Spring naar bijdragen

Zondag 1-9-2019


bolletje

Aanbevolen berichten

Goed plan gezond2019. Ik doe ook nog vaak denken aan de voordelen van niet drinken. Houd me bij de les. Alhoewel de echte cravings weg zijn bij mij, komt af en toe tóch nog zo'n stemmetje naar boven...ach, eentje kan wel. Euh, nee! 

Vandaag dus ook gewoon blij dat ik fris ben opgestaan om mijn dochter te kunnen knuffelen en feliciteren. Zonder kater en de absolute noodzaak van eerst koffie, peuk en paracetamol. Maar gewoon vrolijk, blij en met een opgeruimd hoofd zonder schaamte en spijt. Dat is wel eens anders geweest. Toen vond ik de avond vóór haar verjaardag altijd wel een momentje voor wijn. En dat werd dan altijd véél wijn. En dan de hele verjaardag toneel spelen. Nee hoor, liever dit:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Gezond2019:

Ik ga vandaag maar eens alles opschrijven, wat in mijn hoofd opkomt. En dan heb ik het over alle voordelen om te stoppen met alcohol en wat ik graag zou willen voelen de rest van mijn leven. Althans, fris wakker worden en 8 uur achter elkaar slapen is natuurlijk al goud waard.

Opschrijven is het makkelijkste deel maar een goed begin om een beeld te vormen.
Daarna aan het werk om wat je opgeschreven hebt te bewerkstelligen. Dat laatste kost meer moeite en tijd maar is wel het deel dat je daadwerkelijk vooruit brengt.
Ik had dat lijstje met voordelen in het begin altijd en overal bij me en haalde het te pas en te onpas tevoorschijn. Om, zoals Nicky hierboven al zei, bij de les
te blijven. Want het is zo makkelijk om zo'n lijstje te schrijven en dan weg te dromen bij de gedachten van: als ik dát toch eens allemaal voor elkaar had.
Stoppen geeft hoop, maar gestopt blijven kon me wel eens hopeloos doen worden, met alle gevolgen van dien. Vandaar keer op keer dat lijstje tot me
door laten dringen.. keer op keer op keer op keer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach @Cleo66, wat naar nou. 
Ik heb deze gevonden: Afbeeldingsresultaat voor kroontje met een kusDe sleutel naar jouw hart, als je goed kijkt zie dat er een spiegeltje op zit, kijk erin, dan zie je jezelf... met die sleutel open je je hart voor jouwzelf... en dan kun je het kroontje weer opzetten... dat lag vlak bij die sleutel trouwens Afbeeldingsresultaat voor kroontje met een hart

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cleo66:

Goedemiddag allen,  kl voel ik me . Schiet weer eens overal tekort en begrijp niet wat er weer fout gaat . Net alsof ik verkeerd sta afgesteld.  Word dan met de minuut onzekerder en angstiger.  Kan niet in mijn kracht blijven staan . Mijn kroontje kan ik nergens meer vinden

@Cleo66-je toch... ook prinsessen en koninginnen kunnen best een tijdje zonder kroontje. Misschien zelfs wel even lekker zonder dat knelding.
Tekortschieten doe je alleen als je de wereld stopt door jouw toedoen. Lijkt me sterk dat je daartoe in staat bent. En verkeerd afgesteld zijn geeft
misschien wat problemen in een geöliede loop van omstandigheden, maar neem dan even pauze en stel opnieuw af.. niet al lopende en rennende, maar
even in alle rust, even in een 'zijkamertje', op een 'zijspoortje'. Beetje mediteren wil, menselijkerwijs gezien, wel eens helpen.. Niet te ingewikkeld en
'wetenschappelijk', maar heel simpel in alle stilte kaarsje aan, staren in het vlammetje en luisteren naar je ademhaling.
Tot je voelt dat je weer een beetje 'vaste grond' onder je voelt.

Ik realiseer me dat ik met deze reactie twee en een kwart uur na je 'kreet' kom, misschien ga je ondertussen weer 'als een speer'.
Maar misschien ook niet. Dus toch nog maar even aan je tiepen.

:rose::sun:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Cleo66:

Goedemiddag allen,  kl voel ik me . Schiet weer eens overal tekort en begrijp niet wat er weer fout gaat . Net alsof ik verkeerd sta afgesteld.  Word dan met de minuut onzekerder en angstiger.  Kan niet in mijn kracht blijven staan . Mijn kroontje kan ik nergens meer vinden

In mijn ogen doe je ontzettend veel goed @Cleo66, en schiet je nergens tekort. De rest ziet het verkeerd. :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...