Spring naar bijdragen

Jordan Peterson & Clonazepam


Gaba

Aanbevolen berichten

Jordan Peterson, beroemd klinisch psycholoog zit in rehab omdat hij niet zelf van de Clonazepam kan afkomen. Ik weet waar hij doorheen gaat.  Verschil is dat ik het heb gedaan in complete eenzaamheid en zonder enige hulp van buitenaf. Alleen lieve vrienden die er niks van snapten.

Je kunt van alles van deze man vinden maar het was/is zo'n beetje de meest stabiele man die ik tegenkwam op het internet de afgelopen jaren. Clonazepam aka Rivotril is de duivel.

Hier een link naar het artikel. https://www.geenstijl.nl/5149692/jordan-peterson-opgenomen-in-rehab-wegens-clonazepam-ontwenningsverschijnselen/#cid_247414030

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gaba:

Jordan Peterson, beroemd klinisch psycholoog zit in rehab omdat hij niet zelf van de Clonazepam kan afkomen. Ik weet waar hij doorheen gaat.  Verschil is dat ik het heb gedaan in complete eenzaamheid en zonder enige hulp van buitenaf. Alleen lieve vrienden die er niks van snapten.

Je kunt van alles van deze man vinden maar het was/is zo'n beetje de meest stabiele man die ik tegenkwam op het internet de afgelopen jaren. Clonazepam aka Rivotril is de duivel.

Hier een link naar het artikel. https://www.geenstijl.nl/5149692/jordan-peterson-opgenomen-in-rehab-wegens-clonazepam-ontwenningsverschijnselen/#cid_247414030

Afschuwelijk, ze zegt wel dingen die haar nog gaan tegenvallen; als het uit zijn systeem is, kunnen we er weer tegenaan. Dat gaat ze vies tegenvallen. 

Zelf ook aan de clonazepam gezeten en oxazepam. Nu 6,5 maanden benzovrij en nog steeds niet beter. 

@Gaba hoe lang duurde het bij jou voor je volledig hersteld was? Na je laatste benzo? Ik weet wel dat je er lang over hebt gedaan, maar niet precies hoe lang. Bedoel dan echt 0 klachten meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens weet ik niet welke benzo het ergste is. Denk dat het niet veel uitmaakt. Ze zegt dat zij lorazepam gebruikte, geen probleem had met het stoppen. Ik denk dat het pure mazzel is. Er zijn mensen die gaan ook daarop door een hel. Zoek maar eens op internet op “Ada vs. Ativan”

een buurvrouw van mij vertelde dat ze 5 maanden dagelijks oxazepam had gebruikt en geen moeite had met stoppen. Wat een geluk! Ik denk dat het genetisch is. Zolang het niet wordt onderzocht, tasten we in het duister. De 1 raakt zeer snel lichamelijk afhankelijk en de ander helemaal niet of nauwelijks. 

Dat is ook zo frustrerend want artsen kijken naar het grotere geheel van de mensen die minder hevige ontwenningsklachten hebben. Wat natuurlijk belachelijk is! Ik denk dat we daardoor tegen zoveel ongeloof aanlopen. Ik heb eens een filmpje van iemand gezien die tegen een arts zei; “ja prima hoor dat anderen minder problemen ervaren om te stoppen, maar dat betekent niet dat mijn verhaal onzin is! Dat is net zoiets als iemand met een pinda allergie. 99 mensen ervaren geen problemen en die ene persoon overlijdt eraan. Is dat dan ook onzin?” 

Vond ik mooi gezegd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @Gaba en @Annie87,

Jullie hebben allebei die vreselijke Clonazepam gehad. Een hels middel van wat ik lees. Ik denk inderdaad dat dit een vd zwaarsten is om vanaf te komen. Maar inderdaad ook genoeg mensen die van Lorazepam weer helemaal raar worden. Dat van die vergelijking met een pinda-allergie is een goede. Het kan per persoon zo verschillen. Waarom wordt er dan alleen gekeken naar de mensen die het minder zwaar hebben?

