Spring naar bijdragen

Ik ga door een hel. HELP


benzonder

Aanbevolen berichten

Ik zit nu de boel bij mekaar te schreeuwen. Ik ga door een hel. Iedereen zegt dat het tussen mijn oren ligt. Ik ben nog niet eens begonnen met afbouwen. Ik slaap wel weer beter maar angstgevoelens of nerveusiteit lijken met de dag erger te worden . Ik denk aan zelfmoord. Ik heb al een keer een poging gedaan . Mijn medicijnen doen niks meer. HEÈEEÈEEÈELP IK KRIJG GEEN GEHOOR VAN MIJN PSYHIATER. IK HOU HET OP DIT MOMENT ECHT NIET MEER UIT. IK GA MEZELF WAT AANDOEN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Wanhopige, je ziet het nu duidelijk even niet zitten. De medicijnen lijken je niet te helpen. 
Je bent aan het afbouwen, je hebt last van afbouw verschijnselen. Die kunnen heel heftig zijn, maar ze gaan ook weer over. 

Positief is dat je beter slaapt. De angstgevoelens zijn niet van jezelf, maar komen door de benzoafbouw.

Kun je iemand bellen die bij je kan zijn? Als je het alleen moet dragen is het loeizwaar, je hebt nu iemand nodig dier er voor je is. 
En mij is altijd verteld: een mens kan meer verdragen dan hij denkt. Houd vol, je bent het waard 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanhopige, als je niet aan het afbouwen bent komt die angst dan als je gaat denken aan het afbouwen? Want dit klinkt duidelijk als afkickverschijnselen.

Probeer a.u.b. iets te eten. Iets warms, en ga onder een warme douche of in bad. Dat ontspant je.

En wij horen je wel je bent niet alleen. Vreselijk meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ELL:

Lieve @Wanhopige,

Hoe gaat het nu? Je hebt last van tussentijdse ontwenning, daar komen je klachten vandaan. Kun je me in een privebericht sturen waar je woont? Misschien woon je bij mij in de buurt. Liefs 

 

1 uur geleden zei ELL:

Lieve @Wanhopige,

Hoe gaat het nu? Je hebt last van tussentijdse ontwenning, daar komen je klachten vandaan. Kun je me in een privebericht sturen waar je woont? Misschien woon je bij mij in de buurt. Liefs 

Nog niet goed. Ik heb denk eerder afhankelijkheidsklachten. De benzos werken niet meer na 3 jaar denk ik. Dan voel ik angst.       Ik denk dat mijn angststoornis wel al voorbij is. Omdat ik die angst voel dan lijkt het of ik bang ben maar ben nergens bang voor. Dan ga ik toch dingen vermijden. Ik kon vandaag niet naar mij vrijwilligerswerk. Slaap soms niet 2 en half uur. Inslapen gaat moeilijk. Ben tegen 00.02 nog wakker. Ik denk dat het komt na 3 jaar lorazepam. Het is op mijn verzoek snel afgebouwd in het ziekenhuis omdat ik op 5mg nog niet sliep. Die spanning blijft in mijn borstkas zitten. Krijg het niet weg met ademhalingsoefeningen. Ik wil afbouwen bespreken morgen maar vind het doodeng. Ik word gek van mijn slapeloosheid. Hoe is het met jou. Wat voor klachten heb je? Ik slaap al maanden niet goed of soms helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-10-2019 om 19:32 zei Cyclad58:

@Wanhopige, hoe gaat het nu met je? Hopelijk ben je een beetje tot rust gekomen. 

Hallo Cyclad. Gelukkig ben ik ernog. Maar baal van de mensen die zeggen dat het tussen mijn oren ligt. Ik heb gewoon angstgevoel in mijn borstkas. De benzos werken echt niet meer na 3 jaar. Ik ben niet gek. Ik heb 2mg alprazalon in de ochtend. Lorazepam zat ik op 5 mg en sliep nog niet. Te gek toch. Wil afbouwen maar ben bang dat de verschijnselen nog erger gaan worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Wanhopige:

 

Nog niet goed. Ik heb denk eerder afhankelijkheidsklachten. De benzos werken niet meer na 3 jaar denk ik. Dan voel ik angst.       Ik denk dat mijn angststoornis wel al voorbij is. Omdat ik die angst voel dan lijkt het of ik bang ben maar ben nergens bang voor. Dan ga ik toch dingen vermijden. Ik kon vandaag niet naar mij vrijwilligerswerk. Slaap soms niet 2 en half uur. Inslapen gaat moeilijk. Ben tegen 00.02 nog wakker. Ik denk dat het komt na 3 jaar lorazepam. Het is op mijn verzoek snel afgebouwd in het ziekenhuis omdat ik op 5mg nog niet sliep. Die spanning blijft in mijn borstkas zitten. Krijg het niet weg met ademhalingsoefeningen. Ik wil afbouwen bespreken morgen maar vind het doodeng. Ik word gek van mijn slapeloosheid. Hoe is het met jou. Wat voor klachten heb je? Ik slaap al maanden niet goed of soms helemaal niet.

