Spring naar bijdragen

woensdag 2 oktober


Verbloemen

Aanbevolen berichten

Goeie morgen wijfie,

Is het gisteren nog gelukt om het tabletje door te krijgen? Dacht net, kun je niet proberen om het tabletje wat vochtig te maken, een druppeltje water er op zodat het wat makkelijker gaat? Heb je wel een beetje kunnen slapen?

https://niceday.app/landing/anoniem-hulp-angst-of-depressie/?gclid=Cj0KCQjw8svsBRDqARIsAHKVyqFA_gzY6RN2Jszil8GS-3ezChc9DNtWn3f0WOW7Dwpv-ziznRqp62kaAr47EALw_wcB

Kijk eens? Misschien heb je hier iets aan. Mocht je iets willen doen, heb het er dan eerst met Liz of Mevrouwtje??over hé.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Verbloemen:

Goede morgen allemaal

De pregabaline weer geprobeerd en de hel van zenuwpijn begon weer

alsof ze met messen door me staken en nog/

Ben ten einde raad en geen arts psychiater helpt mij

Wat vervelend. Zijn je klachten toegenomen sinds je de pregabaline gebruikt of is het hetzelfde gebleven? Dat is wel belangrijk, want het medicijn moet even de tijd krijgen om te gaan werken bij je. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloem. Soms is het bij medicatie zo dat de kwaal waarvoor je ze slikt erger wordt. Daarna wordt het gauw beter. Kom, zet door, dan kan het alleen maar beter worden. Je kan het je bent zo'n ontzetten sterke vrouw. Probeer het je kan het. DAARNA WORDT HET ECHT BETER.

Lees dit eens goed door als je wilt Verbloemen want hier staat het in.https://www.apotheek.nl/medicijnen/pregabaline#belangrijk-om-te-weten-over-pregabaline

Je merkt na een week al duidelijk verschil, soms na een paar dagen al.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen :)

@Verbloemen ik wil je even een hele dikke knuffel sturen :rose: je doet het goed, je kan dit, je bent een kanjer!

Gisteren was Lisa Ling in de show van Dr. Oz om over de problemen met benzo's te praten. Het was best indrukwekkend, ik zal de link met jullie delen. Vanaf 25.20 minuten is het te zien, er zitten wel aangrijpende stukken tussen, dat wil ik er wel bij zeggen...
https://youtu.be/D9SoTXOC9b4?t=1514

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Verbloemen jij bent de enige die voelt wat we op medicatie gebeurt in je lichaam. Als het niet goed voelt en je hebt het gevoel dat het erger wordt. Stop er dan mee. Dat advies had ik destijds namelijk meteen op de rivotril moeten krijgen.

Ik ben het er niet mee eens, dat als je het gevoel hebt dat je klachten erger worden, je ermee door moet gaan. (Sorry bolletje, is geen aanval hoor.) ik ben destijds op zoloft gezet en ik werd steeds gekker. Huisarts zei eerst ook doorgaan. Het was niet normaal zoals ik erop deed: functioneerde niet meer, zat alleen maar te huilen en complete doodsangst. Ik ben blij dat ik na een aantal dagen gestopt ben. Het werd alleen maar erger. Toen ik later de piekerpil op Zembla heb gekeken ben ik helemaal blij dat ik gestopt was. 

Jij voelt wat er gebeurt; maakt het je klachten erger? Stop dan. 

Iemand hier ervaring met gabapentine? Ik hoor daar positieve verhalen over in benzo withdrawal. Schijnt ook tegen pijn te werken. Schijnt het stofje GABA na te bootsen ofzo maar niet op de GABA receptoren te werken?? Misschien is dat nog een optie voor je? 

Veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei EefjeJ:

Goeiemorgen :)

@Verbloemen ik wil je even een hele dikke knuffel sturen :rose: je doet het goed, je kan dit, je bent een kanjer!

Gisteren was Lisa Ling in de show van Dr. Oz om over de problemen met benzo's te praten. Het was best indrukwekkend, ik zal de link met jullie delen. Vanaf 25.20 minuten is het te zien, er zitten wel aangrijpende stukken tussen, dat wil ik er wel bij zeggen...
https://youtu.be/D9SoTXOC9b4?t=1514

Afschuwelijk zo herkenbaar ik ben blij dat het steeds meer aandacht krijgt. We moeten ons verhaal blijven vertellen en naar buiten blijven brengen. Ooit moet deze troep de wereld uit! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ dank voor het delen van de link. Indrukwekkend filmpje. Ik ga t weekend ook zeker kijken. Ben er nu alleen nog maar meer van overtuigd dat ik al die jaren ziek ben gebleven door die ellendige lorazepam. 

