Spring naar bijdragen

Onze h . kamer 8-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen :)

Hahaha geweldig filmpje Bolletje! Ik hou d'r van :D

Vandaag vieren we de 1ste verjaardag van onze zoon, alle voorbereidingen zijn getroffen. Gelukkig heb ik best goed geslapen, dus kom maar op met deze dag! Nu nog even met een kop thee op de bank, voordat de visite komt...

Hoe gaat het met iedereen? @Kannietmeer beetje kunnen slapen? @Cyclad58 hoe gaat het met de griep...?

Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk filmpje, @bolletje, , dank daarvoor! 

Ik ben een tijdje (2 weken) niet aanwezig geweest op dit forum, omdat er andere, heftige dingen speelden in mijn leven. Ik kan lichamelijk weinig vanwege COPD gold 4, mijn man is mijn mantelzorger. Dat ging redelijk goed, maar nu is twee weken geleden mijn man van het tweetredig keukentrapje gegleden en heeft daarbij twee breukjes opgelopen in zijn bekken. Dit bleek na een röntgenfoto. Resultaat: Enorme pijn en bijna totaal immobiel. We hebben 3 dagen als Buurman en Buurman geleefd, ik zo’n beetje als mantelzorger voor mijn man. Glaasje water voor hem pakken, tien minuten weer op adem komen, en zo bij alle voorkomende klusjes. Huishouden niet, dta is echt te zwaar voor mij. Na die drie dagen konden mijn twee zoons inspringen gelukkig. Inmiddels heb ik nu huishoudelijke hulp geregeld voor 1 x per week en thuiszorg voor mij om mij te douchen, twee keer per week. Mijn man kan zichzelf nu wassen bij het bed met vochtige washandjes uit een pakje. Het goede nieuws is, dat mijn quest om te minderen met Oxazepam (van 20 mg per dag naar 10 mg) gewoon gelukt is! Angst en spanning voel ik nog steeds overdag, maar dat is ook logisch door de omstandigheden. Ik heb niet meer het gevoel. dat het van  ‘withdrawal’ komt. Nu slik ik nog 10 mg. voor de nacht en dat laat ik ook maar even zo, tot de situatie hier weer wat rustiger is geworden. Mijn zoons wisselen elkaar nu zo om de 4/5 dagen af, zodat er elke keer iemand bij ons is. Gelukkig kan dat, ik ben ze er erg dankbaar voor! Met mijn man gaat het het nog maar langzaam, hij is in die twee weken met de pijn van 10 naar 8 gegaan, dus hij is er nog lang niet, het kan nog weken duren. Hij kan zelf het bed uitkomen en naar het toilet gaan en een tijdje in een stoel zitten, that’s it...

Het is een enorme les in geduld en dagen uitzitten, vrees ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei EefjeJ:

Vandaag vieren we de 1ste verjaardag van onze zoon, alle voorbereidingen zijn getroffen. Gelukkig heb ik best goed geslapen, dus kom maar op met deze dag! Nu nog even met een kop thee op de bank, voordat de visite komt...

Gefeliciteerd, Eefje! 

Ik zie dat jij emojs hebt gebruikt, dat had ik ook, maar vervolgens weigerde het script om het te plaatsen, ik heb geen idee waarom. Lekker belangrijk natuurlijk, maar hoogst intrigerend, vind ik..................

bewerkt door JohannaEliesje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie morgen dames

Jo-el hebben ze bij jullie geen vrijwilligerscentrale? Als je dat intypt vind je er hoogstwaarschijnlijk ééntje, en anders de gemeente bellen. Hulp zoeken meis.

Ook al heb je nu hulp.

Ffje gefeliciteerd meis.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bolletje:

Jo-el hebben ze bij jullie geen vrijwilligerscentrale? Als je dat intypt vind je er hoogstwaarschijnlijk ééntje, en anders de gemeente bellen

Dank voor de tip, @bolletje, voorlopig hebben we het zo’n beetje op de rit. De buren zijn ook bereid om iets te doen, zonodig, en meer vrienden/kennissen. Maar we hebben ook twee honden en twee katten en willen het niet te onrustig maken met allemaal verschillende mensen. Morgen heb ik weer telefonisch contact met mijn longverpleegkundige van het ziekenhuis, zij houdt de vinger aan de pols. Het is zowiezo een onrustige situatie waarin het moeilijk is om m’n gemoedsrust te bewaren. En dat heeft zo nu en dan heel veel negatief effect op mijn ademhaling, die dan onrustig wordt. Ik heb dus meer last van kortademigheid/ benauwdheid. Niet leuk, maar het is wat het is, voorlopig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @EefjeJ van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat je goed geslapen hebt, dan kun je zo'n drukke dag ook beter aan

De griep zet niet echt door, ik blijf hangen in wat hoofdpijn en hoesten en zweten. Geen koorts. Het maakt me wel wat onrustig en de nachten zijn door mijn geblaf ook wat verstoord. Vannacht hoorde ik een hond naast ons bungalowpark gezellig meeblaffen. 

@JohannaEliesje wat een vervelende situatie! Gelukkig hebben jullie het zo goed als mogelijk op de rit. Beterschap voor je man en sterkte voor jullie allebei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed geslapen en ik leef nog. Gaat langzaam beter, maar heb beloofd vandaag met mijn ex en zoon samen te bellen.
Ik denk er heel hard over na wat er mis gaat en wat ik voel, om te kijken of ik het anders kan doen.

