Spring naar bijdragen

7-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, 

er is helemaal geen huiskamer geopend.

Dat klopt Leen, En de dagopening moet ook niet van een paar mensen afhangen. Dat gevoel heb ik nu wel eens. Iedereen kan en mag de draad openen. En voor diegene die niet weten hoe dat moet, vraag maar, dan leggen we het wel uit;)

Nou ik ga vandaag heu??????? een beetje poetsen en op ruimen. Tuin winterklaar maken. %%^&(^wat klink dat zo niet leuk.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje hi, helemaal gelijk! Ik wil hem ook best openen. Hier gaat het redelijk. Ik ben aan het afbouwen met tapering en wordt er steeds handiger in. Ik heb wel wat klachten; diarree, soms iets somberder en regelmatig vroeg wakker (tussen 5 en 6 uur)  Ik heb deze week ook wel echt veel gedaan (kids naar school, ikzelf weer naar therapie, gesprek op mijn werk en zelfs gisteren naar een verjaardagsfeestje geweest in de avond voor 2 uurtjes) dus dit weekend even rustig aan. 

Ohja en ik heb soms een opgesloten gevoel, het lijkt op derealisatie maar is het denk ik ook niet helemaal. Dat heb ik echt sinds ik ben overgestapt naar de diazepam. Kennen jullie dat?? 

Hoe is met @mevrouwtje54 @doorbijter @Kannietmeer @EefjeJ @Annie87 En alle andere

en hoever ben jij nu @Robbin

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Allemaal, even een berichtje vanaf ons vakantieadres. De eerste dagen waren geweldig, maar ik zit nu tegen een griep aan en heb vannacht van het hoesten niet geslapen. Een koutje is zo gevat zo blijkt maar weer. 
@Leen, ik herken het vroege wakker worden. Dat heb ik regelmatig, dan ben ik ergens tussen half 5 en 6 uur wakker en dan val in niet meer in slaap. Als je de uren daarvoor wel slaapt en dit incidenteel is is het niet zo erg, hooguit erg lastig. 

En een opgesloten gevoel? Bedoel je opgesloten in jezelf of meer het gevoel dat je naar buiten moet? Je merkt al dat ik dit niet echt herken. Fijn dat het redelijk gaat, met de tapering gaat het zo geruisloos als mogelijk is. Hold on! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag iedereen :)

@Leen Ik herken ook dat vroege wakker worden, meestal tussen 4 en 5, maar val vaak nog wel even in slaap... Dat opgesloten gevoel ken ik niet, tenminste denk ik...

@Cyclad58 Fijn dat de eerste dagen zo geweldig waren :) hopelijk wordt je niet al te ziek....beterschap!

Hier de afgelopen twee nachten weer iets beter geslapen, afgelopen nacht vijf uur achter elkaar en daarna nog af en aan, dus erg fijn. Gisteravond en vanmorgen voelde ik weer spanning in mijn lijf, net alsof het door mijn lijf stroomt, gek gevoel. Taarten gehaald voor de verjaardag van mijn zoontje, die wordt maandag 1 jaar en we vieren het morgen. Daar kan ik ook wel wat gespannen voor zijn denk ik. Maar genoeg hulp en ik laat het allemaal over me heen komen, het komt vast goed :)

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, 

@Cyclad58 wat balen dat je nu ziek bent in je vakantie. Hoop dat je snel opknapt en nog kan genieten. 

@Leen dat opgesloten gevoel herken ik ook niet, maar soms verschillen klachten gewoon van elkaar. 

@EefjeJ wat fijn dat je wat beter hebt geslapen. 

Ik slaap de laatste dagen ook beter gelukkig. Wel droom ik veel over de scheiding en mijn ex, maar dat zie ik niet als een benzo klacht. Volgens mij is dat een normaal verwerkingsproces omdat dit nu speelt in mijn leven. Maar ik slaap gelukkig. Wel voel ik me vreemd de laatste dagen. Moeilijk uit te leggen. Alsof ik iets toegediend heb gekregen maar ik voel me wel helder in mijn hoofd. Beetje unheimlich raar gevoel in mijn lichaam en bewegingen en het slaat op mijn evenwicht, maar ik herken het als benzo klacht. Kan er alleen niet aan wennen. Als ik zit heb ik er minder last van. Verneem het vooral met bewegen. 

