Spring naar bijdragen

Ben ik weer...


gelukkigzonder

Aanbevolen berichten

Tja, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik ben weer de mist in gegaan.

ik vind mezelf niet meer geloofwaardig en er is schaamte naar jullie toe.

 

toch begin ik een nieuw draadje. Want, wil vanavond fris en fruitig mijn bed in stappen. Met slechts een kop thee. 

Vandaag op de blaren zitten.

ik ga mezelf maar eens actiever hier opstellen, i.p.v. kop in het zand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil mijn nieuwe draadje anders in gaan vullen. 

Elke dag iets posten wat mij helpt, wat me hoog in mijn energie houdt.

de knietjes heb ik afgepoetst. Er is nu slechts een wond open die even mag gaan genezen. 

Eerlijk is eerlijk. Overdag, drink ik niet.

’s Avonds en ‘s nachts zijn de momenten voor mij. Het is alsof het zo gemakkelijk is om mezelf te verliezen hierin. 

Het stoppen vind ik erg lastig. Terwijl ik elke keer een rot gevoel heb, als ik de volgende dag wakker word met een kater.

het is overigens niet alleen de kater, het is zoveel meer. Eigenlijk functioneer ik nu maar voor de helft. Misschien wel minder.

alles verslonst hierdoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schaamte naar ons toe? Iedereen heeft hier al meerdere malen hetzelfde ervaren als wat jij nu weer meemaakt, dus dat lijkt me nergens voor nodig. Ik denk dat het in dit soort situaties belangrijk is dat je lief voor jezelf bent....

Heb je een beetje een plan voor jezelf wat betreft hoe je het nu aan gaat pakken? Dat je hier weer bent is in ieder geval een goede stap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@knakker, wat maakte het, dat je weer was begonnen met drinken? Was het een impulsieve actie of had je het uitgestippeld? fijn dat je er weer bent in ieder geval. Ik heb net een stukje gekeken op you tube van: Marnix Pauwels. Ken je die? Die spreekt me erg aan. Ook zijn website, staat vol met mooie dingen. 

 

@IJsvogel, precies. Het afgelopen jaar ben ik eigenlijk veel down geweest. In vergelijking met vorig jaar en het jaar ervoor. Ik moet eens onderzoeken, waaraan dat ligt. Ik ben overigens altijd wel iemand geweest die gevoelig is voor depressie, dus ben waakzaam. Er zijn nu geen dingen gebeurd, die een uitlokker zijn. Ik heb in weze alles wat mijn hartje begeert. Maar, wellicht maakt de alcohol me wel somber. Ik ga alles opschrijven wat mij niet en wel lief is. Dat helpt. 

@Denise79, lief van jou. Wat ben jij goed bezig zeg. Echt, complimenten. 

 

Ik voel me ietsjes beter nu. Heb besloten om vandaag veel op te schrijven maar ook boodschappen doen bijvoorbeeld met veel gezonde producten. Mijn lievelings thee kopen en een goed boek kopen. Lezen is voor mij fijn en helend. 

Dank jullie wel, voor jullie support. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Gezond2019:

er was trouwens toch ergens een topic over de nadelen van alcohol. Of het ergste wat je hebt meegemaakt? Ik wil die even lezen en dan weet ik waarvoor ik het niet meer wil nemen. 

Het draadje heet "Wat zijn jouw negatieve ervaringen met drank" en staat onder "Thema's rondom alcohol".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel voor jullie fijne woorden.

niet oordelen is erg fijn, wel motiverende woorden. Die helpen.

vanavond is goed gegaan. Ik heb genoten van wat flauwekul op tv en een goede Netflix serie.

verder gezond gegeten en vanavond genoten van een kop thee.

de eerste stap is gezet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,ik heb zelfs heerlijk geslapen. 

Nu al wel weer vermoeid maar logisch. Heb even roofbouw gepleegd op mijn lijf en leven. 

Slaap jij alweer goed @knakker nadat je gestopt met alcohol vorige week?

Vandaag ga ik me een aantal uren verdiepen in mijn bedrijf en lekker aan de slag. Verder rusten. Ik wil echt even pas op de plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vannacht slecht geslapen en nu pas weer een beetje mens.

Gelukkig is het mooi weer, maar dat het is niet helpend voor mijn vermoeidheid.

Ik heb mezelf een soort van vrij gegeven deze week. Even niets ' produceren' in mijn bedrijf. Even de boel de boel laten. 

Ik had gisteren een goede dag, was zelfs weer even gelukkig en vandaag minder. Gelukkig geen paniek of angst. Ik voel dat ik GENOEG heb gehad voor de rest van mijn leven. Bedacht me net ook. Dat ik vroeger blowde, ik was jong. Op een gegeven moment, was dat klaar. Ik had er genoeg van. Op naar volwassenheid. En eigenijk is dat met drank ook. Ik wil altijd maar meer en meer. 1 glaasje kan ik niet meer. Zo jammer. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je pakt 't weer op. Heel goed van jou. Lekker gezond! Ik herken veel in je schrijven. Ik noem mezelf dan ook wel RupsjeNooitGenoeg. 1 glas is er niet bij, die fles moet leeg. Liefst twee, en bij Echt goede dagen drie. Ook ik ben wel 1000x gestopt. En dus ook even zoveel begonnen. Nu inmiddels 3 maanden droog. Wat jij nu voelt, dat je genoeg hebt gehad voor de rest van je leven, heb ik helaas nog niet. Mijn streven is dit jaar niet drinken, en dan maar hopen dat het me zo goed bevalt dat ik 't nooit meer hoef, want ook ik heb wel genoeg gehad voor de rest van m'n leven. Lekker doorgaan jij, en even lekker selfish met jezelf bezig zijn met "niks" doen! Tussen aanhalingstekens want je doet juist Heel Veel! Namelijk jezelf weer op de rit zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@maartje,  grappig, heb je draadje gelezen en bijna alles herken ik. Ik heb mezelf ook weleens schandalig gedragen op feestjes. Of dat ik flessen verstopte. Een leven zonder drank, is in mijn ogen mogelijk maar toch voelt het niet zo. 

ik lees dat jij ook een bedrijf hebt, druk sociaal leven, kinderen, leuke man. Tja, heb ik ook.

En toch, drink ik. WHY????

Bij mij is het gewoonte, impulsiviteit, even die roes ervaren en ik heb ze wel verdiend gevoel opwekken. 

Bijna mijn hele omgeving drinkt. En ze hebben ook allemaal gezinnen, werk, een huis, gewoon zoals jij en ik. Stiekem denk ik, dat velen ook een probleem hebben. Zal ik weer eens een balletje opgooien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-9-2019 om 11:16 zei Gezond2019:

Ik wil mijn nieuwe draadje anders in gaan vullen. 

Elke dag iets posten wat mij helpt, wat me hoog in mijn energie houdt.

de knietjes heb ik afgepoetst. Er is nu slechts een wond open die even mag gaan genezen. 

Eerlijk is eerlijk. Overdag, drink ik niet.

’s Avonds en ‘s nachts zijn de momenten voor mij. Het is alsof het zo gemakkelijk is om mezelf te verliezen hierin. 

Het stoppen vind ik erg lastig. Terwijl ik elke keer een rot gevoel heb, als ik de volgende dag wakker word met een kater.

het is overigens niet alleen de kater, het is zoveel meer. Eigenlijk functioneer ik nu maar voor de helft. Misschien wel minder.

alles verslonst hierdoor. 

@Gezond2019 erg herkenbaar zet hem op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...