Spring naar bijdragen

07 10 2019


doorbijter

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Iedereen een beetje goed kunnen slapen? Ik merk dat ik steeds vroeg wakker ben nu en dan eigenlijk mn bed niet uit kan komen. Weer erge moeite met de ochtend. Helemaal zoals vanmorgen als ik de jongens naar school moet brengen. Dan moet ik als ik weer thuis kom echt eerst een half uur gestrekt op de bank om bij te komen. 

Ik hoef vandaag gelukkig niet zoveel. Zorgen voor t eten en dat de jongens in de trainingskleren zijn. Vriendlief gaat mee naar de training. Morgen wel een erg drukke dag, dus vandaag maar extra rust pakken

Fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter,

Hoe zit je nu met je afbouw? En wat is je tempo? Vandaag maar rustig aan dan voor jou. 

Ik heb gister de 5 MG Diazepam bereikt. Ik kom van 12. Voor mij toch een mini-mijlpaal omdat ik alweer een stukje over de helft ben. Ik heb wel wat (kleine?) klachten maar die vind ik tot nu toe prima te handelen. Ik heb het afgelopen half jaar  ook veel dingen ingezet die de afbouw zouden kunnen vereenvoudigen, en ik heb geluk dat het bij mij aanslaat. Tenminste, dat idee heb ik.

Omdat ik ook in de hel (incl suïcidaal zijn en dag en nacht onrustig, eindigend in een permanente wave op het laatst), gezeten heb weet ik nu hoe het aan beide kanten kan zijn: ben elke dag dankbaar dat mijn afbouw nu rustig gaat.

Hoop ook voor iedereen die het nu zwaar heeft op rust en verlichting van klachten. 

Sterkte allemaal en liefs :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He getver wat naar voor je @Spinder. Kan jouw man langs de winkel en Blaas & Nierthee voor je halen van het merk Jacob Hooy? Dat kun je bij De Tuinen/Holland & Barret krijgen. Is erg vochtafdrijvend. Verwacht geen wonderen maar het helpt wel na een tijdje. Jouw lichaam heeft het helaas heel zwaar nu. Maar je lichaam kan veel hebben. Heb je al contact gehad met het ziekenhuis hierover ? Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Hoe was het feestje @doorbijter?

@ELL dat is zeker een mijlpaal! Top :)

@Spinder hè jakkes, hopelijk helpen de adviezen van het ziekenhuis. Is de wave alweer een beetje weggetrokken? Je hebt goede momenten gehad, probeer je daar aan vast te houden. Ik weet dat het moeilijk is, dikke knuffel

Ik heb een erg slechte nacht gehad (3 uur). Er kwamen verdorie weer klachten terug van maanden geleden, wat een ellende. Opvliegers, trillen, hartkloppingen (ik voelde overal mijn hartslag bonken) en steeds als ik in slaap viel leek het of ik omver werd getrokken, terwijl ik lag....zo raar... Naja dus ik voel me ook weer even ellendig...de hoop dat het goedkomt is weer even vervlogen en dan denk ik weer het moet iets anders zijn, maar ik kan deze grillige klachten nergens anders aan koppelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL zeker een mijlpaal hoor, die 5 mg en al mooi meer dan de helft er af. Bouw jij 1 mg per maand af? En welke dingen heb je gedaan om je symptomen te verminderen? Daar ben ik wel even benieuwd naar.  Ik zit nu op 14 mg. In 3 maanden tijd 6 mg afgebouwd. Ervaar wel klachten, maar t is Te doen. Veel beter als op de lora. Volgende week ga ik naar 13. Ervaar jij ook dat de afbouw in het begin makkelijker ging dan nu. Ik nl wel. En ik moet nog zo'n eind

@Spinder het zit je ook allemaal niet mee. Maar onthoud dat je al een Windows hebt ervaren en die gaan er zeker weten meer komen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ, het feestje was geslaagd. We hebben thuis eerst taart gegeten en kadoos uitgepakt, dat was wel even druk. En na de tijd ook thuis patat gegeten, dus nog weer even een half uur dolle pret. Maar ik heb het overleefd. Ik denk wel dat ik er wat last van heb nu, en van de verjaardag zaterdag, maar t is Te doen. Vandaag hoef ik niet zoveel. Morgen wel weer een erg drukke dag.

