Spring naar bijdragen

9 september 2019


Leen

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

Lekker geslapen allemaal? Hier wel redelijk geslapen maar opgestaan met mega angst die nu nog door mijn lijf gaat. Echt niet leuk. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar begin toch altijd weer te twijfelen of dit nu mijn echte angsten zijn of ontwenning. Het is zo’n grillig patroon.  En de vraag wanneer gaat dit nou een keer over. Kids allemaal naar school en man zo naar zijn werk. Nog tips om om te gaan met deze angsten en herkennen jullie dit ook?? Vorige week had ik een hele spannende week en had ik weinig last. 

Dikke knuffel van mij voor jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

@Leen die angst herken ik niet, dus daar kan ik je niet verder mee helpen. Er zijn vast anderen die zich hierin herkennen. Wel denk ik dat je spannende week hiermee te maken heeft. Zelf had ik ook een drukke week, althans donderdag tm gisteren. Naarmate de dagen verder verstreken, kreeg ik steeds meer klachten. Ik hadden we gisteren bbq voor de verjaardag van mn vader en zwager en daar was een baby vab 1,5 maand. Die begon te krijgen en hield niet meer op. Nou, daar kon ik na een tijdje helemaal niet meer tegen. Zo'n domper dan weer. 

Ik moet mn verwachtingen toch iets bijstellen heb ik de laatste weken gemerkt. Drukte kan ik echt niet hebben en te veel doen maakt echt wel dat ik meer klachten krijg. 

Morgen naar 15 mg en de maandelijkse periode komt er weer aan. Dan kan ik echt 2 dagen niks. Laat t maar snel komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter ik merk ook dat ik zodra het goed gaat gewoon structureel over mijn grenzen. Echt niet goed. Ik ben dan blij dat ik me fijn voel en wil daar optimaal van genieten. Helaas betaal ik nu de rekening. Vandaag ook veel alleen thuis en dat is voor mij ook echt zoeken. Maandenlang niet alleen thuis geweest ivm depressie en angst. Dat ben ik nu weer aan het opbouwen. Gaat goed maar niet zonder slag of stoot. 

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Leen:

Hi allemaal, 

Lekker geslapen allemaal? Hier wel redelijk geslapen maar opgestaan met mega angst die nu nog door mijn lijf gaat. Echt niet leuk. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar begin toch altijd weer te twijfelen of dit nu mijn echte angsten zijn of ontwenning. Het is zo’n grillig patroon.  En de vraag wanneer gaat dit nou een keer over. Kids allemaal naar school en man zo naar zijn werk. Nog tips om om te gaan met deze angsten en herkennen jullie dit ook?? Vorige week had ik een hele spannende week en had ik weinig last. 

Dikke knuffel van mij voor jullie

Ha @Leen, bizar toch, die angsten en/of onrust bij het opstaan. Ik heb het nog steeds. IK voel dan geen angst, maar wel onrust. Dat trekt gaande2weg de dag wel bij, maar ik vraag me af of ik er ooit vanaf kom. Soms gaat het weken goed en ineens is het er weer. Ik ben nu op vakantie, zwaar verkouden en slaap daardoor niet goed. Dat lijkt dan weer een bron te zijn voor de onrust.

Het kan zeker zo zijn dat het een gevolg is van het over je grenzen heengaan wanneer je je goed voelt. Dat herken ik ook. Dan doe je al snel te veel en daarvoor betaal je later min of meer de rekening. Het lastige is om je in te houden als het goed gaat. Die dosering is zo moeilijk te vinden. 
Je had vorige week een spannende week , wellicht komt dat er nu toch uit. 
Herkenning: ja. Tips: lastig, want dan wist ik het ook. Ontspanning/afleiding helpt. Bij mij helpt rustig aan doen juist niet, dat werkt soms zelfs averechts. Bij een ander kan dat wel heilzaam zijn.

Knuffel voor jou! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Leen,

Herkenbaar hoor, dat je als je je goed voelt vanalles wil doen. Je kunt het ook zien als dat dit bij je proces hoort. Je wordt er aan herinnerd om het toch rustiger aan te doen. Ook zonder benzo’s straks goed om te leren op tijd te stoppen.  Ik spreek uit eigen ervaring, ben ook al vaak op m’n plaat gegaan daarmee :ph34r: 

Heb je een specifieke angst? Of ben je algemeen angstig?

