Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 16 September 2019


EefjeJ

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen, 

Ik begin deze week even met een negatief bericht...sorry daarvoor. Maar ik weet het even niet meer. Er komen weer klachten terug van drie a vier mnd geleden en ik heb niks anders gedaan of gegeten. Ik snap het niet en het maakt me bang en wanhopig. Ik ben zo bang om ongeneeslijk ziek te zijn, de angst om mijn kinderen niet groot te zien worden... Houdt dit dan nooit op? Is dit wel normaal? Ik heb weer zweetaanvallen in bed, gisteravond rare wegtrekkers en prikkelingen door mijn hoofd en lijf, huilbuien, max vijf uur geslapen... Twee wkn geleden ging het echt goed, toen dacht ik het raakt over! En nu dit :( nogmaals sorry voor dit begin vd week... Ik hoop dat het met jullie beter gaat.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @EefjeJ

geen sorry zeggen, wat naar dat het weer terugkomt. Klinkt als een zware wave. Het herstel proces schijnt niet lineair te zijn. Ik begrijp en deel je angst, die heb ik ook namelijk. Enige houvast hebben we aan de verhalen van de mensen die het hebben doorgemaakt en ook zeggen, dat ze steeds golven hadden waarin de klachten terugkwamen maar op een dag toch waren genezen. Ik huil ook nog elke dag. Ik wil zo graag me normaal voelen en mijn leven oppakken. Zo graag werken zodat ik een eigen huisje kan kopen of huren... maar dat gaat nog niet. Het schijnt dat het eerste jaar het zwaarst is. We zitten allebei al op een half jaar. We moeten volhouden lieverd. Hele dikke knuffel en kus :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen iedereen, 

Ik begin deze week even met een negatief bericht...sorry daarvoor. Maar ik weet het even niet meer. Er komen weer klachten terug van drie a vier mnd geleden en ik heb niks anders gedaan of gegeten. Ik snap het niet en het maakt me bang en wanhopig. Ik ben zo bang om ongeneeslijk ziek te zijn, de angst om mijn kinderen niet groot te zien worden... Houdt dit dan nooit op? Is dit wel normaal? Ik heb weer zweetaanvallen in bed, gisteravond rare wegtrekkers en prikkelingen door mijn hoofd en lijf, huilbuien, max vijf uur geslapen... Twee wkn geleden ging het echt goed, toen dacht ik het raakt over! En nu dit :( nogmaals sorry voor dit begin vd week... Ik hoop dat het met jullie beter gaat.... 

eefje. Het zijn echt ontwenningsverschijnselen. Ik ben nu een jaar van de benzo af, en heb nog allerlei verschijnselen. Ik dacht op een gegeven moment ik ben klaar. Maar toen werd het alleen maar erger, het is zo grillig.Maar momenten dat het goed gaat daar moet je je aan vast houden. Dat betekent dat je lichaam hard aan het werk is om stabiel te worden. Hou je taai.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Anna1985:

@EefjeJ daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen het is nou eenmaal helaas je gevoel. Rot dat je je zo voelt zeg! Heb je misschien last van ontwenning? Sterkte!

Ik weet het niet, ik twijfel nog steeds. Maar weet ook even niet wat het dan kan zijn... Ben er nu zes mnd vanaf en heb maar zes wkn oxa gebruikt, wel CT gestopt... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei EefjeJ:

Ik weet het niet, ik twijfel nog steeds. Maar weet ook even niet wat het dan kan zijn... Ben er nu zes mnd vanaf en heb maar zes wkn oxa gebruikt, wel CT gestopt... 

Diep van binnen weet je echt wel dat het deze rotzooi is. Iedereen heeft hetzelfde verhaal. Dat is geen toeval meer. De fabrikanten zijn schoften want in de bijsluiters staat max 4 tot 6 weken. Maar er is een kleine groep, die al veel sneller verslaafd raakt en ontwenning krijgt. Helaas horen jij en ik bij dat kleine percentage. In de docu’s zeggen artsen het ook dat verslaving al binnen 2 weken wordt gezien. Je kan er niks aan doen lieverd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @EefjeJ, je bent alles behalve een zeur. Schrijf het maar fijn van je af, dat helpt. Ik denk ook dat je in een wave zit. Msc heb je iets meer gedaan dan normaal, juist omdat je je zo goed voelde. Of het kan er gewoon zijn. Maar in beide gevallen is het niet minder ellendig. Accepteren is denk ik t enige dat nu even werkt, hoe moeilijk ook. Ik hoop voor je dat ie snel weer weg gaat. 

