Spring naar bijdragen

Antidepressiva afbouwen


benzonder

Aanbevolen berichten

Ik kwam per toeval erachter dat antidepressiva op you tube moeilijk af te bouwen is. Het is een en al ondeskundigheid. Ik kreeg de stempel depressief en heb 3 jr dit voorgeschreven gekregen en die ook als angstdempers dienen. Ik herken zoveel van mezelf in die filmpjes op you tube. Antidepressiva afbouwen. Het is een grote commerciele bende en deskundigheid. Dus staat me nog een hel te wachten. Ik heb 3jr geleden wel paniekstoornissen gehad. Maar ik had angstgevoelens die ik niet begreep want ik was nergens bang voor. Zelf thuis had ik ze en ging plekken vermijden omdat ik bang was dat die gevoelens weer zouden opkomen. Ik stond ermee op. Snapte niet dat ik angstgevoelens kreeg om naar mijn werk te gaan of elders. Bang om weer niet te slapen maar dat is een symptoom van de benzos en antidepressiva. Ben mooi mijn baan kwijt hierdoor. Ik heb een hoge dosis en moet nog beginnen met afbouw. Heb zelf vanmorgen een halfje minder genomen.mijn psyhiater staat niet achter afbouwen maar ik wil blijven leven. Dus doe ik volgende week weer een halfje eraf. Succes allemaal. We zijn er allemaal ingestonken zonder voorlichting. Kijk maar naar de 2 you tube fikmpjes over antidepressiva en alles wordt veel duidelijker waar je nu in staat. Mag van mijn psyhiater niet naar de filmpjes kijken en op het forum komen. Nou aan mijn hoela

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was zelf ook afressief geworden. Ik ging met een slagersmes achter hem aan. Vechten met hem. Met spullen gooien. Deuren slaan. Oerdosis innemen in mijn polsen snijden 3 keer weggelopen. Ik herkende mezelf niet meer en heb soms die neigingen nog. Gisteren nog geschreeuwd en met deuren gesmeten. Bang om te slapen. Krijg geen slaap al maak ik mezelf moe en dan krijg ik weer angstgevoelens. Warm worden en rood aanslaan. Hartkloppingen. Bah bah

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt lekker allemaal @Wanhopige.

Nog maar een keer over de Imipramine  dan.. Deze hoeft helemaal niet lastig te zijn om vanaf te komen. In de filmpjes die je kijkt gaat het veelal over SSRi’s, jij gebruikt een TCA.. Je dosering is voor Imipramine helemaal niet hoog, dus ik zou me er niet zo druk om maken dat scheelt echt de helft. 

Ik denk niet dat het verstandig is nu om halfjes ervan af te halen, dit kan je zomaar meer problemen op gaan leveren.

Ik begrijp heel goed dat je graag wilt blijven leven, zou het daarom niet beter zijn om op de juiste volgorde te werk te gaan? Eerst de Alprazolam omzetten naar Diazepam, de Imipramine komt later en word geen hel om af te bouwen, maar je kan het wel goed gebruiken ter ondersteuning in de afbouw van Diazepam. Je bent ook echt de enige niet die van 2 mg Alprazolam af wil, er zijn je al zoveel mensen voorgegaan die nu weer een normaal leven hebben. 

Het is dus vooral zaak dat je psychiater mee werkt met het omzetten naar Diazepam, niet zelf gaan knutselen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Robbin:

Klinkt lekker allemaal @Wanhopige.

Nog maar een keer over de Imipramine  dan.. Deze hoeft helemaal niet lastig te zijn om vanaf te komen. In de filmpjes die je kijkt gaat het veelal over SSRi’s, jij gebruikt een TCA.. Je dosering is voor Imipramine helemaal niet hoog, dus ik zou me er niet zo druk om maken dat scheelt echt de helft. 

Ik denk niet dat het verstandig is nu om halfjes ervan af te halen, dit kan je zomaar meer problemen op gaan leveren.

Ik begrijp heel goed dat je graag wilt blijven leven, zou het daarom niet beter zijn om op de juiste volgorde te werk te gaan? Eerst de Alprazolam omzetten naar Diazepam, de Imipramine komt later en word geen hel om af te bouwen, maar je kan het wel goed gebruiken ter ondersteuning in de afbouw van Diazepam. Je bent ook echt de enige niet die van 2 mg Alprazolam af wil, er zijn je al zoveel mensen voorgegaan die nu weer een normaal leven hebben. 

Het is dus vooral zaak dat je psychiater mee werkt met het omzetten naar Diazepam, niet zelf gaan knutselen nu.

Ok Robbin maar hoe kom ik van dat zware angstgevoel af. Ik ben nergens bang voor en slaap al maanden niet. Ik lijk wel een zombie. Melatonine helpt niet en cbd ook niet want zegt mijn zwager die psyhiater is dat het kan leiden tot een psyhose in samenwerking met benzo. Alcohol ook helemaal niet. Kan ook leiden tot psyhose samen met benzo. Ik ga al maanden door een hel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Robbin:

Klinkt lekker allemaal @Wanhopige.

