Spring naar bijdragen

Rivotril afgebouwd, nu op tilt


Spinder

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Verbloemen:

Lieve Spinder

Ik ben niet aanval vrij. Het gaat de hele dag door. Vannacht 2 uurtjes geslapen

En helse pijnen....verkrampingen

ik slikte 2 mg met nog 3 oxazepam en daarvoor allerlei andere medicaties tranxene lorazepam enz.

40 jaar lang.

Als ik jou was zou ik de adviezen van @Kannietmeer opvolgen.

zij weet er zoveel van en heeft al zoveel mensen geholpen

 

Ik had zo gehoopt dat je aanvalsvrij was @VerbloemenHet gaat inderdaad dag en nacht door.

ja de spierverkrampingen en brandende pijnen zijn hels, ik kan nu bijna niet meer lopen. Daar schrik ik weer van, gevolg angst en dan is de kring weer rond.

maar er komt ooit een eind aan echt! Daar moeten we in blijven geloven al is dat ‘s nachts vele malen moeilijker.

Ik wens je heel veel sterkte en misschien lukt het mij een keer om in de huiskamer te verschijnen.. 

Ja @Kannietmeer ben ik ook heel dankbaar voor haar adviezen en steun en knuffels. Ik neem alles zeker mee in overweging. 

Maar zoals ik al zei ‘s nacht slaat de doodsangst toe en met die heftige aanvallen kan je niet meer helder en rationeel denken.

liefs en een stevige hug voor jullie beide

 

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadver het gaat maar door.

mijn psychiater had helaas toch de Ashton Manual niet gelezen..

ik heb hem gebeld omdat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet.

zijn antwoord je lichaam kan niet kapot ( goed bedoeld)  en begin maar aan de valium 2 x 5 Mg 

nu is 10 dagen op vakantie 

ik hoop dat ik snel positief bericht krijg van Eric Paling.

misschien wil/kan hij mij helemaal niet helpen/ begeleiden.

ok panikeren helpt niet maar toch. 

Ik probeer oom echt naar de huiskamer te komen, maar daar lees ik net dat het wel jaren kan duren!

en dan raak ik in blinde paniek bij dat vooruitzicht !

 

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Spinder:

Gadver het gaat maar door.

mijn psychiater had helaas toch de Ashton Manual niet gelezen..

ik heb hem gebeld omdat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet.

zijn antwoord je lichaam kan niet kapot ( goed bedoeld)  en begin maar aan de valium 2 x 5 Mg 

nu is 10 dagen op vakantie 

ik hoop dat ik snel positief bericht krijg van Eric Paling.

misschien wil/kan hij mij helemaal niet helpen/ begeleiden.

ok panikeren helpt niet maar toch. 

Ik probeer oom echt naar de huiskamer te komen, maar daar lees ik net dat het wel jaren kan duren!

en dan raak ik in blinde paniek bij dat vooruitzicht !

 

Lieve @Spinder, raak alsjeblieft niet in paniek, want dat is niet nodig. 

Ja, het kan in sommige gevallen (maar dat is geen groot percentage) langer dan een jaar duren voordat alle klachten verdwenen zijn. Dat betekent in zo'n geval geenszins dat je de klachten die je nu heel hevig ervaart ook aldoor in die mate zult hebben, integendeel. Het herstel gaat nooit lineair en er zullen dagen/weken komen waarin je je beter voelt, waarna er opeens een slechte dag kan komen. Als je op Diazepom gelijkmatig en niet te snel afbouwt heb je de minste kans op langdurige heftige afkickverschijnselen. Bereid je er op voor dat de afbouw en ontwenning nooit klachtenvrij gaan, maar met Diazepam moet het echt voor iedereen te doen zijn. En wie weet duurt het bij jou niet zo lang, dat verschilt per individu.

Ik hoop voor jou dat Eric Paling je kan begeleiden, dan heb je echt een heel goede

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Verbloemen:

Lieve Spinder hoe ben je de nacht doorgekomen?

Wat ontzettend lief dat je het vraagt @Verbloemen je hebt het zelf ook zo zwaar!

Ik kan het zelf nog niet geloven, maar ik ben gisteravond sinds meer dan 2 maanden uit mezelf in slaap gevallen!

Mijn aanvallen werden gistermiddag ineens minder en nu zijn ze ook nog te behappen. 

Helaas weet ik ook dat ze ieder moment terug kunnen komen en daarom durf ik dit haast niet te typen. 

Maar wat er ook nog komt er is licht aan het eind vd tunnel!

dikke knuffel voor jou:heart:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve @Spinder, raak alsjeblieft niet in paniek, want dat is niet nodig. 

