Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
nancy

Donderdag 12 september 2019

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Koffie, brinta, krant en geen sigaret... En ook al weer geen scheut whisky door de koffie. Het wordt ooit nog wel wat met mij. 

Grinnik @bumperjim dweilorkest... maar het blijft triest. Kan er op het moment niets mee en op dat moment was ik er niet. Dus ja, en weer door maar dan.

DAGPACT
Lika 
Knakker
Reacher 
Myle 
Nadia
Yvonne 

Billy

Quinn 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allen ,  gelukkig @Quinn was dat een grapje blijkbaar over die les van gisteren ik dacht WTF :face-icon-small-shocked:

Als het niet zo triest was moet ik ook eigenlijk wel lachen om @bumperjim zijn grap (die ik wel snap volgens mij haha)

@fleurtje meis je klinkt echt depressief.  Herken het zo , dat "gezeur " steeds van "hoe gaat het met je" ,  wat wil je dat ik zeg?   Sterkte lieverd en een dikke knuffel :heart:.  Ik moest toen gaan wandelen , wat denken te kostte het mij . Maar het hielp wel .  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei lady jane:

DAGPACT
Lika 
Knakker
Reacher 
Myle 
Nadia
Yvonne 

Billy

Quinn 

Jane

Cleo66

• Like 1

Like
  •  

Op het dagpact  zelf doen , niet alleen :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

het forum doet precies wat het moet doen Yana
ik had vroeger ook het gevoel dat ik teveel meeleefde
en intussen beschouw ik jullie als mijn virtuele familie
nou ja, beetje een eenzijdig deel van....:o
En we zijn allemaal mensen van vlees en bloed, dus ja ik
loop er niet meer voor weg dat ik ook jullie als spiegels mag zien.
Waar ik van leer hoe ik wel, maar ook niet zelf verder wil.
En hier worden dingen gedeeld die ik met eigen fam. niet snel uitwissel
om de simpele reden dat ik hen niet dagelijk/wekelijks/maandelijks zelfs zie.
Dus ik heb het forum maar als routine in mijn dagelijks leven geadopteerd:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen een mee lezer hier, heb weinig toe te voegen ben ik bang. Wat verdrietig om te lezen van de terugvallen. Hier gaat het wel redelijk. Begonnen met de opleiding en dus nu officieel een werkplek. Het is wennen, het is druk. Dat betekent dat ik op zoek ga naar ontspanning, die niet echt goed voor mij is. Kan het wel redelijk binnen de perken houden. Maar het gaat wel langzaam weer omhoog. Van 1 moet toch kunnen naar 2 en naar 3. Ook de situatie hier wel een beetje zat. Zo verdrietig om soms te zien. Met blauwe plekken binnen komen, dan toch weer terug gaan na een paar dagen. Hopen dat het beter zal gaan. Kan er moeilijk mee om gaan. Moet me ook van afzonderen, kan niet overal helpen, hoe graag ik ook zou willen. Vooral de kinderen gaat mij aan het hart. Zo klein, al zo beschadigd... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jee @niks wat afschuwelijk om tussen te zitten.  Ik zou je dat ook erg aantrekken .  Hoelang moet je daar nog blijven .  Misschien ook goed voor je om een stap naar zelfstandigheid te maken.   Een deprimerende omgeving lijkt me zo.  Niet ideaal om te herstellen van alcohol misbruik .

Sterkte meis, knuffel :heart: . Hoop dat je toch kan komen naar de meeting . 

bewerkt door Cleo66

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

niks een zware omgeving voor je nu, misschien nodig? In elk geval zien dat je nooit weer
in een dergelijke slecht voor jou, omgeving terecht moet komen.
En toch de draad van niet drinken weer op mag pakken, nu uit lijfsbehoud, straks om
weer vol te leren leven meis.

image.thumb.png.0293a51000371ea0f6eb64bf9e0a0075.png
dit is er ook nog in de wereld he♥

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi.. Ik snap ergens wel waarom het 'dweilorkest' zo wordt bespot en verguist.. Althans dat is mijn gevoel nu. Maar het is wel precies waar ik bang voor ben in het leven. Dit raakt de kern. Ik mag niet zijn. En de drank maakt het alleen maar zo veel erger (namelijk de waarheid, zie gisteren). Ik heb me zo gedragen en ja.... Ik wil het liefste mezelf verwijderen nu.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maargoed, om het even voor mezelf te nuanceren en de andere kant ook een beetje eh.. Te lichten: ik denk wel dat jullie allemaal wel eens een dweilorkest met jezelf hebt meegemaakt.. Ten tijde dat de verslaving nog zegevierde. En het is naar. Ik eh hoop dat jullie mij er niet totaal op beoordelen.. Ik durf niet eens te kijken nu naar wat ik gister allemaal heb getypt.. Zucht. 

bewerkt door Morgon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik mag toch hopen dat je hier niet wordt 'bespot en verguist' @Morgon
Volgens mij heb je alleen zinnige dingen geschreven, geen reden om jezelf nog erger op je kop te zitten dan je toch al doet.
Hopelijk lukt het je om weer droog te blijven, dat is echt veel fijner zoals je zelf ook weet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Morgon:

bespot en verguist..

