Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
SanMiquel

.

Aanbevolen berichten

San ik lees je .... maar weet  verder  niet  meer  zo goed wat ik  moet  zeggen  nu..

Je grote wil om niet  te drinken    '' maar wel je  volstoppen met pillen  waardoor  je ook niet kan functioneren  afspraken  afzegd   .... is ook  in teken van verslaving  rondom nu dan iets  anders  wat je niet  kan laten ..ik begrijp  je   ... drank  is geen oplossing  ... maar quatepine ook niet    daar moet je ook  van afkicken en kom je in de keiharde werkelijke  nu terecht  ... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik trek het ff niet Feniks?
Hoe lang denk je nodig te gaan hebben
voor je de poging gaat wagen om zonder
verdoving je leven aan te gaan?
Ik ben er van overtuigd dat je het wèl trekt.
Maar alleen jij kan beslissen wanneer je die moed hebt.
En ik bid dat dit niet al te lang hoeft te duren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan je niet wat bewegen 's avonds San M in plaats van die benzo's? Daar word je niet gelukkig van en je weet het. Sporten man. Als ik een week niet sport vlieg ik ook tegen de muren op. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat gisteravond nog te denken, mensen met verslaving hebben altijd iets bipolairs. Mijn vriendin zegt dat soms, dat mijn slechte kanten altijd de keerzijde zijn van mijn goede kanten. Dat lees ik ook terug in jou San, vooral zoals je wel vaker schrijft dat je geen makkelijke vent bent. 
Al dat geven aan anderen is een goede kant maar anderen schatten dat niet altijd op waarde (of hebben gewoon een matig karakter) en dan komt de keerzijde, frustratie, opgeven, woede. 
Ik ben nuchter bijvoorbeeld heel vrolijk en optimistisch (een goede kant) maar als ik uit balans word gebracht door wat dan ook dan word ik cynisch, hard, gemeen en wanhopig. 
Ik ben verstandig en rationeel maar daardoor heb ik weinig aandacht voor emotie en als die het dan overneemt dan ben ik machteloos want ik voel dat allemaal wel maar ik kan het niet bereiken, niet kanaliseren, niet verwerken.

Ik probeer me daar nu van bewust te zijn en de goede kanten wat te temperen (nu ff niet, ff iets voor mezelf doen, even niet die neiging, of die euforie volgen) en bij de slechte momenten mijn bek te houden, het klein te houden, soms zelfs wachten tot het over gaat. 
Volgens mij komt het er bij mij allemaal op neer om vaker stil te staan bij mezelf, mezelf wat serieuzer te nemen. Ik heb dat nooit geleerd, en dat komt door opvoeding, ik denk altijd alles maar meteen te moeten oplossen, meteen reageren, ik moet altijd maar meteen iets doen, en op die momenten voel ik dat ik gek word en dan neemt iets anders het over. En dat probeer ik dan te dempen met van alles en nog wat, gewoon een laag zand eroverheen. Maar dat werkt niet, het laagje zand is maar dun. 

Sporten helpt mij ook maar niet in het existentiële. Daarin gaat het om een beetje liefde te vinden in je verleden, zachtheid in het heden en vertrouwen in de toekomst, weer een beetje kunnen dromen.

Nou kijk mij eens romantisch zijn op de vroege ochtend. Wens jou een goeie dag San. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Descartes33:

Sporten helpt mij ook maar niet in het existentiële. Daarin gaat het om een beetje liefde te vinden in je verleden, zachtheid in het heden en vertrouwen in de toekomst, weer een beetje kunnen dromen.

