Spring naar bijdragen

Ashwagandha Om te slapen


Spinder

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Spinder:

Dank je!

Hoe kom je erachter wat op je GABA receptoren werkt @EefjeJ?

Ik tik meestal op Google het supplement in een daarachter GABA en dan krijg je vaak wel bruikbare links. Zoals van orthokennis of sohf, dat zijn sites die het duidelijk uitleggen hoe een supplement werkt. Geen dank ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ik hoop dat ze dat willen doen. Ik kan het nl nergens echt in Jip en Janneke taal vinden.

En ik heb besloten dat ik toch hulp nodig heb in de vorm van ondersteuning en begeleiding.

en aangezien ik al heel lang niet slaap is dat ook een belangrijk aandachtspunt. Mochten ze mij toch wat willen geven wil ik wel weten of dit geen kwaad kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei EefjeJ:

Hoe het precies werkt weet ik eerlijk gezegd niet, wel dat je tijdens ontwenning niks moet nemen wat werkt op je GABA receptoren... Misschien dat @Cyclad58 @Annie87 of @Kannietmeer het duidelijk kunnen uitleggen? 

Okay, ik zal een poging doen.
Benzodiazepines nemen de werking van je GABAreceptoren over. Als je afbouwt en ontwent moeten deze receptoren weer op eigen kracht gaan functioneren. 
Dat is het lichaam niet gewend: je krijgt ontwenningsverschijnselen. 
Alcohol , drugs en benzo's werken op dezelfde receptoren. Wanneer je bij de afbouw/ontwenning van benzo's alcohol of drugs gebruikt dan worden de ontwenningsverschijnselen in stand gehouden of versterkt. Dat wil je niet, dat staat het genezingsproces in de weg.

Zo is het ook met diverse supplementen. Supplementen die op de GABAreceptoren ingrijpen kunnen het genezingsproces bij benzo ontwenning vertragen. Daarom is het goed te weten welke supplementen je wel en welke je beter niet kunt nemen. Ik weet uit mijn hoofd niet welke "verdacht" zijn, maar de oplossing van @EefjeJis de goede: via de naam van het supplement en de toevoeging GABA in Google kom je snel te weten wat wel en niet goed is. En twijfel je? Vraag het na bij een arts of apotheek, of eventueel hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Spinder:

Ik schrik nu ik het goed tot me door laat dringen.

mijn gabba receptoren hebben dus 25 jaar niet gewerkt!

nogal logisch dat ik zo op tilt sla.,

maar zouden ze het nog wel doen dan? 

Ja, alleen moeten de receptoren weer op eigen kracht leren functioneren. dat geeft de ontwenning en de klachten. 
Vanuit de Ashton manual begrijp ik dat iedereen geneest van benzo ontwenning, ook bij langdurig gebruik en hoge doseringen. 

Dus ja, je herstelt. Hoe lang dat gaat duren valt echter op voorhand niet te zeggen.

Het menselijk lichaam heeft een verbazend sterk zelfherstellend vermogen, vertrouw daarop. Ook bij jou komt het goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Ja, alleen moeten de receptoren weer op eigen kracht leren functioneren. dat geeft de ontwenning en de klachten. 
Vanuit de Ashton manual begrijp ik dat iedereen geneest van benzo ontwenning, ook bij langdurig gebruik en hoge doseringen. 

Dus ja, je herstelt. Hoe lang dat gaat duren valt echter op voorhand niet te zeggen.

Het menselijk lichaam heeft een verbazend sterk zelfherstellend vermogen, vertrouw daarop. Ook bij jou komt het goed! 

Dank je wel ♡ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-10-2019 om 16:34 zei Spinder:

Wat is het precieze verhaal achter de gaba receptoren? Ik kan het niet  precies vinden.

Lees alsjeblieft de Ashton Manual van Dr. Prof. Heather C Ashton lieverd. Haar boek aan ons, die ze gratis heeft gepubliceerd zodat wij toegang hadden tot deze kennis, is de basis en bijbel voor iedere afbouwer. De werking van de gabareceptoren wordt hierin ook uitgelegd.

Maar :
Ook is tijdens het symposium dat werd gehouden op 16 september op de Universiteit in Arizona gezegd dat er naast de GABA-A receptoren die worden beinvloed door benzo's, ook de mitochondrien en het hele perifere zenuwstelsel wordt beïnvloedt. Wat het daar dan doet en wat de consequentie is weten ze niet. Ze  vinden het wel logisch nu dat iedereen andere klachten heeft. 
Ook spraken ze over een benzodiazepine Injury. Een beschadiging dus. Omdat de ontwenning eigenlijk te maken heeft met het wegnemen van het middel uit het lichaam. Wat er na de ontwenning overblijft is gewoon schade.... Vind ik ook een beter woord en ik zei in het begin ietwat gekscherend maar ook boos: hersenbeschadiging. Maar het is dus niet persee je hersenen, maar je hele lichaam wordt beinvloed door deze middellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-10-2019 om 19:02 zei Cyclad58:

Benzodiazepines nemen de werking van je GABAreceptoren over. Als je afbouwt en ontwent moeten deze receptoren weer op eigen kracht gaan functioneren. 
Dat is het lichaam niet gewend: je krijgt ontwenningsverschijnselen.

ehm dat is technisch niet helemaal waar:D. Maar om benzo's af te bouwen maakt het niet uit als je het zo zou zien.

Wat er eigenlijk gebeurd is dat er een poort bestaat die opengemaakt word door GABA ( een prikkeldemper).  Gaba moet op de op de knop drukken om de deur open te doen. Die knop gaat normaal gesproken in een normale reactie van het lichaam open en dicht om de prikkeldemping te realiseren. De benzo's zorgen samen met de GABA voor een  sterker continue-signaal om de deur open en dicht te laten gaan. Op de een of andere manier gaat dan de deur  in samenwerking met GABA steeds weer open en dicht zonder te stoppen en kan er dus heel veel chloride naar binnen die zorgt voor ontspanning.
Als je hier kijkt in de video heb je gelijk de meest duidelijke uitleg van een wetenschapper en een plaatje.  Deze man onderzoekt het verslavende deel van benzo's, maar het gaat dus even om die eerste uitleg.

 

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor verlies van vitaminen en mineralen, waaronder vitamine B. Stofjes als gaba en melatonine kan je lichaam zelf aanmaken, met  hulp van evenwichtige voeding en wat voedingssupplementen. Een orthomoleculair therapeut zou je advies kunnen geven. Bij middelen als 5htp of ashwaganda kijken of het op dit moment verstandig is vanwege afbouwen/stoppen. Aminozuren als glutamine en creatine bevorderen ook de aanmaak van gaba. Tryptofaan bevordert de aanmaak van serotonine en melatonine. Toch is het vooral een combinatie van meerdere stofjes. Kambo zou kunnen helpen te ontgiften en de receptoren weer te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...