Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
SanMiquel

.

Aanbevolen berichten

Persoonlijk zie ik je schrijfsels ook niet als klaagzang San. Ik zie het als een gezonde(re) manier om de druk van de ketel te krijgen. Het is idd je eigen draadje, jouw overdrukventiel. Ik geloof ook dat het niet meevalt en zie iemand die knetterhard tegen de stroom in aan het roeien is en probeert een weg te vinden, jouw reis. 

Ik vind het echt mooi te lezen die vraag die je jezelf stelt mbt (zelf)haat. Ik hoop dat je die voor jezelf beantwoord krijgt, ook al is het er eentje in de categorie kip-ei. 

Misschien zo nu en dan jezelf wat meer met de stroom mee laten voeren en hier en daar peddelen om de kant niet te raken? Het is zoveel minder hard werken dan tegen de stroom in.

Ik lees met je mee, en probeer met je mee te voelen. Andere ook, zelf he maar niet helemaal alleen. 

bewerkt door Maverick
Woordje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi @SanMiquel, ik voel wat je mee maakt,de woede en frustratie ,verdriet terwijl je zo hard aan t werk bent .ik Kan je maar een tip geven voorlopig,zorg dat je eerst aan je zelf blijft werken wat je al heel goed doet en wat ik super knap van je vind ,eerst zorgen dat je stabiel word en rust krijg,Dan kan je verder de problemen aan pakken,bij mijn in die tijd zat er ook veel haat en woede in mijn persoon,maar door die haat en woede ging ik ook mensen afstoten die mijn wel op recht wilden helpen,

veel sterkte,ik weet wat je mee maak,maar blijf astjeblieft met open verzier kijken naar alles , en van alle advies wat je krijg,pak daar de beste dingen van uit wat jou Kan helpen er boven op te komen en een handvat kan wezen in de toekomst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

San , het was om je wakker te schudden . Ik praat juist altijd liefde vol over mijn kinderen en wil voor geen goud op de wereld met iemand ruilen @Pinkman. Ik zeg het zo hard omdat dat in mijn drankjank dan naar boven komt zo. Ik wilde confronteren .  

Het liefst van alles wil ik jou graag helpen san , want ik voel me machteloos.  Ondanks deze helse strijd drink je niet , dat verdiend respect . Je moeder heeft een lieve zoon :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Cleo66:

@Pinkman. Ik zeg het zo hard omdat dat in mijn drankjank dan naar boven komt zo. Ik wilde confronteren .  

Duidelijk Cleo. Dit kwam voor mij even pijnlijk binnen, maar heeft ook te maken met een recentelijk verlies. Was allemaal heel heftig, maar komt ook terug in het draadje van SanMiquel. Dat is namelijk accepteren van wat oneerlijk is. Een onverwachte opsteker voor mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei bumperjim:

Accepteren van wat oneerlijk is, dat zit niet echt in ons. Maar op een gegeven moment moet je toch :( 

Sterkte San M. 

Dit vind ik een hele waardevolle!! Dank je wel Bumperjim.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms is accepteren voor mij meer verduren.

Vannacht onrustig, Feniks, geen idee hoe jij er nu voor staat, ik
hoop dat het bij die pillen is gebleven. En tegelijkertijd bedacht ik
me dat misschien juist die pillen de zwarte toon in je postings veroorzaken.
Net zoals zuipen drankjank losmaakt, zo verdoven die pillen niet alleen pijnen,
maar langzaam maar zeker worden ook de gevoelens die positief zijn (kunnen)
onder een grijze laag begraven. Tot die zwart wordt en er bijna niet meer doorheen
te komen valt. Dus wat eerst je redt van drank, kan je verslavingsproblematiek verdubbelen.
Misschien ga je pas weer vol leven als je beiden niet meer nodig hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

San, ik zie dit ook zeker niet als een klaagzang en hoop dat je niet stopt met van je afschrijven. Ik voel met je mee (hier ook nog geregeld frustratie vanwege ex, kan het handelen maar komt soms nog naar boven) wat ik met name zo frustrerend vind is de onrechtvaardigheid, precies wat ik bij jou ook lees (niet dat ik mijn situatie met de jouwe kan vergelijken hoor) wat bumperjim zegt: als je die oneerlijkheid kan accepteren... Maar hoe? Het is zo groot en heeft zoveel gevolgen wat 'dat misbaksel' jou heeft aangedaan. Om dat te kunnen accepteren...En zonder verdoving.. Het is een enorme klote situatie waar je in zit (zacht uitgedrukt) en dat mag gezegd (en geschreeuwd) worden! Maar omdat je er nu middenin zit zie je misschien niet dat je al wel degelijk stappen maakt. Je drinkt niet, je komt hier.. Hoop dat je jezelf nu niet verliest in de pillen.:heart:

bewerkt door Rosee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-11-2020 om 10:26 zei SanMiquel:

