Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Vol

Woensdag 4 september

Aanbevolen berichten

Ja @Lonster, ik en meerderen met mij ook gestopt na de cursus.  Mijn vriendin met longkanker en uitzaaiingen ook gestopt vorig jaar , maar blijkbaar te laat.  Andere vriendin meegenomen maar die rookte weer na 1 dag en heeft zwaar copd.  Manlief rookt en de buren zijn ook rokers . Die hoor je sochtends in de tuin al rochelen . Ik zou ze dan w door elkaar willen schudden . Zet even door . Die rotzooi :wacko:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ken je de cursus Cleo? Een collega van mij was er ook, en is ook nog steeds gestopt. Ik kan nog steeds wel angstig zijn om een ziekte te krijgen omdat ik de helft van mijn leven gerookt heb. Ik ben meerdere keren gestopt maar net zo vaak weer begonnen. Ik hoop dat die longarts die vorige week bij zomergasten was, nog heel veel bekendheid en succes gaat krijgen met haar acties. Het is zó gemeen en geniepig, hoe de rookindustrie werkt. Eén van de zwaarste verslavingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helemaal met je eens @Lonster wb de tabaksindustrie. Crimineel is het gewoon. Ben zelf ook gestopt een jaar en vier maanden geleden en ben ook weleens bang dat het te laat was, had dit veel eerder moeten doen. Maar ja niks aan te doen. Hoop dat je nooit meer zo'n smerige stinkstok aan hoeft te raken @Bor. Lees anders het boek Nederland stopt van Wanda de Kanter en Pauline Dekker:rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou in plaats van zuinig te zijn met het laatste beetje gruis heb ik het in no time opgerookt.
Ik heb niks meer.

Asbakken geleegd nadat ik ze eerst met water heb overgoten anders hang ik straks in de prullenbak te zoeken.
Husband gebeld op z"n werk dat er hier niet meer gerookt wordt en hij doet met me mee.
Asbakjes in de onderste la verstopt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Rosee:

Lees anders het boek Nederland stopt van Wanda de Kanter en Pauline Dekker:rose:

Die heb ik ooit aangeschaft op aanraden van @Soothe maar nooit echt veel mee gedaan. Ligt nu weer voor me op tafel. Thnx

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Belde me zoon me vanmiddag ineens dat die in de trein zat onderweg naar mij toe. Hij komt weer thuis wonen zei die. Ik zeg Oke das handig om te weten. Belt pleegmoeder me even later dat hij eraan komt en weer thuis bij mij komt wonen. Ik zeg Ja dat hoorden ik sie!

Paar uutjes bij me geweest, zit inmiddels alweer terug in de trein naar pleeg hoor. Pubers:)

Een paar ham/ kaas tosti"s verder en een babbeltje aan me keukentafel doet wonderen.

Ach...het streelt m"n EGO ook wel weer. Moet wel melding van gedaan worden bij jeugdclub maar ze mogen zeggen wat ze willen ergens heb ik tóch altijd iets goed gedaan.

bewerkt door Bor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Quinn en @Bor , kanjers zijn jullie en ja quinn het hoort bij de rookverslaving om het alsmaar uit te stellen . Dat doet het stofje ammoniak wat aan de sigaret is toegevoegd .  Je brein gaat allerlei smoezen en constructies bedenken om maar niet te hoeven stoppen.  

Zelf pensioenfonds hebben aandelen in Philip Morris.  Mooi corrupt zooitje . De sigaretten industrie proberen steeds jonger publiek aan te trekken want daar heb je het langste "plezier " van en daarom de sigaretnog verslavender te maken . 

Sterk zijn lieverds . Laat je niet gek maken.  Je hebt die rotzooi niet nodig!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word nou al gek. Er gaat eerlijk gezegd geen uur voorbij zonder een sigaret, meestal zonder er echt bij na te denken. Maar niet roken is natuurlijk veel beter, zoveel verstand heb ik ook nog wel. 

@Bor geldt onze deal ook voor sigaren? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Myle, misschien eerst eens rust vinden in de nachten?

Net eerste hartverzakking van dit schooljaar; mijn oudste was uur later dan ik had verwacht, en ineens was mijn rustige houding "verstandige meid, komt goed" voorbij en schoot ik in de stress. Meteen de auto gepakt en richting school (10km) gereden.
Godzijdank kwam ze na 3km rustig mijn richting opgefietst .. verbaasd dat het al 17uur was.
"sorry! Ik moet toch nieuwe vrienden maken? Dus ik ben met iemand even mee naar de HEMA gegaan, was super gezellig mam!" 

Prima meid .. voortaan ajb even kort een berichtje :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bor en @Quinn, ben net zelf gestopt, nu ongeveer 4 weken, mbv een e-smoker. De meeste tabakswinkels verkopen ze.

bewerkt door Nadia
Toevoeging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijf je dan nu steeds aan zo'n e-smoker sabbelen ? Of is dat maar een tijdelijk iets ?

Ik kan daar maar niet aan wennen, om dat te zien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou steeds.....ik gebruik hem en het is wel de bedoeling dat ik af ga bouwen. Je inhaleert ook, 't is geen lolly. Maar ik was binnen no time van mijn gehoest af. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet meer hoelang ik nu terug ben gestopt. Twee jaar en een beetje?

Was daarvoor een paar jaar gestopt en dan terug begonnen. Stomste idee ooit.

Nog steeds verlang ik er af en toe naar.

Ik geloof dat iedereen kan stoppen als je t ook maar serieus neemt. T wijten aan de verslaving vind ik maar meuuh..dertig stoppogingen vind ik ook maar meuuh. Beter dan niets uiteraard. 

Ik heb t daar alleen moeilijker mee omdat ik zelf zo niet ben veronderstel ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind de wijn de deur uit veel moeilijker, roken schakelt je gevoel niet uit, he? Dat is uiteindelijk steeds maar iets gebruiken om geen trek te hebben. En het is nog hartstikke duur ook. Ik ga m toch een geld overhouden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beetje onbestemd gevoel vandaag. Weet het niet.

Komt ook nog wel een beetje door afgelopen zondag. Dat heeft toch wel veel indruk op me gemaakt en er ook wel weer achter gekomen, dat ik het zo gek nog niet doe.

Wat zou ik graag weer in een band willen zingen en spelen. Wat zou ik daar gelukkig van worden.

Volgens mij heb ik ook wel indruk gemaakt op hun, dus wie weet. Ik wil zo graag alles doorpakken nu. Gewoon doen waar ik gelukkig van word.

Het zal eens tijd worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bor:

Nou in plaats van zuinig te zijn met het laatste beetje gruis heb ik het in no time opgerookt.

Dat is het verslavende van het spul. Er valt niets te genieten. 

Succes Bor en Quinn. En natuurlijk ook Nadia. Ja je bespaart kapitalen. Geen sigaretten! Geen drank!

Ik zet het geld in op sjiek eten nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag even een pakkie shag gehaald voor een buurman. 10,50 :o

Waar is de tijd gebleven, waar ik voor een rijksdaalder een pakkie drum ging halen voor m'n vader?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...