Ik hoop dat jullie allemaal een goed weekend hebben! Heel veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 fijn dat je beter slaapt, echt heel knap hoe je jezelf hier doorheen slaat. Petje af. Mag je trots op zijn:rose:Dat opgesloten gevoel is gewoon denk ik de deken van de diazepam. Of dat ik niet helemaal goed kan nadenken. Het is ook pas bij de diazepam gekomen. Baggerspul is het gewoon. Zo blij dat ik aan het afbouwen ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi lieve mensen,

Fijn om te zien dat het hier en daar beter gaat daan voorheen.
 

@Cyclad58beterschap Ad! Wat irritant dat je nu net ziek lijkt te worden. Ik hoop dat het snel wegtrekt en dat je weer goed kan slapen:heart:

@Annie87 Hoopvol dat je weer slaapt meid. Dromen worden geintensiveerd door benzo's en natuurlijk door de stressvolle gebeurtenissen ook.  Het hoort er aan alle kanten bij helaas. Heel herkenbaar.

@EefjeJ Die stroom door je lijf heb ik zoveel, vooral bij het wakker worden nu weer. Sta ik stijf van de spanning.


Door het gebroken hart van zoon ben ik de afgelopen dagen behoorlijk gecrashed. Ik kon het niet goed hanteren, mijn gevoel ging zo knetteren! Veel gehuild en voel me down. Ik weet dat de AD afbouw dan gelijk ook meerimpact heeft, mijn relativeringsvermogen is ongelooflijk aangetast en ik ben een gespannen/overspannen rietje. Als ik wakker wordt ben ik gelijk gespannen en down. Veel misselijk, draaierig als ik loop. Geen paniekaanvallen, maar net het stadium ervoor. Gelukkig niet verder dan dat. Maar de somberheid is moeilijk, ik vind alles zwaar op het moment.  Zucht..... voelt zo disfunctioneel.
Ik overweeg serieus een maand stil te staan met de afbouw, want er is gewoon te veel aan de hand en mijn tempo ligt sowieso mogelijk te hoog nu qua percentage per maand

Wat een leven....  Ik hoop echt dat het snel lichter wordt en dat ik weer beter kan nadenken. Ik voel me verdwaald, al weet ik rationeel dat ik dat niet ben. Ik ben nog fucntioneel practisch gezien. 

Er gebeuren ook goede dingen, maar die voel ik nu niet.

Gelukkig gaat allles in dit leven voorbij, ook dit zal voorbij gaan. :heart: ( zeg ik ter bemoediging tegen mijzelf en jullie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Leen:

@Annie87 fijn dat je beter slaapt, echt heel knap hoe je jezelf hier doorheen slaat. Petje af. Mag je trots op zijn:rose:Dat opgesloten gevoel is gewoon denk ik de deken van de diazepam. Of dat ik niet helemaal goed kan nadenken. Het is ook pas bij de diazepam gekomen. Baggerspul is het gewoon. Zo blij dat ik aan het afbouwen ben. 

Dankje super lief van je! Mijn situatie maakt het inderdaad nog lastiger. Hoe ver ben je nu met de diazepam? Welke methode gebruik je? Het gaat je lukken, het is inderdaad troep allemaal. Ben blij dat ik er wel vanaf ben, al ben ik er nog steeds ziek van, maar het afbouwen was helemaal een verschrikking. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi lieve mensen,

Fijn om te zien dat het hier en daar beter gaat daan voorheen.
 

@Cyclad58beterschap Ad! Wat irritant dat je nu net ziek lijkt te worden. Ik hoop dat het snel wegtrekt en dat je weer goed kan slapen:heart:

@Annie87 Hoopvol dat je weer slaapt meid. Dromen worden geintensiveerd door benzo's en natuurlijk door de stressvolle gebeurtenissen ook.  Het hoort er aan alle kanten bij helaas. Heel herkenbaar.

