Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 17 september 2019


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Goedemorgen :)

Het lijkt iets beter te gaan @Cyclad58 lief dat je het vraagt. Gelukkig beter geslapen... ik voel me nog steeds niet tof, maar wel beter dan gisteren... Net al bij mijn paard geweest en lekker bezig geweest. Nu even rust met een kop thee. Ik moet wel zeggen dat het vertrouwen wel weer een deuk heeft opgelopen, dat heeft weer tijd nodig. Ik heb een hoop gelezen gisteren en daar werd ik wel rustiger van, er is gewoon zoveel herkenning en ik snap niet waarom ik dan soms zo twijfel.
Nog plannen vandaag Ad? Het weer is best oké :)

Hoe gaat het met de rest vandaag??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn @EefjeJ, fat het iets beter gaat. Ik merk dat je al meer relativeert, dat is ook prima. Hoe vervelend en grillig het ook is, het hoort erbij. Daar weet ik zelf alles van. 

Zo'n paard geeft toch altijd fijne afleiding he? 

Ik ga straks onze hagen in de tuin eens aanvallen, die groeien als kool. Vanmiddag waarschijnlijk ergens wandelen. Fijne dag!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat het jullie goed gaat @EefjeJen @Cyclad58! Zo zie ik het graag.:sun:


Hier weer  redelijk in de knoei. Een gesprek met mijn zoon bracht me (nog net niet) uit balans, maar vooral dat hij blijkbaar naar aanleiding van ons gespek zijn vuist tegen de muur zette en daarmee naar de SEH moest, waarna mijn ex zeer nerveus en gestresst wilde weten wat ik dan wel niet gezegd had etc. Dat gsprek liep door zijn frustratie niet meer normaal en ik werd helemaal pislink toen hij ook nog lelijke dingen over mijn ouders ging zeggen.  Door alle comotie ben ik pas om 2.30 uur gaan slapen en de paniek zit hoog om alles, vooral de zorg om hoe mijn zoon zich uit over de situatie, in denken, woorden, emotionele coping. :(:(:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

Fijn dat het jullie goed gaat @EefjeJen @Cyclad58! Zo zie ik het graag.:sun:


Hier weer  redelijk in de knoei. Een gesprek met mijn zoon bracht me (nog net niet) uit balans, maar vooral dat hij blijkbaar naar aanleiding van ons gespek zijn vuist tegen de muur zette en daarmee naar de SEH moest, waarna mijn ex zeer nerveus en gestresst wilde weten wat ik dan wel niet gezegd had etc. Dat gsprek liep door zijn frustratie niet meer normaal en ik werd helemaal pislink toen hij ook nog lelijke dingen over mijn ouders ging zeggen.  Door alle comotie ben ik pas om 2.30 uur gaan slapen en de paniek zit hoog om alles, vooral de zorg om hoe mijn zoon zich uit over de situatie, in denken, woorden, emotionele coping. :(:(:(

He bah Liz @Kannietmeer, zoiets kun je er eigenlijk gewoon niet bij hebben. Hopelijk kun je het nare gesprek met je ex naast je neer leggen, maar ik snap helemaal dat de zorg om je zoon je nu bezig houdt. Hopelijk komt hij er snel uit en heb jij weer een kopzorg minder. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @Kannietmeer,

He getver. Verdriet uit zich vaak in woede, en blijkbaar bij je zoon dus ook. Heb je het idee dat jouw woorden uiteindelijk wel landen bij hem als hij het heeft laten bezinken? Zo te lezen is je ex snel in de stress en bewaart niet de rust. Hoop voor jou dat je zoon er snel bovenop is. Hoewel ik ook weet dat er soms een destructieve periode nodig is om het licht te zien. Maar ik weet natuurlijk niet of dit bij je zoon ook zo is. Dikke knuffel in ieder geval voor jou :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Fijn @EefjeJ, fat het iets beter gaat. Ik merk dat je al meer relativeert, dat is ook prima. Hoe vervelend en grillig het ook is, het hoort erbij. Daar weet ik zelf alles van. 

Zo'n paard geeft toch altijd fijne afleiding he? 

Ik ga straks onze hagen in de tuin eens aanvallen, die groeien als kool. Vanmiddag waarschijnlijk ergens wandelen. Fijne dag!

 

Ja ik ben zo blij met mijn paard, de rust, de geur, zijn warmte... Het is ook al 9 jaar mijn maatje. 

Al gelukt met de hagen? Mijn vriend heeft het eergisteren gedaan, het groeit inderdaad als kool! 

@Kannietmeer he jakkes waar vind ik dat naar voor je :( Dikke knuffel xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer zo vervelend voor je. Bij jou lijkt t ook niet echt stabiel te kunnen worden, helemaal niet nu met de ellende met je zoon en ex. Ik hoop dat die situatie snel verbetert. 

Zelf ga ik de laatste 2 weken ook steeds minder lekker. Vanmorgen jongens naar school gebracht. Was al wat onwennig, maar thuis ging het wel weer. Vervolgens mn moeder gebeld en even snel samen naar een winkelcentrum geweest, schoenen gehaald die ik daar al gezien had. Ging ook niet helemaal joveltjes. Maar eenmaal thuis nog meer overprikkeld. Terwijl ik hier niks doe. Begin nu weer spanning en angst te krijgen over hoe ik me ga voelen. Angst dat t weer net zo ellendig wordt als op de lora, dat het nooit meer goed komt, dat t toch een angststoornis is waar ik nooit meer van af kom. Grrr, baal even flink dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

Angst dat t weer net zo ellendig wordt als op de lora, dat het nooit meer goed komt, dat t toch een angststoornis is waar ik nooit meer van af kom. Grrr, baal even flink dus. 

