Spring naar bijdragen

Dinsdag 10 september 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ben wel 6 keer wakker geworden vannacht. De eerste keer al 2 uur nadat ik insliep. Veel dromen, maar het is niet zo dat ik bezweet wakker word. Ik had me er al op ingesteld dat het zwaar ging worden. Al met al vallen deze eerste twee nachten mij mee eigenlijk.

Nu douchen en op naar het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

Klinkt goed Sandro. Maak er een fijne dag van. 

 

Dank je.

Ik heb een vraag aan jullie, ben benieuwd naar jullie ervaringen: werden jullie ook een soort van euforisch een paar dagen nadat je gestopt was? En hoe ga je daarmee om? De euforie gaat uiteindelijk zakken, ben bang dat het dan opeens erg zwaar gaat worden.

 

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro daar heb ik ook over na gedacht. Ik ben nu zo trots als een pauw(terwijl niemand in mijn omgeving het weet). Ik verheug me op feestjes omdat ik dan heel stoer de wijn afwijs. Ik merk hoe positief mijn lichaam reageert. Maar wat als het straks “gewoon” is? Blijft dat trotse gevoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers

ja euforie hoort er bij Sandro,
net als adrenaline kan het een kik geven
en kun je ervan genieten. Goed dat je je nu
afvraagt, en wat daarna, want dan kun je je voorbereiden.
Maak een plan voor als het zakt en je het moeilijker krijgt,
het is realistisch om daar rekening mee te houden, want dan
komt het eropaan om door te zetten, dan hoef je daar niet vaker doorheen.
En ook die trek/triggers/craving kan meevallen hoor.  Maar je hoeft je er
niet door te laten verrassen. Ik heb voor mezelf bedacht dat mijn verslaving meer
psychisch was dan fysiek. Maar hoe dat bij jou zit weet ik niet.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook heel mooi wat @Etty schrijft. Zon en regen wisselen elkaar af, net als fijne en minder fijne momenten, zo is het leven. In mijn perceptie heeft de acceptatie daarvan wel een gemiddeld hoger geluksgevoel opgeleverd sinds ik gestopt ben met de steeds terugkerende verdoving met alcohol. Geen blijvende euforie dus, maar wel een gemiddeld hoger geluksgevoel. Meer vrede met het leven zoals het is, en meer daadkracht om een zinnige aanpak te vinden voor problemen waar ik iets aan denk te kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de reacties allemaal. Ik wil de ene kick niet inruilen voor een ander, zelfs niet als het een gezonde kick is zoals ik door hardlopen verkrijg. Op een gegeven moment gaat de kick ook daar uit en dan zit ik weer met een gat dat ik wil/ga opvullen (dat weet ik uit ervaring).

Ik heb bedacht dat ik mezelf vaker moet belonen. Daarnaast ook gewoon even iets gaan doen. Al is het maar een klusje dat een half uur kost. Kan me net door het lastige moment heen trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Sandro:

Goedemorgen. Ben wel 6 keer wakker geworden vannacht. De eerste keer al 2 uur nadat ik insliep. Veel dromen, maar het is niet zo dat ik bezweet wakker word. Ik had me er al op ingesteld dat het zwaar ging worden. Al met al vallen deze eerste twee nachten mij mee eigenlijk.

Ik hoop wel dat ik vannacht goed slaap, want ben kapot inmiddels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel dromen is op zich wel een teken dat je slaap de juiste cycli doorloopt. Dus misschien korte slaap, maar wel kwalitatieve. En we hebben allemaal natuurlijk vroeger van onze moeder geleerd dat je ook uitrust als je alleen ligt en niet slaapt ;)

Maar je moet er 'even' doorheen, hier ook trouwens net weer de eerste 24 uur afgestreept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...