@EefjeJ Die stroom door je lijf heb ik zoveel, vooral bij het wakker worden nu weer. Sta ik stijf van de spanning.


Door het gebroken hart van zoon ben ik de afgelopen dagen behoorlijk gecrashed. Ik kon het niet goed hanteren, mijn gevoel ging zo knetteren! Veel gehuild en voel me down. Ik weet dat de AD afbouw dan gelijk ook meerimpact heeft, mijn relativeringsvermogen is ongelooflijk aangetast en ik ben een gespannen/overspannen rietje. Als ik wakker wordt ben ik gelijk gespannen en down. Veel misselijk, draaierig als ik loop. Geen paniekaanvallen, maar net het stadium ervoor. Gelukkig niet verder dan dat. Maar de somberheid is moeilijk, ik vind alles zwaar op het moment.  Zucht..... voelt zo disfunctioneel.
Ik overweeg serieus een maand stil te staan met de afbouw, want er is gewoon te veel aan de hand en mijn tempo ligt sowieso mogelijk te hoog nu qua percentage per maand

Wat een leven....  Ik hoop echt dat het snel lichter wordt en dat ik weer beter kan nadenken. Ik voel me verdwaald, al weet ik rationeel dat ik dat niet ben. Ik ben nog fucntioneel practisch gezien. 

Er gebeuren ook goede dingen, maar die voel ik nu niet.

Gelukkig gaat allles in dit leven voorbij, ook dit zal voorbij gaan. :heart: ( zeg ik ter bemoediging tegen mijzelf en jullie)

Hi lieve @Kannietmeer wat ontzettend naar dat je effe zo gecrasht bent. Echt niet tof. Je zoon zo verdrietig zien is niet leuk maar geloof ook dat jouw zoon heel sterk is net als jij. Jij bent ook een vechter. Dat zit vast ook in hem. In ieder geval hele dikke knuffels van mij :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Annie87:

Dankje super lief van je! Mijn situatie maakt het inderdaad nog lastiger. Hoe ver ben je nu met de diazepam? Welke methode gebruik je? Het gaat je lukken, het is inderdaad troep allemaal. Ben blij dat ik er wel vanaf ben, al ben ik er nog steeds ziek van, maar het afbouwen was helemaal een verschrikking. 

Hi, ik ben nu bijna bij de 6 Mg. Ik heb lora 1 jaar geslikt 1 Mg en deze pas geleden omgezet naar 7 Mg diazepam. Ik ben bezig met vijlen en ik ontvang deze week taperingsstrips van 2 Mg in 28 dagen afbouw. Mocht dit te snel gaan of ik wil even pauze dan kan ik gewoon weer vijlen. Hoe heb jij afgebouwd? En van hoeveel? En ben je nu al lang klaar? 

Als je nog tips hebt dan hoor ik het graag. Dat is het fijne van dit forum:heart:

Liefs van mij

bewerkt door Leen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Leen:

Hi, ik ben nu bijna bij de 6 Mg. Ik heb lora 1 jaar geslikt 1 Mg en deze pas geleden omgezet naar 7 Mg diazepam. Ik ben bezig met vijlen en ik ontvang deze week taperingsstrips van 2 Mg in 28 dagen afbouw. Mocht dit te snel gaan of ik wil even pauze dan kan ik gewoon weer vijlen. Hoe heb jij afgebouwd? En van hoeveel? En ben je nu al lang klaar? 

Als je nog tips hebt dan hoor ik het graag. Dat is het fijne van dit forum:heart:

