Spring naar bijdragen

Diazepam


jan0505

Aanbevolen berichten

Hallo, hoe gaat het met iedereen? 

Ik heb afgelopen weken even een pauze ingelast waardoor ik even op 2,3 mg diazepam ben blijven staan omdat het toch wat veel werd voor mijn lichaam. Nu ben ik dus terug bezig en sta nu op 2,1mg ( ik doe er om de 3 a 4 dagen 0,10 mg af dankzij zelfgemaakte pilletjes van de apotheek) maar zelfs hiervan heb ik weer hardere ontwenningsverschijnselen. Ik twijfel eraan om gewoon terug min 0,5 per week te doen omdat de ontwenning niet echt veel beter is nu en dan ben ik er rapper vanaf ( van de benzo dan toch, niet van de ontwenning waarschijnlijk) Kan je van diazepam een tussentijdse ontwenning hebben?  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Robbin:

Hey @Spot, goed bezig.. Van tussentijdse ontwenning zul je niet snel last krijgen met Diazepam, door te snel gaan met afbouwen kun je wel last krijgen van ontwenningsverschijnselen.

Gebruik je een taperingstrip of maakt je eigen apotheek deze tabletten? 

Mijn eigen apotheek heeft deze gemaakt maar ik heb het opgezocht en met de taperingstrips kwam het op hetzelfde neer, ik dacht zelfs dat die rapper gingen ( - 0,10 per dag), moest ik al wat slapen zou het ook veel zijn, ik slaap al 5 maanden tussen de 0 en 5 uur 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Spot:

Mijn eigen apotheek heeft deze gemaakt maar ik heb het opgezocht en met de taperingstrips kwam het op hetzelfde neer, ik dacht zelfs dat die rapper gingen ( - 0,10 per dag), moest ik al wat slapen zou het ook veel zijn, ik slaap al 5 maanden tussen de 0 en 5 uur 

Dat is best interessant, welke tabletjes maakt jouw apotheek dan? O.a ikzelf betaal namelijk elke maand ongeveer 80 euro voor afbouwmedicatie. Als de apotheek bij jouw in de buurt ook afbouwmedicatie maakt en dat gaat gewoon via de verzekering zou dat voor veel mensen fantastisch zijn natuurlijk.

Kan je hier iets meer over vertellen? Hoe werkt het? Welke tabletjes krijg je? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

Dat is best interessant, welke tabletjes maakt jouw apotheek dan? O.a ikzelf betaal namelijk elke maand ongeveer 80 euro voor afbouwmedicatie. Als de apotheek bij jouw in de buurt ook afbouwmedicatie maakt en dat gaat gewoon via de verzekering zou dat voor veel mensen fantastisch zijn natuurlijk.

Kan je hier iets meer over vertellen? Hoe werkt het? Welke tabletjes krijg je? 

Ik heb gewoon gevraagd of hij van diazepam 0,10 mg tabletten wou maken dat is al, ik kijk dan zelf hoe ik afbouw met mijn pilletje van 2 mg en de losse pilletjes van 0,10 mg. Volgens mij doen wel meer apotheken dit hoor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Spot:

Ik heb gewoon gevraagd of hij van diazepam 0,10 mg tabletten wou maken dat is al, ik kijk dan zelf hoe ik afbouw met mijn pilletje van 2 mg en de losse pilletjes van 0,10 mg. Volgens mij doen wel meer apotheken dit hoor 

Als dat waar zou zijn zaten er nu geen mensen te vijlen denk ik. De apotheek maakt dus tabletjes van 0.1 mg Diazepam, als ze 0.1 kunnen maken, moet 0.2 en 0.5 ook vast mogelijk zijn. Dit is wat in de taperingstrips ook word gebruikt om af te bouwen. 

Krijg je het gewoon vergoed van de verzekeraar? En zou je eens naar de mogelijkheden kunnen informeren als je bij de apotheek komt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 9-9-2019 om 12:03 zei Spot:

Ik heb gewoon gevraagd of hij van diazepam 0,10 mg tabletten wou maken dat is al, ik kijk dan zelf hoe ik afbouw met mijn pilletje van 2 mg en de losse pilletjes van 0,10 mg. Volgens mij doen wel meer apotheken dit hoor 

