Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
bolletje

ZATERDAG 14-9-2019

Aanbevolen berichten

Lekker gewerkt, inderdaad @Yvonne hele andere sfeer. Morgen weer, dus vanavond geen drank voor mij, lijkt me beter. Straks douchen en dan op tijd naar bed. @Bor wat heftig! Staat het er al in, of kun je misschien nog wat tegenhouden? @fleurtje ik ken je niet zo goed, maar je bent wel grappig! 

bewerkt door niks

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@spirit, ik moet zeggen dat ik de reactie van quinn wel een klein beetje snap, want soms vond ik het ook naar om te lezen wat je schrijft over je kleinkinderen en hun ouders.  Zo veel oordelen. Niet echt positief of lief komt dat over. En soms ben je best impulsief, dus hoe lief bedoeld ook, als je verjaardagen wilt  vieren moet je dat wel tijdig overleggen. En ja, als hij dan voetbal wil kijken mag dat toch ook? En nu ga je vanuit een terugval allerlei nieuwe dingen ondernemen met muziek? Terwijl je pas nog zei dat het je allemaal teveel is. Het lijkt vaak hollen of stilstaan bij jou.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werd vanmorgen om half 11 gebeld door mijn pleegmoeder dat ze als verrassing over 10 minuten bij me zou zijn. Ik lag nog even uit te slapen.:blush: Snel kleren aangedaan en daarna heerlijk een dagje geshopt, koffie gedronken, fijn gepraat en 's avonds uit eten geweest. Daarna nog even naar de AH om een voorraad boodschappen in te slaan. We waren pas om half9 terug. Wat een super gezellige dag en zo fijn dat dit kon, omdat ik geen kater had. Eerder zou dit gewoon onmogelijk zijn geweest. Nu wel moe, maar op een goede manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even welterusten zeggen, vanuit weekend weg met familie. Er staat nu gin-tonic proeverij op het programma en ik ben zó blij met het feit dat ik gewoon lekker naar bed ben gegaan! Morgen fit op voor mooie zonnige dag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag een dag die zomaar van een leien dakje ging. Zwemmen, moeder, verjaardag in de buurt. Lekker buiten in de zon. Lekker gekookt en nog een ommetje gelopen met dochter en hond.

Het liep gewoon. Niets bijzonders. Wel heel fijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De hele dag opgietingen , volgende week de kampioenschappen dus nu waren e al verschillende "talenten " aan het oefenen.  Erg leuk maar het is onderhand meer show als dat de wapper ook echt lekker heet is . Dat is dan wel weer jammer.  Al met al een zeer ontspannen Dagje.  Denk zelf dat ik nog het liefst alleen naar de sauna zou gaan . Hoef ik met niemand rekening te houden,  dat lijkt me echt geweldig . Maar misschien zie ik dat helemaal verkeerd . Het klinkt ook egoïstisch. Maar ik vind het super moeilijk wanneer ik zo totaal ontspannen ben om rekening te moeten houden met een ander.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ga elke week alleen Cleo, gezond egoisme noem ik dat, en ik vind het heerlijk.
een paar keer per jaar gaan dochter of zus mee en soms volleyteamvriendinnen
en dan probeer ik in diezelfde week ook alleen nog een keer aan mijn trekken te komen daar, erg he:blush::)

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Rosee:

Goedemorgen

Lekker lang ontbeten met jongste zoon. Hij is nu 14 en komt s nachts nog regelmatig bij mij in bed kruipen. Vind hem daar nu wel te groot voor maar hij blijft dit doen. Hij vindt dat gewoon gezellig zegt hij, maar ik vraag me af of het wel gezond is en of hij bijv veiligheid zoekt of iets.

