Spring naar bijdragen

Even voorstellen, Waldorff


Waldorff

Aanbevolen berichten

Je bent lekker bezig, Waldorff! 
Wat mij goed hielp en goed helpt: het hoeft niet altijd leuk te zijn. Soms de momenten van trek gewoon even uitzitten. Gaat vanzelf weer over. En echt, het leven zonder alcohol is een stuk aangenamer!
Ik pluk met je mee vandaag :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Pelle2:

Je bent lekker bezig, Waldorff! 
Wat mij goed hielp en goed helpt: het hoeft niet altijd leuk te zijn. Soms de momenten van trek gewoon even uitzitten. Gaat vanzelf weer over. En echt, het leven zonder alcohol is een stuk aangenamer!
Ik pluk met je mee vandaag :)

 

Top! fijne zaterdag @Pelle2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Goedemorgen allemaal. Het was even stil rond mijn persoon. Een aantal weken geleden ging het weer bergafwaarts en heb besloten mezelf op te laten nemen voor een klinische detox. Vandaag mag ik met ontslag en ik ben ingesteld op de Refusal. Ik had altijd een bepaalde aversie tegen dit middel, maar heb na vele gesprekken en overwegingen toch besloten dat deze keuze in ieder geval op dit moment het beste voor mij is. Ik ga nu 3 x per week onder toezicht mijn medicatie innemen, inclusief nazorg en cognitieve gedragstherapie. 8 dagen clean nu en voel me weer goed. Fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Waldorfs, had je nog niet gezien hier.

ik ben nieuw hier, vanaf 26 november niks meer.

Het is wennen maar ik doe het voor mezelf, voelt vreemd dagen te tellen maar doe het toch.

Het forum is een steuntje in de rug, had ik nodig.

Succes hoor! We gaan ervoor toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Isabella

Je gaat als een speer, dus op naar de 14 dagen.
Ik neem het wat ruim. Je gaat zo goed, dus het kan zomaar gebeuren.
Als je netjes doorgaat , dan raak je eens uitgeteld.
Dat is een goed teken. Het drankgedoe raakt naar de achtergrond en je hoort bij de 
selecte groep gestopten.

Succes.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Soothe!

Een complimentje doet me goed hoor en ik wil absoluut bij de groep gestopten gaan horen.

Daar maak ik mezelf zeker blij mee.

Ik zit op dag 8 dus ga ‘al’ de tweede week in, misschien ruim zoals je zegt maar niet onoverkomelijk toch?

Als ik aan drinken denk, denk ik aan jullie!

Voelt ook lekkerder zonder alcohol natuurlijk, wist dit al maar deed het toch en voelde me dan zo’n zwakkeling.

Leuk van je te horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Isabella:

Hoi Waldorfs, had je nog niet gezien hier.

ik ben nieuw hier, vanaf 26 november niks meer.

Het is wennen maar ik doe het voor mezelf, voelt vreemd dagen te tellen maar doe het toch.

Het forum is een steuntje in de rug, had ik nodig.

Succes hoor! We gaan ervoor toch?

Jij ook succes en welkom! En ja we gaan ervoor. Er staat zo veel op het spel en ik wil het gewoon niet meer. Het is zoooo vermoeiend allemaal. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-10-2019 om 13:54 zei Adri02:

Ja, ik weet het niet hoor, maar ik ben tientallen, eerder nog honderden keren cold turkey afgekickt van binges van >200 eenheden, ingenomen in een dag of 4 à 5. Dat was dan best een zware afkick, ook van een dag of 4 à 5, maar of dat nou gevaarlijk was? Ik bedoel: als je zo dom bent om je helemaal van de wereld af te zuipen, dan kan zo'n cold turkey afkick er lichamelijk gezien ook nog wel bij. Als rechtgeaarde calvinist vond ik het trouwens ook wel mijn welverdiende loon: straf na de zonde. :(

@Waldorff sorry maar ik moet reageren helaas op jouw draadje.

Het advies wat hierboven werd gegeven werkte voor Adri, maar kan zeer gevaarlijk zijn. Sta te kijken dat dit ook zo maar mag van Alcohol de baas. Ineens stoppen kan heel gevaarlijk zijn. 

Dat hij dat deed moet hij zelf weten, hij werd er ook tot verplicht door zijn familie maar is niet echt werkzaam voor iedereen. Kan dodelijk zijn, ook heel veel zuipen ja maar de methode die hij beschrijft ook.

Vind het dat niet kunnen er komen heel veel nieuwe mensen hier.

Hij kan het goed cold turkey ws maar niet iedereen. De adviezen die soms gegeven worden hier super gevaarlijk.

Je hebt het op de juiste manier gedaan. Schrok gewoon wat ik las van die man. Sorry @Adri02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar je weet dus niet of iemand verder een gezond lijf heeft hè. 

Ik ben het er wel mee eens dat cold turkey stoppen een grotere kans op succes heeft dan minderen, maar je kan er niet omheen dat er ook een risico is als de hoeveelheden echt groot zijn en dat is moeilijk in te schatten via een forum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een voorbeeld. Ik heb tijdens mijn Detox een diazepam van 10mg gekregen tijdens de eerste nacht. Dag 2 een diazepam van 10mg overdag en dat was het. Ik zag ook patiënten binnen komen die echt langer medicatie nodig hadden i.v.m. heftige ontwenningsverschijnselen. Al met al werden die ook in 4/5 dagen afgebouwd. Het is puur om de eerste klap op te vangen en dat vind ik verstandig. Het is niet zo dat je na een paar dagen benzo's een volgend probleem hebt gecreëerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank @Adri02 voor de toelichting. Ik snap natuurlijk wel waar je op doelt. Natuurlijk is dat het beste zelf er compleet door heen. Ja jouw opmerking over die eerste 100 uur, herken ik altijd zo goed. Zo werkte dat ook bij mij, daarna ging het weer veel beter. Ik heb je ws verward dan met iemand anders. Dacht dat jouw broer en huisarts aan jouw bed stonden. Zal iemand anders geweest dan zijn, excuus.

En wat @Waldorff zegt, ook tijdens zo een detox bouwen ze de medicatie zo snel mogelijk af. Ik kreeg het ook maar 2 dagen. En ging eruit zonder rustgevende medicatie anders heb je er idd een ander probleem bij ja. Er kwamen ook mensen binnen die het veel langer moesten slikken en ook langer moesten blijven. Sommigen konden zelfs na een paar dagen niet eens meer lopen, lagen in bed en nauwelijks eruit te krijgen. Zo ver kan het dus ook komen ja. Blijft een schrikbeeld maar ook mooi als je die mensen uiteindelijk ook weer wat ziet opknappen. Het is natuurlijk geen blijvende oplossing want daarna moet je het natuurlijk wel zelf doen en volhouden.

Succes @Waldorff , hoop dat het zo goed blijft gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat @Pelle2 zegt klopt ook natuurlijk, al die drank is ook niet goed en heel slecht voor je lichaam. Maar het is/was voor mij een web waar ik zelf niet meer uitkwam. Ik had gelukkig zelf het besef dat ik die opname/detox nodig had. Kon zelf niet meer stoppen. Was alleen nog maar erger geworden.

Sorry @Waldorff dat ik dit wilde delen op jouw draadje.

Herken jouw motivatie om die detox in te gaan, ook sterk dat je het zelf inzag. Is ook moed voor nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...