@doorbijter: ja de prikkelverwerking is helaas een stuk minder he. Ik had laatst aan het eind van de middag na veel drukte het idee dat ik alleen nog maar kon schreeuwen als iemand me zou aanspreken. Ik kwam nog een bekende tegen, die heb ik netjes gegroet, maar meer lukte niet.  Uiteindelijk thuis het bed maar even ingegaan.. 

 

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei ELL:

Hoi @Leen,

Herkenbaar hoor, dat je als je je goed voelt vanalles wil doen. Je kunt het ook zien als dat dit bij je proces hoort. Je wordt er aan herinnerd om het toch rustiger aan te doen. Ook zonder benzo’s straks goed om te leren op tijd te stoppen.  Ik spreek uit eigen ervaring, ben ook al vaak op m’n plaat gegaan daarmee :ph34r: 

Heb je een specifieke angst? Of ben je algemeen angstig?

@doorbijter: ja de prikkelverwerking is helaas een stuk minder he. Ik had laatst aan het eind van de middag na veel drukte het idee dat ik alleen nog maar kon schreeuwen als iemand me zou aanspreken. Ik kwam nog een bekende tegen, die heb ik netjes gegroet, maar meer lukte niet.  Uiteindelijk thuis het bed maar even ingegaan.. 

 

@ELL het is bij mij algemene angst. Een unheimisch gevoel en tinteling door mijn lijf. Ik rende afgelopen jaar vooral heel hard weg voor dit gevoel door dingen te doen, onder de mensen te zijn en of te gaan sporten en natuurlijk lorazepam te slikken. Nu probeer ik af en toe meer naar de angst te kijken en te zeggen hallo angst daar ben je weer wat wil je me vertellen?? Ook ben ik dus bewust meer alleen thuis. Pittige klus maar hoop hiermee meer vertrouwen in mezelf te krijgen zodat de angst kleiner wordt. De afbouw en sinds gisteren ongesteld doen er nog een schepje bovenop. Wat voor angsten heb jij??

@Cyclad58 ik herken het wat je schrijft. Ik ben vanaf kinds af aan een bezig bijtje met onrust. Mijn moeder noemde mij vroeger muis. Het zal ook deels in mijn systeem zitten. Maar wil wel toe naar meer innerlijke rust en minder angst ervaren. Een beetje zoals ik me op vakantie voelde. Ik weet dat het kan. Mogelijk weet jij ook momenten die je meer zou willen hebben. 

@Verbloemen je mag megatrots zijn dat je volhoudt. Heb je wel ondersteuning om met de klachten om te gaan? 

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Verbloemen wat blijft het toch een strijd. Maar ook voor jou zal het beter worden hoor. Knap dat je aan het vijlen bent hoor. 

@ELL tja die prikkelverwerking, die is wel totaal anders dan toen ik nog aan de lora zat. Toen nam ik om de zoveel tijd een lora en kon ik er weer even tegenaan. Maar ik moet wel zeggen dat even goed rusten echt wel helpt. Dus dat geeft me wel vertrouwen. Wel fijn om te lezen dat dit door meerdere van ons ervaren wordt. Op hoeveel zit jij nu ook al weer? Ik weet wel dat je het voor ligt op mij en ben, net zoals bij @Leen, heel benieuwd hoe je de laatste mg doorkomt. Weet je al hoe je die gaat doen, of gewoon in hetzelfde tempo als nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leen Ik herken het maar al te goed (helaas). Wat je later ook zegt een unheimlich gevoel en een soort tinteling door je lijf. Ik zeg weleens alsof de spanning/adrenaline door je aderen stroomt, een heel gek en naar gevoel. In de ochtend kan het ook komen omdat je cortisol het hoogst is, dan ervaren veel mensen hun klachten heftiger dan bijv 's avonds. Op benzobuddies kan je evt ook zoeken naar cortisol rush of morning anxiety, het komt echt veel voor. Soms heeft het geen trigger nodig en komt het "gewoon" door de afbouw van de benzo en soms wordt het extra getriggerd door teveel prikkels of activiteiten. Afleiding helpt mij ook het beste, anders ga ik er steeds opletten. Gewoon kleine dingen doen...huishoudelijk, tuin, wandelen, puzzelen, lezen, ontspanningsoefeningen, tv kijken, muziek luisteren etc... Ik hoop dat je door iedereen weer een beetje gerust gesteld bent? X


Gisteren de eerste verjaardag van onze zoon gevierd en het ging eigenlijk wonderbaarlijk goed. Ik voelde me rustig en op mijn gemak, 's ochtends nog wat spanning, maar dat ebde weg. Nadat iedereen weg was om half vijf stortte ik wel even in van vermoeidheid, maar ik was er ook weer na een uurtje. Ook best oke geslapen, wel iets onrust en nerveus vanmorgen. Dat kan heel goed door gisteren komen... Maar al met al ben ik blij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Verbloemen, heel veel sterkte voor jou gewenst. Ik hoop dat je binnenkort wat verlichting krijgt, dit is wel heel zwaar zo. Maar ook jij komt er straks doorheen! 