Ik werd en word ook niet geloofd dat ik van een ‘licht slaapmiddel’ als Zolpidem helemaal van het pad raakte. En van Lorazepam/Ativan ook. Zodra het uitwerkte kon ik alleen maar huilen en kreeg ik extreme woedeaanvallen. ‘Dat hadden ze nog nooit gehoord’, bij de crisisdienst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ELL:

Hoi lieve @Gaba en @Annie87,

Jullie hebben allebei die vreselijke Clonazepam gehad. Een hels middel van wat ik lees. Ik denk inderdaad dat dit een vd zwaarsten is om vanaf te komen. Maar inderdaad ook genoeg mensen die van Lorazepam weer helemaal raar worden. Dat van die vergelijking met een pinda-allergie is een goede. Het kan per persoon zo verschillen. Waarom wordt er dan alleen gekeken naar de mensen die het minder zwaar hebben?

Ik werd en word ook niet geloofd dat ik van een ‘licht slaapmiddel’ als Zolpidem helemaal van het pad raakte. En van Lorazepam/Ativan ook. Zodra het uitwerkte kon ik alleen maar huilen en kreeg ik extreme woedeaanvallen. ‘Dat hadden ze nog nooit gehoord’, bij de crisisdienst. 

Toch vreemd dat er hier zoveel Nederlanders zitten, die bij de ggz zijn belandt met zo’n verhaal en elke arts zegt; nog nooit gehoord! En het staat gewoon in bijsluiters! Word er echt pisneidig van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gaba en @Annie87,

Misschien stuur ik het wel door naar de crisisdienst waar ik zit. Of misschien is dat zonde van de energie. Ik ga het in ieder geval volgen, het verloop bij Peterson. 

@Annie87, ja het staat in de bijsluiters verdorie! Tegen mij werd gezegd dat ik ‘regressief gedrag’ vertoonde door te huilen en mijn vriend te smeken niet weg te gaan. Alsof ik een klein kind was. Switch naar Diazepam, al die dingen waren over. Dat was ‘toeval’. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ELL:

@Gaba en @Annie87,

Misschien stuur ik het wel door naar de crisisdienst waar ik zit. Of misschien is dat zonde van de energie. Ik ga het in ieder geval volgen, het verloop bij Peterson. 

@Annie87, ja het staat in de bijsluiters verdorie! Tegen mij werd gezegd dat ik ‘regressief gedrag’ vertoonde door te huilen en mijn vriend te smeken niet weg te gaan. Alsof ik een klein kind was. Switch naar Diazepam, al die dingen waren over. Dat was ‘toeval’. 

 

Vreselijk! De ggz is de meest schadelijke instelling die er is dat idee heb ik steeds meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Overigens weet ik niet welke benzo het ergste is. Denk dat het niet veel uitmaakt.

Allemaal net zo erg, het zijn allemaal duivels.. Xanax is volgens veel afbouwers erger dan Clonazepam, maar buiten Nederland zijn dit ook wel de meest voorgeschreven benzo's denk ik met Lorazepam. Ik denk niet dat een ontwenning van b.v Oxazepam aangenamer kan zijn dan een ontwenning van Clonazepam of welke benzo dan ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Robbin:

Allemaal net zo erg, het zijn allemaal duivels.. Xanax is volgens veel afbouwers erger dan Clonazepam, maar buiten Nederland zijn dit ook wel de meest voorgeschreven benzo's denk ik met Lorazepam. Ik denk niet dat een ontwenning van b.v Oxazepam aangenamer kan zijn dan een ontwenning van Clonazepam of welke benzo dan ook. 

Denk het ook niet, allemaal rotzooi 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle mensen die ik ondersteun vragen vroeg of laat of of hun klachten  het ergste zijn van allemaal en allemaal vinden ze redenen waarom hun middel erger is dan die van anderen.
Ik weet het niet.  Ik denk dat het vooral de afbouwmethodiek is en de support en daarnaast de genetische opmaak en huidige staat van je lichamelijke balans die bepalend zijn voor de ernst van de ontwenning. Afbouwen kan op elk middel de deuren van de hel openen. @Annie87@Robbin @ELL Als je geluk hebt stabiliseer je, als je pecht hebt ben je de hele afbouw doodziek en wordt je helemaal gek.  Als je geluk hebt ben je binnen 6 maanden na de afbouw weer 'up and running' en als je pech hebt ben je na twee jaar nog aardig beperkt door aanhoudende klachten en kan je er nog twee jaar aan plakken. Waarom dit zo is weten ze gewoon nog niet. Laten we hopen dat ze meer en meer onderzoek gaan doen.


ps heb de link nog niet bekeken, geen tijd, maar echt heel erg bedankt! @Gaba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...