Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 10-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen kanjers,

Verbloemen KOM JE BED UIT!!!!!!!!!!! Als je helemaal geen prikkels van buitenaf krijg, kom je hoe langer hoe meer in een neerwaartse cirkel en dat is moeilijk om daar nog uit te komen. Je bent geen slachtoffer van jouw afkickverschijnselen je kan er zelf alles aan doen om het niet zover te laten komen, maar dan moet je jezelf wel bij je kladden vatten. Kom op meid, geen zelfmedelijden hebben, daar schiet je niets mee op. Je kan het, zeker weten.:heart:

Ik lees alleen maar dingen die je niet kan, ga vandaag eens iets doen wat  je wel kunt, b.v. douchen ik noem maar iets en ga dan eens heeeeeel trots zitten wezen op jezelf.

Hoe is het met eten? Lukt dat wel?

Misschien is dit berichtje erg hard maar soms heb ik het gevoel dat dat even moet. Even wakker worden. Misschien lees ik vanavond wel een berichtje "Bol ik heb gedoucht".

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi! Ja @bolletje, het belangrijkste is dat je de oerkracht in jezelf aanspreekt en zegt vanaf vandaag kan ik het aan! Dat werkt bij  de laatste tijd het beste. Zeker met wat bevestiging en steun van dit forum. Iedereen nog bedankt voor jullie feedback. Echt heel fijn:heart:. Mijn stemming is okay en de onrust ook te overzien. Ben alleen zo vroeg wakker elke keer maar daar ben ik niet de enige in! Fijne dag. Heleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgeu allen,

Wat was t koud vanmorgen op de fiets, brrr. En daarna al druk bezig geweest met de medicatie voor deze week in mn bakjes stoppen. Vaatwasser uitgepakt en de was is inmiddels ook klaar. Maar ga eerst even rusten voordat ik weer door ga en door ga en door ga. Goh, wat ben ik toch verstandig, haha. 

Verbloemen, ik hoop echt dat je je eindelijk eens iets beter gaat voelen. We denken aan je hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje ik denk dat je geen benul hebt waar ik vandaan kom.

Ik ben net als iedereen slachtoffer van benzo gebruik.

40 jaar en dan nog eens minimaal 30 x 0p en afbouwen van antidepressiva waarvan de laatste 3 maanden geleden.

Ik ben nu aan het vijlen in de hoop de laatste 10 mg er af te krijgen.

Voor je je commentaar schrijft over iemand is het verstandig dat je weet wat er gebeurd is met de persoon.

en vooral dat je weet dat ik rete mijn best doe om de dag door te komen in een zware depressie.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje HI Bol, ik weet dat je het goed bedoeld, maar deze boodschap is helaas niet passend voor haar. Ze is echt doodziek en is denk ik nog veel zieker dan wie dan ook hier. Juist door dit soort berichten durft ze hier niet te komen, omdat ze bang is dat ze niet wordt begrepen. Niemand hier kan totaal van zijn eigen referentiekader uitgaan, we zijn allemaal echt anders en in haar geval dus veel zieker dan wie dan ook. Voor @Verbloemen speelt echt het kindling effect mee, waar de lichamelijke afbouwreactie erger is als je het voor de tweede of derde keer moet afbouwen. In haar geval echt al tigste keer en ze heeft een cold turkey van een AD van een paar maanden geleden ook nog in haar lichaam hangen vermoedelijk. Het enige wat zij nu nodig heeft zijn bloemen en knuffels en bemoediging dat het echt over zal gaan en dat er een dag zal komen,  dat ze uit bed kan komen.
Er zijn een paar momenten geweest waarin het rustiger was en zowaar stond deze mooie dame van 70 jaar inderdaad zomaar onder de douche.  Geloof me, als ze het kan, doet ze het. Tot die tijd wil ik echt vragen  aan iedereen haar vooral te knuffelen en niet te komen met adviezen, waardoor ze zich schuldig voelt dat ze ze waarschijnlijk niet kan uitvoeren.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kannietmeer:

@bolletje HI Bol, ik weet dat je het goed bedoeld, maar deze boodschap is helaas niet passend voor haar. Ze is echt doodziek en is denk ik nog veel zieker dan wie dan ook hier. Juist door dit soort berichten durft ze hier niet te komen, omdat ze bang is dat ze niet wordt begrepen. Niemand hier kan totaal van zijn eigen referentiekader uitgaan, we zijn allemaal echt anders en in haar geval dus veel zieker dan wie dan ook. Voor @Verbloemen speelt echt het kindling effect mee, waar de lichamelijke afbouwreactie erger is als je het voor de tweede of derde keer moet afbouwen. In haar geval echt al tigste keer en ze heeft een cold turkey van een AD van een paar maanden geleden ook nog in haar lichaam hangen vermoedelijk. Het enige wat zij nu nodig heeft zijn bloemen en knuffels en bemoediging dat het echt over zal gaan en dat er een dag zal komen,  dat ze uit bed kan komen.
Er zijn een paar momenten geweest waarin het rustiger was en zowaar stond deze mooie dame van 70 jaar inderdaad zomaar onder de douche.  Geloof me, als ze het kan, doet ze het. Tot die tijd wil ik echt vragen  aan iedereen haar vooral te knuffelen en niet te komen met adviezen, waardoor ze zich schuldig voelt dat ze ze waarschijnlijk niet kan uitvoeren.

 

 

17 minuten geleden zei Verbloemen:

Bolletje ik denk dat je geen benul hebt waar ik vandaan kom.

Ik ben net als iedereen slachtoffer van benzo gebruik.

40 jaar en dan nog eens minimaal 30 x 0p en afbouwen van antidepressiva waarvan de laatste 3 maanden geleden.

Ik ben nu aan het vijlen in de hoop de laatste 10 mg er af te krijgen.

Voor je je commentaar schrijft over iemand is het verstandig dat je weet wat er gebeurd is met de persoon.

en vooral dat je weet dat ik rete mijn best doe om de dag door te komen in een zware depressie.

 

 

Lieve verbloemen.

Duizenden knuffels voor jouw.

23 minuten geleden zei Verbloemen:

Bolletje ik denk dat je geen benul hebt waar ik vandaan kom.

Ik ben net als iedereen slachtoffer van benzo gebruik.

40 jaar en dan nog eens minimaal 30 x 0p en afbouwen van antidepressiva waarvan de laatste 3 maanden geleden.

Ik ben nu aan het vijlen in de hoop de laatste 10 mg er af te krijgen.

Voor je je commentaar schrijft over iemand is het verstandig dat je weet wat er gebeurd is met de persoon.

en vooral dat je weet dat ik rete mijn best doe om de dag door te komen in een zware depressie.

 

 

Lieve verbloemen.

Duizenden knuffels voor jouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Verbloemen,

Heel veel knuffels en liefs voor jou. We denken aan je hoor. En weet dat er een dag komt dat je je echt beter zult gaan voelen. Ik hoop dat deze dag sneller zal komen dan je verwacht.

Liefs van mij

@Kannietmeer hoe gaat het met jou inmiddels. Kun je weer een beetje functioneren. Ook voor jou een dikke knuffel hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Verbloemen:

dank jullie wel. Het doet me goed. weer tranen. zo labielals wat.......

jullie ook veel sterkte in de strijd van de benzo ontwenning. wij zijn allemaal slachtoffer van de pillen die wij ooit gekregen hebben in alle onwetendheid

Maar vanaf nu knokken we ons terug, en als je hier eenmaal doorheen bent gekomen, dan zullen ze de waarheid vast nog wel eens van je horen.  Je bent zo'n sterke vrouw, sterker dan je denkt en sterker dan ze je altijd verteld hebben. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer hoe gaat het met jou inmiddels. Kun je weer een beetje functioneren. Ook voor jou een dikke knuffel hoor

Lieve doorbijter,  Dank je :rose:

 Ik ben weer helemaal boven Jan. Alles funtioneert en ik ben niet eens langzamer gegaan met de afbouw, maar ga gewoon door met de voorbereidde medicatie. Het is ongelooflijk hoe ziek je je kan voelen van stress die je lichaam niet kan hanteren. Maar ook mooi om te zien dat als je dan rust neemt, echt pas op de plaats maakt, het ook weer kan herstellen.
Ook heb ik besloten mijn ex maar weer buiten de deur te houden, want ik vermoed dat mijn spanning deels ook daarvan is. Best lastig in deze situatie, maar wel beter voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Verbloemen, ik snap je wel al weet ik niet wat je hebt meegemaakt waardoor je aan de benzo’s bent geraakt of je veel steun hebt etc etc. Wel weet ik dat het afbouwen van benzo’s een ware hel is. Ik heb zelf een afschuwelijke ontwenning gehad. En nog steeds last na 6 maanden gestopt te zijn. Kon niet meer lopen, ook dat begrepen veel mensen niet. Bij psychiatrie zeiden ze zelfs dat dat door de angst kwam (waarom zou ik in godsnaam bang zijn om te lopen?). En ik weet dat er mensen zijn die nog een ergere ontwenning hebben meegemaakt dan ik, daar heb ik gewoon geen voorstelling van. Met epilepsie aanvallen etc. Hoewel ik wel hele vage neurologische klachten heb gehad. Bolletje bedoeld het goed, maar ik denk dat veel mensen oordelen vanuit hun eigen referentiekader. Hebben ze een wat mildere ontwenning gehad, dan denkt men wellicht dat dit vergelijkbaar is. Maar zelf de ene hel is de andere niet. De ene gaat neurologisch door een hel en de andere psychisch. Je bent super dapper dat je de strijdt aan gaat. Ik wens je veel sterkte en leef met je mee. Hele dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen, 

zojuist sprak ik iemand die een vergadering had gehad vanmiddag met een psychiater en verslavingsarts en het ging over een burn out. Hij vertelde mij dat deze arts het heel helder zag; veel te veel mensen worden op onzinnige medicatie gezet en komen er niet meer vanaf (AD of benzo), en meestal helpt het niet. Heel weinig mensen bij psychiatrie hebben een psychische stoornis en heel veel mensen zijn in een vreselijke situatie belandt, waar ze niet meer uitkomen. Dit zorgt voor burn-out en stressklachten. Het veranderen van de omstandigheden is daarbij zeer belangrijk en niet de aanpak met pillen. Omdat burn-out niet meer erkend wordt via de DSM kiezen artsen een onjuiste diagnose zoals angststoornis waardoor onbegrip en verkeerde behandeling ontstaat. 

Deze man slaat in mijn ogen de spijker op z’n kop. Als ik naar mijn eigen situatie kijk ben ik ergens in terecht gekomen wat niet meer te redden viel. Daardoor vage klachten en huisarts zette mij op de benzo’s en zei: paniekstoornis. 

Hierna is het helemaal uit de hand gelopen en zit ik nu dieper in de shit dan ooit en weet ik niet hoe ik eruit moet komen. Angststoornis herken ik totaal niet. En ik kan gaan praten met een psych tot ik een ons weeg, maar dat veranderd mijn omstandigheden niet.... dus zal ik me rot blijven voelen. Zo zie ik het zelf ook echt. Neem je de stressvolle omstandigheden weg, dan kan je opknappen... 

Zo zei deze psychiater het ook. Ik deel deze mening ontzettend en fijn te weten dat er blijkbaar toch psychiaters bestaan die het wel begrijpen.... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve @Verbloemen,

Ik leef met je mee, en vind je heel dapper dat je de afbouw bent aangegaan! Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar ik snap het helemaal als je niks kunt. Dat is zo naar. Ik vind het moeilijk om dat gevoel in woorden te zetten, ik kan alleen zeggen dat ik hoop dat je binnenkort iets meer verlichting ervaart. Ik vind je in ieder geval echt dapper!

@Annie87, ik stuur je zsm even een bericht terug!

Liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Annie87:

Lieve mensen, 

zojuist sprak ik iemand die een vergadering had gehad vanmiddag met een psychiater en verslavingsarts en het ging over een burn out. Hij vertelde mij dat deze arts het heel helder zag; veel te veel mensen worden op onzinnige medicatie gezet en komen er niet meer vanaf (AD of benzo), en meestal helpt het niet. Heel weinig mensen bij psychiatrie hebben een psychische stoornis en heel veel mensen zijn in een vreselijke situatie belandt, waar ze niet meer uitkomen. Dit zorgt voor burn-out en stressklachten. Het veranderen van de omstandigheden is daarbij zeer belangrijk en niet de aanpak met pillen. Omdat burn-out niet meer erkend wordt via de DSM kiezen artsen een onjuiste diagnose zoals angststoornis waardoor onbegrip en verkeerde behandeling ontstaat. 