@Leen: dat is inderdaad heel naar, dat unheimische gevoel. Heel begrijpelijk dat je dan dingen wil gaan doen om dat niet te ervaren. Wat je zegt over dat je vroeger altijd al onrustig was: kan best dat er toen al ergens een disbalans in je lichaam zat. Alles wordt vaak op ‘geestelijk’ gegooid, maar er speelt vaak ook veel lichamelijk mee. Bloedwaarden kunnen netjes zijn maar ergens kan er een disbalans zitten. En icm de benzo’s word je uiteindelijk niet kalmer. Goed dat je bijv naar neurofeedback kijkt om straks weer meer rust te kunnen ervaren. Ik had alleen de angst dat ik nooit meer normaal zou kunnen slapen. Of zonder medicatie. Nou was die angst wel extreem, en ik sliep ook nauwelijks, ook al was ik eerst niet bang. Ja uiteindelijk was ik permanent bang. En ook toen ik wel weer sliep met medicatie was ik nog bang. Maar wordt wat te lang om het in de huiskamer te zetten. Ik ben er aardig vanaf gekomen, die angst. Grotendeels weg.

@doorbijter: in de huiskamer van gisteren heb ik een verhaal gepost hoe het afgelopen week ging. Ik was mijn AD tegelijk met de Dia gaan afbouwen. Geen succes. Nu heb ik de afbouw stilgezet: zit nu op 6 Mg Dia. Het gaat alweer veel beter. Omdat ik mezelf toch wel een klap gegeven heb door Zoloft en Dia af te bouwen hou ik denk ik deze gehele week nog pauze (goede les voor mij weer ;-), niet te snel!)  Dan ga ik zoals het er nu uitziet verder met 5 Mg gewicht eraf per dag met microtaper (zo was ik al een tijdje bezig). Bekijken hoe dat gaat. Eventueel aanpassen waar nodig. Vooral rond de menstruatie moet ik soms de afbouw aanpassen. Dit is tot nu toe de langste pauze die ik heb genomen.

bewerkt door ELL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Leen:

Hi allemaal, 

Lekker geslapen allemaal? Hier wel redelijk geslapen maar opgestaan met mega angst die nu nog door mijn lijf gaat. Echt niet leuk. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar begin toch altijd weer te twijfelen of dit nu mijn echte angsten zijn of ontwenning. Het is zo’n grillig patroon.  En de vraag wanneer gaat dit nou een keer over. Kids allemaal naar school en man zo naar zijn werk. Nog tips om om te gaan met deze angsten en herkennen jullie dit ook?? Vorige week had ik een hele spannende week en had ik weinig last. 

Dikke knuffel van mij voor jullie

Ik herken dit wel Leen. Bij mij was het ook dat ik dreigde over m'n grenzen te gaan. Dit is over gegaan toen ik serieus rustiger aan ging doen en 's middags een uurtje ging rusten. Als ik dit niet doe dan heb ik er over een paar dagen gegarandeerd weer last van. Overigens heb ik er al zeker een jaar geen last meer van gehad. Ik weet niet of we het over de zelfde angsten hebben maar dat niet goed je grenzen voelen, en als je ze wel voelt, niet serieus nemen ken ik maar al te goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik krijg heel veel steun van kannietmeer en mevrouwtje 54, daar heb ik belcontact mee.

maar de ggz laat me barsten,

ik heb zoveel pijn brandende huid en angst . op dit moment zeer depressief.

kan geen afleiding vinden .....alleen maar liggen op bed.

zelfs naar de wc gaan vind ik eng.

Voel me radeloos

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Verbloemen:

ik krijg heel veel steun van kannietmeer en mevrouwtje 54, daar heb ik belcontact mee.

maar de ggz laat me barsten,

ik heb zoveel pijn brandende huid en angst . op dit moment zeer depressief.

kan geen afleiding vinden .....alleen maar liggen op bed.

zelfs naar de wc gaan vind ik eng.

Voel me radeloos

 

Ha @Verbloemen, vervelend hoor... Is er al wel iets verbeterd ten opzichte van een paar weken terug? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...