Spring naar bijdragen

Reza


Reza

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Mijn naam is Reza, 32 jaar en al ongeveer 15 jaar een alcoholprobleem. Hierdoor ben ik erg vaak in de problemen gekomen en heb mezelf ook veel schade toegebracht. Omdat ik me steeds slechter, schuldiger en depressiever ben gaan voelen, wordt het nu echt tijd dit probleem aan te pakken. 

Zodra ik 2 of meer drankjes op heb is de rem compleet verdwenen en ga ik door tot het naadje (lees black-outs, ongelukken en beschamende momenten) met als hoogtepunt een opname in het ziekenhuis met 4,4 promille. Door de jaren heen heb ik een hoge tolerantie opgebouwd:(

Waar ik tegenaan loop momenteel, zijn de lange wachttijden voor ambulante behandeling. En het liefste zou ik graag zo snel mogelijk willen starten. Wel heb ik samen met mijn huisarts besloten om met Antabus te starten. 

Ik heb al een beetje rond gelezen op dit forum en denk dat ik er veel aan zal hebben de komende tijd. 

Ik ga er met vol vertrouwen in en hoop misschien jullie hier en daar ook te kunnen steunen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al vaker de stap gemaakt om te stoppen met alcohol? zo niet dan ik persoonlijk antabuse best een heftig middel, dit forum bied in ieserbgeval steun genoeg! sterk en goed van je dit besluit te nemen, ik ben er 13 dagen terug mee gestopt. succes! de eerste dagen zullen wat zwaar zijn, maar je komt er wel. Na regen komt zonneschijn! succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Reza, goed dat je er bent!

Ook ik heb een aantal jaar geleden hulp gezocht om ongeveer dezelfde reden en gelukkig ook gekregen. Verslaving wordt wel eens als volgt omschreven:  “ Het is de obsessie om te moeten gebruiken en de allergische reactie  van het lichaam om niet te kunnen stoppen”   herkenbaar     vind je niet?

Goed dat je je huisarts hebt ingeschakeld, en hulp hebt gevraagd, dit is al een hele belangrijke stap, het begin is er!

Succes gewenst, hier vind je een veilige haven vol lotgenoten die elk met hun eigen verhaal verbonden zijn aan dezelfde uitdaging namelijk die drank de baas worden. En het is mogelijk, echt!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties. 

Ik heb wel vaker stoppogingen ondernomen maar meer als 1 á 2 weken nog nooit gestopt geweest. Ik ben wel eens langer gestopt geweest maar dat kwam door ziekenhuisopname en daarbij kreeg ik zware opiaten dus daar was niets moeilijk aan.  Aanvankelijk wilde ik met Campral beginnen en hier was mijn huisarts het ook mee eens. Echter blijkt dit middel pas vanaf week 44 weer verkrijgbaar in Nederland.                                    

@Maverick Dat klinkt inderdaad treffend!

Thanks allemaal:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

vandaag dag 6 zonder druppel. Dit is me buiten ziekenhuisopnames nog nooit gelukt. Dit wel echt dankzij de Antabus, ik durf echt niet te drinken en denk telkens aan hoe fijn en trots ik me voel als ik ‘s morgens wakker word. En dan lukt het tot nu toe dus goed! :) 

Ik droom wel veel en levensecht. Als ik veel gedronken had droomde ik niet of herinnerde ik ze me niet. Ik droomde vannacht weer dat ik wel al een paar dagen niet dronk maar nog wel ergens vergeten verstopte lege flessen had. Ik schaamde me rot in mijn droom. 

Is dit herkenbaar voor jullie? Dat heftige dromen? En waar gingen die bij jullie over? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met 6 dagen nuchter! Goed bezig!

Het dromen hoort er allemaal bij. Ik had echt vreselijke nachtmerrie's, en als ik wakker schrok en daarna weer insliep, gingen de dromen gewoon verder waar ik was gebleven. Bij mij was dit alleen in de eerste week. Daarna werden dat normale dromen.

Succes met dag 7!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rupsjenooitgenoeg moet grinniken om je naam, zo noemden mijn vriendinnen me al sinds ik 16 ben. Grappig en tegelijkertijd om te huilen zo triest:-( Hoe lang drink jij al niet meer? 

@nondetju Ben je geen medicijnen gaan slikken tijdens je detox? Iets om te kalmeren of in te slapen. Ik weet namelijk dat toen ik een keer Lorazepam gebruikte tijdens een detox, ik niet zwetend wakker werd...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Reza, 

De dromen zijn herkenbaar hoor, ik droomde een tijdje dat ik weer aan het drinken was geslagen en dan werd ik wakker met een kort moment van paniek dat ik weer terug was bij af.Hoe groot de opluchting dat het dan maar een droom was :o

Het gaat over en bedenk dat het eigenlijk ook wel weer fijn is dat je überhaupt weer kan dromen en niet in een coma wegzakt. 6 dagen, lekker bezig, gewoon doorgaan je zult zien dat het gaat normaliseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Reza:

@Rupsjenooitgenoeg moet grinniken om je naam, zo noemden mijn vriendinnen me al sinds ik 16 ben. Grappig en tegelijkertijd om te huilen zo triest:-( Hoe lang drink jij al niet meer? 

 

Ik ben niet zo handig dus mijn antwoord staat hier onder:blush:

bewerkt door Rupsjenooitgenoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst weer een terugval gehad dus mijn stop tijd nu is niet noemenswaardig, maar we gaan met goede moed verder. Weet al een jaar of 4 dat ik een probleem heb. Stoppen duurt soms 8 maanden om daarna weer knoepelhard iedere dag weer te zuipen alsof het water is.  

Ik geloof wel dat het mogelijk moet zijn. Tenslotte wordt niemand geboren met de fles aan de mond;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Reza:

@Rupsjenooitgenoeg 

@nondetju Ben je geen medicijnen gaan slikken tijdens je detox? Iets om te kalmeren of in te slapen. Ik weet namelijk dat toen ik een keer Lorazepam gebruikte tijdens een detox, ik niet zwetend wakker werd...

 

 

ik ben altijd al een hele slechte slaper normaal kost het me ook al een uurtje, nu 2 tot 3 maar slik er niks extra's bij voor het slapen, alleen b1 thiamine.

Ik wil zo weinig mogelijk medicijnen in mijn lichaam, alleen als het noodzakelijk is.. ontstekingen gaan er bij mij zonder medicijnen ook uit al duurt het dan wat langer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...