Spring naar bijdragen

pfff daar ga ik dan


Saya

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen vroeg ben ik toch maar eens gaan zoeken naar hoe te stoppen met alcohol gebruiken en zo kwam ik op dit forum.

Ik vind het zo eng om te doen, maar denk dat het mij wel gaat helpen. Ik heb dan ook besloten om de halve fles rose in de koelkast weg te kiepen in de gootsteen.

Ik heb het op t moment erg zwaar met mijzelf. Ik heb al een tijdje last van onrust en ben somber, heb nergens zin in. Ik twijfelde eerst of dit door alcohol komt, maar besef mij dat ik dat al heel mijn leven veel heb. De alcohol is eerder een gevolg daarvan. Ik heb al besloten om daar maar weer eens iets aan te gaan doen, maar niet meer in de reguliere zorg. Met dat praten kom ik er telkens niet. Ik ga dus een therapie volgen waarbij een paard mij gaat spiegelen. Ik heb daar veel zin in en vind het spannend tegelijk.

Daarbij heb ik vandaag dus besloten om geen wijn meer te drinken. We gebruiken altijd al "teveel" alcohol, maar het laatste jaar is het er bij mij in geslopen dat ik van een halve naar een hele fles ben gegaan en de afgelopen week zelfs ineens meer! Ik voel me eigenlijk helemaal niet goed daardoor, dus ik ben er klaar mee!

Ik ben wel iemand die soms angstig is en werd wel een beetje zenuwachtig over de verhalen dat je vitamine B1 nodig hebt om geen schade aan je hersenen te krijgen. Gelukkig had ik van de week al B1 gekocht omdat ik zo moe was. Op het potje staat 1 tablet per dag, dus dat doe ik dan maar.

Ik zit ook een beetje tegen een overspannen gevoel aan (heel verhaal met privé en werk en grenzen aangeven) en kan daardoor soms niet veel informatie verwerken, dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden als ik niet altijd even snel of uitgebreid terug kan reageren.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Saya. Ja, dat herken ik van mezef ook, de halve fles per dag die een hele werd en zelfs nog meer. Dat is niet goed, maar minderen of stoppen valt ook niet mee. Ik vond helemaal stoppen uiteindelijk toch het makkelijkst en drink al ruim 3 jaar niets meer. Bevalt erg goed, maar ik moest wel wat zaken aanpakken waarover het anders maar was blijven malen in mijn hoofd. Jij hebt ook zoiets voor de boeg begrijp ik. Je schrijft dat je je daarvoor gaat spiegelen aan een paard. Dat lijkt me reuze interessant. Kun je daar iets meer over vertellen?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bob,

Dankjewel! Het is fijn om hier begrip en steun te krijgen.

Ja ik heb een moeizame jeugd en veel heftige dingen meegemaakt. Die depressieve gevoelens baren mij wel zorgen en wil daar vanaf of in ieder geval nu eindelijk eens iets waardoor ik er goed mee om kan gaan en me weer gelukkiger voel.  De therapie is met een paard. Een paard "spiegelt" jouw binnenkant omdat zij puur kunnen voelen wat jij voelt. De therapeut gaat daar op in en zo ontstaat een sessie waar je bij stukken van jezelf kunt komen, dingen beter begrijpen en aanvoelen en veranderen hoe je daar mee om wilt gaan. Ze kunnen je zelfs ook emdr gevdn terwijl je op het paard ligt. Dan word je met liefde gedragen door het paard terwijl je trauma verwerkt  ik ben heel erg benieuwd wat het mij gaat brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Knakker!

Ja het is zeker een goede keuze en ik ga nu eindelijk eens met mijn emoties aan de slag kunnen. Dat deed ik al wel, maar het is tijd voor een grotere stap.

Ik heb al veel gehoord over de therapie met paarden, maar ze geven je echt altijd terug wat je nodig hebt. En je hebt natuurlijk de therapeut die stuurt en weet hoe bij jou stukken te komen.

Ja ik zie als groot voordeel hier in de groep dat je steun krijgt en goede tips. 

Nogmaals dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Saya, ook ik heb een sessie met paarden gezien op TV en was erg onder de indruk.
Zelf groot voorstander al van lichaamsgerichte psychotherapie en ja een paard heeft geen ego.
Is dus wat extra betrouwbaar in mijn ogen. In de film 28 days werken ze met een training op
AA-manier en een vd proeven of men weer een leven buiten de kliniek aan kan, is met een paard.
Een aanrader zowoezo die film.
Het zou fijn zijn als je hier wat kunt vertellen als je bent begonnen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Lonster:

Welkom Saya, goed besluit en wat sterk om die fles in de gootsteen leeg te gieten.

Oververmoeid, dan gaat het je ongetwijfeld goed doen om de fles te laten staan. Hoewel je misschien eerst wat moeier bent. 

Dankjewel!

Het Valt me vandaag niet mee hoor maar ik.wil inderdaad ook van die vermoeidheid af en daar draagt de alcohol alleen maar aan bij. Even doorbijten dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei lady jane:

Welkom Saya, ook ik heb een sessie met paarden gezien op TV en was erg onder de indruk.
Zelf groot voorstander al van lichaamsgerichte psychotherapie en ja een paard heeft geen ego.
Is dus wat extra betrouwbaar in mijn ogen. In de film 28 days werken ze met een training op
AA-manier en een vd proeven of men weer een leven buiten de kliniek aan kan, is met een paard.
Een aanrader zowoezo die film.
Het zou fijn zijn als je hier wat kunt vertellen als je bent begonnen. Succes!

