Spring naar bijdragen

Maandag 9 september 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen. 

Na een heerlijk, maar wel druk weekend, nu weer een dagje oppassen. Beekse Bergen was heel leuk en mooi weer gehad. Vandaag vier ik dat ik precies 5 jaar adb ben, yeahhhh. Wie had dat nou gedacht, ikzelf in elk geval niet. Tot nu toe gelukt en nu dag voor dag weer verder.

Maar nu eerst koffie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Lekker koel buiten, maar wel een zonnetje, heerlijk. 
Ik heb een gat in de dag geslapen, dat is dan wel jammer, 
maar zal het nodig hebben gehad. 
Eerst maar een bakje. 
 

1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water 

                        Gerelateerde afbeelding            Gerelateerde afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei knakker:

Mogge mensen.

@nancy gefeliciteerd met je 5 jaar. Meen je dat nou, dat je ook na 5 jaar droog staan, het nog steeds ‘dag voor dag’ doet

Ook na 5 jaar kan je zo maar weer terug vallen. Soms denk ik er tijden niet aan, maar de laatste maanden nu er privé van alles gaande is, voel ik me af en toe toch wat wiebelig. Grrrr....alsof de oplossing in een fles zit, niet dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van harte gefeliciteerd @nancy gebak vandaag.

@Yvonne 9 uur is nauwelijks een gat in de ochtend joh :P

@bor (zonder tag want die is in ene weer kapot) het gaat ruk. Ik was om zes uur wakker, vraag me niet waarom en al vanaf die tijd aan het janken. Wederom, vraag me niet waar ...zooi.

Ik wil heel graag, maar doe het niet, vandaag niet. 

DAGPACT
Yvonne 

Quinn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag voor dag...ja...goh...ook na vijf jaar droog...bekijk jij @nancy het dag voor dag...die bleef wat in mijn hoofd hangen...op een goede manier overigens...bemoedigend en relativerend. Alhoewel ik zelf ook nog wel het 'pfffff gevoel' van weer een dag voorbij..gelukt..als het zo moet dan...ken...nog steeds. 

Niet verder kijken dan vandaag.  Dat hielp me ook om vanuit wat hectiek weer in 'rust' te komen.  Noem het overzicht, klein maken, first things first...maakt niet uit.  Focus? Daardoor kon ik aan de slag...krijg dingen gedaan, ben tevreden, zonder stress. En dankbaar. Want inderdaad, oplossingen zitten niet in de fles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei kruidenthee67:

Want inderdaad, oplossingen zitten niet in de fles. 

Dat houd ik mezelf nu ook voor. Gisteren eerste dag droog voor mij.

Vandaag aan het werk, nu bijna naar huis. Ik werk expres wat langer door, zodat ik later thuis ben en het makkelijker is om die eerste niet te nemen. 

Heb het wel moeilijker dan gisteren. Een gevoel van "ik heb hard gewerkt, nu verdien ik een beloning". Aan andere dingen denken maar, om mezelf te belonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben het “dag bij dag” principe trouw gebleven. Het werkt ook voor mij goed. Vanuit de kliniek is mij meegegeven om aan het einde van de dag een kort moment te pakken om de dag bewust door te nemen met een aantal vragen voor mijzelf, zoals: wat was het moeilijkste moment, het mooiste moment, kan ik iemand een compliment geven of iemand mijn excuses. Maar de mooiste vraag voor mij blijft nog altijd, waar ben ik vandaag dankbaar voor? Het zet mij aan het denken en relativeert voor mij de alledaagse beslommeringen. Nog elke dag ben ik blij dat ik zonder kater en dus met 1-0 achter aan een nieuwe dag kan beginnen ondanks dat het soms een absolute K- dag kan zijn/worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb deze zomer eens kruidnagel en gember op wat heet water laten trekken een paar uur, en er vervolgens limoen en tonic (of was het gewoon spa) bij gedaan. Dat vond ik best lekker. Er had eigenlijk nog suiker bij gemoeten, dat had ik niet gedaan.

@Sandro tweede dag in de pocket, na het eten zal het makkelijker worden. 

Om over te stappen naar een week niet drinken, in plaats van een dag, vond ik heel prettig. Je hoeft het niet meer elke dag te bedenken. Want je drinkt gewoon deze week niet. Alhoewel ik het zaterdag en gisteren helemaal niet zo makkelijk vond. Vandaag maandag; doordeweeks niet drinken is ok, een no-go. Niks in huis, niet echt moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...