@robinDe zelf bereidende apotheken kunnen dat ook gewoon doen, maar veel apothekers bereiden niet meer zelf.  Het is alleen voor mensen op deze manier een hoop meer tabletten innemen. Er is ook een landelijk bereidende 'apotheker' Ceban .  Zij bereiden ook op die manier medicatie indien nodig, maar altijd alleen in grotere hoeveelheden en op bestelling voor apothekers die zelf geen maginale bereidingen doen.
Voor een taperingstrip bereiden ze elke dag dat  klein beetje minder is is nog meer toegespitst op de behoefte van de patient.  Maar deze minidosis in tabletten is in theorie voor sommige mensen wel een oplossing. Sommige van mijn clienten hebben er helaas geen baat bij, want die zouden hun klachten slecht  kunnen hanteren met met een verlaging van. 0.1 mg.
@Spot Dank je wel voor het delen, want het geeft mij inspiratie voor een oplossing voor iemand die eigenlijk zelfs te ziek is om te vijlen. De reden dat je nog klachten hebt is op zich logisch,  zonder klachten afbouwen denk ik niet haalbaar meer voor je als je eenmaal afhankelijkheid hebt opgebouwd. Misschien dat het  ook beter zou gaan nog als je toch de stap nog kleiner kon maken. Was 0,1 eraf de kleinste dosis die de apotheker kon maken?

 

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-9-2019 om 10:06 zei Kannietmeer:

@robinDe zelf bereidende apotheken kunnen dat ook gewoon doen, maar veel apothekers bereiden niet meer zelf.  Het is alleen voor mensen op deze manier een hoop meer tabletten innemen. Er is ook een landelijk bereidende 'apotheker' Ceban .  Zij bereiden ook op die manier medicatie indien nodig, maar altijd alleen in grotere hoeveelheden en op bestelling voor apothekers die zelf geen maginale bereidingen doen.
Voor een taperingstrip bereiden ze elke dag dat  klein beetje minder is is nog meer toegespitst op de behoefte van de patient.  Maar deze minidosis in tabletten is in theorie voor sommige mensen wel een oplossing. Sommige van mijn clienten hebben er helaas geen baat bij, want die zouden hun klachten slecht  kunnen hanteren met met een verlaging van. 0.1 mg.
@Spot Dank je wel voor het delen, want het geeft mij inspiratie voor een oplossing voor iemand die eigenlijk zelfs te ziek is om te vijlen. De reden dat je nog klachten hebt is op zich logisch,  zonder klachten afbouwen denk ik niet haalbaar meer voor je als je eenmaal afhankelijkheid hebt opgebouwd. Misschien dat het  ook beter zou gaan nog als je toch de stap nog kleiner kon maken. Was 0,1 eraf de laatste die de apotheker kon maken?

 

 

Ja mooi verhaal.. Als er een apotheek zou zijn die net als de Regenboog apotheek tabletjes van 0.1, 0.2, 0.5 en 1 mg zou maken was meer dan 90% gered. Met deze samenstelling kan je alle kanten op.. De verlaging in de zakjes van de regenboog is niet ingewikkeld en zou je prima zelf kunnen doen. Ikzelf kan me niet goed voorstellen dat iemand een verlaging van 0.1 niet aan kan. In een afbouwstrip van 1 mg per 28 dagen verlaag je met 0.1 per 3 dagen, wat toch echt wel een hele trage afbouw is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Robbin:

Ja mooi verhaal.. Als er een apotheek zou zijn die net als de Regenboog apotheek tabletjes van 0.1, 0.2, 0.5 en 1 mg zou maken was meer dan 90% gered. Met deze samenstelling kan je alle kanten op.. De verlaging in de zakjes van de regenboog is niet ingewikkeld en zou je prima zelf kunnen doen. Ikzelf kan me niet goed voorstellen dat iemand een verlaging van 0.1 niet aan kan. In een afbouwstrip van 1 mg per 28 dagen verlaag je met 0.1 per 3 dagen, wat toch echt wel een hele trage afbouw is.

Ik kan het zeker zien als een vooruitgang, maar eerlijk gezegd is het wel zo dat veel mensen hier nog niet goed mee uit de voeten zouden kunnen qua klachten. Ik spreek mensen die maximaal 1/3 hiervan kunnen verdragen, (zelfs iemand die niet meer kon verdragen dan 1/10 hiervan) en direct klachten krijgen als ze sneller gaan. Wel is het zo dat ze natuurlijk 0,1 kunnen verlagen en dit een dag of 3 a 4 kunnen volhouden dan pas de volgende verlanging doen. Ik heb hier nog geen praktische ervaring mee, dus dat blijft theorie. De gelijkmatigste vorm van afbouwen geeft duidelijk minder problemen dan stapjes en vasthouden omdat de stap eigenlijk groter is dan je lichaam kan hanteren.

Ik heb  gisteren toevallig met een apotheker gesproken die zei dat de kosten hiervoor  wel ongeveer gelijk zijn aan een taperingstrip. Dan is de keus niet moeilijk en zou ik iedereen toch adviseren een taperingstrip te gaan gebruiken die op maat gemaakt is als zelf vijlen te moeilijk is.