Dankjewel hoor! Zo fijn die steunende berichten zonder oordeel!

Oh gaaf,die film ga ik wel kijken dan!

Ik zal zeker laten weten wat de paarden voor mij hebben kunnen doen. Maar is eind oktober pas, dus nog even geduld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Myle:

Welkom hier! En ik geloof ook in de helende kracht van dieren. Ik kan bijvoorbeeld erg genieten van mijn kat die zich wast. Of een dolle 5 minuten heeft. Succes.

Ja ik hoop dat het mij er echt doorheen gaat helpen.. op t moment loop ik zo vast, wordt 's ochtends weer met een paniek aanval wakker. Ben zo bang dat ik t op mijn werk ook niet redt. Dat komt niet door de alcohol, want dan drink ik niet, maar t gevoel dat alles teveel is en ik mijn administratie maar niet af krijg. En ik moet ook zoveel andere dingen waardoor ik telkens achter de feiten aan loop.

Gisteren toch 3 wijntjes gedronken s avonds met mijn man. Dat was al heeeeel veel minder dan ik deed en vond t eigenlijk ook niet zo lekker dat 3e glas. Daarna maar water gedronken. Vandaag wil ik niets. Hoop dat t lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lika:

Welkom. Goed zeg dat je stopt. Drinken vergoot en verzwaart en maakt niets lichter of beter. Al duurde het even voordat ik dat doorhad. Houd vol!

Dankjewel Lika,

Voel me nog niet echt top moet ik zeggen. En gisteren dus toch 3 wijntjes op in de avond, maar wel met de afspraak dat we door de week niks drinken. Weer zoals vroeger voor ons normaal was eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Saya, zo blijf je je psyche voeden met het idee
dat alcohol iets toevoegt of een soort van beloning of verdoving is,
die jij nodig hebt. Om echt blijvend te kunnen minderen zou je een
lange periode, liefst een jaar, echt clean moeten zijn, zodat drank eerst
uit je systeem is, en je een echte keuze hebt wel of niet alleen weekends.
De meesten van het forum willen/hoeven dan echt niet eens meer.
Onderstaand filmpje kan je helpen om te begrijpen waarom dit zo is.

www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=els+noorlander+youtube

helaas, mijn nieuwe laptop maakt niet zomaar een link aan, of ik moet nog uitvinden hoe.
Maar door deze tekste in je lege adresbalk te copy/pasten kun je het fimpje toch zien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Saya, welkom!
 

Op 27-9-2019 om 10:59 zei Saya:

Daarbij heb ik vandaag dus besloten om geen wijn meer te drinken.

 

2 uur geleden zei Saya:

En gisteren dus toch 3 wijntjes op in de avond, maar wel met de afspraak dat we door de week niks drinken

Wat is de reden dat je het besluit om geen wijn meer te drinken hebt veranderd?
Het kan even lastig zijn om de drank te laten staan, maar mijn ervaring is dat je je er wel veel beter door gaat voelen (krachtig, fris, gezond, trots enzo).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nee,het overkomt me niet. Ik doe het zelf!

Heb nooit gezegd dat het mij overkomt. Wilde alleen open zijn. Ik zet gewoon door, ben van de week toch weer veel aan t werk en dan een week weg dus heb voor mijzelf een stok achter de deur. Ja die heb ik nodig, nee ik ben niet sterk   Dat weet ik al lang, maar durfdeer niks mee totdat ik deze groep vond en dacht ik ga eens open kaart spelen.

Ik weet dat ik t kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Bob:

Niet schrikken, @Saya, je krijgt in deze groep steun, advies en commentaar dat tot nadenken stemt. Laat het op je inwerken en doe ermee wat je wilt. De berichtjes hierboven waren zeker niet aanvallend bedoeld, daar ben ik van overtuigd.

Dankjewel,

Het was misschien wat te direct voor mij als beginner. Nogal confronterend wanneer je citaten van gister en vandaag tegenover elkaar worden gezet en de vraag wordt gesteld of ik het buiten mijzelf leg, terwijl ik dat echt niet zei. Ik was heel bang om t eerlijk te zeggen, maar had meerdere dingen gelezen die ook over terugval gaan en t moeilijk hebben en dacht "ik durf dit" Maar voel me erg slecht nu. Dus ik ga t ff loslaten. Komt vast goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Saya:

Omdat ik zwak ben?

Ik weet daar geen ander antwoord op.

Ik was al lang blij dat t 3 wijntjes was in plaats van anderhalve fles....

Het is niet dat jij zwak bent. Alcohol is een hard drug. Het idee "in het weekend wel en doordeweeks niet" hebben we vaak gehoord en ook vaak zelf geprobeerd. Natuurlijk kan het in theorie, miljoenen mensen doen het zo, maar als je eenmaal verslaafd bent geraakt dan moet je er eerst echt langdurig helemaal vanaf zoals anderen al zeiden. Dan gaat de alcohol uit je systeem, niet alleen chemisch/biologisch maar ook geestelijk krijg je dan door (als het goed is) dat alcohol niet een bron van geluk is. Het is een stofje dat verdooft en dat vreselijk verslavend is en jou uiteindelijk om zeep helpt als je niet oppast. Want voor je t weet is t donderdagavond al een beetje weekend en als donderdag weekend is is woensdag het ook of is er wel een achternicht jarig of zo :D heel klassiek  

Dus speel maar gewoon open kaart, dat doen de anderen (als het goed is) ook en dan samen vinden we hopelijk de oplossingen voor het probleem alcohol waar we allemaal last mee hebben. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...