Fijne dag allemaal:heart:

@JohannaEliesje Alleen de emoties die je hier in het vak kan vinden kan je gebruiken.  Niet die van je eigen mobiel. Bovenaan dit vak zie je een smiley, als je daar op drukt zie je wat je kan gebruiken. Klein palet , maar genoeg om net dat extra te doen als je daar behoefte aan hebt:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Hallo Allen,

Ik heb geen prettige dag. Licht in mijn hoofd en vage angst klachten. Typische tolerantie symptomen. Ik heb vanmiddag wel 1 km gezwommen in het 25m bad. Maandag komt mijn vervangende casemanager van de Ggz bij me langs, hopelijk met de taperingstrip formulieren. Ik wil graag de zopiclon gaan afbouwen. Het is wel zo dat mijn moeder sinds kort ziek is. Dus ik moet ook niet te veel hooi op mijn vork nemen. Ben ik de enige man die in de Huiskamer komt?

hartelijke groet,

Jeroen

bewerkt door Lightspacer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lightspacer:

 Hallo Allen,

Ik heb geen prettige dag. Licht in mijn hoofd en vage angst klachten. Typische tolerantie symptomen. Ik heb vanmiddag wel 1 km gezwommen in het 25m bad. Maandag komt mijn vervangende casemanager van de Ggz bij me langs, hopelijk met de taperingstrip formulieren. Ik wil graag de zopiclon gaan afbouwen. Het is wel zo dat mijn moeder sinds kort ziek is. Dus ik moet ook niet te veel hooi op mijn vork nemen. Ben ik de enige man die in de Huiskamer komt?

hartelijke groet,

Jeroen

Ha Jeroen @Lightspacer, er zijn meer mannen hier: @Robbin, @Deligaf1 en ikzelf. De vrouwen hebben momenteel wel de overhand 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lightspacer:

 Hallo Allen,

Ik heb geen prettige dag. Licht in mijn hoofd en vage angst klachten. Typische tolerantie symptomen. Ik heb vanmiddag wel 1 km gezwommen in het 25m bad. Maandag komt mijn vervangende casemanager van de Ggz bij me langs, hopelijk met de taperingstrip formulieren. Ik wil graag de zopiclon gaan afbouwen. Het is wel zo dat mijn moeder sinds kort ziek is. Dus ik moet ook niet te veel hooi op mijn vork nemen. Ben ik de enige man die in de Huiskamer komt?

hartelijke groet,

Jeroen

Jij bent zeker niet de enige man die in de huiskamer komt.  Afhankelijk van de dag soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lightspacer:

Ha @Robbin @Deligaf1 en @Cyclad58.... ha mannen! :)

ik ben nu een maaltijdsalade aan het eten.. en zit na te denken over afbouw van pillen.. ik wil zo graag beginnen...

Onder het genot van een maaltijdsalade is het altijd goed om over afbouw na te denken. Weet je, als je je goed genoeg voelt om de afbouw aan te vangen, wat staat je dan in de weg? Je moet toch een keer beginnen. Jij hebt toch alleen Zopiclon? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Cyclad58 ik wil pas beginnen als ik taperingstrips in huis heb... mijn casemanager regelt dat voor me, en die komt op zich morgen langs... maar goed mijn moeder is ook al een maand ziek, althans haar zicht wordt steeds slechter, en vrijdag is de diagnose gesteld na een MRI scan. Ze heeft heeft of een tumor of een ontsteking, ter grote van een cashewnoot, vlak achter de plek waar de zenuwen naar de ogen elkaar kruizen. Door druk op die zenuwen wordt haar zicht steeds minder. Woensdag komen de artsen bij elkaar om te kijken wat ze kunnen doen. Een spannende tijd, waarbij het misschien nog niet het goede moment is om te gaan afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@EefjeJ: van harte gefeliciteerd nog! 1 jaar, mooie mijlpaal alweer :-) 

@Cyclad58: balen van de niet-doorzettende griep! Veel beterschap gewenst. Volgens mij gebeurt dat vaak op vakantie, ziek worden. Zelf deze zomer ook gehad :-( 

@Kannietmeer: Gelukkig gaat het met jou iets beter. Hopelijk is het gesprek goed gegaan met je zoon en ex. Liefdesverdriet kan zo heftig zijn, bijna letterlijk hartbrekend. En voor jou als moeder zwaar om te zien en weinig te kunnen. 

@JohannaEliesje: dat klinkt ook allemaal niet ideaal, heel veel sterkte en beterschap gewenst! Gelukkig hebben jullie wel hulp. 

Ik heb zelf een zware week gehad. Het tegelijk afbouwen van Zoloft en Diazepam is geen aanrader. Ik heb vreselijke woedeaanvallen gehad, en ik kan me voorstellen dat mensen hele gekke dingen gaan doen als je te snel afbouwt. Ook lekker onder stroom gestaan en vol adrenaline. Totaal geen stress kunnen handelen en maar besloten dat niks lukte. Dat hielp wel. Had ook nog EMDR gehad op een flink trauma, dus was een week waarin ik tegen het plafond vloog. Afbouw ook stopgezet sinds maandag. Ik verwacht over 2/3 dagen weer verder te gaan. Beter even pauze af en toe dan als een wilde boskat blijven rondlopen. 

Ach ja, ik heb het weer overleefd. Op geen enkel moment ook gedacht dat ik meer Dia wilde. Heb het uitgezeten. Maar leuk was het niet. Goede les: bouw niet 2 middelen tegelijk af in mijn geval :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ELL:

Veel sterkte gewenst voor je moeder en voor jou @Lightspacer! Snap dat je nu onder stress staat. Hoe sta je tegenover een omzetting naar Diazepam als begin van je (toekomstige) afbouw? 

Dank je! Ik wil diazepam als plan B houden. Ik heb ik heb in het verleden wel een proberen om te schakelen naar diazepam, maar dat vond ik geen fijne ervaring. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...