Spring naar bijdragen

Alcoholverslaving


Adrian

Aanbevolen berichten

Welkom! 

Is er een bepaalde reden dat je je nu, na 3 jaar abstinentie hier meldt? 

Dat het nog elke dag een gevecht is daar lees ik tussendoor een beetje: Mag ik weer? Waarschijnlijk en hopelijk zit ik er helemaal naast. 

Dag voor dag, en kom hier gerust voor steun als het moeilijk is. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Adrie. Gefeliciteerd met het besluit te stoppen en met het feit dat je dat al drie jaar volhield. Maar je voert nog dagelijks een gevecht, lees ik. Lichamelijke afhankelijkheid kan dat niet meer zijn na zo'n tijd, dus moet het tussen de oren zitten. Ben je eigenlijk blij dat je het gedaan hebt of heb je er ook wel spijt van?

bewerkt door Bob
3 jaar, niet 3 maanden!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het helpt als je allereerst met tevredenheid en niet met spijt terug kunt kijken op het besluit, maar ook als je eventuele andere zaken aanpakt die er misschien nog onder de oppervlakte zitten en die je voorheen misschien een beetje wegdronk om er niet zo over na te hoeven denken. Daar zijn ook wel cursussen voor. Maar misschien heltp het ook al genoeg als je hier een beetje over die zucht en zo kunt schrijven en wat reacties krijgt.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij had drinken destijds alleen maar voordelen: ik werd er rustig van, kreeg er toch ook energie van en kon toch nog goed nadenken enz. Mijn werk leed er niet onder, omdat ik meestal tegen de avond naar een cafe ging. Omstreeks half zeven naar huis om te eten.., en daarna meestal niks meer drinken. Altijd een zeer goede na nachtrust ook. Toch bemerkte ik dat het teveel was: ik zat toch op minimaal 6 en maximaal 12 drankjes per dag. Mijn nieuwe vriendin vond dat niet goed en moest afkicken. Ik heb maar 3 weken in een kliniek gezeten en wilde toen weg. Bovendien werd ik beslist niet vrolijk van al die verhalen van mede verslaafden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan Lonster,

Het enige positieve wat ik in die kliniek heb meegemaakt was dat ik veel geleerd heb van wat verslaving eigenlijk is. Ik heb daar maar 3 weken gezeten, maar ben nog wel ca. 3 maanden één keer per week terug geweest voor een cursus. In die periode heb ik er DRIE terug zien komen, die hadden al heel snel dus een terugval. Daar werd ik niet vrolijk van. 

 

Op 13-9-2019 om 11:25 zei Lonster:

Welkom Adrie. Dat klinkt niet fijn, dat je zo'n strijd moet leveren. Zijn er zoveel voordelen aan het drinken?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nog steeds aan het leren wat verslaving eigenlijk is. Dat je dat in de kliniek hebt geleerd lijkt me een groot goed. Terugvallen zijn meer regel dan uitzondering. Dat er drie zijn terug gevallen is heel vervelend. Dat lees je hier op het forum ook regelmatig. Drie van de hoeveel? Als het er drie van de 20 zijn, lijkt me dat niet eens zo veel. Volgens mij is het ook een kwestie van perspectief. Het klinkt zo somber, drie jaar niet drinken als een straf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan is het zaak om bij de 9 zonder terugval, te blijven horen.
wat zeggen cijfers? Het gaat om wat jij wilt en doet.
zelfs vd AA las ik ooit dat die maar een slagingspercentage van 12 heeft
maar al die anderen hebben dan intussen waarschijnlijk ook (grote?)
periodes gekend van niet drinken en hoop en leven op de rails.
laat een excuus om voor gaas te gaan, niet als een reden klinken in je hoofd
want dan gebruik je externe zaken en mensen om je eigen interne besluit onderuit te halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...