Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
SanMiquel

6 dagen droog

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben nieuw hier.

Ben verslaafd aan pillen en drank (8 a 20 blikjes bier per dag).

Pillen (zo goed als) afgebouwd, drank nu 6 dagen droog.

Het stoppen valt mee (behalve het trillen dan).
Achtergrond: mijn hele bestaan is weggevaagd door vreemdgaande, liegende en stelende ex. Weg huis, kind, geld, pensioen (niet door drank overigens).

Dat kwam daarna.

Onderdak gevonden in een caravan en nu dan de moeilijke strijd tegen de drank.

Maandag start mijn EMDR therapie tegen PTSS die ik aan alles over heb gehouden

Nu in mijn 6e dag komt de moeheid en wanhoop, waar doe ik het voor en voor wie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan alleen zeggen: houd vol. Je hebt veel meegemaakt. Je zult je anders gaan voelen en vandaag gaat ook voorbij. Wat ben jij goed en dapper bezig! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je maar dat volhouden heb ik 5 jaar terug ook al eens een maandje gedaan (ben al 7 jaar verslaafd).
Viel toen ook weer hopeloos terug (ging toen ik echt nuchter was me alleen nog maar ellendiger voelen).

Het stoppen op zich, kun je heel veel over vinden qua afkickverschijnselen.

Die kon ik wel hebben maar de totale leegte en uitzichtloosheid is iets wat je niet verteld wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei SanMiquel:

Viel toen ook weer hopeloos terug

Als je na de eerste ondersteunende reactie meteen JA MAAR het heeft toch geen zin roept, hoe moet dat dan verder SanMiquel? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@SanMiquel: nuchter moet je jezelf opnieuw uitvinden. Wie ben ik , wat wil ik en wat zijn de problemen die ik aan moet gaan omdat ik mezelf niet meer verdoof met drank. De start is hard, lastig en beangstigend, los van de afkickverschijnselen. Neem iemand in vertrouwen, start een dagboekje om je vorderingen. En valkuilen te ontdekken en schrijf hier op het forum. Hier vond je steun en herkenning g en krijg je soms een nodige schop onder je kont. Welkom hier. Ik nodig je uit je draadje uit te breiden met meer info over jezelf en je plannen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed punt. Had t net ook ff te zwaar en wilde naar de supermarkt rennen.

Punt is ik sta er zo goed als alleen voor. Wel begin maart na een enorme inzinking alles omgegooid geen junkfood meer, 3 a 4 x per week naar de sportschool.
Begon me langzaam aan ook beter te voelen en 10 kg afgevallen daarna bij Brijder een minderen traject gevolgd.

Was ook succesvol..... helaas na weer verbroken relatie, (tijdens vakantie in het buitenland notabene, gescheiden terug naar Nederland)) enorme terugval en nu dus rigoureus gestopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-9-2019 om 13:39 zei Maja:

@SanMiquel: nuchter moet je jezelf opnieuw uitvinden. Wie ben ik , wat wil ik en wat zijn de problemen die ik aan moet gaan omdat ik mezelf niet meer verdoof met drank. De start is hard, lastig en beangstigend, los van de afkickverschijnselen. Neem iemand in vertrouwen, start een dagboekje om je vorderingen. En valkuilen te ontdekken en schrijf hier op het forum. Hier vond je steun en herkenning g en krijg je soms een nodige schop onder je kont. Welkom hier. Ik nodig je uit je draadje uit te breiden met meer info over jezelf en je plannen.

Tja en de problemen die ik aan moet gaan rancuneuze vreemdgaande ex, kind al jaren niet gezien mede door allerlei valse aangiftes, achtervolgd door het LBIO en zo kan ik nog wel even doorgaan.

bewerkt door SanMiquel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei SanMiquel:

en zo kan ik nog wel even doorgaan

Doe maar niet. Morgen start je therapie, die kun je niet met een vette kater doen. Serieus, dan werkt het echt niet. Kom op man, raap jezelf bij elkaar.

Je bestaan was weggevaagd, schreef je. Nu is de tijd om jezelf weer op te bouwen. Niet afbreken en naar de supermarkt rennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom san miquel ,  ik schrok even , maar,  goed gedaan!!

17 minuten geleden zei SanMiquel:

Ben dus wel naar de super gegaan.......

Moest sigaretten hebben, ben ijskoud langs de drank gelopen en heb een bak aardbeien gekocht! :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@SanMiquel: Kijk, that’s the spirit. Deze houding heb je nodig! Dit volhouden brengt je verder, samen met therapie. easy peasy? Nee, natuurlijk niet. Maar houd je voornemen vast. Met een helder hoofd kun je de andere problemen die je noemt oppakken en aanpakken. Bij therapie krijg je daar ook vast handvatten voor. 

Stort je op koffie en thee en ga voor de ommekeer in je leven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Maja:

@SanMiquel: Kijk, that’s the spirit. Deze houding heb je nodig! Dit volhouden brengt je verder, samen met therapie. easy peasy? Nee, natuurlijk niet. Maar houd je voornemen vast. Met een helder hoofd kun je de andere problemen die je noemt oppakken en aanpakken. Bij therapie krijg je daar ook vast handvatten voor. 