Hoi Ell hoe stuur ik een privebericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2019 om 22:00 zei Wanhopige:

Hallo Cyclad. Gelukkig ben ik ernog. Maar baal van de mensen die zeggen dat het tussen mijn oren ligt. Ik heb gewoon angstgevoel in mijn borstkas. De benzos werken echt niet meer na 3 jaar. Ik ben niet gek. Ik heb 2mg alprazalon in de ochtend. Lorazepam zat ik op 5 mg en sliep nog niet. Te gek toch. Wil afbouwen maar ben bang dat de verschijnselen nog erger gaan worden

lieve Wanhopige.
Je hebt puur tolerantie ontwenning. Heb je al gevraagd of je omgezet kan worden naar Diazepam? Dat lijkt me de enige manier om hier goed van af te komen. Alprazolam is een vreselijk middel dat vaak heftige  tolerantie ontwenning laat zien.  Als je beter wilt worden, dan moet je er vanaf. Je kan er niet op blijven, dan zal je ziek blijven. Hoeveel gebruik je in totaal van alle benzo's op een dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2019 om 22:00 zei Wanhopige:

Hallo Cyclad. Gelukkig ben ik ernog. Maar baal van de mensen die zeggen dat het tussen mijn oren ligt. Ik heb gewoon angstgevoel in mijn borstkas. De benzos werken echt niet meer na 3 jaar. Ik ben niet gek. Ik heb 2mg alprazalon in de ochtend. Lorazepam zat ik op 5 mg en sliep nog niet. Te gek toch. Wil afbouwen maar ben bang dat de verschijnselen nog erger gaan worden

Ik sluit me bij de mening van @Kannietmeer aan, het is echt aan te bevelen om te switchen naar Diazepam en de inname daarvan wat meer uit te smeren over de dag. 

Als je niet wilt of kunt overstappen naar Diazepam moet je sterk overwegen om de 2 mg Alprazolam die je nu in de ochtend neemt over de dag te verdelen. 

Naast het kennelijke feit dat je tolerant bent geworden voor de Alprazolam is Alprazolam kortwerkend en zijn de effecten na 6 uur uitgedoofd. Als je slechts 1 innamemoment hebt zit je 18 uur per dag in de tussentijdse ontwenning, omdat je lichaam, in weerwil van de tolerantie, toch hunkert naar een nieuw pilletje. 

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Kannietmeer:

lieve Wanhopige.
Je hebt puur tolerantie ontwenning. Heb je al gevraagd of je omgezet kan worden naar Diazepam? Dat lijkt me de enige manier om hier goed van af te komen. Alprazolam is een vreselijk middel dat vaak heftige  tolerantie ontwenning laat zien.  Als je beter wilt worden, dan moet je er vanaf. Je kan er niet op blijven, dan zal je ziek blijven. Hoeveel gebruik je in totaal van alle benzo's op een dag?

2 mg alprazolam en 125 mg imipramine. Mijn fam en de psyhiater doen overkomen alsof het tussen mijn oren zit. Psyhiater ontkent dat ik te lang benzo heb voorgeschreven. Hij wil de imipramine nou weer verhogen en dan de alprazalon afbouwen. Hij zegt dat ik hem moet vertrouwen. Ik ga door een hel met slaapstoornis en angstgevoelens. Hij kent de Ashton manuel methode niet en wil zich ook niet daarin verdiepen. Ik kom steeds dichterbij een tweede ts poging maar wil dat niet. Zelfs mijn man staat achter de psyhiater. Ik ben gistermiddag met moeite naar mijn vrijwilligerswerk geweest. Constant angstgevoelens voor niks. Ik heb vorige week afgezegd en ben met moeite gister weer gegaan. Ik moet vandaag weer. Ik heb bijna niet geslapen weer en zweet heb het warm angstgevoelens. Ik ben radeloos wanhopig. Eerst hielpen die benzos mij nog maar na lang gebruik niet meer. Kon niet meer door hoge dosering slapen. En eerst hielpen ze nog tegen de angstgevoelens. Ik heb geen angststoornis meer want ik ga overal. Ik heb nu afhakelijkheidstoornis. Mijn lijf wil volgens mij alleen meer en meer. Ik kom echt dichtbij weer een ts poging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve wanhopige,
dat klinkt afschuwelijk moeilijk. Inderdaad pure afhankelijkheid en tolerantieontwenning in mijn ogen.
Kan je proberen te kijken hoe je huisarts hier in staat en of die kan helpen?
Kan je vragen om een secondopinion bij Erik Paling?

