Spring naar bijdragen

Dit ben ik, Maja


Maja

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, 

na een paar korte bijdragen op andere draadjes wordt het nu tijd voor mijn verhaal. Ik ben 50 en drink al heel wat jaren veel te veel. Ik schat zo sinds mijn 30e. Het is er zo langzamerhand meer en meer ingeslopen. Op mijn werk was altijd al een klimaat van veel drinken. Ik werk in de kunst-sector met veel openingen en ontvangsten en kunstenaars weten m ook goed te raken! Alcohol zorgde voor (fake) ontspanning, maakte het voeren van gesprekken makkelijker en in stress tijden had ik wijn of sterkere drank verdiend om even bij te komen op de bank. Na het overlijden van mijn vader kwam ook wegdrinken van verdriet erbij en nog wat later ging de zorg voor mijn moeder steeds meer tijd vragen. Sociale contacten verminderden enorm, daar was bijna geen tijd meer voor. Eenmaal bekaf thuis was de fles zo gevonden voor de broodnodige ontspanning en het wegdrinken van piekergedachten. Lang ging het ‘goed’ en had ik het alcohol drinken aardig onder controle. Tot de laatste vijf jaar. Iedere dag (ik dronk alleen thuis, nooit op werk bij recepties en ook niet op bezoek bij familie/vrienden) dronk ik minstens 2 tot 3 liter wijn of zwaar bier         ( 11%blikken). Had ik sterke drank in huis (ricard of wodka) dan was de fles zo in 1 dag op. Opstaan met een kater op een vrije dag? Dat was eerder regel dan uitzondering. Dan begon ik na opstaan al meteen met drinken. Goed werk leveren werd lastiger, huishouden verslofte en ik kreeg veel woede-aanvallen. Heb 1x na melden bij huisarts ambulante therapie gekregen. Dit werkte voor mij niet. Er was geen klik en geen motivatie. Ik loog de hele boel bijelkaar. En binnen 3 maanden was ik klaar met therapie en was ik zogenaamd abstinent. Nee dus. Omdat ik merkte dat ik mijn drankprobleem steeds moeilijker kon verbergen en ik mij elke dag geradbraakt voelde, heb ik verschillende keren geprobeerd te stoppen. Maar de ontwenningsverschijnselen waren zo heftig (zweten, trillen, hartkloppingen, maagpijn, overgeven) dat ik na 1 dag weer overstag ging. Sinds 29 augustus ben ik weer gestopt en tot nu toe heb ik geen druppel gedronken. Wel met behulp van oxazepam die ik via via heb kunnen bemachtigen. Na vandaag (dan heb ik de oxazepam 2 weken gebruikt) ga ik de oxazepam in 2 weken afbouwen naar 0. Hoewel het rotspul is, heeft het mij goed geholpen bij het vrijwel geheel wegnemen van de ontwenningsverschijnselen. Nu de oxazepam afbouwen en dan start mijn leven zonder alcohol. Dat is waar ik op inzet en hard voor ga werken. Op naar mooie gamma gt waarden, een lager gewicht, goed slapen en energiek zijn overdag. Ik hoop op het forum steun te vinden bij moeilijke momenten en wil andersom ook er ook zijn als een van jullie het moeilijk heeft. Zit nu met alle deuren naar de tuin open, dit bericht te typen. Jaren 70 muziek van spotify op de speaker en de zon nog in de tuin. Gras moet gemaaid, zie ik. Gauw nog doen, voor het eten. En vanavond? Lekker huilen bij het kijken naar spoorloos op uitzending gemist of diamond painting. Nooit gedacht dat dat gepiel met steentjes plakken zo ontspannend kon zijn. Dit was het voor nu. Groetjes! Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Maja, goed dat je er bent!

Je schrijft dat je via via aan oxazepam bent gekomen om je ontwenningsverschijnselen te onderdrukken, betekent dit dat je huisarts niets afweet van je voornemen om met behulp van dit middel af te kicken?  

Als dit zo is lijkt het mij verstandiger dit in overleg te doen met je huisarts en niet op eigen houtje. Een extra back-up kan geen kwaad denk ik?

Succes met het onder controle krijgen, hier kun je naar hartelust delen, doe dat, het helpt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty @Myle @Cleo66 @Lika en @Rosee : leuk dat jullie mij welkom heten en aanmoedigen berichten op het forum te plaatsen. Ga ik zeker doen! 

@Rosee : jouw profielfoto staat nu bij mijn bericht ipv mijn plaatje van Maja de bij. Ik krijg dit niet veranderd. Heb jij nog n idee? Of anders @moderator ?

@Maverick : ik heb de huisarts niet verteld over mijn poging te stoppen met alcohol MVV oxazepam. De welbekende schaamte houdt mij tegen. Mocht ik klachten krijgen, dan zal ik me natuurlijk wel - met lood in de schoenen- melden.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lonster,

je slaat de spijker op de kop. Met een fris hoofd de dag beginnen, geen stampende hoofdpijn en concentratie-problemen. Minder boze buien en warempel: soms heb ik ook een moment van een gevoel van plezier of geluk. En dat ondanks mijn depressie waarvoor ik een maand geleden met antdepressiva ben begonnen (wat word je daar misselijk van) en net gestart ben met therapie. Alles om maar weer mijn oude zelf te worden zonder het giftige goedje alcohol, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Penny:

Hoi, ik lees in je voorstelbericht over je gamma gt. Weet jij jou waardes daarvan? Ik maak me hier nl ook zorgen over. Zo rond november krijg ik weer de oproep voor de bloeddrukcontrole, dan zal dit ook weer meegenomen worden. 

Hoi Penny,

mijn laatste waarden waren 74 en de keer daarvoor 65. Bij bloeddruk controle kreeg ik overigens nooit bloedonderzoek. Wie weet ontloop je de dans en heb je meer tijd om door niet te drinken uit te komen op betere waardes. Is de gamma gt al n keer bij je vastgesteld en hoe hoog was deze toen? Zoals we nu bezig zijn is elke dag winst voor de lever!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, de laatste keer was anderhalf jaar terug, toen was het 52, een half jaar daarvoor 46. Dus ik dacht dat het nu wel een stuk hoger zou zijn. Maar dat zullen we, hopelijk, nooit weten. Ik ga er nl maar van uit dat het eind nov helemaal top is. (Geen idee hoe snel het daalt). Bij mijn bloeddruk controle wordt ook altijd bloed geprikt op verschillende dingen. 

Heb een fijne dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Maja:

Hoi Penny,

mijn laatste waarden waren 74 en de keer daarvoor 65. Bij bloeddruk controle kreeg ik overigens nooit bloedonderzoek. Wie weet ontloop je de dans en heb je meer tijd om door niet te drinken uit te komen op betere waardes. Is de gamma gt al n keer bij je vastgesteld en hoe hoog was deze toen? Zoals we nu bezig zijn is elke dag winst voor de lever!

Een jaar of 22 geleden was mijn Gamma gt 199 dus wacht nog even met bloed prikken veel te bang ervoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...