Stort je op koffie en thee en ga voor de ommekeer in je leven. 

Thnx, is nu idd een week dus op naar de volgende week

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag dag 7 droog. Zou eigenlijk een feest moeten zijn want eerste week is een mijlpaal.... toch?
Maar zo voelt het helemaal niet. Eerste dagen voelde ik me eigenlijk beter dan nu. Sinds gisteren moeilijk en heel veel trillen.

Krijg niks uit mijn handen, ik zou eigenlijk moeten werken (ben ZZP 'er) maar het lukt me gewoonweg niet.

Zal mss ook te maken hebben dat vanmiddag mijn EMDR therapie start en ik niet weet wat ik moet verwachten.
Die therapie krijg ik tegen PTSS en één van de voorwaarden was geen alcohol en ook geen benzo's of andere middelen.

Droog sta ik, maar niet geheel zonder benzo's (nog restant wat ik voorgeschreven kreeg van de Brijder). Niet veel hoor 1 mg Lorazapam die ik 's avonds neem om te kunnen slapen.

Eenzaamheid begint me ook parten te spelen, ik weet het, ik zal het zelf moeten doen.

Wel had ik gistermiddag een heel sterk moment, ik liep even langs bij een kennis (voorheen drinkmaatje) die zat samen met een vriend voetbal te kijken met uiteraard een biertje.

Het gekke is dat dat me helemaal niks deed, ik had eerder het gevoel, kijk dit wil ik dus niet meer. Op zich zit ik ook in een hele moeilijke omgeving, ik woon op een camping waar nogal wat geconsumeerd wordt zal ik maar zeggen.

Het vraagt dus nogal wat doorzettingsvermogen omdat overal om mij heen gedronken wordt.
Ik heb het moeilijk en sluit me dan ook maar zoveel mogelijk op in mijn caravan of ga naar de sportschool.

Zie ook vreselijk op tegen vandaag en baal van dat trillen, dat zou na een week over moeten zijn toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom San Miquel
(ja als je ook SM als nick neemt, dan kan het trillen wat langer duren hoor;))
Iedereen reageert verschillend dus er is niet echt een richtwijzer voor verschijnselen, duur vd
euforie, de inzichten, het oogsten of wat dan ook. Wat wel voor iedereen geldt is dat je als je
volhoudt, je hier maar één keer doorheen hoeft. We hebben het hier allemaal meegemaakt en
de meesten redden het gelukkig ook. Dus ook jij kunt slagen, mits je niet opgeeft!
Bij mij was slecht slapen heel lang een issue. Maar ook dat ging over.
En wat je EMDR betreft, idd daar passen geen verdovende middelen bij, dus dat geeft een extra
motivatie. Kom maar veel op het forum als je het moeilijk krijgt.
In de virtuele huiskamer (ditjes en datjes) is meestal wel iemand om je te steunen. succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja weet ik EMDR en alcohol gaan niet samen. Helaas ging de EMDR niet door behandelaar was in verwachting en wilde het even afraffelen voor haar zwangerschapsverlof.

Heb gezegd zo gaan we dat dus niet doen. Zit ik midden in iets kan ik weer opnieuw beginnen met een ander. Stond ik weer buiten. Wat een waanzin dacht ik (afspraak was al meerdere keren verzet).

Eerst dacht ik drank halen........ Even een sigaret gerookt afgekoeld naar huis, nou ja huis caravan dan. Omgekleed en maar weer naar sportschool.
Dat is eigenlijk het enige in mijn leven waar ik nog voldoening uit haal. gezond eten, sporten en op de weegschaal staan. Vet is inmiddels aardig weg en op gewicht ben ik ook dus nu andere doelen en maar extra beetje spieren kweken ofzo. Hahaha voor de rest heb ik toch niet zo veel te doen.

Nu dag 8 voel me nog steeds klote in de zin van net half kotsend ontbijt naar binnen gewerkt en trillen (daar word) ik ook gek van.
Vraag me ook af waar ik het voor doe maar ja dat doe ik al sinds ik ben gaan minderen en het besluit heb genomen ergens in februari om iig geval geen junkfood meer te eten en te stoppen met oxazepam en themazepam (verbazingwekkend hoe makkelijk je daar aan kan komen met bitcoins).

En ook mijn beslissing om naar de sportschool te gaan. Hahaha wankelend en trillend kwam ik daar dik een half jaar geleden binnen, eerlijk gezegd wat er aan de hand was en wat ik wilde.
Gewoon maar begonnen en nu wel 10 kilo kwijt, mag ook niet lichter worden.

Als je me zo zou zien lopen dan denk je goh die is gezond maar van binnen ben ik op, leeg, eenzaam en gesloopt.

Wat een k# zooi die alcohol!!!!

bewerkt door SanMiquel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...