Spring naar bijdragen

Zondag 15 september 2019


Sandro

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Penny:

Waar koop je Kombucha?

Bij Jumbo. Captain Combucha, die vind ik lekker. Maar AH heeft het ook. Als je wel eens bij Jumbo komt: Almdudler is ook een lekker drankje. Lijkt op crodino, een kruidendrankje.

Ik lees net ook over shrubs; siroop op basis van azijn. Wordt ook in restaurants gemaakt. 1 deel goede azijn (bv wijnazijn) op 1 deel suiker, en dan bijvoegen wat je lekker vindt zoals gember en munt, of chilipeper en frambozen. In een pot doen paar dagen. Dan zeven en aanvullen met bronwater.  Ik heb munt in de tuin, ga meteen aan de slag.

bewerkt door Lonster
nee niet appelcider, wijnazijn inderdaad. of appelciderazijn. Het is me al naar het hoofd gestegen geloof ik.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster goede azijn, bijvoorbeeld appelcider? Sommigen van ons zien wellicht mogelijkheden....(Ik in ieder geval even)

Appelciderazijn bedoel je natuurlijk! Je schrijft het ook, maar net iets anders, waardoor mijn hoofd....eh...nou ja. Je weet wel.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeilijke momenten. Momenten die ik het moeilijkst vind. Kind is moe. Draalt met huiswerk. Te moe. Geen zin. Te moeilijk. Teneergeslagen meisje. Mijn schuld

Mijn schuld als het straks niet goed gaat. 

Als ze haar school niet haalt. Als niemand haar leuk vindt. Als ze nu niet gaat slapen, normaal gaat eten, haar tas inpakt. Ik moet helpen, aanzwengelen. Als ik niet handel mislukt zij. Mijn schuld.

En intussen maak ik me druk. word ik doodmoe en klink ik bits.

Nu is het alweer goed. De arme zielen hier in huis. Als zij maar niet voelen dat zij mij moeten redden. Verantwoordelijk zijn voor mijn geluk.

Caramba. Soms overvalt het me. Oud gedrag. Tis al goed. Lekker slapen en morgen zwemmen. Tis al goed.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verder een ENORME beslissing genomen vandaag. Ik houd mijn oude fiets. Hij wordt nu helemaal verzorgd. Want eigenlijk zou ik weer net zo'n fiets willen en hé, hij ziet er niet uit, maar zei de fietsenmaker: 'U heeft wèl een Batavus!' 

Kijk. Ik voel me rijk. Morgen met de tram, maar daarna sjees ik weer door de stad op mijn Batavus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gisteren ook ergens waar iemand gemberbier had gemaakt. Alcoholvrij. Ik begreep dat het bubbelt doordat het had staan gisten. Er zou geen alcohol in zitten, maar mij lijkt dat als het gist er ook alcohol in zit. Al is het maar een beetje. Met genoeg zuurstof verbrandt de gist de suikers volledig, zonder zuurstof wordt er alcohol gevormd. Met de dop erop verdwijnen de belletjes niet, maar kan er ook geen zuurstof bij. Lijkt mij. Ik heb het niet willen drinken. Maar als het uit de supermarkt komt en er staat 0,0% op, dan zal dat wel zo zijn.

Gisteren ook een radler op. Best lekker, al heeft het meer weg van limonade dan van bier. Daarna een sixpack gekocht, vies! Bleek weer net een ander merk te zijn. Daar zitten dus grote verschillen tussen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even kort berichtje vanaf de eerste hulp.

Vanavond na mijn avonddienst reed ik naar huis op mijn E-bike om 23:45. Was bijna thuis en werd vol aangereden door een scooter met 2 mensen erop. Die gingen door rood, ik had groen maar dacht al wel wat gaan ze snel. Laatste wat ik mij kan heugen. Ben vol geraakt en flikkerde vol van mijn e-bike af, bijna gelanceerd. Viel met mijn hoofd/gebit op het asfalt.  2 hoektanden eruit en mijn bovenlip heel dik(lijk wel Donald Duck) en natuurlijk veel bloed. Baal als een stekker. Nu willen ze ook nog een scan van mijn hoofd maken, ivm op het hoofd vallen, logisch. Wat ben ik blij dat ik even niet meer drink, anders had ik het zelf wel op dat gegooid, had het daar aan gelegen. Zo nuchter als maar kan zijn. Baal wel, 2 tanden eruit. Gaat weer leuk tandarts gedoe worden bah. Ze willen dat ik 1 nachtje blijf sowieso maar als die scan goed is, wil ik naar huis. 

Wil thuis slapen. Laat het later/morgen wel weten. 

Welterusten als er nog mensen gaan slapen. Ik wil rust en doe mijn best en dan dit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De jongen(bestuurder) op de scooter heeft zijn been gebroken btw, heel gemeen maar dan moet je maar niet door rood rijden. Mag nog van geluk spreken dan eigenlijk. Baal wel, kan dit zo niet gebruiken en dat wachten hier, voel me niet een patiënt:) Omgekeerde wereld. Zucht diep in en uit. Komt goed, moest het wel even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Djw @Myle 

Ga nu echt de scan zo in, zei dat mens een half uur geleden ook al. Ben een verschrikkelijke patiënt, weet ik zelf. En de hoofd verpleegkundige kondigde net al  aan. dat ik sowieso moet blijven komende nacht en misschien nog wel een nacht, kon haar wel wat aandoen haha. Maar dat is beleid, had ik ook gezegd als het andersom was.

Snap het wel en moet mij erbij neerleggen. Mijn mobiel valt zo uit. Partner is bij mij. Komt goed.

Laat vandaag/morgen wat weten. Wil zo graag naar huis, kan hier niet tegen.

Hou je goed en probeer wat te slapen zo X

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hou jij je ook vooral nu goed smaragd:heart: Laat even voor je zorgen, hoe dubbel dat ook is waarschijnlijk. Neen stiekem als het lukt een kopje koffie of gewoon water :P 

(sorry, vind ik altijd "leuk" als het lichamelijk mag, om te 'stelen' uit het ziekenhuis) (water, koffie)

Heel erg veel liefs en sterkte!

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...