Mooi! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik je lees, San, dan denk ik dat je meer hulp nodig hebt dan je nu krijgt. Je doet het allemaal alleen en het is nu even te zwaar om jezelf aan je haren uit de modder te trekken. Misschien toch een opname bespreken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of het voor jou van toepassing is, misschien werkt voor jou niet wat voor mij wel werkt, misschien heb je inderdaad wel meer hulp nodig. Maar als je een gewone, gezonde Hollandse jongen bent zou ik zeggen: Hou eens op met klagen zeg, ik hoor je altijd maar piepen over wat die vrouwen je allemaal aandoen en over hoe moeilijk alles is. Eigenlijk heeft niemand het zo moeilijk als jij :(. Begin eens met dankbaar te zijn voor alles wat je hebt... een goed verstand, een gezond lijf, een warm bed, de zon op je bol. Zeg vandaag eens de hele dag: 'dankjewel' i.p.v. jezelf de put in te denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve san , yana raakt daar wel een beetje de kern . Je blijft in je eigen ellende rond zwemmen.  Heb ik zelf ook lang gedaan . Waarom krijg ik verdomme een mongool en een autist als kinderen, dat is toch verdomme niet eerlijk . Netjes gestopt met roken , foliumzuur geslikt , drinken deed ik toen nog niet en het gebeurde toch allemaal.  

Vol zelfmedelijden,  want er gebeurde nog veel meer oneerlijke dingen , ben ik aan de zuip gegaan . Dat hielp me helemaal niet . 

Regel je dingen,  zorg goed voor jezelf . Stort je niet weer in een relatie,  zodat je weer niet aan jezelf werkt .  

Ik gun het je zo 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Cleo66:

Lieve san , yana raakt daar wel een beetje de kern . Je blijft in je eigen ellende rond zwemmen.  Heb ik zelf ook lang gedaan . Waarom krijg ik verdomme een mongool en een autist als kinderen, dat is toch verdomme niet eerlijk . Netjes gestopt met roken , foliumzuur geslikt , drinken deed ik toen nog niet en het gebeurde toch allemaal.  

Vol zelfmedelijden,  want er gebeurde nog veel meer oneerlijke dingen , ben ik aan de zuip gegaan . Dat hielp me helemaal niet . 

Regel je dingen,  zorg goed voor jezelf . Stort je niet weer in een relatie,  zodat je weer niet aan jezelf werkt .  

Ik gun het je zo 

Offtopic

Een kind met blauwe ogen, groene haren. Homoseksueel heteroseksueel of welke variant dan ook. Hoe kan je in godsnaam een autistisch en kind met syndroom van down verdienen! 

Die heb je gekregen @Cleo66!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Pinkman:

Offtopic

Een kind met blauwe ogen, groene haren. Homoseksueel heteroseksueel of welke variant dan ook. Hoe kan je in godsnaam een autistisch en kind met syndroom van down verdienen! 

Die heb je gekregen @Cleo66!!!

Ik bemoei me er mee, sorry... Maar ik lees het dat @Cleo66 zo dacht voor en tijdens haar drankperiode, nu niet meer. Of minder, waar bemoei ik mij ook mee. San sterkte! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei SanMiquel:

Snap eigenlijk niet waarom ik dit uberhaupt neerzet.

Misschien ook niet te snappen maar wel goed dat je het van je af schrijft! Hoewel je @Cleo66 nu gebruikt als bliksemafleider heeft ze je wel aangezet tot het uitschrijven van je woede en frustratie. Je kunt boos zijn op haar of misschien ook ergens dankbaar?

Natuurlijk ben je slachtoffer van een berg shit maar wat ga je ermee doen? Is het zo dat het “misbaksel” zoals je haar noemt zich net zo in de stront draait zoals jij dat nu met jezelf doet?

Ik snap die woede, frustratie en wraakgevoelens maar San, het holt je uit, het put je uit. Het boomerangt terug in de vorm van zelfdestructie, ik heb dat zelf net zo goed ondervonden. 

Hoe lastig ook, herstel is ook anders gaan leren omgaan met die alles verzengende wraakgevoelens. De vulkaan moet tot rust komen anders kan er niets op gaan groeien. Niet het stoppen met drinken is het moeilijkste, het nuchter leven met minder (zelf) haat is de uitdaging. Tenminste dat is mijn ervaring.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...