Spring naar bijdragen

Onze h.kamer 14-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Hijg hijg, klats kledder, au $%^&* Goeie morgen.

Verdulleme, te laat voor de big hug van K.N.M.:unsure: Nou ja de volgende keer beter.

Hoe hebben we geslapen kanjers? Hier toppie, 9 uur aan een stuk. Wat gaan Jullie doen? Hier flink aan de poets, boodschappen, wasje, en tussendoor rusten.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Hijg hijg, klats kledder, au $%^&* Goeie morgen.

Verdulleme, te laat voor de big hug van K.N.M.:unsure: Nou ja de volgende keer beter.

Hoe hebben we geslapen kanjers? Hier toppie, 9 uur aan een stuk. Wat gaan Jullie doen? Hier flink aan de poets, boodschappen, wasje, en tussendoor rusten.:D

Haha, dat is toch niet normaal? 9 uur? Maar @bolletje, het is je van harte gegund hoor! Ik red dat niet, vannacht voor mijn doen goed geslapen met ongeveer 7 uur. Daar ben ik al heel blij mee. Vandaag het zonnetje opzoeken, wielrennen kijken op TV en vanavond en etentje bij ons thuis met lieve vrienden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn inmiddels weer thuis van onze vakantie in Duitsland. Was heerlijk, al ben ik niet helemaal uitgerust door mijn nachtelijke blafaanvallen, haha. Dat gaat gelukkig nu weer beter. 

@Verbloemen slaap je helemaal niet 's nachts? en kun je overdag wellicht wat slaap pakken? 

Wat naar dat je zulke angsten en pijnen ervaart. Ik weet dat je er van alles aan doet, voorlopig kun je niet veel meer doen dat het doorstaan en wachten op de betere momenten, want die gaan echt komen. Zijn er wel momenten waarop je je wat beter voelt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @Verbloemen,

Bah wat naar, die extreme onrust en het helemaal niet kunnen slapen. Wat heb je met @Kannietmeer afgesproken? Nog blijven afbouwen of toch proberen te stabiliseren? Ik heb deels meegemaakt wat jij ervaart. Ook helemaal niet slapen, niet kunnen zitten/liggen/staan. Constant trillen. Heb geen adviezen voor je want ik heb er ook niks helpends voor kunnen vinden. Ik kan je alleen een dikke knuffel geven en blijven duimen dat er snel wat verlichting komt voor je :rose:.

heel veel liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 slapen gaat moeizaam.

net even over de galerij gelopen, ik moet in beweging komen. Mijn angsten hebben de overhand.

Ik mocht nog steeds geen beter moment ervaren

@ELL ik blijf nog wel afbouwen . nog even en ik sta op 9.5 mg dia. Nog een lange weg te gaan.

door het hyperventileren is mijn lichaam aan het verzuren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt.

Dus vandaag toch door mijn angst heen en een paar keer over de galerij lopen.

 

Kennen jullie ook het gevoel van steeds wegraken ook?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Verbloemen:

@Cyclad58 slapen gaat moeizaam.

net even over de galerij gelopen, ik moet in beweging komen. Mijn angsten hebben de overhand.

Ik mocht nog steeds geen beter moment ervaren

@ELL ik blijf nog wel afbouwen . nog even en ik sta op 9.5 mg dia. Nog een lange weg te gaan.

door het hyperventileren is mijn lichaam aan het verzuren en ik denk dat daar de pijn vandaan komt.

Dus vandaag toch door mijn angst heen en een paar keer over de galerij lopen.

 

Kennen jullie ook het gevoel van steeds wegraken ook?

 

Ha @Verbloemen, mijn oprechte bewondering voor je moed en doorzettingsvermogen! 
Is het zo dat je moet bewegen vanwege je onrust? Met andere woorden: je kunt niet stilliggen of stilzitten? 

De hyperventilatie zorgt er inderdaad voor dat je lichaam verzuurt en daardoor ervaar je pijn. Als de rust in je lichaam terugkomt zal dat ook beter gaan. Heb je ook ademhalingsoefeningen? Dat kan helpen.