Het gaat zeker niet meer zo worden als op de Lora hoor lieverd. Daar kan je zeker van zijn.  Zolang je nog stapjes maakt kan je dat nog aanpassen naar een microafbouw en helaas is afbouwen gewoon echt een tijd van meer klachten en ziek voelen voor de meesten.  De tijd van heling moet eigenlijk nog echt komen.  En daar mag je zeker van zijn: dat gaat gebeuren en je zal echt helemaal genezen.:heart:

@Cyclad58@Annie87@ELL@doorbijter@EefjeJ
Dank voor jullie lieve woorden. Het is de starheid van mijn zoon's antwoorden, de 100% alles of niets houding, die ik beangstigend vind. Mogelijk is het de fase van ontkenning in de rouw? Ik kan er gewoon niet mee uit de voeten.  Mogelijk heeft ie een mega copingsprobleem, persoonlijkheidsstoornis? Ik weet het gewoon niet, maar ik vind het super ongezond wat ik hoor. 

Mijn ex kan echt de boom in met zijn gedrag, en het is alleen maar  een bevestiging  weer van wie hij is.  Maar het verzwakt me wel in hoe ik me voel en wat ik aan kan.

Ook in deze dingen van het leven pas ik het toe: blijven ademen, dag voor dag leven, los laten waar je geen invloed op hebt. Ik krijg er niet alle pijn mee weg, maar ik word wel functioneel en kan ook weer tot rust komen en slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Kannietmeer:

dat lijkt me heerlijk. Is ook echt zo basic, zonder woorden of gedoe, gewoon zijn. Samen zijn. Energie.... heerlijk.

Ja hij is echt goud waard :heart: en dan te bedenken dat ik in maart bang was nooit meer iets met hem te kunnen doen door de ontwenning en nu rijden we af en toe alweer....kleine stapjes de goede kant op.       Nogmaals een knuffel voor jou x

@doorbijter dat is de ontwenning die je dat laat denken, ik weet er alles van zoals je gisteren las... Rot dat je je nu zo voelt, onthoud dat het echt goedkomt. Je kan dit! Dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei EefjeJ:

Ja ik ben zo blij met mijn paard, de rust, de geur, zijn warmte... Het is ook al 9 jaar mijn maatje. 

Al gelukt met de hagen? Mijn vriend heeft het eergisteren gedaan, het groeit inderdaad als kool! 

@Kannietmeer he jakkes waar vind ik dat naar voor je :( Dikke knuffel xx

Ja, de hagen zijn weer heerlijk gekortwiekt. Dat hoeft dit jaar niet meer. Vanmiddag nog even een heerlijke boerenpannenkoek naar binnen gewerkt in Lage Vuursche, het is per slot van rekening nog steeds vakantie.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diep van binnen weet ik ook wel dat het ontwenning is, zoals wij eigenlijk allemaal. Maar als je je een tijdje zo goed hebt gevoeld, komt t als zo'n zware dobber binnen. T ging later al wat beter. Ik ga nu zo uit eten met een vriendin. Denk dat dit de 1e x in 4 jaar tijd is dat ik s avonds alleen ergens anders naartoe ga dan vertrouwd terrein. Vreselijk spannend vind ik dat dus. Jullie horen vast nog hoe het gegaan is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter wat goed en wat leuk!! Super stoer dat je het doet. Ja tuurlijk weten we allemaal dat ontwenning echt een hele grote rol speelt daarom willen we er ook zo snel mogelijk vanaf. En ik weet precies wat je voelt. Baggerzooi!  Hou vol, lieverd!! 

Zo meteen lekker genieten. En horen graag hoe het was. Liefs heleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leen, @EefjeJ, daar ben ik nog even weer. Terug van mn etentje. Hoe was het....... nou, ik voelde me zwaar ellendig. Zwaar overprikkeld hoofd. Gelukkig is mijn vriendinnetje erg lief en had ze alle begrip. Ik ben in totaal 2 uurtjes weg geweest en we hebben flink bijgekletst. Dat was erg gezellig en ik kreeg zowaar wat eten naar binnen. Maar ben wel erg blij dat ik nu weer heerlijk in mn eigen huisje op de bank lig. Achteraf denk ik niet dat het verstandig is geweest uit eten te gaan, Ben benieuwd hoe het morgen gaat

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter fijn dat je zo bijgekletst hebt met je vriendin. Dat geeft je ook een goed gevoel en dat zijn weer endorfines voor je hersenen. Dus misschien morgen wel wat extra overprikkeld maar hou ook vast aan dat het fijn is dat je dit jezelf gegund hebt. Niet te streng zijn voor jezelf. Misschien valt de overprikkeling morgen wel mee. Ik ga voor je duimen:heart:. Slaap lekker, lieverd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eefje. Blij dat het beter met je gaat. Ik heb nu na maanden 2 dagen geslapen. Wel veel wakker geweest. Ik ben blij maar sinds gisteren ga ik door een hel. Ik ben nog niet eens aan het afbouwen. Hoge doseringen 2mg benzo alprazalon en 125 mg imipramine (antidepressiva)tevens voor angst. Heb geen depressie meer maar ga door een hel. Angstig buikpijn misselijk warm. Hoe nu verder. Ik was eerst alleen angstig. Nu heb ik dit allemaal erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...