Kan je zelf gaan afbouwen met een eigen methode? Dat is uiteindelijk de enige manier denk ik . En als je je psychiater niet meer vertrouwt kan je ook vragen om een switch, want vertrouwen is super belangrijk in dit proces. Laat je niet opzij zetten schat, want je strijd nu de strijd van je leven. Geef het niet op, maar trek overal aan de bel.
Ze MOETEN naar je luisteren, blijf zoeken naar een luisterend oor.

Als dat allemaal niet lukt, neem dan contact met mij op. Dan kunnen we nog kijken of ik vanuit een andere positie met je man, huisarts of psychiater kan bellen om uit te leggen wat er aan de hand is. Kan je man ook de documentaire kijken van Lisa Ling?
Helaas moeten we soms erg creatief zijn, terwijl we al zo ziek zijn.
Maar daarom zijn we hier om elkaar te helpen en met raad bij te staan
Geef het niet op schat. ER is nog steeds hoop en je hoeft alleen maar af te bouwen en dan tijd te hebben te genezen. Dan krijg je je leven weer terug.
 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-10-2019 om 17:39 zei Kannietmeer:

lieve Wanhopige.
Je hebt puur tolerantie ontwenning. Heb je al gevraagd of je omgezet kan worden naar Diazepam? Dat lijkt me de enige manier om hier goed van af te komen. Alprazolam is een vreselijk middel dat vaak heftige  tolerantie ontwenning laat zien.  Als je beter wilt worden, dan moet je er vanaf. Je kan er niet op blijven, dan zal je ziek blijven. Hoeveel gebruik je in totaal van alle benzo's op een dag?

2mg alprazolam quetiapine 25 mg en 125mg imipramine. Ik huil elke dag van de angst en slapeloosheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-10-2019 om 11:52 zei Kannietmeer:

Lieve wanhopige,
dat klinkt afschuwelijk moeilijk. Inderdaad pure afhankelijkheid en tolerantieontwenning in mijn ogen.
Kan je proberen te kijken hoe je huisarts hier in staat en of die kan helpen?
Kan je vragen om een secondopinion bij Erik Paling?

Kan je zelf gaan afbouwen met een eigen methode? Dat is uiteindelijk de enige manier denk ik . En als je je psychiater niet meer vertrouwt kan je ook vragen om een switch, want vertrouwen is super belangrijk in dit proces. Laat je niet opzij zetten schat, want je strijd nu de strijd van je leven. Geef het niet op, maar trek overal aan de bel.
Ze MOETEN naar je luisteren, blijf zoeken naar een luisterend oor.

Als dat allemaal niet lukt, neem dan contact met mij op. Dan kunnen we nog kijken of ik vanuit een andere positie met je man, huisarts of psychiater kan bellen om uit te leggen wat er aan de hand is. Kan je man ook de documentaire kijken van Lisa Ling?
Helaas moeten we soms erg creatief zijn, terwijl we al zo ziek zijn.
Maar daarom zijn we hier om elkaar te helpen en met raad bij te staan
Geef het niet op schat. ER is nog steeds hoop en je hoeft alleen maar af te bouwen en dan tijd te hebben te genezen. Dan krijg je je leven weer terug.
 

Ik ga kijken naar lisa ling. Krijg mijn psyhiater niet zo ver met de ashton methode. Hij wil op zijn eigen manier afbouwen. Imipramine verhogen en dan alprazalom verlagen. Ik weet het niet meer. Mijn man zegt dat ik hem moet vertrouwen wat hij doet. De psyholoog zegt veel mindfulness doen. Heb ik geprobeerd. Krijg echt geen slaap. Ik geloof er niet meer in dat mijn slaap terugkomt. Het lijkt of mijn hersens kapot zijn gemaakt door 3 jaar benzos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Wanhopige:

Ik ga kijken naar lisa ling. Krijg mijn psyhiater niet zo ver met de ashton methode. Hij wil op zijn eigen manier afbouwen. Imipramine verhogen en dan alprazalom verlagen. Ik weet het niet meer. Mijn man zegt dat ik hem moet vertrouwen wat hij doet. De psyholoog zegt veel mindfulness doen. Heb ik geprobeerd. Krijg echt geen slaap. Ik geloof er niet meer in dat mijn slaap terugkomt. Het lijkt of mijn hersens kapot zijn gemaakt door 3 jaar benzos

Alleen als ik soms iets denk gaat mijn hart tekeer en ben de hele dag angstig. Hoe lang hou ik dit nog vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...