Spring naar bijdragen

Woensdag 4 september


Vol

Aanbevolen berichten

@fleurtje, er wordt gezegd dat ze altijd met zijn 2-en zijn.... dat zou betekenen dat je er na deze van af bent... 
Maar ik weet het niet hoor. Ben zelf niet meer zo heel heel heel bang voor spinnen, maar toen er een paar dagen geleden ook zo'n grote zwarte tegen de muur zat kreeg ik zowat een hartverlamming... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pakje shag / sigaretten dus onder de kraan gehouden en in de vuilnisbak gemieterd Bor? 
Doen hoor. En echt: als ík het kon, dan kun jij het zeker ook, echt waar. 
En verder gaan we gewoon ervan uit dat het je allemaal gaat lukken, echt waar. 
Knuffel post-1140-0-45539700-1400997389_thumb.jpgen een blommetje voor jou image.jpeg.fb7678f8da7ec413ede28ada250c336b.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

@fleurtje, er wordt gezegd dat ze altijd met zijn 2-en zijn.... dat zou betekenen dat je er na deze van af bent... 
Maar ik weet het niet hoor. Ben zelf niet meer zo heel heel heel bang voor spinnen, maar toen er een paar dagen geleden ook zo'n grote zwarte tegen de muur zat kreeg ik zowat een hartverlamming... 

Ik mag t hopen.

Ze moeten mij met rust laten! T is dat er niemand anders is om ze weg te doen.

Ik probeer al een tijdje niet meer te flippen bij elke spin die ik zie omdat je ze niet uit de weg kan natuurlijk. Fleurtje moet maar eens wat ballen kweken.

Dus ik heb ze gevangen en buitengezet. Gelukkig was het een kalme. Als ze beginnen lopen vind ik het ergste.

Dus kus van de juf en bank vooruit. We groeien

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de verslaving van het roken doorbroken hebt snap je echt niet meer waarom je daar nou zo aan vast hebt gehouden. Het is alleen maar lekker omdat je de ontwenningsverschijnselen op moet heffen. Roken op zich is gewoon smerig.

Maar ja zie het maar eens te veranderen... het heeft mij veel pijn en moeite gekost ook al wilde ik het graag. Mij heeft een kruising tussen een lezing en conference over de rookindustrie geholpen om de knoop door te hakken, twee jaar geleden. Het heet "Ik stop ermee".  Google er maar eens op, ik wil het graag aanbevelen. Ze gebruiken de onderzoeken van de rookindustrie (door een klokkenluider openbaar gemaakt), die bedoeld zijn om mensen verslaafd te maken, nu om de verslaving door te prikken. 

bewerkt door Lonster
nuancering aangebracht. Maar eh, écht goede cursus hoor, dat "Ik stop ermee" ondanks de wat slappe naam...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn broer hoest steeds vaker en heeft ook hartproblemen. Ik zou zoooo graag willen dat hij ook stopt... :( ik vind het echt vieze ellende, het rookgebeuren. Toen hij bij de arts was kreeg hij ook het advies te stoppen. Hij denkt zelf dat hij dat niet kan. En vraagt zich ook af of dat nog wel zin heeft. Tsja, dat is wat je als verslaafde denkt en zegt helaas. Je moet het zelf doen, zelf het lichtpuntje vinden en er positief instappen en niet vinden dat het je 'verboden' wordt. Want op pure wilskracht is het lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar met mij gaat het goed hoor :)  Ik geniet er van dat het doordeweeks weer zo makkelijk en fijn gaat, zonder drank en met veel energie. Hoewel ik wel merk dat ik 's avonds zin heb om lekker vroeg naar bed te gaan. Lekker herfst morgen mensen... :P

Nog een middagje thuis werken dus volop in het werkontwijkend gedrag. Denk dat ik zo ook nog maar even boodschappen ga doen, heb ik dat ook gedaan.

@lady janeJane weer bijgekomen? Een blackout is ook niet zomaar een normaal iets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een fijne effectieve dag vandaag .. mijn mailbox weer netjes bijgewerkt en alle nodige acties gedaan.
Nu thuis met deuren en ramen open, zonnetje en prima 23graden !

Jongste komt zo thuis, heeft ondergewicht dus we zijn sinds een week echt bezig met meer calorieën in de voeding.
Volle melk, roomboter en nu staan er saucijzenbroodjes klaar :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hier ook even plaatsen voor Bor.

 

Aan de tel. gaan ze vragen stellen, daarom is het goed die vragen te beantwoorden. Er zijn symptomen die specifiek bij een Tia horen. Bij mij was dat, praten of ik gezopen had en ik was verlamd. binnen een paar uur kunnen ze je nog helpen. Ik was naar bed gegaan, ik wist niet wat er aan de hand was.

Dus vertrouw je iets niet, een tel. kan  je een hoop leed besparen. Verlammingsverschijnselen, slepen met m'n voet, dingen willen vertellen en dan niet meer kunnen praten omdat m'n keel te moe wordt, beperkt in je bewegingsvrijheid omdat ik maar een paar min. kan lopen enz. en dat in dag uit die rotmoeheid.

En dan vind ik dat ik nog zo slecht er aan toe ben, heb hele andere dingen gezien.

Bel bel bel, want de hersenverlamming zelf duurt maar een paar minuten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en dan blijft het je de rest van je leven achtervolgen en wordt je er ieder moment van de dag aan herinnerd.

Tja als je niets verteld kunnen ze niets doen, anders zijn ze er heel gauw. En vertrouw je het echt niet, MAG JE IN ZULKE GEVALLEN 112 BELLEN.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben wel gelijk gestopt met roken. Moeilijk? Nee niet als je net een hereninfarct hebt gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ken je de cursus Cleo? Een collega van mij was er ook, en is ook nog steeds gestopt. Ik kan nog steeds wel angstig zijn om een ziekte te krijgen omdat ik de helft van mijn leven gerookt heb. Ik ben meerdere keren gestopt maar net zo vaak weer begonnen. Ik hoop dat die longarts die vorige week bij zomergasten was, nog heel veel bekendheid en succes gaat krijgen met haar acties. Het is zó gemeen en geniepig, hoe de rookindustrie werkt. Eén van de zwaarste verslavingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal met je eens @Lonster wb de tabaksindustrie. Crimineel is het gewoon. Ben zelf ook gestopt een jaar en vier maanden geleden en ben ook weleens bang dat het te laat was, had dit veel eerder moeten doen. Maar ja niks aan te doen. Hoop dat je nooit meer zo'n smerige stinkstok aan hoeft te raken @Bor. Lees anders het boek Nederland stopt van Wanda de Kanter en Pauline Dekker:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Myle, misschien eerst eens rust vinden in de nachten?

Net eerste hartverzakking van dit schooljaar; mijn oudste was uur later dan ik had verwacht, en ineens was mijn rustige houding "verstandige meid, komt goed" voorbij en schoot ik in de stress. Meteen de auto gepakt en richting school (10km) gereden.
Godzijdank kwam ze na 3km rustig mijn richting opgefietst .. verbaasd dat het al 17uur was.
"sorry! Ik moet toch nieuwe vrienden maken? Dus ik ben met iemand even mee naar de HEMA gegaan, was super gezellig mam!" 

Prima meid .. voortaan ajb even kort een berichtje :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...