Deze man slaat in mijn ogen de spijker op z’n kop. Als ik naar mijn eigen situatie kijk ben ik ergens in terecht gekomen wat niet meer te redden viel. Daardoor vage klachten en huisarts zette mij op de benzo’s en zei: paniekstoornis. 

Hierna is het helemaal uit de hand gelopen en zit ik nu dieper in de shit dan ooit en weet ik niet hoe ik eruit moet komen. Angststoornis herken ik totaal niet. En ik kan gaan praten met een psych tot ik een ons weeg, maar dat veranderd mijn omstandigheden niet.... dus zal ik me rot blijven voelen. Zo zie ik het zelf ook echt. Neem je de stressvolle omstandigheden weg, dan kan je opknappen... 

Zo zei deze psychiater het ook. Ik deel deze mening ontzettend en fijn te weten dat er blijkbaar toch psychiaters bestaan die het wel begrijpen.... 

 

Wat een fijn bericht om te lezen dat er ook echt artsen zijn die begrijpen  dat dit zo echt niet kan en dat deze pillen zonder enige goede informatie worden verstrekt, waardoor mensen het gevaar lopen er nooit meer uit te komen en zoals jij verder van huis dan ooit.
Dikke knuffel @Annie87 voor jou!

Lukt het voor een beetje op het moment om de dag door te komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 

Zo denk ik er ook over en zo kom je elke weer terug op de rode draad. En dan heb je van alles mee gemaakt en dan kan je elke keer op gesprek om leren om te gaan met de problemen. 

Dan worden er ook nog diagnoses gesteld en op dat medisch model daar hangen ze veelste veel aan vast.

Ik ben blij dat ik uit heel dat GGZ wereld weg ben, je stapt daar binnen en hun bepalen wat jij moet doen samen met de verzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 wat slaat deze man de spijker op zn kop. Ook ik zit als gevolg van allerlei, in mijn ogen foute diagnoses, al veel te lang in de ggz. Alleen de verslaving aan benzos is nog aan de orde, maar ik slik nog wel steeds 2 verschillende ad's en een ap. 30 kilo van aangekomen. Van maat 38 naar maat 46, pfff, wat staat dat erg nu ik t zo op schrijf, haha. Maar voor nu ben ik blij dat ik redelijk kan functioneren. Zodra de benzo er af is en ik ben redelijk stabiel, gaat ook die andere zooi de prullenbak in. 

Of denken jullie dat ik al wel een heel Klein stukje van iets zou kunnen afbouwen? Heel langzaam natuurlijk. Ik slik van de ene ad 1,5 tabletje en wil dat in 2 maand tijd terug brengen naar 1, middels vijlen. Is dat Te doen naast de afbouw van de dia denken jullie.

@Kannietmeer heel fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter,

Jij neemt ook Mirtazapine toch? Hoeveel Mg? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik deze goed af te bouwen vond tijdens Dia en AD- gebruik. Kan alleen voor mezelf spreken hierin. Ik denk dat je die het beste kunt pakken als je tijdens Dia-gebruik iets wilt afbouwen. Je neemt het puur vh slapen toch ?

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verbloemen ik denk dat ik wel weet waar je vandaan komt, ben zelf ook door die hel gegaan. Maar soms kan ik wat fel klinken, terwijl dat niet de bedoeling is.

Dan spijt het me, maar ik weet dat het  niet goed is als je geen prikkels van buitenaf krijgt. Dat is misschien waarom ik door dramde. Nogmaals Sorry.

Zei iemand net een bosje bloemen? Even m'n hoge hoed pakken.

Zo alsjeblieft  Plaatjes ToverenHeu verkeerde hoed gepakt:wacko:

Bloemen Plaatjes Bloemen                  Weer vriendinnetjes?

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...