Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
SanMiquel

.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Yana:

Maar ondertussen gun ik jou natuurlijk óók een mooi huis en vooral een lieve vrouw. Die vrouw, ze weet het nog niet, maar ze is een geluksvogeltje.

16 minuten geleden zei Bor:

Trouwen?

Haha kijk, daar heb je al een sollicitatie van een geluksvogeltje in spé :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik bedoel; Bayliners, hij drinkt niet, hij kan mooi schrijven, hij is sportief en hij snapt me vaak wel. Hij is gewoon erg leuk ook.
Die paar rotpillen..nou ja daar wordt aan gewerkt dus dat kan ik nog wel door de vingers zien.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@SanMiquel helpt het om te zeggen : het is wat het is. (Nu dus. Want hoe je nu bezig bent, kan het niet anders of het wordt beter en hoe cliche ook, je komt er sterker uit). Je kunt nu niet meer doen dan je al doet. :heart: @Yana lief wijs mens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Boten/bayliners??? Je moet gay gaan worden, is beter dan ben je van alles af. Vrouwen en drank etc........  :D;)

Hoop dat het goed met je gaat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

6 pillen(seroquel) zijn teveel(van 25 mg, 50, 100 of 200 mg?) en je weet nu al dat het niet  veel zal helpen, snap je wel, mijn ex slikte dezelfde pillen in veels te hoge dosis, dan helpt het idd niet meer, nah ja bij genoeg wel een halve coma ja. Hij(mijn ex woont nu begeleid, wil jij echt niet, weg autonomie) Snap wel dat je het neemt de roes, je wil zo/straks slapen.

Je kunt ook gewoon een leuke avond hebben met vrienden/vriendinnen, tv internet of een boek, hoor/lees wie het zegt :D Dat soort dingen pak ik ook weer allemaal op

Ja gaat goed hier San, ben droog, slik refusal onder begeleiding en ik werk weer volop. Krijg weer meer energie en het schichtige is weg.

Wel heel knap dat je niet drinkt, jij hielp mij toen echt heel erg door mij niet te veroordelen, er ging een knop om. Ben meer waard dan die kut ex etc, Ik ga bepalen hoe het gaat, dat! Doe jij ook en ga je ook doen anders grijp ik je he.

bewerkt door Smaragd
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja de EMDR heeft een grote invloed/toevoeging gegeven, ik kan meer dingen zien, voelen ervaren en aangaan, kan het lastig uitleggen, natraject blijft, ben ik blij mee. Voel me niet alleen meer verkracht als kind, kan terugvechten als volwassene, dat!

Voel jij dat niet zo, helpt/hielp het of juist niet? 
Maakte veel los en kan ook juist tegengesteld werken idd.  Wat ageerde ik bij de eerste sessies.

bewerkt door Smaragd
toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lieve san , hopelijk slaap je inmiddels.  

Morgen is de eerste dag van de rest van je leven . Ik hoop dat je de draad van je leven weer op gaat pakken,  zorg voor nieuwe hobby's bel wat vrienden of zorg voor afleiding en stop met het jezelf verdoven.   

:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei SanMiquel:

Ik probeer het @Cleo66alhoewel het voor mij nu wel zo voelt dat het geen ene moer meer uitmaakt. Heb geen contact meer met wie dan ook.
Keek net ff op de klok, nog 20 min qua drankverkoop en dan ben ik weer een dag door gekomen.

Ach lieverd wat een strijd , zit het nog maar even uit dan idd , want dat is gewoon geen optie !! 

Kun je niet iemand opzoeken of bellen,  lonely is ook 1 van de HALT triggers 

#staysafe #staysober

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer te verzinnen wat ik kan zeggen om jou wat op te beuren, maar ik weet niks. Ik wens je toe dat je vandaag van iets moois kunt genieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Benieuwd Feniks, waarom jij je zo uitslooft voor anderen,
welke verwachtingen nog hebt daarin? En steeds zo te-
leurgesteld raakt ook. Net alsof de plaat zich herhaalt weer.
Repeat, maar nu pillen i.p.v. de drank. Levert het ook iets op?
Ikzelf heb werkelijk nog nooit iemand dat halleluja verhaal over
het leven horen vertellen. Iedereen die ik ken erkent het zware erin.
En ook natuurlijk de mooie momenten. Als ik geluk heb, is er evenwicht.
Als ik heel hard werk vanbinnen slaat de weegschaal wel eens door in
het mooie. Maar meestal is het leven per dag, en tevreden zijn.
Af en toe terugkijken, af en toe vooruit, maar vaker niet.
Ik voel een enorme moeheid als ik jou lees.
Is er iets wat ik kan doen? Anders dan een dikke virtuele knuffel sturen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha San, 
Ik lees afgelopen week met je mee. Wat een k*fase kerel. Bij alles wat je schrijft (naast dat je vreselijk scherp dingen noemt, dat raakt me) krijg ik het gevoel 'wat gun ik die kerel dat hij ff wat adem kan halen ondanks al die gedachten en gevoelens'. 
Ik lees in je laatste post ook twijfel, misschien een beetje romantisering van alcohol. Wat je daarover schrijft is natuurlijk niet waar hè. Als je in een slechte situatie zit en je gaat drinken dan verandert die situatie niet, die gevoelens ook niet. Je kunt ze misschien voor even dempen maar die wijsheid die je hebt ontwikkeld, dat drinken niet de oplossing is, die verdwijnt niet op het moment dat je gaat drinken, dat stemmetje zal blijven. Ik ga dan altijd alleen maar veel destructiever drinken uit woede/schaamte/onvermogen, echt tot het punt dat het een beetje suïcidaal wordt. En dat wil je niet, dat wil je helemaal niet dus breng jezelf niet in die situatie. 

Er zit zo'n enorme wijsheid in jou, dat lees ik in wat je schrijft, hoe je reageert. Maargoed wijsheid helpt niet altijd bij gevoelens.

Is het geen idee om te denken dat je nu stap 2 moet zetten? Je bent een halfjaar geleden gestopt met drinken, dat was fantastisch, dat was stap 1. Nu ben je een poos verder en de wereld behandelt je vreselijk. De volgende stap is misschien: 'goed, ik ga niet terug naar die alcohol, dat is absurd. Ik zet nu juist een stap verder. Ik verwerk de komende tijd de gebeurtenissen met mijn ex, ik probeer mijn woede/verontwaardiging te beteugelen want het is zinloos. Ik ben een fantastische vent, het leven is nog lang, en wat er ook gebeurt, ik ga er iets van maken, al is het maar klein.'

Gun het je kerel. En bedankt voor wat je hier schrijft. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoop zo dat je je binnenkort beter gaat voelen. En dat drinken geen optie meer voor je is. Maar ik geloof echt dat je hier uit komt, het gaat langzaam maar ongemerkt heb je al zoveel overwonnen en stappen gezet. Hang in there:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...