Voor mezelf sprekend: nee. Misschien een klein triest grinnikje, omdat ik precies weet hoe het voelt in/als dweilorkest. Mezelf bespotte ik dan wel altijd, een ander houd ik liever een spiegel voor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel.. Voor deze nuancerende woorden beide :) @Smaragd@Smaragd@Smaragd@Smaragd ook bedankt dat je er was vannacht, dat was lief als nuchtere observator! Eh m'n telefoon doet raar haha! Maar wil je best 4 x bedanken hoor ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niemand zit hier voor niks @Morgon

Ik zie nu trouwens pas dat je een vrouw bent en geen man. Zit me nu af te vragen of ik dan anders had gereageerd en waarom. Raar. Verkeerd ook. 

Nou ja, vandaag een nieuwe dag, houd het droog. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het verdrietig dat zovelen tegelijk aan de drank zitten, want het was idd even zoals @Smaragd zelf ook al zei, was hij gisteravond nog maar de enige die hier nuchter was.

Tuurlijk ben ik er voor om het drinken om het drinken bespreekbaar te maken hier, ook in gebruik zelf, daar is het forum voor. Dat het mij zo raakt komt omdat ik drinken voor iemand anders van hier en alle ellende die er bij komt kijken vaak, veel erger vind dan voor mijzelf. En nu waren er zovelen; @Myle @knakker in de sjit, @spirit in de ellende, @Morgon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Rare dag vandaag
Pas om 9 uur wakker vanochtend ????!!
Heel raar !

Daarna op gemak ontbijtje,
Visite van een oudere dame, waar ik al 10 jaar werk
(zij is een van de weinige, waar ik nog blijf komen om de 14 dagen)
en dat kon gewoon, want anders was ik vandaag de hele dag aan het werk geweest
Tot nu toe zalig, zo relaxed leven

Straks naar de tuin, want er moet nodig geschoffeld worden

De hele draad van gisteren en vandaag door gelezen
zeker, veel struikelaars gisteren
Gelukkig hoor ik daar nu niet bij
ik zou bijna zeggen, dank allen voor jullie bijdrage, want het laat me weer zo goed zien, hoe ik het dus niet wil
Mooie spiegel dus (Hoewel ik nooit zo diep ga, als sommige, maar me toch doet beseffen dat ik problemen heb met alcohol)
Nogmaals dank, want zover kan het dus gewoon komen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DAGPACT
Lika 
Knakker
Reacher 
Myle 
Nadia
Yvonne 

Billy

Quinn 

Jane

Cleo 66

Rapilos

Spirit

Daarom schrijf ik niets als ik in een terugval zit. Bang dat ik onzin uit ga kramen.

Hier de knietjes weer afgeveegd en dag 3 weer in de knip zien te krijgen.

Psycholoog gebeld. Die kan nu ook even niets doen. Maandag heb ik een afspraak en kunnen we bespreken of ik eventueel trekremmers kan krijgen.

Dat kan zij niet beslissen, maar moet via de psychiater. Houd dus in dat ik ook geen librium krijg voor de komende dagen.

De onrust moet vanzelf over gaan. Ik weet het niet. Ik sterf van de zenuwen nog steeds en voel me nog erg wiebelig.

Ik ga even bij lezen van vannacht. Nog niet gedaan..

Rotzooi die drank. Bah..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Cleo66:

Jee @niks wat afschuwelijk om tussen te zitten.  Ik zou je dat ook erg aantrekken .  Hoelang moet je daar nog blijven .  Misschien ook goed voor je om een stap naar zelfstandigheid te maken.   Een deprimerende omgeving lijkt me zo.  Niet ideaal om te herstellen van alcohol misbruik .

Sterkte meis, knuffel :heart: . Hoop dat je toch kan komen naar de meeting . 

Ik moet niets Cleo, alleen je hebt net zomaar woonruimte. Ben wel druk aan het zoeken, ook op de particuliere markt. Ik denk niet dat ik naar de meeting kom, durf dat niet aan om alleen te reizen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@lady jane ja wel nodig, maar ook confronterend. Ik weet niet wat het is, afhankelijkheid, de angst? Of toch het gevoel om weer (voor heel even) geliefd te zijn. Zou ook zo terug gaan. Verstand weet het heel goed, nooit weer! Binnen een dag wordt je weer "verkocht" Maar nog steeds, ondanks alles hou ik van hem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook 40 jaar verslaafd aan drank geweest.. Sinds 3 jaar ben ik er nu vanaf.. Van drinken heb ik best wel genoten, omdat ik mezelf geen probleemdrinker vond! Ik heb een druk leven achter de rug en ik zag drank als een soort medicijn tegen spanningen en stress. Na een drukke dag dus even naar het café kwam het op neer. Toch dronk ik teveel en zou nu - na mijn pensionering- alleen maar meer geworden zijn.., met alle gevolgen van dien..

Wel heb ik nog steeds een enorme zucht/craving. Toch zet ik door tot het allemaal helemaal weg gezakt is.

Voor mij dus NOOIT geen drank meer.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...