in 1 week staat nagenoeg gelijk aan Cold Turkey. Ik snap dat je nu wilt doorzetten, maar hopelijk begrijp je waarom je de klachten die je hebt nu zo ervaart. Sterkte!

@Dotje, wat goed dat je er vanaf bent! De ochtendangst is zo herkenbaar, dat ebt bij mij ook maar heel langzaam weg. Het wordt beter, hoe lang dat duurt verschilt per persoon en valt niet op voorhand te zeggen. Ook jij sterkte! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag @Dotje en @IkSlaapGraag, welkom hier.

Fijn dat jullie van gedachten wisselen in deze thread. 

Ik wil jullie van harte uitnodigen in onze dagelijkse huiskamer. Deze vind je bij Ditjes, datjes en Dagdraad. Vandaag is de draad Donderdag 10 oktober geopend. In de huiskamer komen lotgenoten, mede-afbouwers en ervaringsdedskundigen bijeen om te praten over de afbouw, de ontwenning en over dingen die ons bezighouden. Neem daar eens een kijkje, jullie vinden daar meer er- en herkenning.

@IkSlaapGraag, je beseft dat je afbouw wel heel erg snel is gegaan? Veel te snel naar mijn mening, daarom heb je ook van die heftige klachten. Van 3,75 mg Lorazepam naar 0 afbouwen in 1 week staat nagenoeg gelijk aan Cold Turkey. Ik snap dat je nu wilt doorzetten, maar hopelijk begrijp je waarom je de klachten die je hebt nu zo ervaart. Sterkte!

@Dotje, wat goed dat je er vanaf bent! De ochtendangst is zo herkenbaar, dat ebt bij mij ook maar heel langzaam weg. Het wordt beter, hoe lang dat duurt verschilt per persoon en valt niet op voorhand te zeggen. Ook jij sterkte!

Ik ben niet van 3,75 mg gestopt. Ik nam 1 mg en later een halve....dat heb je verkeerd begrepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 12: 

Weer 6-7 uur aan een stuk geslapen. Eet terug goed en voel me eigenlijk goed.  Overweeg om al naar huis te gaan uit de opname. (Normaal nog 2 weken te gaan)

Ik heb blijkbaar geluk.  Ga in het vervolg altijd ontwennen met een kortwerkende benzo dan diazepam.  Het is een paar dagen erg op tanden bijten, maar gaat bij mij echt veel sneller nu..

bewerkt door IkSlaapGraag
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vrijdag opgenomen bij GGNet...was helemaal op!!! Paniek, depressie, niet meer eten, niet meer thuis kunnen zijn. 

Tja...zo kan het gaan mensen...Ik moet loslaten, vertrouwen....Wilde alle ballen in de lucht houden en dat ging niet meer...

Nu wordt er gezorgd voor me en dat is fijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet...dat is gissen...volgens de artsen niet maar als je ziet hoe ze hier de benzo's als snoepjes uitdelen aan alle patiënten dan zet ik daar inderdaad mijn twijfels bij. Ze weten het niet denk ik. Ik neem ze niet (alleen afgelopen donderdag en vrijdag heb ik 3 keer 5 mg gehad) maar nu weer gestopt daarmee. Ik slaap op eigen kracht, wel Antidepressiva. 

Wat denk jij? Zou het van de benzo's kunnen komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dotje helaas hebben artsen geen flauw idee wat betreft benzo ontwenning. Erik Paling heeft er wel heel veel verstand van. Heb je de docu van Lisa Ling al gekeken? Dan wordt je ook heel veel duidelijk. Had je deze klachten ook voordat je aan de benzo's zat? Binnen twee wkn kan er al afhankelijkheid ontstaan en moet je al rustig afbouwen... Ik heb maar zes wkn oxazepam gebruikt en heb al 7mnd last. Ik weet het 100% zeker, want alles is ontstaan tijdens en na gebruik. Als je pech hebt krijg je gewoon last van ontwenning. Gemiddeld duurt dat tussen de 6 en 18 mnd... Uiteraard wordt het wel steeds iets beter naarmate de tijd vordert :) Sterkte... Ik nodig je uit om in de huiskamer mee te praten. Die kan je vinden onder ditjes datjes en dagdraad. Elke dag openen we een nieuwe huiskamer. Stel dat gerust al je vragen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Dotje:

 Ik slaap op eigen kracht, wel Antidepressiva. 

Wat denk jij? Zou het van de benzo's kunnen komen?

Nam je de antidepressiva al, toen je nog benzo's nam?

Zou volgens mij eerder van de antidepressiva komen. Tegen Remergon en Trazolan kan ik ook helemaal niet tegen en word daar juist depressief van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...