Hij benoemde het ook heel goed, hij zei ik ben 52 en wat heb ik.
Ik heb geen relatie, zit in een huurchalet, verrotte rug en kan niet meer werken. Ik heb geen eens kinderen.
Begreep hem heel goed. Je komt gewoon op een leeftijd waarin dingen 'in orde' moeten zijn en je gaat kijken waar ben ik en waar sta ik.

Het gewone huisje, boompje beestje verhaal. Wat iedereen wel wil denk ik.
Als je dan bij de eerste overpeinzing die normale basis al niet eens hebt wordt de gang naar drank heel makkelijk. Want ach wat the hell en who gives a fuck.

Ha San, een heel late reactie, ik kan “wie ie wie” niet bijhouden merk ik. 
Ik herken bovenstaande, geen relatie, geen (in mijn geval) betaald werk meer, geen man, geen (klein)kinderen, geen eigen huis , geen groot netwerk, moeizame familiebanden. Voor mij voelde dat als enorm falen. Ik heb er niets van gemaakt, dat gevoel, en dat lag bij mij ten grondslag aan veel ellende. Ik schrijf “voelde” maar helaas kan ik nog niet echt in de verleden tijd spreken. Hoewel ik wel steeds meer probeer te kijken naar wat er wel is, want anders heb ik geen leven en wordt het ook nooit wat. Onderdrukken werkt uiteindelijk niet heb ik gemerkt, want ik moet heel veel drukken om die dingen weg te houden en ze komen hoe dan ook terug. Het is als een vergiet, je kunt met je handen een paar gaatjes dicht houden, maar niet allemaal. Dat betekent voor mij veel werk hebben zonder dat het echt resultaat oplevert. 
Hoe dan wel? Daar probeer ik nog steeds achter te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-11-2020 om 13:02 zei Bor:

Doordat je jezelf zo de grond intrapt bevestigd alleen maar de waardeloze nietsnut die van jezelf vind nu. Dat wakkert drinken/ gebruiken alleen maar aan.

Dus nu ga je precies het tegenovergestelde doen. Dus ipv jezelf naar de klote te helpen ga je jezelf goed verzorgen. 

Hoe dan wel? Zo dus. Dank @Bor, geeft mij ook weer een zetje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei SanMiquel:

......De pijn van het afnemen van je kind(eren) is het ergste wat er is. Je mag mij veroordelen dat ik daardoor aan de zuip ben gegaan en je had me nog harder mogen veroordelen als ik met mijn reet op de bank was gaan zitten een uitkering trekken en voor de rest alleen maar klagen......

Punt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blij je te lezen San. Maar waarom zou je nu twijfelen om te gaan drinken? Wat voegt het toe behalve dat je je de volgende dag nog ellendiger voelt. Je bent net zo goed bezig. En je schrijft vaak dat je die twee biertjes die er nog staan niet neemt, ook omdat je weet dat het niet genoeg is. Ik moet trouwens wel lachen om die half gestucte gang en keuken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer dat je van het jaarpact bent gegaan , trek het me wat persoonlijk aan merk ik . Moet ik niet doen , maar heeee ben ook maar een mens 

Het belangrijkste is echter , dat je niet hebt gedronken , ik blijf hopen dat je jezelf herpakt en ver verwijderd blijft van die eerste slok . 

Ook fijn dat je nog geen pillen genomen hebt , de zwarte tunnel , waarin je je nu bevindt zou best wel mede verstrekt kunnen worden door overmatig gebruik want ook dat is rotzooi natuurlijk 

Ik heb vandaag wel 25x op het forum gekeken  . Wat ik verwachtte,  geen idee eigenlijk.  Ik hoopte weer verbinding met je te voelen denk ik . Dat voel ik nu even niet meer . 

Ga goed san,  ik wens je het allerbeste :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...