Spring naar bijdragen

Acupunctuur


Annie87

Aanbevolen berichten

Wie O wie heeft er ervaring met acupunctuur tijdens benzo ontwenning of na benzo ontwenning tijdens je herstel? Hoe beviel dit? Werden klachten erger? Hielp het? Merkte je geen verschil? 

Zit erover te denken om het te proberen maar hoor nu ook wat negatieve reacties... 

Alle reacties zijn zeer welkom.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Annie87,

ik heb er ervaring mee. Ik heb wel goed overlegd met de acupuncturist of hij ervaring had met afbouwende mensen, en een voorzichtige aanpak. Hij was ook heel eerlijk dat hij niet kon beloven dat hij alles kon, maar dat hij wel de ervaring had dat hij mensen een eind op weg kan helpen met afbouw/klachten etc en voorzichtig te werk gaat. Hij doet het al jaren en is ook fysiotherapeut. 

Dit heeft hij ook waargemaakt. Waar het vooral bij hielp en helpt was de overprikkeling, opgeblazen buik, te vroeg wakker worden,  meer rust in het lichaam. Ik ga nu heel even niet omdat het tegoed op is, maar als ik op het eind vd afbouw ben ga ik zeker weer. 

Liefs! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei ELL:

Hoi @Annie87,

ik heb er ervaring mee. Ik heb wel goed overlegd met de acupuncturist of hij ervaring had met afbouwende mensen, en een voorzichtige aanpak. Hij was ook heel eerlijk dat hij niet kon beloven dat hij alles kon, maar dat hij wel de ervaring had dat hij mensen een eind op weg kan helpen met afbouw/klachten etc en voorzichtig te werk gaat. Hij doet het al jaren en is ook fysiotherapeut. 

Dit heeft hij ook waargemaakt. Waar het vooral bij hielp en helpt was de overprikkeling, opgeblazen buik, te vroeg wakker worden,  meer rust in het lichaam. Ik ga nu heel even niet omdat het tegoed op is, maar als ik op het eind vd afbouw ben ga ik zeker weer. 

Liefs! 

Thx voor je reactie! Super fijn dat het jou helpt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 Het zal voor iedereen verschillend zijn waar ze baad bij hebben  ,Ik heb er vorig jaar wel baad van gehad, kreeg er ook een soort van hoofd massage bij ,ik werd er vooral erg relaxt van en maagklachten leken ook minder heftig.Ik wilde hem nog mee naar huis nemen maar daar trapte hij niet in :lol:Ik heb toen ook veel pijn gehad en Andullatie therapie geprobeerd, dat werd het dus niet dat maakte de pijn erger,je weet het dus nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Wie O wie heeft er ervaring met acupunctuur tijdens benzo ontwenning of na benzo ontwenning tijdens je herstel? Hoe beviel dit? Werden klachten erger? Hielp het? Merkte je geen verschil? 

Zit erover te denken om het te proberen maar hoor nu ook wat negatieve reacties... 

Alle reacties zijn zeer welkom.

 

Hoi @Annie87

Ik ben tijdens het afbouwen naar de acupunctuur gegaan en nu ik bijna 4 maanden benzo vrij ben ga ik nog steeds. Het helpt mij ontspannen. Tijdens de afbouw veel last van mijn buik gehad en dat werd minder. Nu vooral veel last van gespannen spieren in nek, hoofd en rug werd er zelfs duizelig van en het helpt me beter te ontspannen en mijn spieren weer wat losser te krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Ik heb oor accupunctuur gedaan met stroom speciaal op tranquilizer punten. Ik werd er wel rustig van een oor lijkt op een baby op de foetus houding daar is het op gebaseerd. Zelf pas ik ook eft toe daar benoem je het probleem wat je los wil laten en klop je of wrijf je op de meridianen, vind ik persoonlijk fijner en resultaat gerichter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
11 minuten geleden zei Spinder:

Ga je het nog proberen @Annie87?

Ik vind het ook wel een idee om naar de acupuncturist te gaan. Wel moeten mijn waves eerst stukken minder zijn. 

Ik durf het op moment toch niet en heb afgezegd. Liz kende iemand die juist een enorme toename kreeg van de behandeling... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Annie87:

Ik durf het op moment toch niet en heb afgezegd. Liz kende iemand die juist een enorme toename kreeg van de behandeling... 

Dat kan idd voorkomen bij acupunctuur, ook bij mensen die niet aan het ontwennen zijn. Ik zie dat verder wel als een goed teken. Als je er zelf niet goed bij voelt dan zou ik daar zelf ook niet aan beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Eleo31

sauna maakt voor mij geen verschil. Ben een paar x geweest, het maakt mijn klachten niet beter of erger. Ik ben ook eens op een hele slechte dag geweest, huilen in de sauna, ik kon er niet van genieten en was na een uur weer weg. Ik kan echt heel moeilijk dingen doen. Maar dat kwam niet door de sauna. Ik merk geen verschil. Ik weet alleen dat ik niks trek maar dat komt omdat ik me te ziek voel. Dan vind ik het zonde van de centjes om een dag naar de sauna te gaan terwijl ik me zo ziek voel dat ik daar niet eens van geniet. Gewoon een xtje proberen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Eleo31, ik ben afgelopen zondag gaan floaten in Deventer. Heb gemerkt dat het wel heeft geholpen tegen mijn spierpijn en strakke spieren. Ik heb daar ook bewust voor gekozen omdat ik de sauna nu teveel vind. Bij floaten lig je alleen en na 3 kwartier is het klaar. Heb het puur vd spieren gedaan, maar kon toch ook wel aardig ontspannen, had ik niet zo verwacht. 

@Annie87, is inderdaad ook zonde om geld uit te geven als het je niet echt helpt en je er ook niet van kunt genieten. Ik zou het nu ook niet trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Annie87:

Pfff jongens ik wil niet meer, 

voel me zo slecht ziek en verward. Ik slaap weer niet. Eergister ook 0 uren. Hele functioneren is weg. Ik voel me heel raar ik geef het denk ik op allemaal. 

Don't give up, lieve @Annie87
Je slaap komt wel weer terug. Je hebt naar nieuws gehad, dat hakt er enorm in en daarom reageer je zoals je nu reageert. dat is volstrekt logisch. Je krabbelt wel weer op, schrijf het hier van je af als je dat helpt of oplucht, stuur een PB, wij willen jou natuurlijk ook helpen. Blijf er in geloven, je hebt zoveel moois te bieden en de wereld jou, ook al zie je dat nu begrijpelijkerwijs nog niet. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...