Liefs van mij

Mijn verhaal is een verhaal apart. Ik zat op clonazepam 1 Mg per dag. Ik werd steeds zieker in 3 maanden tijd een kasplantje. Heel gedoe bij de huisarts gehad, die wilde ophogen terwijl ik voelde dat mijn klachten door de clonazepam kwamen. Hele discussies gehad daar. Ze wilde mij niet er vanaf helpen en ook niet doorverwijzen of omzetten naar de diazepam. Ik werd wanhopig en wilde er perse vanaf omdat ik doodsbang was voor het middel maar afbouwen lukte ook niet. Toen heb ik mezelf omgezet op oxazepam omdat ik nog een oud doosje in huis had van jaren geleden. Dit ging fout; ambulance ritjes naar SEH, week later crisisdienst vanwege zeer hevige ontwenningsklachten. Ik heb daarna 3 maanden lang de oxazepam afgebouwd en ben behoorlijk van de wereld geweest. Had ook taperingstrips. Kon zelfs niet meer lopen en douchen, alleen maar weken in bad. Ik ben inmiddels 6 maanden van de rotzooi af en zie wel verbetering. Al heb ik wel terugvallen af en toe. Ik werk nog steeds niet. Daarnaast heel veel stress. Lig in scheiding nu. Man heeft mij tijdens dit gebeuren op een hele nare manier gedumpt. Heeft al een tijd een ander. Ik hoorde zojuist dat hij al samenwoont met haar, ze is er elke dag, de hond en kat zijn mee.... ik hoor nu ook dat buren hier ook wel wat van vinden. Hij heeft hele verhalen over me lopen verzinnen en ik heb niemand gesproken. Ik moest snel uit huis want hij heeft lopen schreeuwen tegen mij en me weggepest uit huis terwijl ik zo aan de grond zat. Echt een vreselijk verhaal. Ik moest zelfs naar de rechter omdat hij geen cent meer wilde overmaken. Ben er achter gekomen dat ik met een zeer nare man getrouwd ben. Hoop dat de scheiding snel rond is nu en ik deze nare ervaring achter me kan laten en kan verwerken. Hoop dat ik ooit nog weer een man kan vertrouwen want dit is gewoon te erg. 

Hoop dat het goed gaat met de strips. Gaat het beter sinds je omzetting? Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach lieve K.N.M. wat rot voor je. Ik ken het maar al te goed, vreselijk gespannen zijn bij het wakker worden. Misschien inderdaad goed en fijn voor je als je even pauze neemt met afbouwen dan krijg je daar wat meer rust mee en houd je misschien wat energie over. Doe dat maar meis, geef jezelf maar als cadeau, rust en regelmaat.

Plaatjes Badderen BadderenSlapen Plaatjes

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

Hi lieve mensen,

Fijn om te zien dat het hier en daar beter gaat daan voorheen.
 

@Cyclad58beterschap Ad! Wat irritant dat je nu net ziek lijkt te worden. Ik hoop dat het snel wegtrekt en dat je weer goed kan slapen:heart:

@Annie87 Hoopvol dat je weer slaapt meid. Dromen worden geintensiveerd door benzo's en natuurlijk door de stressvolle gebeurtenissen ook.  Het hoort er aan alle kanten bij helaas. Heel herkenbaar.

@EefjeJ Die stroom door je lijf heb ik zoveel, vooral bij het wakker worden nu weer. Sta ik stijf van de spanning.


Door het gebroken hart van zoon ben ik de afgelopen dagen behoorlijk gecrashed. Ik kon het niet goed hanteren, mijn gevoel ging zo knetteren! Veel gehuild en voel me down. Ik weet dat de AD afbouw dan gelijk ook meerimpact heeft, mijn relativeringsvermogen is ongelooflijk aangetast en ik ben een gespannen/overspannen rietje. Als ik wakker wordt ben ik gelijk gespannen en down. Veel misselijk, draaierig als ik loop. Geen paniekaanvallen, maar net het stadium ervoor. Gelukkig niet verder dan dat. Maar de somberheid is moeilijk, ik vind alles zwaar op het moment.  Zucht..... voelt zo disfunctioneel.
Ik overweeg serieus een maand stil te staan met de afbouw, want er is gewoon te veel aan de hand en mijn tempo ligt sowieso mogelijk te hoog nu qua percentage per maand

Wat een leven....  Ik hoop echt dat het snel lichter wordt en dat ik weer beter kan nadenken. Ik voel me verdwaald, al weet ik rationeel dat ik dat niet ben. Ik ben nog fucntioneel practisch gezien. 

Er gebeuren ook goede dingen, maar die voel ik nu niet.

Gelukkig gaat allles in dit leven voorbij, ook dit zal voorbij gaan. :heart: ( zeg ik ter bemoediging tegen mijzelf en jullie)

Lieve Liz @Kannietmeer, het gaat met mij redelijk, veel hoesten maar kan gelukkig gewoon naar buiten en leuke dingen doen. Als het niet erger wordt is het goed te doen.

