Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 2-9


Cyclad58

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Leen:

@Cyclad58 hier is de rust weer wedergekeerd :)... goed geslapen en rustig opgestaan. Kinderen weer naar school en ook weer een ritme hier. Jij een hele fijne vakantie :) geniet ervan. 

Dank je wel, @Leen
Wat fijn ook dat bij jou de rust is wedergekeerd! Een vast ritme is altijd wel het beste. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Veel plezier @Cyclad58!!

Wat fijn @Leen dat de rust weer terug is :)

Hier wel geslapen, maar elk uur op de klok gezien...slapen blijft toch echt een dingetje, hiervoor dacht ik dat ik af en toe slecht sliep, maar in vergelijking met de afgelopen maanden was dat een lachertje ;) Vandaag geen verplichtingen, dus lekker rustig aan...zo eerst een wandelingetje, ik vind het heerlijk nu buiten...

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei ELL:

Hoi @EefjeJ,

Balen van dat slapen. Ik heb eventueel nog wel een plantaardig supplement als idee voor jou. Werkt verder niet op Gaba etc. Heb je iets aan die tip? Of gebruik je liever helemaal niks? Omdat je al langer van de Oxa af bent zou het best werkzaam kunnen zijn. 

Liefs 

Ik sta er best open voor, vind het evengoed spannend natuurlijk ;) ik heb al aardig wat supplementen gehad, maar ik reageerde overal heftig op... Dus al een tijd niks meer genomen... Het slapen gaat wel ietsje beter dan een tijdje terug en ik slaap ook rustiger heb ik het idee... Maar het mag nog veel beter haha... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei ELL:

Hoi @EefjeJ,

Balen van dat slapen. Ik heb eventueel nog wel een plantaardig supplement als idee voor jou. Werkt verder niet op Gaba etc. Heb je iets aan die tip? Of gebruik je liever helemaal niks? Omdat je al langer van de Oxa af bent zou het best werkzaam kunnen zijn. 

Liefs 

@ELL je  maakt mij nieuwsgierig! Wat is het ?

@Annie87Valdispare is gemaakt van valeriaan, en deze werkt op het gaba-systeem. Eigenlijk een middel waar je voorlopig ( lees een jaar of 3 nadat je denkt genezen te zijn) wel echt weg van wil blijven.
Als je iets wilt nemen raad ik altijdd aan om alles altijd even te googlen op het gaba-ergic systeem, zodat je niet onverwachts jezelf triggert op een onbedacht moment. Ell's voorstel ben ik dus wel nieuwsgierig naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige mensen lijken hierbij te zweren. Je kan hier ook cd's van kopen. De Solfeggio frequenties in muziek kunnen ook kalmerend werken voor het lichaam. De vibraties van de muziek zitten dan op een precieze Hertz frequentie die zorgt dat onze hersenen de juiste rustgevende Alpha waves krijgen om te slapen.  https://www.klanktherapeut.nl/resonanties/ancient-solfeggio-frequencies/. Na een beetje scrollen staat er een uitleg over deze methode, rust door geluid.  Ik heb het nooit gebruikt in ontwenning , dus ik kan niet spreken uit ervaring.

Ik kwam erop doordat ik een reclame brief kreeg van iemand die hoopt met deze cd wat te verdienen. Dit is de sample die hij stuurde:  Ben benieuwd wat jullie denken/ervaren.

 

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cyclad58:

Mogguh,  

Ik open de huiskamer alvast. Hoe is met de dappere strijders? 

@Annie87, ben jij al iets rustiger en slaap je weer wat beter? 

Wij gaan straks richtring Duitsland, maak het gezellig met elkaar in de huiskamer en bespreek wat je dwars zit. 

Veel plezier Ad. Hoop dat je zal genieten en de rust mag ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad ook een enorme wave gehad met Valeriaan. Nou moet ik daar wel bij vermelden dat ik het gelijktijdig met Promethazine heb genomen. Vanwege mijn geringe kennis toen wist ik niet dat het niet samen mocht. Ik heb de les hard mogen leren :-|

@EefjeJ en @Kannietmeer: ik heb dat middel toen aangeraden gekregen van de KPNI therapeut, zij gaf aan dat het niet op Gaba werkt. Ik raad wel aan er nog even verder in te duiken voor de zekerheid. Op W-bad.org kun je volgens mij al vinden dat iemand van gewoon ademen al een wave krijgt, ik vraag me soms af of de ingrediënten die daar staan vermeld de wave hebben opgeroepen (vooral dan als het om 1 persoon/melding gaat). 

Het product heet Fytomed Nacht van Timm Health Care. Ik heb het zelf nooit gebruikt omdat ik kort na het advies weer aan de benzo’s ging. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks @ELL voor het meedenken...als eerste heb ik al gevonden dat er goudpapaver in zit en het volgende vond ik: Net als andere rustgevende stoffen, bijvoorbeeld de benzodiazepinen, werken sommige alkaloïden van goudpapaver op de GABAA-receptoren

Dat durf ik dan niet aan... Ooit zal ik vast wel weer goed slapen :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ELL:

Hoi @EefjeJ,

Goed dat je even gekeken hebt! Nee dat zou ik dan ook niet nemen. Zelfs therapeutenadvies moet je blijkbaar na blijven kijken. 