Ik ken het gevoel van steeds wegraken niet, ook nooit gehad. Mijn klachten waren slecht slapen, onrust, angst, zweten en darmproblemen tijdens de afbouw en na de laatste benzo. 
Daarvan is nu alleen nog wat onrust in de ochtend over en soms een mindere nacht. 
Ik vind het knap dat je het afvouwen doorzet, dat is ook de beste weg naar genezing. Als je er behoefte aan hebt: blijf schrijven hier, wij zijn er om naar je te luisteren en te steunen op de manier waarop wij dat kunnen. :rose:

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Verbloemen

je maakt een vreselijke ontwenning mee. Angst en depersonalisatie zijn ontwenningsverschijnselen. Ik heb ze ook extreem gehad! En lichte depersonalisatie heb ik af en toe nog steeds. Niks hielp, gewoon rustig blijven doorademen en de wetenschap; het wordt minder hevig. Echt waar! Ik kon ook niet stilzitten, liep te ijsberen (akathisie), extreme onrust, uitputting, een extreem angstig gevoel en ik kon het niet uitleggen. Ik ben nooit bang geweest in mijn leven, maar de benzo ontwenning was zo extreem, ik was bang voor buiten, bang voor mijn eigen huis, alles voelde dreigend aan. En als iemand me vroeg waar ben je bang voor? Ik weet het, het slaat nergens op, zei ik dan, maar alles voelt onnatuurlijk eng aan. Het enige wat ik je kan zeggen; het wordt minder hevig en als ik alle anderen moet geloven gaat alles op den duur weg. Hoe lang het voor jou duurt geen idee... mijn extreme angst is over. Ik kan de straat weer op, maar toch is het er soms nog even in minder hevige mate. Ben nog steeds niet mijn normale zelf. 

Kan je het gevoel van wegraken omschrijven? Ik heb hele vreemde sensaties gehad en soms nog, ook alsof ik wegraak, dan voel ik mee heel vreemd zweverig meestal is dit als ik in bed lig. Vaak gaat het gepaard met spierschokken.  Ik blijf er echter wel bij en voel het heel bewust. Soms denk ik dat dit toch een vorm van epilepsie is wat nog door de verstoring van de neurotransmitters komt. Epilepsie heeft vele uitingsvormen en niet alleen een insult. Ik zal het alleen nooit weten maar het voelt afschuwelijk als ik het heb. Ik heb het ook nooit eerder ervaren behalve nu na de ontwenning van de benzo’s. Daar heeft het dus echt mee te maken en ik ga er vanuit dat het ooit herstelt net zoals de andere klachten. 

Ik ben zo extreem bang geweest dat ik net een 4 jarige was, dat heb ik nooit geschreven hier; onder mijn bed kijken voor het slapen, met een lichtje slapen, met rustgevende muziek proberen te slapen. Het was zo extreem.... soms vergeet ik het zelfs weer dat het idd zo extreem was. Ik was zwaar paranoia maar besefte mij dit wel en wilde dit niemand laten merken. Maar als ik naar boven ging om te slapen dan checkte ik eerst de slaapkamer helemaal en zei constant tegen mezelf; er is niks, ga slapen... pffff ik wist dat het door de ontwenning kwam. Maar dat heb ik nu niet meer, ook al ben ik zeker nog niet de oude en heb ik nog veel klachten, ik kan je wel zeggen; het wordt steeds beter echt waar! Hou vol je bent zo dapper! Je maakt alleen iets mee wat helemaal niemand mee zou moeten maken, doordat je de artsen vertrouwde. Lieverd ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel en je mag me altijd privé berichten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Verbloemen O ja wat mij trouwens niet hielp was mezelf uitdagen en dat heb ik wel gedaan, althans veel te snel. Ik ging naar buiten en in het bos lopen terwijl ik zwaar paranoia was, maar ik moest van mezelf omdat ik wist dat het nergens op sloeg en normaal wandel ik juist heel graag in de natuur. Mijn persoonlijke ervaring was, dat ik dit te snel deed en daardoor juist nog meer een hekel kreeg aan buiten lopen. Toen ik normaler werd en de angst afnam heb ik daarna zeer veel moeite gehad met het bos. Omdat ik steeds aan die nare herinnering dacht, dat ik er liep terwijl ik doodsbang was. 

Mijn persoonlijke mening gebaseerd op eigen ervaring zou zijn; push jezelf niet teveel. Je hebt het loodzwaar en de angst gaat afnemen! Als je iets eigenlijk niet aankan wat je normaal wel kon, dat komt vanzelf weer.... echt waar. Het is de benzo ontwenning en niet jij. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Verbloemen ik zei net dat niks hielp maar dat is niet helemaal waar, ik probeerde toch afleiding te zoeken, al vond ik het niet echt leuk en doe ik het normaal gesproken niet; puzzelen, legpuzzels, tekenen en kleurplaten voor volwassenen. Het gaf toch een klein beetje verlichting om de aandacht naar iets anders te leggen. Ook nam ik veel massages, dus mocht je eruit kunnen, het hielp me ontspannen, al was het maar een uurtje... en warme baden gaf ook een beetje verlichting 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Verbloemen wat een hel van een ontwenning heb je. Ik heb echt met je te doen. Net zoals ik met mezelf te doen had toen het het drama met mij was. Sinds de overstap op diazepam is dat gelukkig heel wat verbetert, al ben ik er nog lang niet merk ik steeds meer. Vanmorgen mee geweest naar voetbal en na t middageten nog even snel naar wat winkels geweest, maar al in de winkel overprikkeld. Bah, en thuis weer zo ontzettend moe. Lig al 2 uur voor pampus en voel me nog een half mens. Het blijft op die momenten echt moeilijk voor te stellen dat het ooit echt helemaal beter wordt en we alles weer kunnen, maar ik weet dat bijna iedereen dat gevoel herkent en het is momenteel niks vergeleken hoe ellendig het met jou gaat @Verbloemen. Ik weet t. Maar ik moest t toch even kwijt.