Ja, het kan in sommige gevallen (maar dat is geen groot percentage) langer dan een jaar duren voordat alle klachten verdwenen zijn. Dat betekent in zo'n geval geenszins dat je de klachten die je nu heel hevig ervaart ook aldoor in die mate zult hebben, integendeel. Het herstel gaat nooit lineair en er zullen dagen/weken komen waarin je je beter voelt, waarna er opeens een slechte dag kan komen. Als je op Diazepom gelijkmatig en niet te snel afbouwt heb je de minste kans op langdurige heftige afkickverschijnselen. Bereid je er op voor dat de afbouw en ontwenning nooit klachtenvrij gaan, maar met Diazepam moet het echt voor iedereen te doen zijn. En wie weet duurt het bij jou niet zo lang, dat verschilt per individu.

Ik hoop voor jou dat Eric Paling je kan begeleiden, dan heb je echt een heel goede

Dank je wel voor je positieve bericht.

Je hebt gelijk, maar als je al zo lang in die hel van aanvallen zit kun je niet meer logisch denken.

nu heb ik vannacht uit mezelf geslapen sinds maanden, ongelofelijk!

Zou de opwaartse reis nu zijn begonnen? 

Ik hoop het met grote hopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Spinder:

Dank je wel voor je positieve bericht.

Je hebt gelijk, maar als je al zo lang in die hel van aanvallen zit kun je niet meer logisch denken.

nu heb ik vannacht uit mezelf geslapen sinds maanden, ongelofelijk!

Zou de opwaartse reis nu zijn begonnen? 

Ik hoop het met grote hopen

Hoe lang heb je geslapen, @Spinder?

Het is in elk geval een zeer positief teken, de opwaartse reis in ongetwijfeld begonnen, bereid je er wel op voor dat er ook weer een duikelingetje kan komen, maar je weet nu dat het ook 's nachts goed kan gaan en dat biedt perspectief!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Cyclad58:

Hoe lang heb je geslapen, @Spinder?

Het is in elk geval een zeer positief teken, de opwaartse reis in ongetwijfeld begonnen, bereid je er wel op voor dat er ook weer een duikelingetje kan komen, maar je weet nu dat het ook 's nachts goed kan gaan en dat biedt perspectief!  

Duikelingetje tja dat besef ik.

ik lijk of eigenlijk ben ik al in afwachting van

maar dit is fijn als adempauze en als bevestiging dat het goedkomt. Dat kan ik teruglezen als ik niet meer verder kan..

Én die nacht slapen is ongelofelijk, ik had de hoop op normaal slapen opgegeven en dat was een grote angst.

ik heb van 00.00 tot 5.30 geslapen, ben tussendoor  2 keer wakker geweest dat ik weet.:) Wat een cadeau! 

 

 

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door de enorme aanvallen wekenlang achter elkaar is mijn slokdarm heel pijnlijk.

ik ben ook 2 kilo afgevallen en kan niet eten, ben zo misselijk. Gisteren toch maar biscuitjes naar binnen gewerkt en dat bleef erin. Mijn man bakte ‘s avonds een eitje zonder brood voor me en dat is helaas niet goed gevallen.

waarom zo stom geweest om een ei te eten! Ik had het bij de biscuitjes moeten houden, maar ik ben zo zwak, geen slaap, geen eten, ik dacht ik moet toch eten. Dalijk komen die aanvallen weer, ik moet aansterken.

ondanks dat de aanvallen even op de achtergrond zijn en ik zo ontzettend moe ben kan ik weer niet slapen. Ik zit rechtop in bed en mijn slokdarm doet zo’n pijn.

hyperventilatie aanvallen, een been wat zeer doet en tintelt, kan bijna niet lopen, slechter zien, duizelig, niet kunnen eten, misselijk, al dagen geen ontlasting, rare angstige gedachten daarom zit ik hier midden in de nacht te typen om even iets eruit te gooien.

Ik ben bang van de “afkickverschijnselen” bang dat ik er wat aan over hou als ik dalijk eindelijk vrij ben van alles. 

Is dit allemaal normaal en gaat ook dit over? Nu weer niet slapen hoe lang nog?!

ook weet ik dat de heftige aanvallen terug zullen komen dalijk brand er een gat in mijn maag en slokdarm.

ik heb al maagzuurremmers Omeprazol die slik ik al jaren maar die doen helemaal niks bij dit geweld. Ik ben zo ontzettend moe..

Ik kan geen afleiding zoeken in tv, laptop omdat al weken niet tegen dat licht kan ( dit typ ik in gedeeltes), lezen lukt niet wandelen ook niet door mijn zere been.

is dit het waard?

Ja want ik ga beter worden!!

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Spinder:

Ik weet het eigenlijk niet meer zeker of ik wel beter ga worden..

