Spring naar bijdragen

Donderdag 12 september 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Koffie, brinta, krant en geen sigaret... En ook al weer geen scheut whisky door de koffie. Het wordt ooit nog wel wat met mij. 

Grinnik @bumperjim dweilorkest... maar het blijft triest. Kan er op het moment niets mee en op dat moment was ik er niet. Dus ja, en weer door maar dan.

DAGPACT
Lika 
Knakker
Reacher 
Myle 
Nadia
Yvonne 

Billy

Quinn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

het forum doet precies wat het moet doen Yana
ik had vroeger ook het gevoel dat ik teveel meeleefde
en intussen beschouw ik jullie als mijn virtuele familie
nou ja, beetje een eenzijdig deel van....:o
En we zijn allemaal mensen van vlees en bloed, dus ja ik
loop er niet meer voor weg dat ik ook jullie als spiegels mag zien.
Waar ik van leer hoe ik wel, maar ook niet zelf verder wil.
En hier worden dingen gedeeld die ik met eigen fam. niet snel uitwissel
om de simpele reden dat ik hen niet dagelijk/wekelijks/maandelijks zelfs zie.
Dus ik heb het forum maar als routine in mijn dagelijks leven geadopteerd:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen een mee lezer hier, heb weinig toe te voegen ben ik bang. Wat verdrietig om te lezen van de terugvallen. Hier gaat het wel redelijk. Begonnen met de opleiding en dus nu officieel een werkplek. Het is wennen, het is druk. Dat betekent dat ik op zoek ga naar ontspanning, die niet echt goed voor mij is. Kan het wel redelijk binnen de perken houden. Maar het gaat wel langzaam weer omhoog. Van 1 moet toch kunnen naar 2 en naar 3. Ook de situatie hier wel een beetje zat. Zo verdrietig om soms te zien. Met blauwe plekken binnen komen, dan toch weer terug gaan na een paar dagen. Hopen dat het beter zal gaan. Kan er moeilijk mee om gaan. Moet me ook van afzonderen, kan niet overal helpen, hoe graag ik ook zou willen. Vooral de kinderen gaat mij aan het hart. Zo klein, al zo beschadigd... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niks een zware omgeving voor je nu, misschien nodig? In elk geval zien dat je nooit weer
in een dergelijke slecht voor jou, omgeving terecht moet komen.
En toch de draad van niet drinken weer op mag pakken, nu uit lijfsbehoud, straks om
weer vol te leren leven meis.

image.thumb.png.0293a51000371ea0f6eb64bf9e0a0075.png
dit is er ook nog in de wereld he♥

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi.. Ik snap ergens wel waarom het 'dweilorkest' zo wordt bespot en verguist.. Althans dat is mijn gevoel nu. Maar het is wel precies waar ik bang voor ben in het leven. Dit raakt de kern. Ik mag niet zijn. En de drank maakt het alleen maar zo veel erger (namelijk de waarheid, zie gisteren). Ik heb me zo gedragen en ja.... Ik wil het liefste mezelf verwijderen nu.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maargoed, om het even voor mezelf te nuanceren en de andere kant ook een beetje eh.. Te lichten: ik denk wel dat jullie allemaal wel eens een dweilorkest met jezelf hebt meegemaakt.. Ten tijde dat de verslaving nog zegevierde. En het is naar. Ik eh hoop dat jullie mij er niet totaal op beoordelen.. Ik durf niet eens te kijken nu naar wat ik gister allemaal heb getypt.. Zucht. 

bewerkt door Morgon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag toch hopen dat je hier niet wordt 'bespot en verguist' @Morgon
Volgens mij heb je alleen zinnige dingen geschreven, geen reden om jezelf nog erger op je kop te zitten dan je toch al doet.
Hopelijk lukt het je om weer droog te blijven, dat is echt veel fijner zoals je zelf ook weet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Rare dag vandaag
Pas om 9 uur wakker vanochtend ????!!
Heel raar !