Zelf voel ik me ook niet super. Slapen gast redelijk. Maar alle drukte is Te veel,mn hoofd is veel te snel overprikkeld. Hoop ook maar dat dat de komende dagen wel wat minder wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei EefjeJ:

Ik weet het niet, ik twijfel nog steeds. Maar weet ook even niet wat het dan kan zijn... Ben er nu zes mnd vanaf en heb maar zes wkn oxa gebruikt, wel CT gestopt... 

@EefjeJ wat vervelend en heftig zeg! Die oxa is gewoon echt troep ik weet er alles van. Tijd heelt alle wonden zeggen ze maarja dat is voor een ander natuurlijk makkelijk gezegd. Zat je op een hoge dosering ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn jullie allemaal lief :heart:@Annie87 @Ikdoeertoe @doorbijter @Anna1985 heel erg bedankt voor jullie steun, tranen in mijn ogen als ik het lees...
Het valt me even heel zwaar deze wave...

Nee Anna ik had maar 10 a 20mg per dag...mijn lijf was alleen wel al helemaal van slag door de zwangerschapshormonen en veel bloedverlies na de bevalling en daarnaast ben ik net al zovelen erg gevoelig voor medicatie...dus ik denk gewoon dikke pech dat ik zo snel tolerantie heb opgebouwd en uiteraard CT gestopt ben, al maakt het soms niet eens uit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei EefjeJ:

Goedemorgen iedereen, 

Ik begin deze week even met een negatief bericht...sorry daarvoor. Maar ik weet het even niet meer. Er komen weer klachten terug van drie a vier mnd geleden en ik heb niks anders gedaan of gegeten. Ik snap het niet en het maakt me bang en wanhopig. Ik ben zo bang om ongeneeslijk ziek te zijn, de angst om mijn kinderen niet groot te zien worden... Houdt dit dan nooit op? Is dit wel normaal? Ik heb weer zweetaanvallen in bed, gisteravond rare wegtrekkers en prikkelingen door mijn hoofd en lijf, huilbuien, max vijf uur geslapen... Twee wkn geleden ging het echt goed, toen dacht ik het raakt over! En nu dit :( nogmaals sorry voor dit begin vd week... Ik hoop dat het met jullie beter gaat.... 

Ha lieve @EefjeJ, geen sorry zeggen, nergens voor nodig! 

Allereerst: de angst om ongeneeslijk ziek te zijn is erg vervelend en belemmerend, probeer dat alsjeblieft van je af te zetten! Het feit dat je tijdens de ontwenning soms klachten hebt, dan weer erg en dan weer niet of minder geeft wel aan dat dat niet aan de orde is, anders zijn de klachten veel gelijkmatiger en heb je ook andere bijkomende klachten. Het is de ontwenning, daar durf ik heel wat op in te zetten! 
Wat de reden van je tijdelijke terugval is weet je ook vaak niet. Je hebt een drukke verjaardag gehad, misschien iets te veel gedaan, maar het hoeft niet eens daarin te zitten. De ontwenning verloopt grillig en is gene rechte lijn. 

Houd je vast aan het gegeven dat het 2 weken geleden echt goed ging. Dat is de graadmeter, dat geeft aan dat het herstel loopt. Knuffel voor jou! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Lieve @EefjeJ

geen sorry zeggen, wat naar dat het weer terugkomt. Klinkt als een zware wave. Het herstel proces schijnt niet lineair te zijn. Ik begrijp en deel je angst, die heb ik ook namelijk. Enige houvast hebben we aan de verhalen van de mensen die het hebben doorgemaakt en ook zeggen, dat ze steeds golven hadden waarin de klachten terugkwamen maar op een dag toch waren genezen. Ik huil ook nog elke dag. Ik wil zo graag me normaal voelen en mijn leven oppakken. Zo graag werken zodat ik een eigen huisje kan kopen of huren... maar dat gaat nog niet. Het schijnt dat het eerste jaar het zwaarst is. We zitten allebei al op een half jaar. We moeten volhouden lieverd. Hele dikke knuffel en kus :rose:

De spijker op de kop, lieve @Annie87

Ik wil je nog even meegeven dat ik het geweldig van je vindt dat je ondanks je eigen sores gisteren bij @Verbloemen langs bent geweest. Je bent een geweldig fijn mens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei EefjeJ:

Dankjewel @Cyclad58 voor je bemoedigende en lieve woorden, het doet me echt goed...al begin ik weer te janken ;)
Hoe gaat het met jou? Slaap je beter nu je thuis bent?

