Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 15-9


Cyclad58

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Hoe hebben we geslapen vannacht? 
Ik vrij goed, rol er net uit. Nu werd het wel laat vannacht, een heerlijk ontspannen avondje gehad met vrienden. 
Er ligt nog een vrije vakantieweek voor me, vandaag doen we niet al te veel, deze week bekijken we per dag wat we nog gaan ondernemen. 
Jullie nog plannen voor vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Cyclad58 en de rest,

Aardig uitgeslapen dus Ad? Dat is fijn na een leuke avond met vrienden. En nog een weekje vrij, goed vooruitzicht. Weer hersteld van de griep?

@Lightspacer hoe gaat het inmiddels met jou? Kun je het weer aan om bij je moeder op bezoek te gaan? Heftig allemaal zo voor jou, heel veel sterkte. 

@Wilhelmina: kom gerust weer meeschrijven als het je lukt. Je hoeft niet in je eentje met je ellende te dealen. Misschien is het wat voor je om je te laten coachen door @Kannietmeer

Ik heb gisteren mijn afbouw Dia weer opgepakt na een pauze. Weer met goede moed verder. De pauze heeft me gelukkig gestabiliseerd. Net als gisteren vandaag ook weer naar buiten denk ik, mooi weer nu nog!

Sterkte en succes allemaal! Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @ELL,

Mijn moeder is dit weekend in ieder geval thuis, hoe het de komende week gaat weet ik nog niet. Er zijn verschillende behandel opties. Mijn moeder is af en toe heel verdrietig omdat ze al veel van haar zicht is verloren en er kans is dat ze blind wordt. Echt heel erg! Ik besef het door 'kleine' dingen. Zoals dat ze nu al geen tv meer kan kijken bijvoorbeeld. Fietsen gaat niet meer lukken bijvoorbeeld. Of mijn ouders moeten al een tandem kopen, en dan nog is het de vraag of het kan. 

Allen een fijne zondag,

groetjes, Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier wat last van ontwenning. Kan erg weinig prikkels hebben. Baal dr van, maar gelukkig voel ik me thuis wel redelijk ok. Wordt dus maar weer wat meer bankhangen. 

Weet iemand op de hoeveelste dag je het meest last hebt van ontwenning bij diazepam. Mijn arts had t over de 5e dag en daarna zou t weer beter moeten gaan. Als dat idd zo is, klopt t wel een beetje. Ben dinsdag met 1 mg geminderd.

@Leen merk jij verschil in afbouw nu je met taperingsstrips doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi! @doorbijter ik begon hier ook met een verschrikkelijke off day. Weer vroeg wakker en veel last van somberheid. Ik heb volgens mij echt last van 2 Mg die ik donderdag ben vergeten. Ik herken ook dat ik slecht tegen prikkels kan. Ik merk wel nu ik met de microtaper afbouw dat het wel beter gaat. Ik ben nog niet begonnen met de afbouwstrips. Die heb ik pas donderdag ontvangen en heb gisteren en vandaag effe kleine pauze ingelast. Als ik morgen weer beter ga dan ga ik overstappen naar de afbouwstrips. Ik zit nu net onder de 6 mg. Ik had wel langer dan 1 dag last maar misschien is dat bij jou anders. Ik denk dat als je echt veel last krijgt van de prikkels ik zeker zou overstappen naar de strips. Je hersenen kunnen dan langzaam wennen aan de prikkels. 

Ben je je dag een beetje doorgekomen? Ik ben vanochtend met mijn man gaan race fietsen, dat helpt tegen mijn somberheid  en vanmiddag met een vriendin en kinderen bij het water gezeten. 

Dikke knuffel Heleen

ps @Annie87 wat een verhaal van jou en wat ontzettend lief dat je bij verbloemen bent langs geweest:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx lieve @Leen

 Verbloemen heeft zo’n heftige ontwenning. Ze gebruikt al 40 jaar benzo’s en ze hebben een paar maanden geleden een abrupte switch gemaakt van clonazepam naar de dia (dit is niet geleidelijk gedaan) en vervolgens een aantal weken daarna wilden ze haar in 5 weken tijd laten afbouwen. Echt idioot. In alle jaren hebben ze werkelijk elke AD op haar uitgeprobeerd en als het niet werkte, nooit afbouwen maar hup meteen een switch naar de volgende. Echt afschuwelijk. Wie weet hoeveel ontwenningen ze heeft gehad van welke middelen allemaal. Het erge is dat ze het alleen moet doen. Niemand zou dit moeten doormaken en al helemaal niet alleen! Ik hoop dat ze snel gaat opknappen. Ze heeft door de switch en abrupte afbouw zo’n optater gekregen. Ik ga er vanuit dat het daar nog van komt en dat ze op het ergste punt zit nu en over een paar maanden wat beter zal gaan. 

Met mij gaat het wisselend. Eergister had ik een zeer slechte dag; alleen maar in bed gelegen. Vandaag ging redelijk en kon ik verbloemen gelukkig een beetje steunen. 

Toch zie ik dat ik over het grote geheel vooruit ga, ik heb er ook zo bijgelegen; aan bed gekluisterd, niet kunnen douchen of lopen etc etc. Inmiddels kan ik weer kleine dingen. Werken zal nog niet gaan helaas, maar ik geloof in de dag dat dat komt. Ik weet niet of het over een jaar is of langer duurt.... ooit komt het.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Verbloemen:

Ik heb een voor mij belangrijke vraag

Komt het jullie bekend voor dat bij afbouwen hyperventilatie veel voorkomt?

Wie herkend het en kan je er wat over vertellen ?

Lieve verbloemen.

Ik had erg veel hyperventilatie en ook een soort van wegrakingen lees alles, maar schrijft weinig, omdat ik de puf er niet voor had heb. Maar wilde dit nu wel doen, om je een hart onder de riem te steken, dat je echt niet de enige bent die dat heeft. En dat het echt beter wordt. Hou je taai. Heel veel dikke grote knuffels

bewerkt door Ikdoeertoe
Verkeerde woordspeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Verbloemen:

Ik heb een voor mij belangrijke vraag

Komt het jullie bekend voor dat bij afbouwen hyperventilatie veel voorkomt?

Wie herkend het en kan je er wat over vertellen ?

Ha @Verbloemen,  het is zeker wel herkenbaar. Niet persoonlijk, maar ik heb al veel gelezen en gehoord dat hyperventilatie bij de afbouw en de ontwenning optreedt. Dat is ergens ook wel logisch. De benzo's en de afbouw daarvan zorgen voor een bepaalde disbalans in je lichaam. Als je lichaam niet in balans is uit zich dat in veel (mogelijke) klachten, waarvan ademhalingsklachten (want dat is hyperventilatie) er 1 is. Zodra de balans weer terugkomt wordt de hyperventilatie ook minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...