Totale paniek

Jazeker @Spinder, je gaat beter worden. Je hebt pijn gehad (wellicht nu nog) en dat hield je uit de slaap. Daarbij komen dan de begrijpelijke gedachtes dat het niet beter gaat en misschien niet beter wordt, maar je moet je daardoor niet uit het veld laten slaan. Je had de nacht daarvoor goed geslapen en hebt je even beter gevoeld, dat is het bewijs dat je lichaam aan het herstellen is. Die weg gaat helaas niet rechtdoor, maar gaat gepaard met hindernissen en obstakels. Die overwin je dan weer en het gaat weer evengoed, net zolang tot de goede momenten langer duren en de obstakels minder worden of gemakkelijker te overwinnen worden. 

Het is wat je eerst schreef: JE WORDT BETER!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de support @Cyclad58 

Ik ben zo moe dat ik niet meer realistisch kan denken. Door de pijn kan ik niet gaan liggen. Aanvallen gieren ook weer, het is zo verschrikkelijk zwaar!

ik moet blijven geloven! Vooral omdat ik even heb mogen proeven van de “goede” momenten 

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Spinder

We zouden zusjes kunnen zijn.

Ook hier is slapen het grote probleem. De helse pijnen het niet kunnen lopen niet kunnen lezen geen prikkel kunnen hebben.

Het is een ware hel. Gewoon veel te snel afgebouwd. Als ik op het forum lees dat 40 mg in 40 maanden wordt afgebouwd en jij in 6 maanden hebt afgebouwd van een vreselijk middel wat rivotril heet.

Ik hen 2 mg omgezet in 1 klap naar 40 mg diazepam en vervolgens in 6 weken naar 0. ik werd helemaal gek toen ik op 0 stond en na veel moeilijkheden naar 10 mg dia ben gegaan. Nu vijl ik heel voorzichtig af maar ook dat is te veel voor me. Het helse branden de pijnen waardoor ik bijna van mijn graadje ga.  De adrenaline stoten. paniek......allemaal zo herkenbaar. Volhouden hoe erg het ook is. Je bent hier goed op dit forum. Hier zitten onze lotgenoten. Alleen door vol te houden kunnen we beter worden. Tijd is onze beste vriend. Elke dag is er 1.

We blijven elkaar steunen en motiveren !!!

Liefs:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat een hel @Verbloemen en zo herkenbaar..:(

1 uur geleden zei Verbloemen:

Volhouden hoe erg het ook is. Je bent hier goed op dit forum. Hier zitten onze lotgenoten. Alleen door vol te houden kunnen we beter worden. Tijd is onze beste vriend. Elke dag is er 1.

Ja dat is onze enige optie.. Ik ben ook blij met dit forum en de steun.

1 uur geleden zei Verbloemen:

We blijven elkaar steunen en motiveren !!!

Ja dat moeten we doen, dank je lieve @Verbloemen :rose: Je bent een sterke vrouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag volgens mijn man precies 4 weken van de Rivotril af.

Ok ik sliep slecht, maar mijn gevoelens kwamen terug.

Ik werd weer wie ik ooit was vóór de rivotril. We konden ons geluk niet op. Natuurlijk kwamen ook de gevoelens van een heftig verleden naar boven. Maar daar kon ik mee dealen.

Ik was zo trots en nu nu ben ik een wrak.

ik heb dit gewoon nooit aan voelen, zien komen, nooit!

Wat een hel!

Nu denk ik vaak aan de dood 

dat wil ik niet, ik wil weer gelukkig worden met mijn man, samen oud worden. Ik zie alleen geen uitweg.

Ik ben zo uitgeput en wanhopig 

Wat een verschrikkelijk middel die rivotril.

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vertel/ leg ik dit aan mijn omgeving? Ik heb niet veel mensen om mij heen. Wij hebben een bedrijfje aan huis afgelegenin een klein dorp op het platte land, geen dorpskern, en klanten vragen naar mij. Mijn man zegt dan dat ik migraine heb en een te snel werkende schildklier. 

Ik laat mij niet zien

Dit is niet begrijpend voor mij uit te leggen. 

Hoe keg ik uit dat ik dat rot middel slikte er al een maand vanaf ben en vervolgens deze aanvallen krijg? De wanhoop tijdens de aanvallen is voor niemand aantrekkelijk om te zien.

Toch wil dat proberen bij sommige, maar de stempel/onbegrip ligt al klaar vrees ik.

Door mijn rivotrilgebruik heb ik in de loop vd jaren iedereen om mij heen weggejaagd door te verhuizen naar de andere kant van het land en niet meer te reageren, mede door depressie.