1 mg in 28 dagen is  inderdaad heel langzaam. Ik deed zelf 5 mg in 6 maanden en was behoorlijk bedlegerig en kon weinig,  dus het is helaas op geen enkele manier garantie voor functioneren tijdens de afbouw als je een ernstig afbouwsyndroom hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Robbin:

Ja mooi verhaal.. Als er een apotheek zou zijn die net als de Regenboog apotheek tabletjes van 0.1, 0.2, 0.5 en 1 mg zou maken was meer dan 90% gered. Met deze samenstelling kan je alle kanten op.. De verlaging in de zakjes van de regenboog is niet ingewikkeld en zou je prima zelf kunnen doen. Ikzelf kan me niet goed voorstellen dat iemand een verlaging van 0.1 niet aan kan. In een afbouwstrip van 1 mg per 28 dagen verlaag je met 0.1 per 3 dagen, wat toch echt wel een hele trage afbouw is.

Ik verzin niet hoe ik mij voel hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Robbin:

Ik twijfel daar niet aan hoor @Spot, had ik dat gezegd? Ik vindt het geweldig dat jouw apotheek tabletjes voor je maakt, en vraag me af of je dat vergoed krijgt en of ze ook nog andere tabletjes kunnen maken.

Het is zo zoals @Kannietmeer zegt dat apotheken dit wel nog doen maar niet zoveel apotheken zelf nog dingen maken, ik denk dat er bij de verzekering geen enkel probleem is maar ik woon wel in België ( ik veronderstel jij in Nederland omdat de regenboogapotheek iets van in Nederland is), ik weet niet of ze andere tabletjes maken en mijn reactie is omdat jij zegt dat je het je moeilijk kunt voorstellen dat iemand zo kan afzien van 0,1 verlaging, dit is inderdaad heel traag maar ik weet hier nog steeds van helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Spot:

Het is zo zoals @Kannietmeer zegt dat apotheken dit wel nog doen maar niet zoveel apotheken zelf nog dingen maken, ik denk dat er bij de verzekering geen enkel probleem is maar ik woon wel in België ( ik veronderstel jij in Nederland omdat de regenboogapotheek iets van in Nederland is), ik weet niet of ze andere tabletjes maken en mijn reactie is omdat jij zegt dat je het je moeilijk kunt voorstellen dat iemand zo kan afzien van 0,1 verlaging, dit is inderdaad heel traag maar ik weet hier nog steeds van helaas

Joh.. Dan treffen wij het weer niet hier in Nederland, ben benieuwd welke apotheek kannietmeer mij kan aanbevelen hier. Ik geloof best dat jij moeite hebt met 0.1 mg verlaging, maar ik ben ook bang dat jij nog geen enkele keer enige stabiliteit ervaren hebt na de omzetting en dan zal het waarschijnlijk ook net iets anders liggen, of heb ik het mis? Ikzelf kan er inderdaad moeilijk een voorstelling bij maken dat iemand die een goede omzetting gehad heeft naar Diazepam het heeel moeilijk krijgt met een afbouwstrip van 1 mg in 28 dagen met een verlaging van 0.1 mg in 3 dagen. Dat het voorkomt weet ik heel goed, maar daar zullen ook andere dingen meespelen misschien.. Kan je het tabletje breken of lukt dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Robbin:

Joh.. Dan treffen wij het weer niet hier in Nederland, ben benieuwd welke apotheek kannietmeer mij kan aanbevelen hier. Ik geloof best dat jij moeite hebt met 0.1 mg verlaging, maar ik ben ook bang dat jij nog geen enkele keer enige stabiliteit ervaren hebt na de omzetting en dan zal het waarschijnlijk ook net iets anders liggen, of heb ik het mis? Ikzelf kan er inderdaad moeilijk een voorstelling bij maken dat iemand die een goede omzetting gehad heeft naar Diazepam het heeel moeilijk krijgt met een afbouwstrip van 1 mg in 28 dagen met een verlaging van 0.1 mg in 3 dagen. Dat het voorkomt weet ik heel goed, maar daar zullen ook andere dingen meespelen misschien.. Kan je het tabletje breken of lukt dat niet?