Wat rot dat je je nu zo vervelend voelt. Eigenlijk beschrijf je precies de klachten die ik ervaarde toen een goede vriendin van ons plotseling overleed. Het overweldigt je en je kunt het niet goed hanteren. De klachten zijn zo herkenbaar. Het gaat weer over, maar jij moet iets verwerken wat normaal gesproken al impact op je zou hebben, nu is het dubbel of driedubbel. Gelukkig weet je het in het juiste perspectief te plaatsen.

En wellicht is het inderdaad een goed idee om je afbouw van de Venla even te stabiliseren. Stilstand is in deze geen achteruitgang. Of je er nu nog 6 of 7 maanden over doet maakt eigenlijk weinig tot niet smeer uit. Sterkte en een dikke knuffel! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve Liz @Kannietmeer, het gaat met mij redelijk, veel hoesten maar kan gelukkig gewoon naar buiten en leuke dingen doen. Als het niet erger wordt is het goed te doen.

Wat rot dat je je nu zo vervelend voelt. Eigenlijk beschrijf je precies de klachten die ik ervaarde toen een goede vriendin van ons plotseling overleed. Het overweldigt je en je kunt het niet goed hanteren. De klachten zijn zo herkenbaar. Het gaat weer over, maar jij moet iets verwerken wat normaal gesproken al impact op je zou hebben, nu is het dubbel of driedubbel. Gelukkig weet je het in het juiste perspectief te plaatsen.

En wellicht is het inderdaad een goed idee om je afbouw van de Venla even te stabiliseren. Stilstand is in deze geen achteruitgang. Of je er nu nog 6 of 7 maanden over doet maakt eigenlijk weinig tot niet smeer uit. Sterkte en een dikke knuffel! 

Fijn dat je toch wat kan doen, makker:rose:

Ik doe inderdaad rustig aan en moet gewoon accepteren dat ik soms pas op de plaats moet maken als het zo gaat.

Heb ook mogelijk wat extra inzicht in mijn reacties van de afgelopen dagen: normaal gesproken houd ik mijn ex zo ver mogelijk van me vandaan en praat ik niet met hem. Maar als het om de kinderen gaat kan ik niet anders. Daardoor heb ik een paar keer met hem aan de telefoon gezeten, en ook in de gesprekken met mijn zoon, hoor ik soms zijn kronkels terug, want hij praat veel met zijn vader die hem in zekere zin echt supergoed steunt. En ik ben daar heel blij mee. Maar normaal gesproken word ik dus al enorm getriggerd in spanning door contact met mijn ex, en nu moet ik contact hebben door de situatie die ook al zo zwaar is. Samen met de afbouw een cocktail voor  pijn voor mij. 
Doet me afvragen of ik toch nog wat huiswerk te doen heb over mijn vorige relatie.... gatsie.... wat een gez*k ...

Mijn trip naar Amsterdam is goed gegaan, en om de dag compleet anders af te sluiten, bleek mijn dochter van 20 , die maandag 5 jaar een relatie heeft, dit te vieren in Amsterdam. We hebben haar en haar vriend uitgenodigd voor een diner in Sham restaurant in Amsterdam en dat was voor mij echt balsem voor mijn hart. Zij kom me ook wat eerlijke feedback geven over haar broer en hoe het met hem gaat. Zo zie je maar... ik mag niet klagen. Er zijn ook altijd goede dingen als je weer opkrabbelt.

@Leen @EefjeJ@Annie87 @bolletje Dank jullie wel allemaal voor de steun. Zo fijn om dat ontvangen:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet fijn @Kannietmeer dat je vorige relatie je toch nog zo'n spanning geeft...toen ik laatst mijn ex tegenkwam ging er ook een soort stroomstoot door mijn lijf en walging, ik denk dat ik het ook nog niet volledig verwerkt heb... Ik hoop voor je dat de situatie gauw wat opklaart en je weer wat minder spanning in je lijf hebt... Dikke knuffel xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...