Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 september 2019


nancy

Aanbevolen berichten

45 minuten geleden zei Lonster:

Het lastige met die verslavingsgevoeligheid vind ik dat je door kan slaan naar wat anders. Van roken naar alcohol. Van alcohol naar zoet en vet eten. Nu zoek ik weer wat anders. 

Roken heb ik mijn jeugd gedaan. Soms drie weken lang een pakje per dag, op vakantie met mijn vrienden bijvoorbeeld. Maar ook tijdens stappen rookte ik zo een pakje weg, en stappen deden we vaak. Maar ik was niet verslaafd. Ben ook nooit bewust gestopt. Op een gegeven moment ging ik niet meer met die vrienden om en was het klaar. Kocht heel af en toe daarna nog een pakje, maar ik genoot er niet meer van. Laatste keer dat ik een peuk heb opgestoken moet inmiddels wel een jaar of 7 geleden zijn, en ik moet er niet aan denken.

Heb ook een tijdje gepokerd voor veel geld (duizenden euro's). Ben een paar keer flink op mijn bek gegaan (in combi met alcohol natuurlijk), maar dat was dan ook genoeg. Toen ik in zag dat dit me op de lange termijn alleen maar verlies op zou leveren, was ik er ook klaar mee.

De ene verslaving is de andere dus niet (voor iedereen), wil ik maar zeggen. Bij mij is het de alcohol, waardoor ik me mee liet slepen in andere slechte gewoontes, maar dat waren geen verslavingen op zich.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei IJsvogel:

Wat mij ook best kon triggeren wat als er in een film gerookt wordt. Ik ben wel erg blij dat er veel minder gerookt wordt op allerlei plekken, natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk,  maar het is beslist  een hardnekkige verslaving dus hoe minder mogelijkheden hoe beter. 

Ik heb dat met die glazen wijn overal op tv of in boeken, viel me eerder nooit zo op. bv dat Wijnen, Wijnen bij Chateau Meiland...  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

Nou ik moet dan eerlijk toegeven dat @Cleo66 mij wel aardig raak schoot zonet. Zo is Bor wel ja.

Want ik dacht idd meteen waar haal ik zo snel een shot of pilletje vandaan. Dat geeft tenminste effect idd.
Zo gevoelig ben ik dus wel voor zulke dingen. Ik doe het niet natuurlijk maar ik dacht het wél even ja..heeft ze gelijk in.

Haha dat klinkt Borriaans.;) ik blijf ook altijd wel gevoelig voor zulke dingen. In mn 'wilde' tijd heel wat pilletjes geslikt. Zoals ik eerder schreef drink ik amper nog, paar weken geleden op mn verjaardag 1 glas. De terugval van Knakker heeft impact op me gehad, ik merk dat ik eigenlijk helemaal klaar ben met dat rotspul. Mn vriend rookt  dus niet meer en neemt af en toe een heel klein stukjd hashbrownie. Laatst heb ik ook een piepklein stukje genomen. Ik dacht: het is geen roken, het is geen drinken en het is maar zo'n klein stukje. Smaakte naar gewone chocoladebrownie. Te weinig om stoned te raken, wel ontspannen maar toch maar eenmalig. Maar wil niet weer iets van 'buitenaf' gebruiken om mezelf 'beter' te voelen, dat is juist wat me zo tegenstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bor:

Ik ben een beetje verdrietig..

Mijn kleinzoon is nou ja...gehandicapt vind ik zo"n naar woord, hij is beperkt zeg maar. Nu zou hij epilepsie kunnen ontwikkelen..mijn dochter berichtte me net dat ze met hem ziekenhuis moet, hersenscan, want hij heeft vanmorgen voor het eerst 2 achter elkaar (waarschijnlijk) epileptische aanvallen laten zien. Hij wordt dit weekend 2 jaar maar de problemen stapelen zich al aardig qua ontwikkeling, er komt steeds meer bij.

Moeilijk hoor om mijn dochter positief te blijven ondersteunen terwijl ik zelf af en toe ook zo zucht ervan...

Ik ga maar even een blokje lopen, de zon schijnt.

Sterkte:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bor:

Geef me het adres van mensen die je weet die over hun handicap/ beperking heen zijn gegroeid.

Ik had in mijn jeugd last van regelmatige terugkerende zware hoofdpijn, pakweg eens per 2 weken een dag lang. Daar ben ik rond mijn 14e vanzelf overheen gegroeid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Bor het valt wel, maar soms even niet mee. Ik weet niet wat er met het jochie is, maar volgens mij heb je het over een chromosoomafwijking? Ik hoop dat ze wat voor hem kunnen doen, dat sowieso. En dat ie toch een fijne verjaardag heeft straks, als elke peuter to be.

Las zonet dat er een veroordeelde pedo met tbs tijdens verlof is ontkomen. Word ik zo ontzettend kwaad van. Hallo triggers. Misschien een stukje brownies van de vriend van @Rosee. Instant kmw.

@fleurtje knuffel. Dacht dat je boeken had gekocht, maar broeken zijn ook leuk. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Cleo66:

Ik denk dat je je dan onder de bofbibsen mag scharen @Sandro dat dr nicotine geen vat op je kreeg en het gokken dus ook niet .  

Ja, zeker. Voor alcohol geldt dat dus duidelijk niet. Waarom wel gevoelig voor het 1 en niet voor het ander? Zit dan toch ook in de genen. Mij helpt het wel om het als een ziekte te zien, waar ik mijn leven lang rekening mee moet houden. Dat is *, maar het is niet anders. Iedereen heeft wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bolletje:

Moghu lieverd, hoe is ie?

ik heb 2 x in de week een pittige massage Bol, de dokter dacht dat die betonnen spieren van mij de bloedtoevoer
naar mijn hersens wel eens verstoord kunnen hebben. Ben wat duizelig nog soms en nòg chaotischer dan ik al was.
Maar ik denk dat het goed gaat. De massages zijn heerlijk en ik kan eigenlijk alles weer. doe wel kalmpjes aan hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan boeken doe ik niet @Quinn :)

Meneer schildpad loopt maar tegen de deur te krabben. Dat beest geeft niet op he. Ze zijn niet bijster slim maar heel volhardend. Probleem is dat wanneer ik hem onder de zetel laat slapen ik ook op tijd moet opstaan om de deur terug open te doen. Anders plast ie in huis. Maar goed..wat een gezeur.

Lachen is gezond @Myle. Fijn dat t zo leuk was! 

Toen ik mijn broeken aan t passen was zat er een ollands meisje in t pashokje naast me. Zei ze tegen haar vriendin 'volgens mij is dit een lekkere trui'. Onlangs kwam ik voorbij een ollandse winkelketen gefietst en boven de inkom hing er een bord 'lekker binnenkomen'

Jullie gebruiken dat woord wel op de gekste manieren :rolleyes:

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...