Wat bagger toch ook dat er steeds weer allerlei klachten naar boven komen. Zie je wel nog steeds dat je in een stijgende lijn zit? En je weet zelf ook, De klachten komen echt van die benzooi.

Heeft iemand al een link gevonden naar het programma op cnn van lisa ling gisteravond. Mij is het nl nog niet gelukt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @EefjeJ,

Echt zo rot dat je die klachten nog steeds ervaart. Maar wat je zegt over dat omver trekken, is een echte benzo-klacht. Misschien heb ik het al eens gemeld maar ik had dat ik op de bank zat, en dat het leek alsof ik onder mijn voeten werd opgetild de lucht in. Ik zou het moeilijk geloofd hebben als ik het zelf niet mee had gemaakt. Hoe kan zoiets nou he? Omver trekken, opgetild worden. Het blijft bizar. Sterkte vandaag met de dag doorkomen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

zeker een mijlpaal hoor, die 5 mg en al mooi meer dan de helft er af. Bouw jij 1 mg per maand af? En welke dingen heb je gedaan om je symptomen te verminderen? Daar ben ik wel even benieuwd naar.  Ik zit nu op 14 mg. In 3 maanden tijd 6 mg afgebouwd. Ervaar wel klachten, maar t is Te doen. Veel beter als op de lora. Volgende week ga ik naar 13. Ervaar jij ook dat de afbouw in het begin makkelijker ging dan nu. Ik nl wel. En ik moet nog zo'n eind

Hoi lieve @doorbijter. 6 Mg in 3 maanden, netjes! Op de goede weg! Ben even kwijt of jij microtaper doet, of strips, of ‘gewoon’ 1 Mg per keer eraf? Om jou misschien wat hoopvoller te stemmen: de eerste stappen merkte ik nauwelijks (van 12 naar 9,5), die deed ik per 0,5 in 1 keer. 9,5 naar 9 werd ellende. Toen gaan microtaperen. Ik bouw nu 5 Mg gewicht per dag af.  En ik merk juist dat het afbouwen zelf makkelijker wordt! Ik vind het nu makkelijker dan van 9 Mg naar 6. Gek toch? Dus het kan ook nog veranderen bij jou! 

Wat heb ik gedaan (let op, niet voor iedereen weggelegd, altijd goed zelf onderzoek doen!):

Gestart met neurofeedback en acupunctuur. Positieve resultaten (neuro doe ik nu af en toe nog). 

Psycholoog: gesprekken + EMDR: de emdr heeft me voor 95% vd afbouwangst afgeholpen. Volg nu nog sessies, ook voor andere dingen. Zeer positief. 

Access Bars: even googelen. Samen met mijn vriend cursus gevolgd. Ook zeer helpend, vooral bij angst en gespannenheid. 

Nieuwste ding: een AVE-bril (David Delight Plus). Soort neurofeedback-bril. Wordt niet altijd aangeraden als je medicijnen gebruikt. Bij mij werkt het geweldig. Ik had het in een opwelling besteld toen ik nog dacht dat ik het niet zou redden. Maanden laten liggen maar blijkt heel fijn te zijn. 

Verder: goed eten, ook voor bedtijd. Als het lukt. Mij lukt het. Ik ben wel dik, maar met een lege maag is de slaap veel onrustiger en sneller wakker. 

Als laatste, maar eigenlijk was dit het begin, opgepikt van @Kannietmeer: maar zien hoe de dag loopt, leven bij de dag, proberen niet bang te zijn voor de toekomst als er op DIT moment weinig aan de hand is. 

bewerkt door ELL
Afbouwtempo toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ELL weet je, ik vind het echt heel fijn om te lezen dat het bij jou in het begin ook makkelijker ging. Van de eerste mg merkte ik ook helemaal niks. En dan is t toch weer een teleurstelling dat het daarna minder gaat. Maar dat is dus niet vreemd lees ik nu van jou. Een hele geruststelling. Ik doe nog steeds 1 mg per keer er af. Eigenlijk per 2 weken, maar nu neem ik even een week extra pauze. Dus pas volgende week naar 13. Zolang ik enigszins normaal kan functioneren en de klachten behapbaar zijn, wil ik zo nog even doorgaan. Ik denk dat t binnenkort wel een x met zo'n strip gaat worden. Ik begreep trouwens van Robbin dat hij zich ook steeds beter ging voelen naarmate hij dichter bij 0 kwam. Aan zulke verhalen houd ik me vast, al weet ik natuurlijk ook dat dit voor mij helemaal niet hoeft te gelden. 