@Annie87 zo fijn om te lezen dat het al zoveel beter met je gaat en zo knap dat je anderen al een hart onder de riem kunt steken. Je bent en blijft een kanjer. 

@ELL even een vraagje voor jou. Was hij niet degene die op mijn vraag inzake de overstap op diazepam zei dat je goed was overgestapt en weer van alles kon doen en kon genieten? Is dat nu weer wat minder geworden dan? Heb je nu meer last van ontwenning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

@Verbloemen wat een hel van een ontwenning heb je. Ik heb echt met je te doen. Net zoals ik met mezelf te doen had toen het het drama met mij was. Sinds de overstap op diazepam is dat gelukkig heel wat verbetert, al ben ik er nog lang niet merk ik steeds meer. Vanmorgen mee geweest naar voetbal en na t middageten nog even snel naar wat winkels geweest, maar al in de winkel overprikkeld. Bah, en thuis weer zo ontzettend moe. Lig al 2 uur voor pampus en voel me nog een half mens. Het blijft op die momenten echt moeilijk voor te stellen dat het ooit echt helemaal beter wordt en we alles weer kunnen, maar ik weet dat bijna iedereen dat gevoel herkent en het is momenteel niks vergeleken hoe ellendig het met jou gaat @Verbloemen. Ik weet t. Maar ik moest t toch even kwijt.

@Annie87 zo fijn om te lezen dat het al zoveel beter met je gaat en zo knap dat je anderen al een hart onder de riem kunt steken. Je bent en blijft een kanjer. 

@ELL even een vraagje voor jou. Was hij niet degene die op mijn vraag inzake de overstap op diazepam zei dat je goed was overgestapt en weer van alles kon doen en kon genieten? Is dat nu weer wat minder geworden dan? Heb je nu meer last van ontwenning?

@doorbijter ik heb hier ook een hele slechte dag. Ben donderdagavond mijn medicatie (diazepam) vergeten en volgens mij merk ik dat nu. Een zwaar overprikkeld hoofd, hoge hartslag en hele sombere bui met veel negatieve gedachtes. Ik kom ook tot weinig. Echt bizar want ik had een prima week. Ik denk dan ook gaat dit ooit nog over... en ik probeer me voor te houden dit is ontwenning en doordat ik medicatie vergeten ben. 

@Annie87 jij bent toch ook weleens je medicatie  vergeten. Hoe ben jij daar toen mee omgegaan en hoelang duurde dat je toen weer stabiel was. Jij hebt toch ook diazepam afgebouwd en hoe heb jij dat gedaan. Als ik jouw verhaal lees dan vind ik je zo ontzettend dapper!!!! Echt daar kan je beretrots op zijn. Echt jij gaat hier uitkomen. Heb jij in die periode niet ook hele depressieve gedachtes gehad? Daar worstel ik op slechte dagen zoals nog heel erg mee. 

 

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter dankjewel super lief!