Ik vind dit een lastige. Volwassenen kruipen lekker tegen elkaar aan, maar kinderen moeten alleen slapen. Zelfs baby's. Gek hoor hoe wij dit verzonnen hebben. Het zou andersom moeten zijn, als het gaat om je veilig mogen voelen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

sommige kinderen van 14 zijn meer kind dan anderen
zelf ben ik groot voorstander van baby's in bed, zolang
de nachtrust van iedereen daar niet onder lijdt.
pubers in bed kan tricky zijn en mogelijk niet positief
als er iets sexueels mee gaat spelen moet de ouder wel heel
sterk in de schoenen staan om het kind duidelijk te maken hun
sexuele projecties goed te leren richten. Er is zo vreselijk veel mis
op het vlak van sexuele uitingen. Hoe houd je die in de juiste banen???
En waar interpreteer je de signalen, zeker als er eigen dingen meespelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je gevoel veel zegt, als ouder.  Al is het wel lastig om dat gevoel dan juist te interpreteren, inderdaad. 

Billen vegen, op een gegeven moment denk je: dat ik dit nog sta te doen, dat is niet goed. Ik wil het niet meer, ook al wil het kind het wel.  

Vragen die ik mezelf stel: doe ik het om confrontaties te vermijden met mijn kind? Uit schuldgevoel, compensatie? Doe ik het om een behoefte bij mezelf te vervullen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gevoel is bij voorbaat subjectief Etty en kinderen zijn erotisch, onweerstaanbaar vaak.
als ouders hun gevoelens goed zouden interpreteren, zou er geen incest bestaan;
, de hulpverlening, de kerk; verkrachtingen enz enz, de hele MeToo beweging is een grote put; duidelijk dat mensen er niet goed mee omgaan
en hoe fouten doorwerken in de latere generaties bewijzen ook talloze onderzoeken, als het kwaad alweer is geschied.
ik word er wel eens moedeloos van, de beerput is open maar de bodem ervan nog lang niet in zicht

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei niks:

wat heftig! Staat het er al in, of kun je misschien nog wat tegenhouden?

Het is gister al gebluciceerd. Hier waar ik woon is het ons kent ons en het gaat als een lopend vuurtje. Husband en ik worden er niet op aangesproken, dat lef heeft men dan weer niet blijkbaar maar m'n andere kinderen wel. Die worden overstroomd met vragen.

Ik heb morgen een gesprek met iemand van de krant geregeld die verantwoordelijk is voor het plaatsen hiervan. Want dit laat ik er zo niet bij zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit de draad terug te lezen , maar kan hier niks van vinden . Neem aan dat dat is wat je hebt weggehaald @Bor?? Daarom ook niet geciteerd hierboven . 

Maar begrijp nu niet waar het over gaat 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@lady jane en @Etty ik vermoed dat het bij mn jongste zoon om veiligheid gaat. Hij is nogal gevoelig en was vroeger al geobsedeerd door 'slechterikken en goeierikken' Nog steeds droomt hij vaak over enge dingen. Hij komt dan meestal aan het voeteneind liggen als een hondje. Aan de andere kant wordt hij nu echt een puber, ik mag de badkamer niet in als hij er is etc. Vannacht was hij weer bij me in bed gekropen en ben ik uiteindelijk maar in zijn bed gaan liggen vanwege het gewoel. Aan de ene kant denk ik het gaat wel over, aan de andere kant wil ik hem leren om op zichzelf te kunnen vertrouwen. Lastig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb het weg moeten halen want er is zonder toestemming van ons ergens gebluciceerd dat ik en mijn man een alc verslaving hebben. Als ik vertel waar dat staat leg ik onze identiteit bloot. Want het is met achternaam, woonplaats en al.

Mij maakt het niet zoveel uit hoor, iedereen weet wel dat ik alc problemen heb. Die schaamte ben ik al lang voorbij. Heb zelfs lezingen over mijn ervaringen hiermee gedeeld in de gemeente/ kerk. Maar mijn man is geen alcie en ik wil niet dat mijn kinderen ermee lastig worden gevallen. Daar gaat het mij om, zij hebben last van het gepubliceerde.

Al hoeft het van mij ook weer niet in het nieuws en ik schreeuw het ook niet van de daken. Enige respect voor privacy mag van mij wel. Anders schreef ik wel een boek.

Daarom doen bijv Kieft het ook denk ik. Om aanname's zoals dit te voorkomen denk ik.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me vreselijk @Bor , bah, waarom moet dat nu ?! Ik schaam me vaak voor het menselijk ras , hoe respectloos en laag bij de grond men met elkaar omgaat . 

Bedankt voor je uitleg 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...