Spring naar bijdragen

Maandag 23 september 2019


nancy

Aanbevolen berichten

@GewoonDoen

Ik bezoek de groep om gestopt te blijven. En het gedachtegoed, de 12 stappen hebben zijn invloed op mijn leven....en nee, we praten juist niet over drinken ;). Elke groep is anders. Het advies om meerdere groepen te bezoeken is snap ik wel. Ikzelf blijf bij deze groep om 'praktische redenen, afstand en tijd. En ik ervaar het nog wel als helpend.  Ik heb met één dame wat meer contact..en dat vind ik prettig.  Maar ook nog wel gezonde afstand...zo ervaar ik dat. Ik weet dat er bv vrouwengroepen zijn..heb ik bij een regiomeeting wel eens wat deelnemers van ontmoet, en dat lijkt me wel wat..maar is ver weg. Op dit moment geen optie.  Het is ook een soort vaste structuur...vast moment in de week om bewust met mijn herstel bezig te zijn.  Wekelijks onderhoud. Geen idee hoe lang ik dit blijf doen...dat zie ik wel.

Een maatje in RL is fijn. Iemand die ervaringsdeskundig is en genoeg heeft aan een half woord.  Gedrag en patronen herkent...een spiegel durft te zijn. Ook dat kan een forum of groep opleveren.  Doen wat voor jou werkt. 

En over wat eerst, stoppen of trauma's aanpakken?...kip-ei verhaal? Ik weet nu dat veel van wat ik 'wist' pas echt kan landen nu ik langer droog sta.  Het jaar rond ben geweest...er spelen natuurlijk altijd veel verschillende factoren. Mijn problemen zijn niet verdwenen door het nuchter zijn,  ik ben geen andere persoon geworden ineens...maar kan beter met dingen dealen.  Ja, dat afstellen...vind ik wel een mooie omschrijving.  Ik ben daar dankbaar voor.  En ook ik denk wel eens...pffff...dit zou een moment zijn waarop ik vroeger...want ik wil weg..niet voelen , niet aanpakken..niet.....maar dat heeft me nog nooit ergens gebracht. Het werkt als je er aan werkt. Voor mij. Er zijn ook mensen die  gewoon stopten en gestopt bleven...en alles daartussenin...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees dit ook maar eens door, @Adrian, dat is mijn eigen draadje.

Opmerking: er zijn wel wat reacties tussenuit gehaald van mensen die (hun profiel en) hun bijdragen hebben laten verwijderen. Vandaar de gaten in de verhaallijn soms.

bewerkt door Bob
link toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Adrian:

Gewoon afwachten tot het weg zakt

Dat zal toch wel eens een keer gebeuren?

Als het al zo lang niet echt lukt denk ik dat je het beter wat kunt helpen. Andere bezigheid voor 's avonds? Nieuwe dingen ontdekken die los van drank staan of waarvoor nuchterheid zelfs min of meer een voorwaarde is? Ik noem maar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Adrian:

Gewoon afwachten tot het weg zakt

Dat zal toch wel eens een keer gebeuren?

Ja, "Trek Surfen" heb ik dat eens genoemd horen worden, da's wel een mooie... Het idee is, niet aan je trek toegeven maar je er ook niet tegen verzetten. Dan zakt de trek meestal eerder weg dan als je het probeert weg te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Cleo66. Maar ik had deze keer de dagen niet geteld en keek verkeerd op mijn telefoon agenda. Nouja, een beetje geval van te snel willen gaan denk ik. Die 14 dagen komt er vind ik gewoon. ;)

Het gaat inmiddels weer best oké. Ik heb cup a soup genomen en twee broodjes gegeten. Zo even rondje buiten lopen. Misschien met de hond van de buurvrouw als dat uitkomt voor haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...