Nog maar een keer over de Imipramine  dan.. Deze hoeft helemaal niet lastig te zijn om vanaf te komen. In de filmpjes die je kijkt gaat het veelal over SSRi’s, jij gebruikt een TCA.. Je dosering is voor Imipramine helemaal niet hoog, dus ik zou me er niet zo druk om maken dat scheelt echt de helft. 

Ik denk niet dat het verstandig is nu om halfjes ervan af te halen, dit kan je zomaar meer problemen op gaan leveren.

Ik begrijp heel goed dat je graag wilt blijven leven, zou het daarom niet beter zijn om op de juiste volgorde te werk te gaan? Eerst de Alprazolam omzetten naar Diazepam, de Imipramine komt later en word geen hel om af te bouwen, maar je kan het wel goed gebruiken ter ondersteuning in de afbouw van Diazepam. Je bent ook echt de enige niet die van 2 mg Alprazolam af wil, er zijn je al zoveel mensen voorgegaan die nu weer een normaal leven hebben. 

Het is dus vooral zaak dat je psychiater mee werkt met het omzetten naar Diazepam, niet zelf gaan knutselen nu.

Melatonine is ook verslavend volgens radar. Wordt uit de drogisterijen gehaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Wanhopige, ten eerste moet je jezelf realiseren dat je in het ziekenhuishuis gedetoxed bent, een detox van benzodiazepines is echt geen kattenpies en kun je lang last van blijven houden.

Waar je nu dus last van hebt zijn de naschokken van een detox van 5 milligram Lorazepam, dat is echt niet niets wat je daar gedaan hebt in het ziekenhuis.

De Alprazolam die je nu nog gebruikt is een kortwerkende benzo waar je niet stabiel op gaat worden na deze detox. De hevige angsten komen voort uit de detox en jij probeerd die angsten nu een beetje op te vangen met Alprazolam maar dat werkt niet... Toch?

Ik zou je heel graag willen zien na een goede overzetting op het langwerkende middel Diazepam, dat is voor nu de enige weg naar minder angstklachten, de Imipramine moet je even helemaal vergeten, die heeft hier niets mee te maken.

Je bent jezelf ook helemaal gek aan het maken, dat gaat je echt niet helpen. Van alles opzoeken heeft geen zin nu en dingen aan je cocktail toevoegen ook niet.

Door de detox is alles ontregeld in je lichaam, daardoor slaap je ook slecht, dat los je niet even op met Melatonine.. Het heeft allemaal tijd nodig om te herstellen, maar daar werkt de Alprazolam dus niet aan mee, door Alprazolam blijf je schommelen omdat het zo kort werkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Wanhopige Robbin heeft gelijk in alles wat hij heeft geschreven. Heb je medewerking van een arts of behandelaar om je Alprazolam om te zetten?
De TCA antidepressivum is een uitdaging van andere orde die je ook niet tegelijk moet aangaan. Ook de TCA kan ontwenning geven, maar wat je nu weet kan dat voorkomen. Waar mensen namelijk lichamelijk op reageren zijn de grote stappen. Als je een micro-afbouw doet komt het helemaal goed. Ga je nu zelf stukken eraf halen dan doe je het eigenlijk jezelf aan en zou ik heel onverstandig vinden.

Stap 1: Beseffen dat de detox de oorzaak is van alles, want dat is in mijn ogen een verkapte cold turkey voor jouw lichaam
Stap 2: super langzaam de benzo afbouwen na omzetting naar Diazepam.

ondertussen laat je de TCA voor wat het is. Daar aan rommelen nu zou superstom zijn.

heel veel sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Je hebt het over alcohol. Weet niet of je wel (veel) alcohol hebt gebruikt. Die ontregelt veel in je lichaam en zorgt voor een verhoogde uitstoot van vitaminen en mineralen, zoals zink, magnesium en vitamine B. In elk geval worden dit soort klachten psychisch genoemd maar bedenk dat er ook een lichamelijke kant aan zit. Vaak ook door onevenwichtige voeding.

Stofjes als melatonine en gaba kan je lichaam zelf aanmaken, als je zorgt voor de juiste bouwstoffen. Allereerst volwaardige voeding en daarbij wat voedingssupplementen. Een schommelende bloedsuikerspiegel en tekorten aan voedingsstoffen, kan maken dat je je psychisch minder voelt en medicijnen zorgen voor nog meer tekorten. De geraffineerde suikers zou ik zoveel mogelijk laten staan. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwit, gezonde vetten en vezels bij elke maaltijd of tussendoortje. Stofjes die veel mensen tekort komen, zijn magnesium, vitamine B en D, omega 3 en zink.

Wat afbouwen zou ik de tips van de forummers ter harte nemen. Voor het lichamelijke stuk van je klachten zou je een orthomoleculair therapeut kunnen raadplegen. Een goede ontgifter kan Kambo zijn maar moet bij je passen. Je moet je geroepen voelen.

https://www.optimallivingdynamics.com/blog/7-important-nutrients-depleted-by-psychiatric-drugs-antidepressants-antipsychotics-stimulants-benzodiazepines-induced-guide-vitamins-medications

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...