Zow, jij bent zeker goed bezig geweest. Dat leven bij de dag doe ik zeker. Dankbaar voor elke dag en mijn mooie gezin en lieve familie. En ik weet ook dat t echt ontwenning is. Al willen anderen soms anders laten geloven. 

Mm, ik heb zelf een bril, kan die ave bril dan wel? En eten voor bedtijd doe ik ook, ondanks de 30 aangekomen kilo's. Anders voel ik me s ochtends nog ellendiger. 

Je andere helpende dingen laat ik eens even bezinken en zal ik tzt eens uitzoeken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat met de overstap naar diazepam mijn angst voor de afbouw nagenoeg al weg is. 

Iig bedankt voor de tips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi allen, 

Tijdje geleden dat ik hier geschreven heb, ik ben in mei en juni in een particuliere kliniek geweest waar ik 14 mg diazepam heb afgebouwd in 6 weken en aan een antipsychoticum ben gezet.

Toen ik terugkwam hoorde ik van mijn leidinggevende, die op sabbatical was een half jaar toen ik begon met werken en ook toen ik uitviel, dat ik niet meer welkom was op de afdeling in mijn eigen functie. Behalve de heftige effecten van een te snelle afbouw van diazepam (ik heb het eerder geslikt, succesvol afgebouwd en heb nu vele malen meer last), cold turkey moeten stoppen met een antipsychoticum en de pijn en teleurstelling over niet meer mogen terugkomen op mijn werkplek (heb jaarcontract), ervoer ik vooral veel cognitieve en fysieke verschijnselen. 

Na een hoop gesteggel over waar ik dan wel mocht reintegreren (heeft 3 maanden gekost voor een groot bedrijf om een tijdelijke plaats van 3 weken te vinden), een hoop stressvolle confrontaties met mijn leidinggevende (die zoals mijn arbo arts zegt 'zelf op de stoel van de arts gaat zitten en meent te kunnen beoordelen wat ik wel en niet kan'), en voor mij een steeds hoger wordende torenhoge drempel om weer terug te keren naar de normale wereld, mijn eigen huis (ben momenteel nog steeds bij mijn ouders) en activiteiten, ben ik twee maanden geleden weer opnieuw begonnen met diazepam 4mg.

Nu zit ik op 1.5, was ik weer in staat om iets te doen en de deur uit te gaan, waren mijn fysieke verschijnselen iets afgenomen en kon ik af en toe weer lachen.

Echter, door hoe mijn leidinggevende me dag na dag een mes in de rug probeert te steken, wat ik niet begrijp want ik ben toch over 3 maanden weg, neemt mijn stress weer zo toe dat ik niet meer alleen durf te zijn, hele dagen in bed ga liggen uit angst en 's nachts weer getergd word door de meest angstaanjagende nachtmerries, beelden en rare intrusive en random gedachten. Vannacht ben ik in een nacht verdronken, gescalpeerd en gevierendeeld... en elke keer totaal in paniek en schreeuwend wakker. 

Ik ben zooooo bang nu, durf de confrontatie met haar niet aan, maar moet haar overmorgen weer zien. Ik zie alles heel zwart in, ik ben mislukt, het kan niet meer goedkomen en zij heeft gelijk dat ik een mislukkeling ben... 

Ik wou zo graag dat het anders voelde, maar helaas, voelt niet zo en ik ben nog niet eens op 0... ik kan niet tegen die cortisol en adrenaline in me, en ik word er geen moment van verlost... as we speak zeggen mijn ouders een vakantie af omdat ze mij niet alleen willen laten... wat is er verworden van de levensgenietende, wereldreizende, hardlopende ik? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter klinkt geslaagd :)          De afgelopen maand ging qua slapen eerst beter, maar nu al een week prut. Maand 6 is een niet zo'n positieve helaas, dat komt dan vooral om de klachten die terug gekomen zijn. Mijn vertrouwen loopt dan weer zo'n deuk op. Hopelijk gaat het gauw weer beter.