De verkoudheid begint nu weg te trekken, geen last meer van nachtelijk geblaf! Dus ja, dat gaat nu beter. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx @Cyclad58 was een kleine moeite want ik kwam vlak langs haar woonplaats. Helaas woont ze straks niet dichtbij. Bij mij verloopt het ook echt zeer grillig. Het is dat ik alle verhalen ken van de mensen die het overleefd hebben en genezen zijn. Anders had ik ook echt gedacht dat ik 1 of andere rare ziekte had en liep ik waarschijnlijk alle ziekenhuizen af. Nu denk ik werkelijk bij elk raar verschijnsel; benzo ontwenning. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Nu denk ik werkelijk bij elk raar verschijnsel; benzo ontwenning. 

En that's the way to do it!  Dat is namelijk echt wat het is. Dat denk ik ook nog steeds, zelfs na al die tijd. Zelfs de AD afbouw zie ik niet als de hoofdverdachte nu, maar de benzo-ontwenning krijgt nog steeds de schuld van mij.

Ook voor jou @EefjeJ! Geef de moed niet op, maar zie juist bij alles wat een gemeen spul die benzo's zijn geweest en dat het ontwenning is die maar eindeloos lijkt door te gaan. Ik en Ad zijn 21 maanden verder en zijn soms toch nog niet klaar. Ik bouw welliswaar ook mijn AD nu af, maar daardoor lijk ik ook wel weer meer spiertrekkingen te hebben , zelfs mijn arm heeft soms een gekke bewegingen en dat had ik voorheen nooit. Ontwenning van een benzo is zoals Annie zegt, niet lineair en kan echt zo lang duren. Vertrouw daar maar op, je zal echt je kinderen gewoon groot zien worden en er is niets aan  jou benzogebruik of stoppen  dat nu nog dodelijke gevolgen kan hebben:heart:. Blijf maar gewoon ademen, dan komt het helemaal goed. Dag voor dag, stap voor stap.

Samen komen we er wel lieve mensen:), echt fijn om zoveel steun te zien hier voor iedereen.

Waar is onze Bol vanmorgen? @bolletje

Hoe is het met Robin? @robin Gaat het wel goed bij jou? Zie je soms dagen lang niet? Heb je dan teveel klachten of ben je dan te veel gezellige dingen aan het doen?

@Cyclad58fijn dat je opknapt. Heeft de vakantie je goed gedaan?

@Verbloemen Je bent een sterke vrouw, die alsmaar doorvecht en nog geen moment heeft toegegeven. Jij gaat dit zeker redden en je kan hier altijd je verhaal kwijt. :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil gewoon even wat zeggen.

Ondanks dat ik me zo vreselijk voel ben ik dankbaar dat ik dit forum heb gevonden.

Dat iedereen elkaar serieus neemt .......dat we troost en steun bij elkaar vinden.

Iets wat zo belangrijk is omdat we allemaal slachtofferzijn van domme artsen die nooit naar de achterliggende oorzaak hebben gekeken en het maar snel afdoen met een pilletje.

Ik ben nu 70 jaar en meer dan de helft van mijn leven is verkloot door alle pillen chemische troep die ze in me hebben gestopt.

Hoe slecht het nu ook gaat ik ben dankbaar dat ik jullie ken.

Allemaal mooie mensen met diep leed die elkaar steunen.

DIT IS GOUD WAARD!!!!!!!!!!!!!!

Dikke knuffel voor iedereen

.Liefs Hennie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ je bent echt op de goede weg en zo’n stomme terugval hoort er gewoon echt bij. Echt niet leuk maar dat betekent dat je echt aan het herstellen ben maar die terugvallen wil je helemaal niet meer. Vooral heel lief voor jezelf zijn en voor ogen houden dit gaat ook weer voorbij. Ik heb de afgelopen periode zoveel mensen ontmoet die door een moeilijke fase in hun leven zijn gegaan en allemaal zijn ze er weer boven opgekomen. Dat gaat jou ook lukken!!! Heb je verder nog ondersteuning van een psycholoog of iets? Ik denk tegenwoordig of het nu ontwenning is of niet belangrijkste is dat ik leer omgaan met de klachten. Vaak worden ze daardoor al een stuk minder. @Kannietmeer helpt mij daar ook altijd heel erg bij. Dat is echt superfijn! Ik weet soms ook niet of het nou ontwenning is of mijn eigen stress/angst/onverwerkte emoties etc....