Ik zit te typen tijdens aanvallen, het houd niet op! Constant moet ik bevestiging dat het beter wordt.

ik ben helemaal labiel, zo ken ik mezelf niet!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

@Spinder Bah, je blijft het zwaar houden na de afbouw, ik wens je veel sterkte. Je schrijft, dat je tijdens de afbouw weinig last had, behalve op het eind en dat er elke 4 weken .25 mg vanaf ging. Waren dat stappen van .25 mg of heel geleidelijk, zodat je uiteindelijk bijvoorbeeld op .025 mg uitkwam? Als je van .25 mg naar 0 bent gegaan, zou dat heel goed verklaren waarom je zoveel last hebt gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Briba:

@Spinder Bah, je blijft het zwaar houden na de afbouw, ik wens je veel sterkte. Je schrijft, dat je tijdens de afbouw weinig last had, behalve op het eind en dat er elke 4 weken .25 mg vanaf ging. Waren dat stappen van .25 mg of heel geleidelijk, zodat je uiteindelijk bijvoorbeeld op .025 mg uitkwam? Als je van .25 mg naar 0 bent gegaan, zou dat heel goed verklaren waarom je zoveel last hebt gekregen.

ik deed er 28 dagen over 0,25 mg afbouwen dus stapsgewijs.

Dank je @Bribaja het is afgrijselijk Ik had tijdens de afbouw geen last inderdaad..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spinder Op zich is van .25 naar 0 in 28 dagen best snel (komt overeen met 5 mg diazepam), maar daar koop je nu niets voor.

Je hebt goede momenten gehad (filmpje), die gaan terugkomen! Heb je het idee, dat de klachten zijn veranderd sinds het stoppen? Slik je nog quetiapine om te slapen, hoeveel hoe vaak...gebruik je verder nog iets?

Overgevoeligheid voor geluid is heel vervelend, het beperkt je mogelijlheden om afleiding te zoeken (geen tv etc.), ik ken het helaas. Hoe is het met lopen, kun je eruit voor een wandelingetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Briba:

Heb je het idee, dat de klachten zijn veranderd sinds het stoppen? Slik je nog quetiapine om te slapen, hoeveel hoe vaak...gebruik je verder nog iets?

Overgevoeligheid voor geluid is heel vervelend, het beperkt je mogelijlheden om afleiding te zoeken (geen tv etc.), ik ken het helaas. Hoe is het met lopen, kun je eruit voor een wandelingetje?

Sinds ik gestopt ben begonnen de klachten en die zijn alleen maar heviger geworden.

gelukkig heb ik een paar rustige dagen tussendoor gehad, maar dan zijn de klachten/kwalen er nog steeds.

quetiapine slik ik niet meer. Ik slikte daar al heel weinig van(12,5) en ook niet dagelijks omdat ik last had vd bijwerkingen en ze ook niet altijd hielpen om te slapen.

Voor de rest heb ik alleen Thyrax (25 jaar)voor mijn schildklier en esomeprazol voor mijn maag(10 jaar).

Die overgevoeligheid is heel erg, ik word zo erg beperkt. Mijn zenuwgestel staat op scherp  en mijn zicht, gehoor kan bijna niets hebben, ook huid, tepels en mijn vingers, handpalmen, voetzolen zijn super gevoelig. Dus lopen is erg pijnlijk. Maar ik ga iedere dag naar buiten een stukje lopen aan de arm van mijn man.

met douchen voel ik de straal hard op mijn huid ook al staat hij zacht.

Ook heb ik nu een hometrainer binnen staan en fiets met 5min per keer tot 45 min iedere dag.

Aangezien ik vocht vast begon te houden is dit een must een overlevingsdrang zorgt dat ik het volhou.

sorry voor de klaagzang..

en dan heb ik nog niet alle rare/pijnlijke ongemakken genoemd. De spierspanning en de overgevoeligheid spelen wel de hoofdrol. En het niet slapen. 
Ook gaat de angst de boventoon voeren. Word ik ooit beter.

Ik ben gewoon labiel! En ondanks mijn lange rivotril gebruik is dat iets wat ik nog nooit ben geweest..

dank je voor je interesse @Briba 

 

 

 

bewerkt door Spinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spinder Met die klaagzang valt het erg mee vind ik, gezien je klachten; ze worden wel allemaal genoemd als ontwenningsverschijnselen. Heeft de psychiater daar nog iets zinnigs over kunnen melden qua tips of wat dan ook? Waarom wordt dat zo onderschat door een psychiater of huisarts, onbegrijpelijk. Ja die angst en labiliteit zullen we hier allemaal wel kennen, ik in ieder geval wel en dan moet ik nog een eind afbouwen.

Dag voor dag in de hoop dat het langzaam beter wordt, soms even respijt, maar regelmatig ook doorhakken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...