Ja @ELL het zijn bizarre symptomen... Mijn lijf was ook heel teer toen ik aan de oxa zat, ik denk niet dat dat meegeholpen heeft. Dus tja hoe lang zal het nog duren? Niemand die het weet.

@Meisjeamsterdam dat klinkt heftig allemaal zeg! Wat ontzettend naar zo'n leidinggevende... Die stress kan je er totaal niet bij hebben nu. Veel sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei EefjeJ:

Hallo iedereen,

Hoe was het feestje @doorbijter?

@ELL dat is zeker een mijlpaal! Top :)

@Spinder hè jakkes, hopelijk helpen de adviezen van het ziekenhuis. Is de wave alweer een beetje weggetrokken? Je hebt goede momenten gehad, probeer je daar aan vast te houden. Ik weet dat het moeilijk is, dikke knuffel

Ik heb een erg slechte nacht gehad (3 uur). Er kwamen verdorie weer klachten terug van maanden geleden, wat een ellende. Opvliegers, trillen, hartkloppingen (ik voelde overal mijn hartslag bonken) en steeds als ik in slaap viel leek het of ik omver werd getrokken, terwijl ik lag....zo raar... Naja dus ik voel me ook weer even ellendig...de hoop dat het goedkomt is weer even vervlogen en dan denk ik weer het moet iets anders zijn, maar ik kan deze grillige klachten nergens anders aan koppelen...

@doorbijter het komt in golven, zo gaat het goed en dan weer minder. Dat grillige patroon blijft lastig, maar je bent absoluut op de goede weg! 
@ELL, geweldig, mijlpaal bereikt! Op naar de volgende. Goed bezig!!!!
@Spinder, je lichaam geeft het niet op, maar heeft veel te verstouwen gekregen en moet weer in de herstelmodus. Dat gaat ook weer gebeuren. Sterkte! 
@EefjeJ, wat kan zo'n slechte nacht je uit het lood slaan, hè? Bedenk maar dat de komende nacht beter zal gaan, dan weet je ook dat je morgen beter opstaat. Je bent niet terug bij af, maar even ene mindere dag na een mindere nacht. Dat komt echt weer goed. 
@Meisjeamsterdam, wat een rotverhaal! Laat je niet ontmoedigen door je leidinggevende, maar ga uit van je eigen kracht en je eigen verhaal. Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Meisjeamsterdam:

Nu zit ik op 1.5, was ik weer in staat om iets te doen en de deur uit te gaan, waren mijn fysieke verschijnselen iets afgenomen en kon ik af en toe weer lachen.

Echter, door hoe mijn leidinggevende me dag na dag een mes in de rug probeert te steken, wat ik niet begrijp want ik ben toch over 3 maanden weg, neemt mijn stress weer zo toe dat ik niet meer alleen durf te zijn, hele dagen in bed ga liggen uit angst en 's nachts weer getergd word door de meest angstaanjagende nachtmerries, beelden en rare intrusive en random gedachten. Vannacht ben ik in een nacht verdronken, gescalpeerd en gevierendeeld... en elke keer totaal in paniek en schreeuwend wakker. 

Ik ben zooooo bang nu, durf de confrontatie met haar niet aan, maar moet haar overmorgen weer zien. Ik zie alles heel zwart in, ik ben mislukt, het kan niet meer goedkomen en zij heeft gelijk dat ik een mislukkeling ben... 

Ik wou zo graag dat het anders voelde, maar helaas, voelt niet zo en ik ben nog niet eens op 0... ik kan niet tegen die cortisol en adrenaline in me, en ik word er geen moment van verlost... as we speak zeggen mijn ouders een vakantie af omdat ze mij niet alleen willen laten... wat is er verworden van de levensgenietende, wereldreizende, hardlopende ik? 

Hi lieverd,
Wat ongelooflijk jammer dat deze extra stress er bij komt en je ook weer aardig wat ontwenningsklachten hebt. Die kan je helaas niet altijd voorkomen. Je bent intussen wel een stuk dichter bij de 0 en dan kan je lichaam verder genezen.
Het klinkt alsof je die confrontatie ook beter niet kan aangaan. Het is zinloos met mensen zoals jouw leiddinggevende in debat te gaan.