Eet je nog wel iets voor je naar bed gaat? Een stabiel bloedsuiker in de nacht is belangrijk. Liefs 

doet me denken aan mijn kapster die zweerde dat er geen silicionen in de haarolie zat die ze over mijn haar verspreidde. Nou...mooi wel! Zoveel mensen roepen maar wat.
Jammer dat de therapeut niet besefte hoe nauw dat luistert bij mensen in ontwenning.


En ELL, ben het met je eens dat het soms de vraag is waardoor mensen echt de wave krijgen, of het door het middel komt, of door iets anders. Ik heb geleerd in de loop der tijd dat iedereen anders is en iedereen anders reageert op oplossingen. Wat voor de ene persoon werkt, kan de voor de volgende een trigger lijken/blijken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei EefjeJ:

Thanks @ELL voor het meedenken...als eerste heb ik al gevonden dat er goudpapaver in zit en het volgende vond ik: Net als andere rustgevende stoffen, bijvoorbeeld de benzodiazepinen, werken sommige alkaloïden van goudpapaver op de GABAA-receptoren

Dat durf ik dan niet aan... Ooit zal ik vast wel weer goed slapen :)

 

Thanks voor het opzoeken Eef. Dat is dan maar gelijk weer duidelijk!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei ELL:

Hoi @EefjeJ,

Goed dat je even gekeken hebt! Nee dat zou ik dan ook niet nemen. Zelfs therapeutenadvies moet je blijkbaar na blijven kijken. 

Eet je nog wel iets voor je naar bed gaat? Een stabiel bloedsuiker in de nacht is belangrijk. Liefs 

Nee eigenlijk niet, kop thee en een koekje...maar meer niet... 

@Kannietmeer ik zie nu je bericht pas over die klanken...niks voor mij denk ik, ik heb ook geen telefoon of iets dergelijks mee op mijn slaapkamer...ik lees wel altijd voor het slapen gaan, een heerlijk ongecompliceerd simpel boek. Dat helpt wel met in slaap vallen, even mijn gedachten ergens anders. 

bewerkt door EefjeJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei EefjeJ:

ik zie nu je bericht pas over die klanken...niks voor mij denk ik, ik heb ook geen telefoon of iets dergelijks mee op mijn slaapkamer...ik lees wel altijd voor het slapen gaan, een heerlijk ongecompliceerd simpel boek. Dat helpt wel met in slaap vallen, even mijn gedachten ergens anders.  

misschien ook niet tijdens het slapen spelen, maar van te voren? Ik zie mijzelf ook niet zo snel muziek aanzetten. Maar als mensen echt wakker liggen, valt het best te proberen. 

Ik denk namelijk dat fytotherapie, geconcentreerde kruiden, geen goede optie zijn in benzo-ontwenning, omdat het wel meestal op het gaba-systeem werkt. Als we geen ontwenning hadden was het misschien een optie, maar nu niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei EefjeJ:

Nee eigenlijk niet, kop thee en een koekje...maar meer niet... 

Een van de tips voor een goede nachtrust zijn om een stabiele bloedsuikerspiegel te hebben.  Dat is ook afhankelijk van hoe je eet.  Voeding eten met een lage GI is  dan belangrijk om pieken te voorkomen en dus ook dalen in de nacht, als je niet meer eet. Dit kan namelijk je echt wakker houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei EefjeJ:

Nee eigenlijk niet, kop thee en een koekje...maar meer niet... 

Je zou kunnen kijken of je iets vullenders kan eten voor bedtijd. Kelly Brogan, psychiater die zich bezighoudt met benzo-taperen etc adviseert dat ook. Snachts om een uur of 5 is je lever vaak door de glycogeen-voorraad heen, en dan gaan de oogjes helaas snel open. Sowieso hebben mensen die benzo’s gebruiken of hebben gebruikt sneller bloedsuikerschommelingen. 

@Kannietmeer: ja, zucht. Zelf altijd de controle blijven houden blijkbaar op dat vlak. Volg je toevallig de CG-methode voor je haar? :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kannietmeer:

Een van de tips voor een goede nachtrust zijn om een stabiele bloedsuikerspiegel te hebben.  Dat is ook afhankelijk van hoe je eet.  Voeding eten met een lage GI is  dan belangrijk om pieken te voorkomen en dus ook dalen in de nacht, als je niet meer eet. Dit kan namelijk je echt wakker houden.

Grappig, we gaven een vergelijkbaar advies :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei mevrouwtje54:

@EefjeJIk gebruik deze voor het slapen en wordt er ook wat minder onrustig van,het is een magnesium bisglycinaat met extra glysine ,je kan het opzoeken op de site van gezondheidaanhuis.nl of dit wat is.

exendo-glycine-magnesium-180-caps_1938_900x1066.jpg

Bedankt voor het meedenken, maar ik mag geen magnesium, mijn bloedwaardes waren behoorlijk te hoog... Onrustig ben ik ook niet, maar ik word gewoon vaak wakker op de een of andere manier... Komt vast wel weer goed :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei mevrouwtje54:

@EefjeJIk gebruik deze voor het slapen en wordt er ook wat minder onrustig van,het is een magnesium bisglycinaat met extra glysine ,je kan het opzoeken op de site van gezondheidaanhuis.nl of dit wat is.

exendo-glycine-magnesium-180-caps_1938_900x1066.jpg

Hi @mevrouwtje54 wat is het verschil met magnesium citraat?? Dat slik ik nu. Ik wil denk ik ook overstappen naar deze. 

Bedankt heleen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...