het is in ieder geval allemaal chemie in je hersenen. 

dikke knuffel xx 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank weer voor de lieve berichten @Kannietmeer en @Leen
Ik heb morgen mijn laatste groepstherapie, vind het erg interessant, maar heb er niet heel veel aan. Daarvoor al individuele gesprekken gehad, maar dat schoot ook niet op. Ze gaf me een stempel angststoornis en dat was het dan. Ontwenning kon niet, dat bestond niet... Ik heb gerust wel wat handvatten gekregen hoor, maar echt heel veel heb ik er niet aan gehad. Ik zit wel te denken om misschien weer naar de praktijkondersteuner te gaan, nu nog niet, maar over een tijdje. Om dit wel een plekje te kunnen geven, want ik vind het echt een heftig jaar...

Net bij de huisarts geweest, weer voor mijn oor...wordt nu doorverwezen naar de KNO arts. Maarrrr ik heb in de wachtkamer een aantal flyers neergelegd die ik had uitgeprint op wbad.org :) over benzo's en de gevaren ervan. Ben benieuwd hoe lang ze er liggen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

En that's the way to do it!  Dat is namelijk echt wat het is. Dat denk ik ook nog steeds, zelfs na al die tijd. Zelfs de AD afbouw zie ik niet als de hoofdverdachte nu, maar de benzo-ontwenning krijgt nog steeds de schuld van mij.

Ook voor jou @EefjeJ! Geef de moed niet op, maar zie juist bij alles wat een gemeen spul die benzo's zijn geweest en dat het ontwenning is die maar eindeloos lijkt door te gaan. Ik en Ad zijn 21 maanden verder en zijn soms toch nog niet klaar. Ik bouw welliswaar ook mijn AD nu af, maar daardoor lijk ik ook wel weer meer spiertrekkingen te hebben , zelfs mijn arm heeft soms een gekke bewegingen en dat had ik voorheen nooit. Ontwenning van een benzo is zoals Annie zegt, niet lineair en kan echt zo lang duren. Vertrouw daar maar op, je zal echt je kinderen gewoon groot zien worden en er is niets aan  jou benzogebruik of stoppen  dat nu nog dodelijke gevolgen kan hebben:heart:. Blijf maar gewoon ademen, dan komt het helemaal goed. Dag voor dag, stap voor stap.

Samen komen we er wel lieve mensen:), echt fijn om zoveel steun te zien hier voor iedereen.

Waar is onze Bol vanmorgen? @bolletje

Hoe is het met Robin? @robin Gaat het wel goed bij jou? Zie je soms dagen lang niet? Heb je dan teveel klachten of ben je dan te veel gezellige dingen aan het doen?

@Cyclad58fijn dat je opknapt. Heeft de vakantie je goed gedaan?

@Verbloemen Je bent een sterke vrouw, die alsmaar doorvecht en nog geen moment heeft toegegeven. Jij gaat dit zeker redden en je kan hier altijd je verhaal kwijt. :rose:

 

Met mijzelf gaat het best wel goed, je ziet me even niet door familie omstandigheden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei EefjeJ:

Dank weer voor de lieve berichten @Kannietmeer en @Leen
Ik heb morgen mijn laatste groepstherapie, vind het erg interessant, maar heb er niet heel veel aan. Daarvoor al individuele gesprekken gehad, maar dat schoot ook niet op. Ze gaf me een stempel angststoornis en dat was het dan. Ontwenning kon niet, dat bestond niet... Ik heb gerust wel wat handvatten gekregen hoor, maar echt heel veel heb ik er niet aan gehad. Ik zit wel te denken om misschien weer naar de praktijkondersteuner te gaan, nu nog niet, maar over een tijdje. Om dit wel een plekje te kunnen geven, want ik vind het echt een heftig jaar...

Net bij de huisarts geweest, weer voor mijn oor...wordt nu doorverwezen naar de KNO arts. Maarrrr ik heb in de wachtkamer een aantal flyers neergelegd die ik had uitgeprint op wbad.org :) over benzo's en de gevaren ervan. Ben benieuwd hoe lang ze er liggen :P

eefje wat goed van je om die flyers daar neer te leggen. TOP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:


@Cyclad58fijn dat je opknapt. Heeft de vakantie je goed gedaan?
 

 

Ha Liz @Kannietmeer, de vakantie heeft zeker goed gedaan. Het was prima, het weer was goed genoeg en we hebben leuke dingen gezien en gedaan. Mijn verkoudheid begint wat weg te trekken, dat gaat de goede kant weer op! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...