Jij bent zeker niet mislukt, maar je bent nog niet aan het einde van je weg. Het gaat wel goedkomen met jouw, zoals je al eerder gezien hebt, toen je nog op 4 mg zat en alles rustig werd.  En laat niemand , ook jouw gedachten niet, je wijs maken dat het anders zit. Die kern in jou is gewoon in orde. De klachten zullen verdwijnen en je zal hier gewoon doorheen komen. Je bent nog jong en vitaal en je zal alleen geduld moeten hebben. Geduld omdat het lang duurt. En je zal moeten accepteren dat je er weinig invloed op hebt, zeker ook weinig invloed op anderen en hun gedrag. Dat kan je beter loslaten omdat dit pecies dingen zijn waar je WEL invloed op hebt en die stress vermeerderen als je het niet loslaat.

Benzo-ontwenning doorkomen gaat over:
geduld, accepteren, in het NU zijn, loslaten, geduld, accepteren, loslaten, in het NU zijn....
Als je die les  in deze ontwenning kan leren, zal dat je verrijken de rest van je leven.
Je hebt niet overal invloed op,
het leven is niet eerlijk,
je kan elke dag dankbaar zijn voor mega veel dingen,
jij bent niet je gevoel of je gedachten,
jij bent superwaardevol en een prachtig mens ongeacht of je nu snel of langzaam opknapt. 

en over 2 jaar ben je deze dagen echt qua intensiteit weer vergeten, daar steek ik mijn hand voor in het vuur.

 

4 uur geleden zei EefjeJ:

Ik heb een erg slechte nacht gehad (3 uur). Er kwamen verdorie weer klachten terug van maanden geleden, wat een ellende. Opvliegers, trillen, hartkloppingen (ik voelde overal mijn hartslag bonken) en steeds als ik in slaap viel leek het of ik omver werd getrokken, terwijl ik lag....zo raar... Naja dus ik voel me ook weer even ellendig...de hoop dat het goedkomt is weer even vervlogen en dan denk ik weer het moet iets anders zijn, maar ik kan deze grillige klachten nergens anders aan koppelen...

lieve Eef,
Het zal echt weer over gaan lieverd, de waves zijn gewoon nog niet over en soms zijn ze ineens als een soort laatste stuiptrekking heftig aanwezig.
Ik hoorde vandaag een arts zeggen dat hij dit de beste benaming vond: Benzodiazepine Injury Syndrom. 
Hoe zouden we dan in het Nederlands het beste kunnen zeggen: Benzodiazepine beschadigingssyndroom?  Er is echt iets wat in je lichaam moet genezen, en dat zal het ook doen Eef. Vertrouw daar op, iedere dag. Hoe stom het ook gaat en hoe lang het ook duurt. We weten gewoon nog niet genoeg van die stomme benzo's en wat ze aan schade veroorzaken en waarom en waar. Maar ook voor jou zal elke dag een dag zijn, die je dichter naar genezing brengt. :rose:

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Spinder:

mijn lichaam houdt het het vele vocht wat ik voor de darmspoelingen naar binnenkreeg vast

In principe moet dat vocht toch gewoon naar buiten lopen en niet in je lichaam worden vastgehouden. Als het wel echt zo is , dan moet je lijkt me wel naar je huisarts gaan.
Je moet uitsluiten dat het niet iets anders is. Vocht in je lichaam kan zoveel dingen betekenen namelijk.

heel veel sterkte hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel @Kannietmeer voor je lieve woorden... Het is de afgelopen maand best even heftig met klachten die ineens weer de kop opsteken. Dan is het vertrouwen we even naar het nulpunt gedaald.... De steun doet me dan weg goed en veel succes verhalen lezen.

Inderdaad @Cyclad58 ik dacht dat ik van die nachten af was, maar helaas... Hopelijk komende nacht weer beter :) Hoe gaat het met jou? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei EefjeJ:

Dankjewel @Kannietmeer voor je lieve woorden... Het is de afgelopen maand best even heftig met klachten die ineens weer de kop opsteken. Dan is het vertrouwen we even naar het nulpunt gedaald.... De steun doet me dan weg goed en veel succes verhalen lezen.

Inderdaad @Cyclad58 ik dacht dat ik van die nachten af was, maar helaas... Hopelijk komende nacht weer beter :) Hoe gaat het met jou? 

 

Met mij gaat het vandaag goed. Het kan ook bij mij per dag verschillen, maar vandaag een goede dag en daar probeer ik maar van te genieten toch? :-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...