Ik had inderdaad al van in het begin problemen dus ja er valt niet veel aan te doen, ik denk dat mijn lichaam niet meer kan functioneren zonder die rivotril en overweeg om het gewoon terug te nemen. De pilletjes kunnen niet meer in twee maar ik denk dat ik bij een nog lagere dosis nog steeds hetzelfde probleem ga hebben omdat ik nog nooit echt stabiel ben geworden 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Spot:

Ik had inderdaad al van in het begin problemen dus ja er valt niet veel aan te doen, ik denk dat mijn lichaam niet meer kan functioneren zonder die rivotril en overweeg om het gewoon terug te nemen. De pilletjes kunnen niet meer in twee maar ik denk dat ik bij een nog lagere dosis nog steeds hetzelfde probleem ga hebben omdat ik nog nooit echt stabiel ben geworden 

Zou het misschien niet beter zijn om het nu zo goed mogelijk af te maken? I.p.v terug op dat andere vergif?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Robbin:

Joh.. Dan treffen wij het weer niet hier in Nederland, ben benieuwd welke apotheek kannietmeer mij kan aanbevelen hier. Ik geloof best dat jij moeite hebt met 0.1 mg verlaging, maar ik ben ook bang dat jij nog geen enkele keer enige stabiliteit ervaren hebt na de omzetting en dan zal het waarschijnlijk ook net iets anders liggen, of heb ik het mis? Ikzelf kan er inderdaad moeilijk een voorstelling bij maken dat iemand die een goede omzetting gehad heeft naar Diazepam het heeel moeilijk krijgt met een afbouwstrip van 1 mg in 28 dagen met een verlaging van 0.1 mg in 3 dagen. Dat het voorkomt weet ik heel goed, maar daar zullen ook andere dingen meespelen misschien.. Kan je het tabletje breken of lukt dat niet?

Elke apotheker die maginale bereiding doet. De Transvaal in Den Haag bijvoorbeeld. Die wilde zelfs een vloeistof voor me maken dat twee weken houdbaar was en waren sowieso heel bereidwillig om mee te denken in mijn uitdaging af te bouwen. Ik heb uiteindelijk zoals bekend gekozen voor mijn eigen methode en zo zelf de controle te houden. Ik kon 0.05 eraf per dag niet verdragen, 0.04 eraf ging precies. Dit weet ik alleen doordat ik alles zelf heb gedaan.
In theorie kan elke apotheek deze dienstverlening bieden, door het bereiden over te dragen aan een collega die dat wel doet.
Maar zoals ik zei: de apotheker die ik gisteren sprak zei dat de kosten daarvan in de buurt komen van een taperingstrip.
Wel is het zo dat als iemand zijn benzo vergoed krijgt, deze ook gewoon vergoed moet worden in een ander aangeboden vorm dan de standaard tablet. Dit is voor veel mensen gunstig. Als de arts het dus rationele medicatie vind die hij/zij voorschrijft, zal in theorie de verzekering het ook gewoon vergoeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-9-2019 om 22:28 zei jan0505:

Ik had inderdaad al van in het begin problemen dus ja er valt niet veel aan te doen, ik denk dat mijn lichaam niet meer kan functioneren zonder die rivotril en overweeg om het gewoon terug te nemen. De pilletjes kunnen niet meer in twee maar ik denk dat ik bij een nog lagere dosis nog steeds hetzelfde probleem ga hebben omdat ik nog nooit echt stabiel ben geworden 

zolang je er nog op zit kan je lichaam niet herstellen en zal je ontwenningsverschijnselen houden. Je kan dus nooit weten of je geneest als je nog op een lagere dosis zit... dat is een denkfout helaas. Er zijn zelfs artsen die deze fout maken en denken dat hun patienten wel op een 'lage dosis' kunnen blijven. Compleet misplaatst, tolerantie is na gebruik van een paar weken al bereikt in je lichaam. Als je nu ontwenningsklachten hebt, komt je daar alleen van af door echt te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-9-2019 om 22:28 zei jan0505:

Ik had inderdaad al van in het begin problemen dus ja er valt niet veel aan te doen, ik denk dat mijn lichaam niet meer kan functioneren zonder die rivotril en overweeg om het gewoon terug te nemen. De pilletjes kunnen niet meer in twee maar ik denk dat ik bij een nog lagere dosis nog steeds hetzelfde probleem ga hebben omdat ik nog nooit echt stabiel ben geworden 

Hallo @jan0505, ik ben nu ruim 20 maanden vrij van Lorazepam en ik overweeg elke dag bijna om weer te beginnen, omdat ik niet echt stabiel blijf. Vooral de ochtenden zijn en blijven zwaar. Het is wel de weg van de minste weerstand, dis ik worstel me steeds maar door de ellende heen. Op slechte momenten (vooral bij slapeloosheid) heb ik wel eens een Temazepam genomen, maar dan merk ik dat ik weer extra reageer. Kortom, herbeginnen is de oplossing niet. 
Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...