Als ik zo'n filmpje zie wil ik niets liever dan de strijd tegen de benzo aan gaan en er op zo veel mogelijk manieren aandacht voor vragen. En al die onwetendheid bij alle soorten artsen maken me alleen maar heel kwaad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Annie87:

@Verbloemen jij bent de enige die voelt wat we op medicatie gebeurt in je lichaam. Als het niet goed voelt en je hebt het gevoel dat het erger wordt. Stop er dan mee. Dat advies had ik destijds namelijk meteen op de rivotril moeten krijgen.

Ik ben het er niet mee eens, dat als je het gevoel hebt dat je klachten erger worden, je ermee door moet gaan. (Sorry bolletje, is geen aanval hoor.) ik ben

Moghu Annie,

Ik voel het niet als aanval hoor als je me  iets duidelijk wil maken:) maar bij www.apotheek staat het geloof ik ook, weet dit niet zeker. Maar ik heb dit vaker gehoord.:rose: Wel dat het een tijdje duurt voor je resultaat voelt.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei bolletje:

Moghu Annie,

Ik voel het niet als aanval hoor als je me  iets duidelijk wil maken:) maar bij www.apotheek staat het geloof ik ook, weet dit niet zeker. Maar ik heb dit vaker gehoord.:rose: Wel dat het een tijdje duurt voor je resultaat voelt.

Gelukkig, wat ik vooral bedoel te zeggen; de farmaceutische industrie zegt vaak dat je door bepaalde bijwerkingen heen moet. Ik heb hier alleen zeer veel twijfels bij, door mijn eigen ervaringen, maar ook door alles wat ik nu gelezen en gezien heb. Het kan juist ook zo zijn dat de bijwerkingen steeds heviger worden. (Zo ken ik genoeg verhalen van mensen die helemaal ontspoort zijn op een AD en dat artsen ook zeiden, daar moet je even doorheen, want in het begin heb je veel last van bijwerkingen. Maar ik ken ze ook andersom hoor. Dat mensen zich de eerste weken heel slecht voelden en daarna toch beter.) maar ik geloof tegenwoordig niet meer alles wat in de bijsluiter staat of op de site van de apotheek ;)

de farmaceutische industrie wil natuurlijk geld verdienen en ik weet dat ze bewust dingen verzwijgen. 

Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei doorbijter:

Ben er nu alleen nog maar meer van overtuigd dat ik al die jaren ziek ben gebleven door die ellendige lorazepam. 

Ik weet het haast wel zeker.....Hier zit er nog een, en waarschijnlijk nog velen met ons die het nog niet doorhebben .Ik schrijf hier niet zoveel maar ben hier heel veel wijzer geworden, en dat de ontwenning reete zwaar kan zijn en hoofdstuk apart is daar ben ik ook ondertussen wel achtergekomen.

Maar ondanks de zware tijden die we meemaken wil ik toch ook iemand al is het er maar 1 even laten lachen .

Zit ik gisteravond een sigaretje te roken wil hem uit doen maar zie zo gauw mijn asbak niet,dus ik druk hem uit in een bananenschil die voor mij ligt,is dit raar ....nee niet voor mij....Maar wat gebeurde er toen ....mijn zoon had een afbakbroodje neergelegd  en ik legde die bananenschil ertussen.....jongens voer mij maar af:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei mevrouwtje54:

Ik weet het haast wel zeker.....Hier zit er nog een, en waarschijnlijk nog velen met ons die het nog niet doorhebben .Ik schrijf hier niet zoveel maar ben hier heel veel wijzer geworden, en dat de ontwenning reete zwaar kan zijn en hoofdstuk apart is daar ben ik ook ondertussen wel achtergekomen.

Maar ondanks de zware tijden die we meemaken wil ik toch ook iemand al is het er maar 1 even laten lachen .

Zit ik gisteravond een sigaretje te roken wil hem uit doen maar zie zo gauw mijn asbak niet,dus ik druk hem uit in een bananenschil die voor mij ligt,is dit raar ....nee niet voor mij....Maar wat gebeurde er toen ....mijn zoon had een afbakbroodje neergelegd  en ik legde die bananenschil ertussen.....jongens voer mij maar af:unsure:

Haha dat is typerend voor de benzo afbouwverschijnselen. Dat herken ik, ik zette vuile kopjes in de koelkast en de kan in de vaatwasser. Is wel weer overgegaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat als ik volgend jaar hier op terugkijk, ik kan zeggen dat het beter wordt.