Daarna op gemak ontbijtje,
Visite van een oudere dame, waar ik al 10 jaar werk
(zij is een van de weinige, waar ik nog blijf komen om de 14 dagen)
en dat kon gewoon, want anders was ik vandaag de hele dag aan het werk geweest
Tot nu toe zalig, zo relaxed leven

Straks naar de tuin, want er moet nodig geschoffeld worden

De hele draad van gisteren en vandaag door gelezen
zeker, veel struikelaars gisteren
Gelukkig hoor ik daar nu niet bij
ik zou bijna zeggen, dank allen voor jullie bijdrage, want het laat me weer zo goed zien, hoe ik het dus niet wil
Mooie spiegel dus (Hoewel ik nooit zo diep ga, als sommige, maar me toch doet beseffen dat ik problemen heb met alcohol)
Nogmaals dank, want zover kan het dus gewoon komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cleo66:

Jee @niks wat afschuwelijk om tussen te zitten.  Ik zou je dat ook erg aantrekken .  Hoelang moet je daar nog blijven .  Misschien ook goed voor je om een stap naar zelfstandigheid te maken.   Een deprimerende omgeving lijkt me zo.  Niet ideaal om te herstellen van alcohol misbruik .

Sterkte meis, knuffel :heart: . Hoop dat je toch kan komen naar de meeting . 

Ik moet niets Cleo, alleen je hebt net zomaar woonruimte. Ben wel druk aan het zoeken, ook op de particuliere markt. Ik denk niet dat ik naar de meeting kom, durf dat niet aan om alleen te reizen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane ja wel nodig, maar ook confronterend. Ik weet niet wat het is, afhankelijkheid, de angst? Of toch het gevoel om weer (voor heel even) geliefd te zijn. Zou ook zo terug gaan. Verstand weet het heel goed, nooit weer! Binnen een dag wordt je weer "verkocht" Maar nog steeds, ondanks alles hou ik van hem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook 40 jaar verslaafd aan drank geweest.. Sinds 3 jaar ben ik er nu vanaf.. Van drinken heb ik best wel genoten, omdat ik mezelf geen probleemdrinker vond! Ik heb een druk leven achter de rug en ik zag drank als een soort medicijn tegen spanningen en stress. Na een drukke dag dus even naar het café kwam het op neer. Toch dronk ik teveel en zou nu - na mijn pensionering- alleen maar meer geworden zijn.., met alle gevolgen van dien..

Wel heb ik nog steeds een enorme zucht/craving. Toch zet ik door tot het allemaal helemaal weg gezakt is.

Voor mij dus NOOIT geen drank meer.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Morgon, ik herinner mij dat ongemakkelijk gevoel.nog 

De eerste zoveel weken dat ik hier schreef was ik maar raar of zelden nuchter. Ik weet nog goed dat lieve @witte me de eerste dag daarop aansprak. Ze zei me dat t niet gepast was hier te schrijven als je gedronken had. Dat verbaasde me juist omdat t een forum was voor alcoholisten. Dus hoe kon men verwachten dat ik hier nuchter zou kunnen komen typen op de enige momenten waar t ook mogelijk was voor me om te drinken.

Ik ben iemand die t altijd heel moeilijk vond om te verwoorden of zelfs uit te spreken wat voor verdriet ik voelde zonder dat ik had gedronken. Ik was altijd de sterke, deed alles op mezelf, de verantwoordelijke, diegene die t allemaal trok. En ik speelde die rol heel goed maar t werd ook mijn grootste hindernis. Ik sprak enkel maar mijn grootste zorgen uit als ik had gedronken. Ik weende alleen alle rivieren samen als ik had gedronken. 

Vaak zei men mij hier...ach joh drankjank..en dat kwetste wel. Ik heb t er nog steeds moelijk mee als mensen bepaalde zaken wegschuiven onder die noemer. Uiteraard vergroot je alles uit als je gedronken hebt. En alles is een stuk minder erg als je nuchter bent. Maar voor mezelf en ook bij anderen geloof ik ook dat als je gedronken hebt je ziel een beetje zichtbaar wordt.