@Leen nee heb geen overstap naar dia gedaan. Ik zat op clonazepam en ben heel snel lichamelijk afhankelijk geraakt. In 3 maanden tijd 4 afbouwpogingen die mislukten. Toen overstap naar oxazepam omdat de huisarts me in de steek liet (wilde me niet doorverwijzen, alleen maar ophogen en dat spelletje wilde ik niet spelen, was doodsbang voor de pillen inmiddels want ik wist dat die de oorzaak waren) toen ging het helemaal mis. Ambu ritjes en crisisdienst heel verhaal. Uiteindelijk oxa afgebouwd in 3 maanden met tapering. Ik voel me nog steeds super slecht, nog niet in staat om te werken, kom moeilijk of zo goed als niet de dag door, maar klachten zijn anders; bepaalden klachten verdwijnen en nieuwe komen in de plaats. Dat heb ik vaker gelezen... zo kreeg ik bijvoorbeeld pas na 2 maanden stop de brainzapps. Maar niet heel ernstig en inmiddels zijn ze iets minder. Ook kreeg ik pas na 2 maanden hevige spiertrekkingen en schokken als ik wilde gaan slapen. Tijdens de afbouw had ik veel meer geestelijke klachten. Echt paranoia, hallucinaties, zeer extreme angst, dwanggedachtes, hevige depressie met suïcidale gedachtes, zeer extreme nachtmerries. Dat vond ik echt afschuwelijk. Ook kon ik op bepaalde woorden niet komen en was ik heel gedesoriënteerd. Ik kan er nog moeilijk over praten. Het was zo ontzettend extreem. Soms vind ik het moeilijk om over verbetering te praten omdat ik steeds terugvallen heb en nu andere klachten ervaar dan tijdens de afbouw. Maar dat heb ik juist heel veel gelezen van de andere “survivors” die er uit zijn gekomen. Dat klachten wisselen en anders worden en op gegeven moment hebben ze geen setbacks meer, dus ik hou me daar ook maar aan vast. Ik hoop dat ik snel de scheiding kan afwikkelen en dan wat meer rust krijg want ook dat is afschuwelijk. Ik zit gevangen en kan geen kant op. Wil graag een eigen plekje. Maar daar blijven onder 1 dak met mijn ex was geen optie (schreeuwde dagelijks tegen me en heeft me weggejaagd.) maar ik denk echt heel goed te snappen wat Verbloemen doormaakt. Ik heb over veel ontwenningsverschijnselen nooit durven praten. Om diverse redenen, gewoon omdat het te traumatisch is, maar ook vanwege het taboe of de angst om als gek gezien te worden. Ik heb nog nooit geestelijke klachten gehad en geen psychiatrisch verleden. Maar je kon tijdens het afbouwen werkelijk elke stempel op mij drukken; schizofreen, ocd, angststoornis, en de psychiaters wilden dat geloof ik maar al te graag. Ik vind de hele ggz afschuwelijk. Een tijd geleden heb ik mijn verhaal bij jellinek gedaan en zij zeiden; je mag iemand helemaal geen diagnoses geven tijdens het afbouwen. Ik heb binnenkort een afspraak bij Jelinek maar ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. Heb nog geen 1 keer een verslavingsarts gezien en heb wel het idee dat die er anders in staan dan psychiaters. Maar zal er ook van afhangen wie je krijgt. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbloemen, heb je wel eens een hete douche geprobeerd? Dat ontspant. Ik ken denk ik dat gevoel van weg raken. Als ik daar nu op terug kijk was dat misschien wel zo dat ik eigenlijk op dat moment ging ontspannen. Dan gaan spieren ook pijn doen maar werd daar zo bang van want ik werd dan ook minder alert. Nu ben jij constant in een soort vluchtstand de constante toevoer van adrenaline in je lichaam vraagt er eigenlijk naar om  weg te vluchten. Als je juist het tegenovergestelde doet, ontspannen, gaat het lichaam pijn doen. Als het hoofd de hele tijd die angst blijft voeden door rotgedachten vanwege de ontwenning, blijft die pijn. MAAR HET IS TIJDELIJK. We zijn hier bijna allemaal door heen gegaan, en eruit gekomen. Dit gaat bij jou ook komen, probeer je daar aan vast te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje, een vreselijke nacht gehad...2 uur geslapen en met helse pijnen wakker geworden. Niet om uit te houden.

Wat  door mijn huiskamer gelopen wat gegeten ..niks hielp . Ik hield het niet meer uit. Uiteindelijk in mijn radeloosheid 112 gebeld. Die verbond me door met de huisartsenpost die op zijn beurt mij beloofde dat de ggz mij zou bellen. Die had ik al eerder gebeld en die zei dat het de ontwenning is.

Net gedouched met hulp van de zorg. Helemaal kapot weer in bed.

Soms durf ik niet verder af te bouwen maar wil ik beter worden zal ik wel moeten.

Ik denk en weet bijna wel zeker dat dit het resultaat is van 40 jaar achter elkaar antidepressiva er in gooien. Wel 30 soorten tot de zwaarste MAO remmers aan toe en dan de benzodiazepines waarvan 3 mislukte pogingen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook niet niks 40 jaar. God dat er nu helemaal niets is wat je een beetje kan helpen. Heb je de h. arts al bedankt dat hij je mee geholpen heeft aan deze ellende? Ja dan zijn de meesten niet thuis, omdat ze niet weten hoe ze dit op moeten lossen.

 Woon je alleen Verbloemen of heb je iemand waar je een beetje op kan steunen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee bolletje  ik woon alleen en is een heftige strijd. Kannietmeer en mevr 54 steunen me telefonisch.

Soms ben ik ten einde raad.

Vanmiddag was @Annie 87 bij mij op bezoek, Daar was ik super blij mee.

Nu ik weer aan het vijlen ben vliegen de angst en paniekaanvallen me weer om de oren met de daarbij helse pijnen

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...