Want ik zie het nu even niet meer.

Ik doe zo mijn best om te overleven maar de bijkomende kwalen en gedachten maken me zo verdrietig, angstig en onzeker

Heb ik er een geaccepteerd of overwonnen komt de volgende alweer.. Lichten geluiden, aanrakingen zijn zo gevoelig.

Om over de waves maar niet te spreken..

Ik zit nu op de bank, voel de waves weer door mij heen gieren en kan het nu nog uitzitten. De zetpil voor de verstopping zorgt ervoor dat alle bijwerkingen op de bijsluiter ook werkelijk worden uitgevoerd. Behalve de verstopping want die zit er nog. Mijn linkerbeen doet pijn en tintelt nu al aardig wat weken, kan ook moeilijk lopen, brandende slokdarm dus halfzittend in bed en maar niet slapen  heel angstig word ik daarvan. Etc etc

Hoeveel kan mijn lichaam en geest nog aan? 

Ik ben constant bezig mijn paniek te beteugelen, mezelf gerust te stellen.

Mijn bedrijf heb ik tot maart 2020 stopgezet tot mijn grote verdriet.

even van mij af schrijven

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-10-2019 om 10:46 zei Annie87:

emand hier ervaring met gabapentine? Ik hoor daar positieve verhalen over in benzo withdrawal. Schijnt ook tegen pijn te werken. Schijnt het stofje GABA na te bootsen ofzo maar niet op de GABA receptoren te werken?? Misschien is dat nog een optie voor je? 

dat is het zelfde als pregabaline, precies het middel waar ze van uit haar /// schoot van het weekend ;-)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Annie87:

@Spinder vind het zo erg voor je. Wat voor bedrijf heb je? Heb je een arbeidsongeschiktheidsverzekering of iets anders om de boel op te vangen? Liefs 

Nee heb ik niet is te duur.
ik kom nu net uit het ziekenhuis, morgenochtend 9 uur gaan ze verder. 2 klysma's gehad. Maar darm blijft verstopt, ze denken aan een slag in mijn darm, maar kunnen ze morgenochtend beter bekijken en dan is de bloeduitslag er ook.

Ik mocht daar blijven maar liever thuis met mijn rushes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Spinder:

ik kom nu net uit het ziekenhuis, morgenochtend 9 uur gaan ze verder. 2 klysma's gehad. Maar darm blijft verstopt, ze denken aan een slag in mijn darm, maar kunnen ze morgenochtend beter bekijken en dan is de bloeduitslag er ook.

Klinkt alsof er dus iets goed mis is in je spijsvertering. Dat begint bij je maag, die duidelijk niet normaal functioneerd. Dat is de eerste stap van vertering (behalve je kauwen en speekseltoevoeging). Laat ze goed kijken of er een slag in zit, want dat kan ook en zou ook verband kunnen houden met het maagzuur.
(Houd er   rekening mee dat een klysma ook , naast de ontlasting, de goede bacterien wegspoelt.

Je darmen zijn je tweede brein, en bepalen ongelooflijk veel van je gezondheid zowel lichamelijk als geestelijk. Als je kan, probeer dan je darmen te fixen. Zonder goed werkend darmstelsel is het lichaam niet in staat goed te functioneren.
Je kan daarvoor een natuurarts zoeken. Die kunnen daar het beste in meehelpen.
Als je dat niet kan betalen, maar wel iets wil doen , begin dan met het uitsluiten van suiker, eet geen dingen waar bloem in zit (brood, taart , koekjes) en eet zoveel mogelijk groenten, fruit , minder vlees, wel vis en kip, elke dag kan je  ei eten en elke dag een hand vol noten, en neem een gevarieerde probiotica met minimaal 10 miljard bacterien. Zelf kefir maken kan ook, en dat is het goedkoopst. Als je dan een probiotica koopt kan je de kefir verrijken met 1 probiotica capsule. Dan ga je als een pro. )

Ik had niet veel tijd dus heb het even snel voor je opgeschreven. Dikke knuffel voor een mooie vrouw die hard knokt en wel een steuntje kan gebruiken!

image.png.90dcea6f6999395f2396ad5b04e3de36.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...