Spring naar bijdragen

Hap slik weg, ik hoop het! (temazepam-afbouw)


Veertje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik slik vanwege ME en pittige lichamelijke klachten die in 2000 begonnen, waarvan slapeloosheid er een is, temazepam 20 mg met af en toen een uitstapje naar 30 mg.

En opeens... is het dus 20 jaar verder. Ik zit momenteel in een stressvolle periode maar dat is wel vaker zo de afgelopen jaren. Het is nooit het goede moment om af te bouwen, dus ik ben er ondertussen mee begonnen. Nou ja, een paar dagen geleden pas. Ik ben van plan heel langzaam te gaan,  echt een slow taper. Ik ben superbang voor de onttrekkingsverschijnselen maar kijk er eigenlijk ook wel naar uit om niks meer te gebruiken. O ja, ik slik ook Xanax, indien nodig. En dat is iets van 3 x per twee weken ofzo. Ik heb trouwens het idee dat ik tegenwoordig juist dóór het gebruik van benzo's veel last heb van angst en stress. Ben erg benieuwd welke klachten overeind blijven nadat ik ben afgebouwd. Zijn hier nog meer mensen die beginnen met afbouwen van slaapmedicatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Briba, wat fijn dat je reageert. Yep, heb de Ashton manual. Ik ben in een stap van 20 naar 15 mg gegaan en houd dit een maand vol. En van daaruit ga ik met stapjes van 0.5 mg die ik dan een paar dagen of zo lang als goed voelt, volhoud. Maar ik weet nog niet goed of ik dat via de Regenboogapotheek klaar laat maken( Duur! iets van 85 euro per maand) of zoals jij een weegschaaltje. Gaat dat goed? Kan je dan op de 0.5 mg afmeten. En hoe lang ben jij al bezig? Gaat ie goed?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Veertje, ik ben in mei begonnen vanaf 30 mg, tot 15 mg ongeveer 1 mg per week en daarna iets langzamer. Ik heb tabletten, jij ook? Een 20 mg temazepamtablet weegt 430 mg, ik haal er elke dag bijvoorbeeld 2 mg tablet met een mesje af overeenkomend met 2*(20/430) mg temazepam...kruimels en stukjes bewaren en hergebruiken. De weegschaal heb ik gekocht via @Kannietmeer , gaat tot 1 mg nauwkeurig maar het is natuurlijk geen exacte wetenschap...heeft het grote voordeel dat je kunt bijsturen en aanpassen. Oh ja, xanax gebruikte ik ook af en toe, ben ik mee gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb nu tabletten besteld bij de apotheek. Ik slikte altijd capsules. En stop jij bij 1 mg, ga je niet terug naar 0.5 mg?

Precies wat jij zegt, nu kan je idd bijsturen en aanpassen. Want buiten dat bedrag lijkt me zo vervelend dat je dan zo vast in een schema zit (vier dagen 14.5 en dan weer door naar 14).

Ben je Xanax gewoon gestopt, niet afgebouwd neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benzo's remmen de aanmaak van melatonine en zorgen ervoor dat je vitaminen en mineralen kwijtraakt. Door een verstoorde melatoninehuishouding kan je meer hyper worden en klachten krijgen. Ik zou bij ME denk aan wat doen aan oorzaken, zoals wellicht bijnieruitputting, belasting door gifstoffen en tekorten aan voedingsstoffen. Zo kan bijnieruitputting ervoor zorgen dat je slechter slaapt. Een stofje als gaba kan je lichaam zelf aanmaken als je zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel plus wat voedingssupplementen maar vraag daar advies bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...