Ik las denk ik nooit terug of raar of zelden. Want hoewel ik me niet perse schaamde vond ik t pijnlijk mezelf zo naakt te zien 

Gewoon opstaan en verder gaan. 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet in hoeverre het helpend kan zijn, maar ik ben na mijn bericht vanmorgen weer mijn bed in gegaan en er net pas weer heel brak uitgekomen. Drinken creëert een hel. Mijn excuses dat ik een van de leden van het grote dweilorkest was maar ik hoop dat het voor anderen vooral een motivatie is om er niet , nooit meer aan te beginnen. Want dit is hoe je je nooit meer wilt voelen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi...

Ik zag in m'n mailbox dat ik een pb-tje van iemand hier had gekregen, dat ze zich zorgen maakte. (:heart: daarvoor)
Met het aanmelden hier zie ik, dank zei het zgn. 'taggen', dat @fleurtje een paar keer naar me gevraagd heeft. (ook :heart: daarvoor)
Om, in elk geval deze twee mensen, maar de rest ook, even op de hoogte te brengen toch maar even een berichtje typen.

Sinds enige tijd ben ik, in samenspraak met m'n huisarts, bezig met het afbouwen van pijnstillers. In eerste instantie wilde ik van dit
spul af omdat ik geen zin (meer) had in het elke keer aanvragen van een Schengenverklaring voor elke trip die ik naar het buitenland maak.
Wel noodzakelijk, die verklaring, want hoewel ik nog nooit ben aangehouden in het buitenland, wil ik niet het kleinste risico lopen om
door het bij me hebben van medicijnen in de problemen te raken.
Maar ook wil ik van dit middel af omdat het me lichamelijk geen goed doet. Ik zit o.a. ruim tien kilo onder m'n minimumgewicht en ik was
erg lusteloos geworden, apatisch zeg maar.
Punt is echter dat het middel wel doet/deed waar het voor bedoeld is, het bracht de pijn in m'n schouder, arm en hand terug tot dragelijk.
Voor die pijnbestrijding ga ik nu langzamerhand over op een ander middel dat niet op de lijst van opiaten staat. Qua pijnbestrijding gaat
alles redelijk naar wens, maar qua gemoedstoestand is het enorm schommelen geblazen. Het ene moment heb ik zin om, bij wijze van spreken,
het avontuur aan te gaan om de wereld rond te reizen in een heteluchtballon, het andere moment heb ik, ook bij wijze van spreken, zin om
uit het leven te stappen omdat ik over vijf minuten de hond uit moet laten...
Deze overgangsperiode kan nog wel enkele weken duren. De energie om op het forum te schrijven is erg laag, zo niet, afwezig.
Het is dat m'n vrouw me nu en dan nog ergens mee naar toe sleept, zodoende kom ik af en toe nog een beetje onder de mensen. Maar het
liefst zat ik nu ergens op een onbewoond eiland zonder telefoon.
Geen reden tot bezorgdheid dus voor jullie. En verder ben ik heel goed misbaar hier. ;)
Misschien kom ik later, als het weer wat beter gaat, wel weer terug hier.

Tot zo ver.
Nog even speciaal voor dit forum een geweldige cadeautip voor als je jezelf wilt belonen: "stoppen met drinken".

Stoppen met drinken is het allermooiste cadeau dat je jezelf kunt geven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moe... 's ochtends ging het prima, maar vanaf 14 uur ongeveer kun je me echt opvegen. Ondanks een goede nachtrust. Maar ik weet dat ik hier doorheen moet. Hoe onrealistisch het ook is, bij mijn vorige stoppoging dacht ik wel even zonder lichamelijke verschijnselen verder te kunnen. Inmiddels realiseer ik me veel beter wat ik mijn lichaam heb aangedaan. Roofbouw gepleegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...