Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Anna1985

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Anna ik ben 34 jaar en ik ben op zoek naar lotgenoten om ervaringen uittewisselen hoe jullie met deze verslaving omgaan. Ik ben al zes jaar verslaafd aan oxazepam en ben sinds kort gestopt maar het is zo een strijd , slapen gaat niet echt goed en heb vreselijk veel spanningen . Ik hoop op reacties

 

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Anna1985:

Hallo ik ben Anna ik ben 34 jaar en ik ben op zoek naar lotgenoten om ervaringen uittewisselen hoe jullie met deze verslaving omgaan. Ik ben al zes jaar verslaafd aan oxazepam en ben sinds kort gestopt maar het is zo een strijd , slapen gaat niet echt goed en heb vreselijk veel spanningen . Ik hoop op reacties

 

liefs

Hallo @Anna1985, allereerst welkom hier! 

Zes jaar Oxazepam is lang. Ik weet niet wat je dagelijkse dosis was, maar je bent nu gestopt, naar ik aanneem na een afbouwperiode. 
Hoe lang heb je over de afbouw gedaan en van welke dosis kwam je? 

Mijn complimenten voor het feit dat je gestopt bent met Oxazepam, dat is verre van gemakkelijk. 
Je hebt duidelijk last van ontwenningsverschijnselen van de afbouw: slecht slapen, onrust en spanningen zijn veel gehoorde afbouwklachten. Die zullen langzaam aan wel verbeteren om uiteindelijk te verdwijnen. Ik las in een ander topic dat je voor de nacht nog Zolpidem hebt. Ik vermoed dat je weet dat Zolpidem een benzo lookalike is. Is het ook de bedoeling dat je de Zolpidem afbouwt? 

Ik wil je ook uitnodigen in onze dagelijkse huiskamer. Je vindt dat onder Ditjes Datjes en Dagdraad. In de Huiskamer komen lotgenoten en ervaringsdeskundigen bijeen en vind je steun, tips en slepen we elkaar door de moeilijke momenten heen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Anna1985:

Het is echt een hel momenteel mijn hele leven staat momenteel op zijn kop, ja het zeker de bedoeling om ook de zoplidem ook aftebouwen maar is nu even een stapje te ver. Ik kan momenteel alleen maar huilen ik word er gek van. Bedankt voor je reactie

Heb je afleiding, kun je nog dingen ondernemen? Ik weet uit eigen ervaring dat afleiding helpt. Ik was na de afbouw in het begin alleen mar met mijn klachten bezig, maar ze zijn allemaal te verklaren door de ontwenning. Ik ben zelf nu ruim anderhalf jaar van de Lorazepam af en het gaat echt al heel veel beter. Soms zijn er mindere dagen, soms gaat het heel goed. 

Jij zult ook ervaren dat er goede momenten zijn of komen. Goede momenten worden goede uren, goede dagen en later goede weken. Je hebt gelijk als je wacht met de Zolpidem, daarvoor moet je eerst wat stabieler zijn. Sterkte, Anna!

Groetjes, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...